پرونده دوم ریپل، قطع همکاری برخی از صرافی‌های معتبر

Coinbase و OKCoin به دلیل پرونده دوم ریپل (XRP) ، همکاری با این پروژه را را متوقف می‌کنند. صرافی دیجیتال Coinbase معامله رمز XRP را برای کاربران در تمام مناطق مختلف حذف می‌کند. تصمیمی مشابه توسط صرافی OKCoin اتخاذ شد. در حال حاضر، صرافی آمریکایی Coinbase به مهم‌ترین پلتفرمی تبدیل شده است که چنین تصمیمی درباره XRP گرفته است. معاملات ریپل در این پلتفرم، حدود ۸.۵٪ از حجم معاملات جهانی Ripple را تشکیل می‌دهد.

قطع همکاری بر سر پرونده دوم ریپل همچنان ادامه دارد

طبق گفته CoinGecko، طی هفت روز گذشته، قیمت ریپل،  ۵۵.۱٪ کاهش یافته است. در حال حاضر، این توکن ۰.۲۳ دلار است. با اینکه پیش از این، معاملات XRP برای ساکنان ایالات متحده توسط چندین سیستم عامل اصلی، از جمله Galaxy Digital، Bitstamp و B2C2 متوقف شده بود. در ادامه نیز شرکت مدیریت سرمایه  Bitwise این توکن را از پرچمداری صندوق شاخص رمزارزهای خود خارج کرده است. مطالب مرتبط را بخوانید.

 

شروع پرونده دوم ریپل، شروع پایان ریپل؟

در ۲۳ دسامبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایتی علیه ریپل، مدیر عامل شرکت و بنیانگذار آن کریس لارسن تشکیل داد. بر طبق مشخصات این شکایت، پروژه ریپل، به مدت هفت سال اوراق بهادار ثبت نشده را به صورت توکن فروخت و در این مدت ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه جمع کرد.

این ضربه و کاهش اعتبار این رمزارز، خسارتی است که پایان آن تنها با پاسخ نهایی این پرونده مشخص می‌شود. هرچند این رمزارز یکی از معتبرترین رمزارزهای موجود در بازار بود اما با توجه به زیر سوال رفتن اعتبار آن، ارزش مالی آن نیز به شدت کاهش یافته است. طبق آخرین خبرها، نتیجه این پرونده ۲۲ دسامبر مشخص خواهد شد و تا آن زمان ریپل زیر بار این بی اعتباری و ترد شدن از سوی برندهای معتبر و صرافی‌هایی که سابقا این رمزارز را پشتیبانی می‌کردند خواهد ماند. در نهایت باید دید که در صورت شکست در این پرونده، برنامه آینده ریپل چه خواهد بود و در صورت پیروزی باید انتظار افزایش تقاضا و همچنین قیمت این رمزارز را داشته باشیم. بیشتر بدانید.

Comments (0)
Add Comment