رمز ارز ریپل بلاک چین خصوصی برای بانک‌های مرکزی CBDC خلق می‌کند

رمز ارز ریپل در آخرین اخبار مربوط به خود، خبر از ایجاد یک بلاک چین خصوصی برای بانک‌های مرکزی داد. این بلاک چین خصوصی شامل آن دسته از بانک‌های خصوصی می‌شود که CBDCها را انتشار می‌دهند. این عامل به نوبه خود باعث می‌شود تا سرعت و همچنین امنیت انجام تراکنش‌های مالی و حتی انتقال اطلاعات نیز به سریع‌ترین و امن‌ترین روش ممکن انجام شود. این اخبار در روز گذشته و به وسیله خبرگزاری‌های مختلف در فضای مجازی خبر ساز شد. ریپل قصد دارد بلاک چینی خصوصی را در فضای ارزهای دیجیتال ایجاد کند که به طور خصوصی برای بانک‌های مرکزی فعال در زمینه ارزهای دیجیتال بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود. به این دسته از بانک‌ها، بانک‌هایCBDC می‌گویند که در زمینه ارزهای دیجیتال به میزان متمرکزتری فعالیت می‌کنند. مقالات رمز ارز مارکت را از دست ندهید.

بلاک چین خصوصی ایجاد شده توسط رمز ارز ریپل ، یک اهرم مناسب برای بانک‌های CBDC به حساب می‌آید

در آخرین تحقیقاتی که در زمینه بانک‌های CBDC صورت گرفته، بیش از ۸۰ درصد بانک‌های مرکزی که در زمینه اقتصاد بین الملل فعالیت می‌کنند، علاقه خود مبنی بر فعالیت در زمینه رمز ارزهای بانک مرکزی را نشان داده‌اند. همین موضوع باعث شده تا رمز ارز ریپل علاقه خود را مبنی بر ایجاد و مدیریت فضای رمز ارزهای بانک مرکزی نشان دهد. این مشخصه نقش به سزایی در بهبود و افزایش کارایی ارزهای دیجیتال می‌شود.

از لحاظ تئوری می‌توان گفت که بانک‌های مرکزی در زمینه اجرا برخی از پروژه‌های رمز ارزهای بانک‌های مرکزی می‌توانند تا حدودی قوی عمل کنند. این موضوع را نباید فراموش کرد که برخی از پروژه‌های بلاک چین، توسط این سیستم‌های بانک‌های مرکزی هدایت و اجرا نمی‌شوند.

 یکی از اصلی‌ترین دلایل مربوط به این مشخصه را می‌توان بخاطر ولیدیترها دانست که بر اساس سیستم خاص خود نمی‌توانند سازگاری کافی با CBDC داشته باشند. بر اساس گفته‌های کمپانی ریپل بانک‌های مرکزی برای این که بتوانند تراکنش و فرایندهای مالی در ارزهای دیجیتال را به نحو مناسب انجام دهند، نیاز به امنیت و همچنین فعالیت‌های مالی بسیار زیادی نیاز دارند. آن‌ها باید بتوانند نسبت به رمز ارزهای خود در مقایسه با لدجرهای عمومی تسلط و کنترل بیشتری داشته باشند. به همین دلیل بانک‌ها مشتاق به ایجاد رمز ارزهای بانک مرکزی هستند. این ارزهای دیجیتال دارای لدجر خصوصی بوده و در مقیاس‌های کوچک نیز قابل استفاده هستند.

ویژگی‌های لدجر خصوصی

در نهایت ارز دیجیتال ریپل بر این صدد است تا لدجرهای خصوصی را طراحی کند که برای بانک‌های مرکزی سازگاری داشته باشد. اکثر این لدجرها از سرعت بسیار بالا و مقیاس پذیری قابل قبولی برخوردار هستند. همچنین این لدجرها قابلیت ارزیابی و همپوشانی با دیگر سیستم‌های مالی در زمینه سرمایه ارزهای دیجیتال را نیز دارند.

نکته جالب درباره لدجر خصوصی رمز ارزهای بانک‌های مرکزی، برخورداری از همان تکنولوژی بلاک چینی است که در لدجر ریپل وجود دارد. همچنین این اهرم برای انجام تراکنش‌ و پرداخت‌ها گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

تیم طراحی رمز ارز ریپل گفت:

انتقال پول و منابع مالی به وسیله لدجرهای خصوصی یک گزینه بسیار مقرون به صرفه، امن با سرعت بالا و پیوسته است. همچنین میزان تراکنش‌ها به عهده بانک‌های مرکزی بوده و آن‌ها می‌توانند بر اساس نیاز خود میزان انجام این فرایندهای پرداختی را کم یا زیاد کنند. لدجرهای خصوصی CBDC می‌تواند بیش از ده‌ها هزار تراکنش را در هر ثانیه انجام دهند. این پتانسیل در این لدجر وجود دارد تا صدهزار تراکنش در هر ثانیه را مدیریت کرده و با سرعت و امنیت بالا آن‌ها را انجام دهد.

بر اساس گفته‌های کمپانی رمز ارز ریپل ، پروتکل مشترک و خصوصی در این زمینه حدود ۶۱۰۰۰ بار کاربردی‌تر از بلاک چین‌های عمومی که از گواهی اثبات کار استفاده می‌کنند، هستند. این پروتکل برای ریپل و همچنین لدجر رمز ارزهای بانک مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس آخرین تحقیقاتی که توسط بانک Federal Reserve شهر نیویورک صورت گرفته، CBDCها از نظر کارایی و خصوصی بودن فرایند انجام کار آن‌ها به مراتب بهتر از نمونه‌های همتای خود هستند. نکته جالب درباره این CBDCها، گسترش در سایر بانک‌های مرکزی فعال در حیطه ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان است. به عنوان مثال کشورهایی مانند چین، روسیه، فرانسه، کانادا، کره جنوبی، برزیل، ژاپن، تایلند و تعداد دیگری از کشورها قرار است از این ساختار در سیستم دیجیتال خود استفاده کنند. بیشتر بخوانید.

جمع بندی

رمز ارز ریپل برای بانک‌های مرکزی که در زمینه رمز ارزها نیز فعالیت می‌کنند، یک بلاک چین خصوصی به وجود می‌آورد که از نظر عملکرد می‌تواند سرعت و میزان تراکنش را در سیستم‌های مالی این بانک‌ها به اندازه قابل توجهی افزایش دهد. نظر شما چیست؟ آیا این برنامه با موفقیت همراه خواهد بود؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید. با ما همراه باشید.