پرونده قانونی ریپل تا سال بعد طول می‌کشد

پرونده قانونی ریپل ممکن است تا سال بعد طول بکشد. به همین ترتیب حامیان ریپل ممکن است مجبور شوند تا سال بعد و پیش از آنکه پرونده قانونی کمیسیون SEC به پایان برسد منتظر بمانند.

پرونده قانونی ریپل

«جان دیتون» گفت که حامیان ریپل (Ripple) ممکن است مجبور شوند تا سال بعد صبر کنند تا حکم این پرونده قانونی صادر شود. در حقیقت این پرونده دادخواستی بوده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بر علیه این پروژه مطرح کرده است.

«دیتون» در حال حاضر نماینده بیش از ۶۵,۰۰۰ دارنده توکن XRP است. او اخیرا برای پاسخ به سوالات مکرر جامعه XRP درباره زمان پایان پرونده کمیسیون و ریپل به توئیتر رفت.

بنا به گفته این وکیل جامعه XRP ممکن است در ۹۰ روز آتی شاهد حل شدن این پرونده یا با پیروزی ریپل و یا با پیروزی کمیسیون باشد. البته این تنها در صورتی است که قاضی حکم دهد تا اسناد به‌صورت داخلی تولید شوند یا آنکه کمیسیون SEC نیازی به ارائه سند به ریپل ندارد.

دلیل تأخیر در جریان پرونده

با وجود نکات گفته ‌شده حکمی تلفیقی از سوی قاضی اذعان دارد که کمیسیون نیازی به ارائه تمام مدارک برای پرونده قانونی ریپل ندارد. همین امر ممکن است موجب شود که این پرونده تا چند ماه آینده طول بکشد. وی همچنین افزود:

«تصمیم امروز مبنی بر دادن اجازه ثبت درخواست برای تجدید نظر به SEC خبری بسیار بد از لحاظ زمان است. کاملا مشخص است که تصمیم امروز منجر به تأخیر بسیار زیادی خواهد شد.»

«دیتون» در روایت نحوه به تأخیر افتادن این پرونده قانونی گفت برگه‌های دادخواست در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ آماده خواهد شد و قاضی انتظار دارد که تا دو هفته زمان برای صدور حکم داشته باشد. طرف بازنده در این پرونده هیچ انتخابی جز اینکه تا ۱۴ روز بعد درباره حکم تجدیدنظر کند ندارد. همین امر هم این پرونده را تا اواسط آوریل سوق می‌دهد. این در حالی است که قاضی «تورس» احتمالا ۳۰ روز دیگر یا بیشتر را برای درخواست تجدیدنظر خواهد گرفت.

دادخواهی کمیسیون SEC یک سلاح است

«دیتون» همچنین اشاره کرد که حکم موقت دادگاه برای عوامل مربوط به دادخواست ارائه مدرک مجاز نیست. وی گفت حتی با وجود این تمایلاتی به سمت آن هم وجود دارد که SEC ممکن است چنین دادخواستی را ثبت کند تا منجر به تأخیر ۶۰ روزه یا بیشتر دیگری شود.

وکیل پرونده قانونی ریپل گفت که دادخواست ثبت‌شده علیه ریپل چیزی جز یک سلاح نیست. وی افزود که این کمیسیون آن‌طور که ادعا می‌کند، برای انجام قوانین امنیتی برنامه‌ریزی نمی‌کند. بنا به گفته‌های «دیتون» کمیسیون SEC به شکایت وی اعتراض کرد و به دادگاه این قدرت را داد تا ارزیابی کند که آیا ریپل اوراق بهادار است یا خیر. به همین دلیل هم قانون‌گذار نیز اسنادی مربوطه را ارسال می‌کرد که می‌توانست دادگاه را قادر سازد تا این اعتبار را بسنجد.

«دیتون» این‌طور نتیجه‌گیری کرد: «من تسلیم دادگاه و جهان هستم. تأخیر بیشتر از هرچیز دارندگان توکن XRP ریپل را آزار می‌دهد. اما به‌نظر می‌رسد که همه به‌غیر از ما این موضوع را فراموش کرده‌اند.» البته باید خاطرنشان کرد که SEC در دسامر ۲۰۲۰، ریپل را به فروش ۱.۳ میلیارد دلار اوراق ثبت‌نشده متهم کرد و این پرونده همچنان از همان زمان در جریان است.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/01/28/ripple-supporters-may-wait-until-next-year-before-sec-lawsuit-will-end/

Comments (0)
Add Comment