۲۰% کاهش قیمت ریپل، آغاز روند اصلاح بازار

ریپل از شناخته‌شده‌ترین رمزارزهاست و تا مدت‌ها رتبه سوم موجود در لیست بلند بالای ارزهای دیجیتال را تسخیر کرده بود. هرچند طی چند ماه اخیر به دلیل مشکلاتی که بخاطر پرونده دادگاهی از سوی سیستم‌های گردش مالی و اقتصاد ایالات متحده برای این پلتفرم ایجاد شده، این رمزارز را به رتبه چهارم و گاها پنجم هدایت کرده‌است. در ۱۰ دسامبر، در فرایند تحلیل قیمت XRP، این سوال را مطرح شد که آیا ریپل می‌تواند با روند معکوس شدن رشد رمزارزها روبرو شود؟ این احتمال در درجه اول با شکست نزولی بزرگی که اخیرا این رمزارز را تهدید کرده بود، توجیه شد. از آن زمان، قیمت ریپل  15.6٪دیگر سقوط کرده و در حال حاضر با قیمت ۰.۴۵ USD معامله می‌شود. اکنون این سوال ذهن بسیاری از سرمایه‌گذارن و تحلیل‌گران را به خود درگیر کرده‌است که آیا ریپل دوباره می‌تواند سرپا شود؟ و در صورت پیروزی در دادگاه، می‌توانیم شاهد افزایش قیمت ریپل و رشد دوباره آن باشیم؟ در هرحال باید همیشه به این نکته توجه داشت که هیچ اتفاقی در بازار رمزارزها ناممکن نیست و باید انتظار هر اتفاقی را داشت! ممکن‌است بعد از دادگاه، شاهد رشد سرسام‌آور ریپل باشیم و ممکن‌است این رمزارز هم با شکست مواجه شود و همانند خیلی دیگر، کم‌کم به فراموشی سپرده شود، همه چیز به نتیجه دادگاه بستگی دارد.

در ادامه به تحلیل و بررسی اتفاقات اخیر، دلایل کاهش قیمت XRP و تحلیل نقاط مقاومت و حمایت قیمت ریپل بر روی نمودار می‌پردازیم.

درباره مشخصات و دلایل کاهش قیمت ریپل

پلتفرم ریپل در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک سیستم تسویه حساب و صرافی‌ رمزارزها تاسیس شد و سومین رمزارز از نظر حجم بازار (براساس سرمایه بازار) در جهان را عرضه نمود.

ریپل از معدود رمزارزهایی است که ارزش پیشنهادی آن از تقلید بیت کوین ناشی نمی‌شود. در واقع ریپل یکی از منحصربه‌فردترین رمزارزهای موجود در بازار است. این پلتفرم سعی دارد روند انتقال و پرداخت مرزی را تسریع کند و به نوبه خود، سیستم پرداخت جهانی فعلی را بهبود بخشد (بجای اینکه مانند رقبای دیگر سعی در جایگزین کردن آن کند). برای تحقق این هدف، ریپل تصمیم گرفت که رمزارز خود را به عنوان یک ابزار ارزی به منظور مبادله، با یک بلاکچین منحصربه‌فرد طراحی کند که می‌تواند معاملات خود را ۲۱۵ برابر سریعتر از بیت کوین تأیید کند و استخراج را به عنوان تنها راه دستیابی به آن حذف کند.

رمزارز ریپل، در میان موسسات مالی عظیم مانند Santander و American Express بسیار محبوب است، زیرا این رمزارز می‌تواند به طور قابل توجهی پرداخت‌های این موسسه مالی را تسریع کند.

ریپل برای انتقال سریع هر ارز فیات به ارز دیگر طراحی شده‌است و به موسسات مالی این امکان را می‌دهد تا پول را از یک ارز به ارز دیگر منتقل کنند و در عرض چند ثانیه وجوه خود را در سراسر جهان جابه‌جا کنند. در واقع ریپل می‌تواند پرداخت‌ها را ظرف چهار ثانیه تسویه کند و ۱۵۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند. مطالب مرتبط را بخوانید.

نقاط مقاومت و حمایت قیمت ریپل بر روی نمودار

ما دو نمودار پشتیبانی برای قیمت ریپل در نمودار روزانه پیش‌بینی کرده‌ایم تا سطوح پشتیبانی بعدی موجود را نشان دهیم که بین قیمت فعلی و حداقل قیمت کمی کمتر از ۰.۳۰ دلار است.

ما دو خط پشتیبانی بعدی را در نمودار روزانه به عنوان خطوط سبز افقی در تصویر بالا ترسیم کرده‌ایم. این سطح پشتیبانی در ۰.۴۶ و ۰.۴۴ دلار است. نقصه حمایت بعدی بعد از این سطح ۵۰% خط میانگین نسبت در نمودار روزانه است که با رنگ آبی نشان داده شده‌است و در نقطه ۰.۴۰ دلار قراردارد.

این حداقل هدف از نظر آماری یک روند معکوس است که در ۵۷-۶۲ درصد موارد اتفاق می‌افتد و بدان معناست که احتمال کمی برای تحقق حالت‌های دیگر وجود دارد.

نتیجه‌گیری

 همانطور که می‌بینیم قیمت ریپل به برخی از سطوح پشتیبانی متکی است. سوال اساسی این است که آیا فروش توکن‌های این رمزارز، اساساً به دلیل وجود جایزه توکن‌های رایگان (Spark Token Airdrop) است یا این یک اصلاح طبیعی قیمت برای ریپل و همینطور کل بازار رمزارزها است؟

ریپل طی مدت کوتاهی دچار نوسانات و مسائل متفاوتی شده که قیمت آن را به شدت تحت تاثیر قرارداده است. همچنین تاریخ دادگاه این رمزارز ۲۲ فوریه گزارش شده و تاکنون هیچ بیانیه عمومی از سوی این شرکت مبنی بر اقدامات بعدی آن، در رابطه با این دادگاه و یا حتی تغییرات قیمت ریپل گزارش نشده‌است. اگرچه چندی پیش ریاست این شرکت به برخی از سوالات پر تکرار بسیاری از کابران پاسخ داد، اما همچنان جزئیات و فرایند این دادخواهی دولتی نامعلوم است. بیشتر بدانید.

لازم به ذکر است که شرکت بنیانگذار این رمزارز از قوی‌ترین و با اعتبارترین شرکت‌ها در این زمینه است و از این نظر اعتماد زیادی را در بین کاربران خود دارد. با همه این‌ها قیمت این رمزارز همچنان در نوسان است و نتیجه این دادگاه و همچنین تغییرات قیمت بیت کوین به شدت در آینده آن، تاثیرگذار خواهد بود.