ارزش NFT بالا رفت

NFT یا توکن های غیر قابل معاوضه (NonFungibale Token) موارد استفاده بسیار زیادی دارند. استفاده در پرداخت ها و تراکنش های روزانه مواردی از آنهاست. اما، بالا رفتن ارزش NFT ها بیش از هر چیز نیازمند غیرمتمرکز شدن بازار آنهاست.

این توکن های غیر قابل معاوضه هر روز بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. بطوری که که تخمین زده می شود که کل مجموع ارزش NFT ها بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است. البته این ارزش در حال گسترش است. یکی دیگر از راه هایی که می توان از آن طریق به تاثیر NFT ها پی برد تعداد بی شمار هنرمندان، افراد مشهور (Celebrity) و موزیسین هایی است که به این تکنولوژی روی آورده اند.

یکی از مواردی که NFT ها را متمایز می کند غیر قایل معاوضه بودنشان با توکن های دیگر است. این موضوع برخلاف ساز و کار ارزهای فیات مانند دلار و یورو و همچنین رمزارز هایی مانند بیت کوین و اتریوم است. این قابلیت NFT ها افراد را قادر می سازد که گستره خرید خود را افزایش دهند. این گستره می تواند شامل انواع دیجیتال آرت، فایل های موسیقی و حتی املاک باشد.

ضرورت غیر متمرکز شدن برای رشد ارزش NFT ها

همانطور که بازار توکن های غیر قابل تعویض روز به روز گسترش پیدا می کند. سرمایه گذاری مردم نیز هر روز بیشتر به سمت بلاک چین های غیر متمرکز می رود. چراکه در محیط های غیر متمرکز این بلاک چین ها شفافیت داده ها بیشتر است. همچنین آنها انعطاف پذیری بیشتری را برای کاربرانشان فراهم می کنند. این ویژگی بخصوص در برابر بلاک چین های متمرکز ریریبل (Raible)، اپن سی (OpenSea)، بایننس ان اف تی (Binance NFT) وغیره بیشتر مشخص می شود.

امروزه چندین بلاک چین براساس تحول خطای بیزانس (BFT) طراحی شده اند. این بلاک چین ها بطور ویژه به مدیریت پایگاه داده NFT می پردازند. یک پایگاه داده غیر متمرکز می تواند دسترسی بسیار امن کاربران به شبکه ای از داده ها فراهم آورد. آنها این امکان را بدون مشکلات رایج NFT های متمرکز مانند قطعی شبکه و کاهش قدرت عملکرد آنها فراهم می کنند.

از دیدگاه فنی باید متذکر شویم که بیشتر NFT ها بر روی شبکه اتریوم بنا شده اند. به همین دلیل این محیط در حال حاضر با مشکلات ترافیک بسیار زیادی مواجه شده است. به تازگی گزارش شده که قیمت متوسط یک تراکنش بر روی شبکه اتریوم حدود ۱۶ تا ۲۰ دلار است.

در آخر قابل ذکر است که با اینکه بیشتر برنامه نویسان همچنان متکی به پایگاه های داده متمرکز هستند، همچنان این پایگاه های داده احتمال شکست بیشتری دارند. همینطور آنها نسبت تهدیدات و نفوذهای خارجی آسیب پذیرتر هستند.

آینده ارزش NFT ها روشن است

هر روز پول بیشتر و بیشتری وارد بازار NFT می شود. با توجه به این موضوع بسیاری از متخصصان بر این باورند که بزودی این صنعت به یک صنعت مولتی میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد. صنعتی که موارد کاربرد آن بسیار فراتر از زمینه های هنری و موسیقی خواهند بود. پیش بینی می شود که در آینده شاهد حضور NFT ها در خریدهای گسترده هر روزه مانند خرید لباس و سوپر مارکت هم باشیم.

این توکن ها این قابلیت را دارند که هویت خریدار را به جنس خریداری شده وصل نمایند. این ویژگی باعث می شود که تعویض و بازگشت اجناس نیز به آسانی انجام شود. علاوه بر این با گسترش بیماری کرونا در جهان بسیاری از دولت ها از استفاده از تکنولوژی های بدون تماس حمایت می کنند. همین خود می تواند دلیل دیگری بر محبوب تر شدن و بالاتر رفتن ارزش NFT ها در آینده نزدیک باشد.

در آخر برای نشان دادن رشد ارزش NFT ها باید به رشد دو NFT اشاره کنیم. یکی از آنها اپن سی است که در ماه های اخیر ۱۴۰۰ درصد رشد ارزش داشته و دیگری هم ریریبل با ۶۳۴ درصد رشد ارزش است.

 در آخر

NFT ها توکن های غیر قابل معوضه ای هستند که ارزششان روز به روز بیشتر می شود. ارزش کل آنها امروزه به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. غیر قابل معاوضه بودن آنها بر خلاف ارزهای فیات مانند دلار و برخی از رمزارز ها مانند بیت کوین امکان استفاده از آنها در عرصه های بیشتری را فراهم کرده است. امروزه بسیاری از هنرمندان و موزیسین ها از NFT ها استفاده می کنند. غیر متمرکز شدن برای رشد ارزش NFT ها یک ضرورت است. با غیر متمرکز شدن امکان دسترسی امن تر کاربران به داده های وسیع فراهم می شود. آنها انعطاف پذیرتر و شفاف تر هستند و با استفاده از آنها کاربرد NFT ها به خریدهای روزمره نیز گسترش می یابد. پیش بینی می شود ارزش NFT ها در آینده نزدیک بسیار بیشتر شود. یکی از دلایل این امر امکان بازگشت یا تعویض آسان کالا با استفاده از آنهاست.

شما آینده ارزش NFT ها چطور پیش بینی می کنید؟

آیا روزی NFT های غیر متمرکز جای محیط های متمرکز را خواهند گرفت؟

رمزارز مارکت تغییرات بازار NFT و قیمت انواع رمزارز را به دقت گزارش می کند.

https://cointelegraph.com/news/the-rise-of-nfts-must-be-accompanied-by-further-decentralization

Comments (0)
Add Comment