استخراج ارز در روسیه از فکر تا واقعیت؛ آیا امکان پذیر است؟

استخراج ارز در روسیه حالا در دست اقدام است. دولت روسیه حالا جدا به قانون‌گذاری و تنظیم استخراج ارزهای دیجیتال فکر می‌کند.

استخراج ارز در روسیه

معاون رئیس کمیته امنیت و مبارزه با فساد روسیه، «آندره لوگووی» نام دارد. او پیشنهاد تشکیل یک کمیته ضروری را داده است. این کمیته، قانونی بودن استخراج ارزهای دیجیتال در کشور روسیه را بررسی خواهد کرد.

«آندره لوگووی» در جلسه روز پنجشنبه ۱۱ نوامبر این پارلمان، سخنان خود را ارائه داد.

 او گفت که پس از پذیرش قانون دارایی‌های مالی دیجیتال در سال گذشته، دولت روسیه کماکان درآمدهای مالیاتی را از دست داده است. وی گفت که این دولت حالا تقریبا یک سال و نیم است که به همین وضع در حال تنظیم استخراج ارزهای دیجیتال بوده است. این معاون، پیشنهاد داد که استخراج این ارزها را قانونی کنند.

نماینده مجلس گفت: «ما صورت‌حسابی را آماده کرده‌ایم و به‌زودی از آن رونمایی می‌کنیم. بدین وسیله نیز استخراج ارزهای دیجیتال را تنظیم و قانونی خواهیم کرد.»

درآمدزایی استخراج رمز ارزها در روسیه

او باور دارد استخراج‌کنندگان، سالانه با استخراج ارز در روسیه، به هزینه این کشور، ۲ میلیارد دلار درآمدزایی می‌کنند. او معتقد است که آن‌ها هم‌زمان که تا این حد درآمدزایی می‌کنند، اما هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی‌کنند. به‌علاوه کمبود قانون‌گذاری‌های ارز دیجیتال، کار مراجع اجرای قانون را هم بسیار سخت کرده است. آن‌ها بدین ترتیب به‌سختی می‌توانند در برابر کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال، اقدامی انجام دهند.

رئیس دومای دولتی «ویاچسلاو ولودین» از این طرح معاون حمایت کرد. او دستور ساخت یک کارگروه بین کمیته‌ای برای تنظیم و قانون‌گذاری استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه را داد. پیش‌تر این اطلاعات ظهور پیدا کرد که وزارت توسعه اقتصاد روسیه، ذی‌نفع به رسمیت شناختن استخراج ارزهای دیجیتال به‌عنوان فعالیتی کارآفرینانه است. «آناتولی آکساکوف» رئیس کمیته بازارهای مالی در دومای دولتی نیز از کسانی بود که از این ابتکارعمل حمایت و پشتیبانی کرد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/11/12/russian-seriously-thinking-to-regulate-crypto-mining-soon/

Comments (0)
Add Comment