رد کامل کریپتوکارنسی در روسیه و بانک مرکزی آن

رد کامل کریپتوکارنسی در روسیه و مخصوصا بانک آن سرانجام اتفاق افتاد. بانک مرکزی کشور روسیه در نظر دارد که تمام ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی‌ها را به‌طور کامل رد کند.

رد کامل کریپتوکارنسی در روسیه

از دارایی‌های دیجیتالی در کشور روسیه استفاده می‌شود اما نمی‌توان این دارایی‌ها را  به‌عنوان وسیله‌ای برای پرداخت به‌کار برد. دلیل این امر نیز آن است که دولت روسیه باور دارد که می‌توان از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و یا تأمین مالی تروریسم استفاده کرد. به همین دلیل این دولت اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال را به‌عنوان راهی برای پرداخت نمی‌دهد.

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که بانک مرکزی روسیه، افزایش معاملات ارزهای دیجیتال را ریسکی برای ثبات مالی این کشور تلقی می‌کند. منبع این خبر به رویترز گفته است که وضعیت کنونی بانک مرکزی روسیه «رد کامل» تمام ارزهای دیجیتال است.

رویترز همچنین گزارش می‌دهد که قانون‌گذار این کشور هم‌اکنون در حال بحث با کارشناسان و فعالان بازار در رابطه با احتمال ممنوعیت است. این قانون‌گذار در حال آماده‌سازی یک گزارش مشورتی برای توضیح وضعیت خود در رابطه با این مسئله است. اگر چنین تصمیمی تصویب شود، رد کامل کریپتوکارنسی در روسی می‌تواند بر روی خریدهای جدید دارایی‌های دیجیتال اعمال شود اما بر روی پورتفولیوهایی که از پیش وجود داشته‌اند، تأثیری ندارد.

طبق گفته‌های بانک مرکزی روسیه، حجم سالانه معاملات ارزهای دیجیتالی که شهروندان روسیه به وجود آورده‌اند بیش از ۵ میلیارد دلار است. در بررسی ثبات مالی که ماه گذشته منتشر شد، این قانون‌گذار گفته است که روسی‌ها از فعال‌ترین کاربران موجود در بازار ارزهای دیجیتال جهان به‌شمار می‌روند. بانک برتر روسیه فکر می‌کند که محبوبیت روبه‌رشد ارزهای دیجیتال موجب نگرانی‌های جدی در رابطه با ریسک ثبات مالی این کشور می‌شود.

وضعیت بد ارزهای دیجیتال در روسیه

«اولیور هیوز» مدیرعامل بانک پیشگام آنلاین روسیه «Tinkoff» در ماه ژوئن به خبرگزاری CNBC اطلاع داد که به‌دلیل قوانین و شرایط بانک روسیه، نمی‌تواند معامله ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهد. در ماه جولای نیز بانک مرکزی روسیه از صرافی‌های سهام خواست که به‌دلیل ریسک‌های نظارتی، هم از درج تجارت‌های ارز دیجیتال‌محور خارجی و هم داخلی خودداری کنند.

در ماه اکتبر هم معاون وزارت دارایی روسیه گفت که هیچ برنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت خرید ارزهای دیجیتال و یا استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال خارجی وجود نداشته است. در ماه نوامبر هم رسانه روسی گزارش کرد که دولت روسیه می‌خواهد از ماینرها مالیات بگیرد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/12/16/russia-considering-a-crypto-ban/

Comments (0)
Add Comment