بررسی خطرات بازار ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه

بانک مرکزی روسیه در حال جمع‌آوری اطلاعات از ۱۵ شرکت اعتباری و سیستم‌های پرداخت است. از جمله این شرکت‌ها باید به (Visa) و (Mastercard) اشاره کرد.

بررسی تمام سیستم‌های مالی توسط بانک مرکزی روسیه

بانک مرکزی روسیه یک ارزیابی برای خطرات رمز ارزهایی مانند بیت کوین تعیین کرده است. این ارزیابی بانک روسیه طبق برنامه سنجش در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود.

بررسی خطرات بازار ارز دیجیتال موارد مهمی را مورد آزمایش قرار می‌دهد. یکی از این بررسی‌ها شامل “خطرات سیستمی مرتبط با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است که توسط اشخاص و نهادهای روسی صورت می‌گیرد.”

بانک روسیه برای تکمیل بخشی از تحقیقات, داده‌های ۱۵ سازمان اعتباری از جمله بانک‌ها را جمع آوری خواهد کرد. بانک‌های بزرگی مانند (VTB) (Sberbank), و  (Tinkoff Bank) در لیست بانک روسیه قرار دارند. به علاوه سیستم‌های پرداخت مانند    (Mastercard), (Visa) نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. بانک روسیه همچنین تصمیم دارد که از ارائه دهندگان پرداخت الکترونیکی مانند (Qiwi), (Western Union), و (WebMoney) اطلاعات جمع آوری کند.

بانک روسیه قصد دارد که بررسی‌هایی را در مورد سرمایه گذاری در سهام منتشر کند. البته این بررسی تنها برای سرمایه گذاران غیر مقیم است. انتشار این مقاله در ماه اکتبر یا نوامبر ۲۰۲۱ صورت می‌گیرد.

انتقادات در مقابل بانک روسیه

ارزیابی بانک مرکزی روسیه جهت بررسی خطرات بازار رمز ارز، با انتقاد سرمایه‌گذاران روبرو شده است. قانونگذاران محلی و صاحبان کسب و کار برای موضع سخت بانک روسیه نسبت به صنعت رمزنگاری شاکی هستند.  این انتقادات در مقابل بانک روسیه روز به روز در حال افزایش است.

فدوت توموسوف (Fedot Tumusov)، یکی از اعضای دومای دولتی در روسیه است. وی در اواسط ماه ژوئن در یکی از صحبت‌های خود بیان کرد که بانک مرکزی روسیه در مورد بازار ارز دیجیتال کوته فکری می‌کند. اولگ دریپاسکا (Oleg Deripaska)، یکی از سرمایه داران صنعتی در کشور روسیه است. وی بانک روسیه را به دلیل فشار به صنعت محلی و جلوگیری از تجارت ارزهای دیجیتال مورد حمله قرار داد.

همان‌طور که قبلاً در یکی از خبرهای رمز ارز مارکت شنیده ایم بانک روسیه روبل دیجیتال خود را معرفی کرد. در اوایل این هفته این بانک اولین گروه آزمایشی خود را برای آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور تاسیس کرد.

در آخر

بانک روسیه بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی را تحت نظارت قرار می‌دهد. این بانک قصد دارد داده‌های این موسسات را برای خطرات بازار رمز ارز مورد بررسی قرار دهد. بسیاری از شخصیت‌های برجسته و فعال در این بازار بانک روسیه را مورد انتقاد قرار دادند. در این میان بانک روسیه تصمیم دارد که روبل دیجیتال خود را به مردم معرفی کند. این بانک در نظر دارد که روبل دیجیتال را به جای ارزهای دیجیتال در اختیار مردم قرار دهد. به نظر شما چند درصد از مردم از این اقدام بانک مرکزی حمایت می‌کنند؟ علت مخالفت این چنینی بانک روسیه در مقابل بیت کوین چیست؟ آیا روبل دیجیتال می‌تواند جای رمز ارزها را بگیرد؟

https://cointelegraph.com/news/russia-s-central-bank-to-study-crypto-investment-risks

Comments (0)
Add Comment