بررسی کیف پول SafePal در ۲۰۲۰

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1 چیست؟

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1 بدین شرح اند:
ابعاد (به سانتی‌متر): ۸/۶ × ۵/۴ × ۰/۶
نوع صفحه: صفحه IPS با اندازه ۱/۳ اینچ
ورودی: D-Pad و دوربین
اتصال: ندارد
باتری: دارد
سیستم عامل: اندروید و iOS
تعداد کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی‌شده: بیشتر از ۱۰۰۰
لینک گیت‌هاب: https://github.com/safepal

چه چیزهایی همراه کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1 دریافت خواهید کرد؟

به همراه SafePal S1 آیتم‌های زیر را هم دریافت خواهید کرد:

  • یک کابل USB-A به میکرو USB
  • ۳ صفحه برای ریکاوری
  • برچسب
  • راهنمای شروع کار
  • پارچه تمیزکننده

بررسی کیف پول SafePal S1

SafePal S1 تازه به بازار کیف پول‌های سخت‌افزار وارد شده و بسیار خاص است. SafePal S1 که با پشتیبانی Litecoin Foundation ساخته شده است، گزینه‌ای ارزان و قابل جابجایی برای ذخیره سازی پول سرد است.

این دستگاه به یک پخش کننده‌ی MP3 شباهت دارد. D-Pad زیر صفحه رنگی آن برای جابجایی بین منوهای مختلف استفاده می‌شود. دوربین این کیف پول می‌تواند کدهای QR را هنگام ثبت پرداخت‌ها اسکن کند. این کیف پول اتصال کابلی (غیر از یک پورت برای شارژ باتری و دریافت بروزرسانی‌ها) ندارد. پس از دریافت بروزرسانی‌ها، SafePal S1 هیچ ارتباطی با محیط خارجی ندارد و تنها راه ارتباطی آن از طریق اطلاعات روی صفحه است.

بسیاری از حملات خارجی به دستگاه به دلیل نداشتن اتصال همیشگی به اینترنت دفع می‌شوند. البته این به قیمت نوع کاربرد آن تمام می‌شود، چون روند خرید و فروش‌ها کمی سخت می‌شود. کاربران می‌توانند کیف پول را با کمک یک اپلیکیشن به گوشی هوشمند خود متصل کنند تا اطلاعات را از طریق کدهای QR بین یکدیگر جابجا کنند.

سازگاری SafePal S1 با گوشی‌های هوشمند و عدم وجود کابل باعث می‌شود به راحتی قابل جابجایی باشد. مانند بسیاری از کیف پول‌های سخت‌افزاری امروزه، SafePal S1 هم به کد PIN برای ورود نیاز دارد. کاربران می‌توانند بین ۱۲ کلمه و ۲۴ کلمه یکی را برای عبارت بازیابی خود انتخاب کنند.

بزرگترین نقطه ضعف SafePal S1 این است که بسیار ظریف است. البته با توجه به این که یکی از ارزان‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار است این ضعف را جبران می‌کند.

نقاط قوت و ضعف SafePal S1

نقاط قوت

  • از بیش از ۱۰۰۰ دارای پشتیبانی می‌کند.
  • اگر به طور فیزیکی دستکاری شود تمام اطلاعات آن پاک می‌شود.
  • قیمت ارزانی دارد.
  • اتصال کابلی ندارد.

نقاط ضعف

  • ساختار ظریفی دارد.
  • کاملاً بدون اتصال به اینترنت نیست. بلکه لازم است برای بروزرسانی‌های سفت‌افزاری به رایانه متصل شود.
  • پرداخت با آن سخت است.

قیمت SafePal S1

SafePal S1 در ژانویه ۲۰۲۰ به قیمت ۳۹/۹۹ دلار فروخته می‌شد.

بهتر است کیف پول‌های سخت‌افزاری را همیشه از خود تولید کننده تهیه کنیم. و یا در ایران از شرکت رمز ارز مارکت که وارد کننده اصلی آن از اروپا به ایران است خریداری گردد. خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری دست دوم خطر هک شدن کلیدهای شخصی را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

SafePal S1 جایگاهی خاص در بازار کیف پول‌های سخت‌افزاری دارد. کار با آن راحت است و ویژگی‌های بارزی دارد. با این حال یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های موجود است. این کیف پول به اندازه Ledger یا Cobo Vault طراحی قوی ندارد، به خاطر همین کاربران بهتر است عبارات بازیابی خود را با دقت تنظیم کنند.

با این همه، این محصول برای کسانی مناسب است که تازه دارند بعد از استفاده از کیف پول‌های داغ و custodial از این نوع کیف پول بهره می‌گیرند. برای کسانی که نیاز مداوم به انتقال وجه ندارد، این گزینه‌ای مناسب و قابل جابجایی است.

Comments (1)
Add Comment