ساتوشی ناکاموتو ثروتمندترین مرد جهان می شود؟

زمانی که قیمت بیت کوین به ۱۸۲ هزار دلار برسد، ساتوشی ناکاموتو ثروتمندترین مرد جهان می شود. بررسی های انجام شده نشان می دهد که این قیمت برای میلیونر شدن ساتوشی ناکاموتو کفایت می کند. در حال حاضر و از تاریخ مارس سال ۲۰۲۱ موسسه آمازون جف بزوس ثروتمندترین مرد کره زمین است. ثروت خالص او ۱۸۱.۶ میلیارد دلار است. ایلان ماسک مدیر شرکت تسلا با ۱۶۳.۷ میلیارد دلار دارایی در رتبه دوم قرار گرفته است.

ساتوشی ناکاموتو چقدر بیت کوین دارد؟

ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین اوراق سفید این ارز را در تاریخ اکتبر سال ۲۰۰۸ منتشر کرد. اولین بلاک شبکه بیت کوین در تاریخ ۳ ژانویه سال ۲۰۰۹ استخراج و با نام بلاک نخستین استخراج شد. از این زمان شاهد آغاز بازار رمز ارز و تغییرات شبکه بلاک چین بودیم. 

با وجود اینکه آمار و ارقام درستی در خصوص میزان دارایی ساتوشی ناکاموتو در دست نیست اما به نظر می رسد که ساتوشی ناکاموتو از ژانویه تا جولای سال ۲۰۰۹ چیزی در حدود ۱ میلیون بیت کوین را استخراج کرده باشد. به این ترتیب با قیمت امروز بیت کوین ثروت او بالغ بر ۵۴ میلیارد دلار است. بنابراین می توان گفت ساتوشی ناکاموتو ثروتمندترین مرد جهان خواهد بود.

 به عبارت دیگر اگر قیمت بیت کوین به ۱۸۲ هزار دلار برسد ساتوشی ناکاموتو ثروتی در حدود ۱۸۲ میلیارد دلار را در اختیار خواهد داشت. در چنین شرایطی او جف بزوس را از رتبه اول خارج و به ثروتمندترین مرد کره زمین تبدیل می شود.

 تخمین ثروت ساتوشی ناکاموتو ثروتمندترین مرد جهان

تاکنون تحلیلگران بسیاری در خصوص میزان دارایی ساتوشی ناکاموتو تخمین ها و برآورد هایی را مطرح کرده اند. سرجیو دیمین لرنر (Sergio Demain Lerner) یک محقق فضای رمزارز است که مقاله ای را در خصوص میزان دارایی ساتوشی ناکاموتو منتشر کرده است. لرنر اولین بلاک هایی که توسط ساتوشی استخراج شده اند را بررسی کرد. بر این اساس میزان دارایی او را یک میلیون بیت کوین تخمین زده است.

او در این باره می گوید با توجه به شواهدی که پیش روی ماست ثروت ساتوشی ناکاموتو در حال حاضر یک میلیون بیت کوین یا ۱۰۰ میلیون دلار است. مطمئن هستم که بسیاری از مردم با بررسی های دقیقی را در خصوص اطلاعات به اعداد و ارقام مشابه ای دست پیدا می کنند. با این حال همچنان مورد انتقاد قرار می گیرم.

آیا قیمت بیت کوین به ۱۸۲ هزار دلار می رسد؟

 پیشبینی های متفاوتی برای قیمت بیت کوین در آینده انجام شده است. با توجه به این پیش بینی ها قیمت بیت کوین به چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار و یک میلیون دلار می رسد. معروفترین مدلی که برای پیش بینی قیمت بیت کوین به کار گرفته می شود مدل S2F است. در این مدل قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به بازه ای میان ۱۰۰ هزار دلار تا ۲۸۸ هزار دلار می رسد. در مدل Stock to flow از رابطه میان ارزش بیت کوین در مقابل موجودی این ارز (Stock) و تعداد بیت کوین هایی که به تازگی وارد بازار شده اند (Flow) استفاده می شود.

PlanB این مدل را طراحی و معرفی کرده است. او در نوامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد: «مردم مدام از من می پرسند که آیا همچنان به مدلی که طراحی کرده ام باور دارم. برای روشن شدن موضوع باید بگویم هیچ شکی به درستی مدلS2F ندارم. بر این اساس بیت کوین تا پایان دسامبر سال ۲۰۲۱ به قیمتی میان ۱۰۰هزار دلار تا ۲۸۸ هزار دلار می رسد.»

اگر قیمت بیت کوین همانطور که در این مدل پیش بینی شده است به ۲۸۸ هزار دلار برسد، ثروت ساتوشی ناکاموتو ۲۸۸ میلیارد دلار می رسد. به این ترتیب فاصله او از بزوس و ایلان ماسک افزایش پیدا می کند.

 ساتوشی ناکاموتو ثروتمندترین مرد جهان

در این بین پیش بینی های دیگری نیز برای آینده قیمت بیت کوین انجام شده است. در این پیش بینی ها قیمت های بالاتری برای بیت کوین در نظر گرفته شده اند. به عنوان مثال بلومبرگ پیش بینی روند آتی بیت کوین اعلام کرده است که اگر ریسک سرمایه گذاری در بازار بیت کوین از میان برداشته شود قیمت این ارز به ۴۰۰ هزار دلار می رسد.

با این وجود هنوز هویت ساتوشی ناکاموتو مانند یک راز سر به مهر باقی مانده است. هیچ کس نمی داند که ساتوشی ناکاماتو در واقع یک فرد است یا گروهی از افراد و آیا همچنان زنده است؟ کارشناسان حوزه رمز ارز چهره هایی چون Hal Finney، Adam Back و Paul Roux را به عنوان کاندیدای احتمالی برای هویت ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده اند. با این وجود بسیاری تصور می کنند که ساتوشی ناکاموتو در واقع نامی است که به گروهی از افراد اختصاص داده شده است.

 در آخر

ساتوشی ناکاموتو نام فرد یا گروهی است که ۱۲ سال پیش بیت کوین را روانه جهان کرد. تاکنون هیچ کس به هویت واقعی او پی نبرده است. با این وجود به نظر می رسد تعداد بسیار زیادی از بیت کوین هایی که در ابتدا استخراج شده اند در اختیار او باشند. به این ترتیب با افزایش قیمت بیت کوین شانس افزایش ثروت ساتوشی ناکاماتو نیز بالا می رود. با رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۸۲ هزار دلار، ساتوشی ناکاموتو ثروتمندترین مرد جهان می شود.

اما مهمترین مسئله این است هیچ کس تا کنون موفق به تعین هویت او نشده است. اما همه ما به خوبی می دانیم که به احتمال زیاد حجم بسیار زیادی از بیت کوین ها در اختیار او است. بی شک در آینده ای نه چندان دور او به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل می شود. ثروتمند شدن با بیت کوین برای شما نیز امکان پذیر است. کافی است ۰.۰۱ بیت کوین را در اختیار داشته باشید و آینده خود را متحول کنید. برای خرید بیت کوین مردد هستید؟ به دنبال فرصت مناسبی برای خرید هستید؟ شاید تصور می کنید که بیت کوین قابل اعتماد نیست؟ نظرات خود را با ما در رمرارز مارکت در میان بگذارید. 

منبع 

https://cointelegraph.com/news/at-what-bitcoin-price-will-satoshi-nakamoto-become-the-world-s-richest-person