فروش ۵ هزار بیت کوین توسط ماینرها دلیل افت قیمت آن در هفته گذشته

قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته کاهشی بوده است. قیمت این رمزارز به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه خود رسیده است. یکی از دلایل این موضوع فروش ۵ هزار بیت کوین توسط ماینرها است. برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت همچنان نزولی خواهد بود.

افت قیمت بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت روبرو شده اند. قیمت بیت کوین برای اولین بار بعد از ۲۳ مه به ۳۳ هزار دلار رسید. اتریوم نیز روند کاهشی دارد و قیمت آن به زیر ۲۵۰۰ دلار رسیده است.

حرکت نزولی قیمت بیت کوین در حالی ادامه می یابد که شاخص های کاهشی (مانند ترس، بدبینی و بی اعتمادی) با یکدیگر تجمیع شده اند. تحلیلگر مشهور ویلیام کلمنته سوم (William Clemente III) خبر از فروش ۵ هزار بیت کوین توسط ماینرها در هفته گذشته می دهد. ارزش تقریبی این فروش با توجه به قیمت های فعلی ۱۶۴ میلیون دلار است.

همچنین تیموتی پیترسون (Timothy Peterson) نویسنده ارزهای دیجیتال تاکید کرد که قیمت بیت کوین برای ۱۷ روز متوالی زیر میانگین متحرک ساده (SMA) 200 روزه باقی مانده است. او می گوید این معیار همیشه نشان دهنده پایان دوران بازار گاوی و شروع روند بازار خرسی است.

سرمایه گذاری در اتریوم

اگرچه به نظر می رسد قیمت در طی روز یک رشد کوچک قیمتی داشته باشد. در حال حاضر بیت کوین با ۳۳ هزار دلار پس از سقوط به ۳۲۴۰۰ دلار معامله می شود. اتریوم نیز در حال حاضر قیمتش به نزدیک ۲۵۰۰ دلار رسید، پس از اینکه قیمت آن به ۲۴۳۰ دلار رسیده بود. این نشان یک رشد قیمتی موقت است. اما به طور کلی، از زمانی که در ۳ ژوئن این دو رمزارز قیمتشان به ۳۹۶۰۰ و ۲۹۰۰ دلار رسیده بود، هر دو حدود ۱۵ درصد افت ارزش داشته اند.

با این حال، در حالی که اتر و بیت کوین طی هفته های اخیر هر دو کاهش قیمت داشته اند. اما جریان سرمایه در ارزهای دیجیتال نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی به اتریوم تمایل دارند.

طبق گزارشی که ۷ ژوئن کوین شیرز (coinshares) ارائه کرده است، ۱۴۴ میلیارد دلار در هفته گذشته سرمایه از بازار بیت کوین خارج شده است. در حالی  که ۲۲ میلیون دلار سرمایه وارد بازار اتریوم شده است.

نتیجه گیری

فروش ۵ هزار بیت کوین توسط ماینرها شاید یکی از دلایل کاهش قیمت بیت کوین باشد. اما دلایل دیگری مانند بدبینی، بی‌اعتمادی، توییت های ایلان ماسک نیز در این افت قیمت نقش دارند. اما اینکه بازار رمزارز از روند گاونر خارج و وارد روند خرسی شده باشد موضوعی است که در حال حاضر با قطعیت نمی توان در مورد آن نظر دارد. برخی از افراد مانند تیموتی پیترسون معتقدند بازار وارد روند کاهشی شده است. به نظر شما این نظر درست است؟

یا اینکه این کاهش قیمت مقطعی و با شکستن مقاومت ۴۰ هزار دلار دوباره قیمت بیت کوین افزایشی می شود؟

ما در رمزارزمارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/crypto-markets-tumble-after-miners-unload-5-000-btc-in-one-week