Serum چیست؟ شرح اهداف و وجه تمایز آن به طور کامل

تاریخچه Serum  با سام بانکمن فرید، فارغ التحصیل دانشگاه MIT با بیش از ۳ سال تجربه تجارت ETF با Jane Street Capital، یک شرکت تجاری معروف وال استریت آغاز می‌شود. سام اندکی پس از ترک این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۷، یک شرکت معامله ارزهای رمزنگاری شده به نام Alameda Research را تأسیس کرد. بنیاد Serum  از گروهی از متخصصان رمزارزهای پایه، تجارت و امور مالی غیرمتمرکز تشکیل شده است. آن‌ها همچنین با غول‌های این عرصه از جمله Multicoin Capital ، TomoChain،  ChainLink، Compound و Kyber Network همکاری می‌کنند.  برای درک بهتر اینکه Serum   چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

سام و سایر اعضای تیم تبادل تصمیم گرفتند یک DEX بسازند اما می‌دانستند که با توجه به ویژگی‌های فشرده شبکه‌ای که می‌خواستند، نمی‌توان آن را روی اتریوم ساخت. تیم آن‌ها پس از بررسی چندین بلاکچین مختلف، سرانجام Solana (SOL) را انتخاب کردند، ساخت Serum DEX حدود سه ماه به طول انجامید، این نسخه در ژوئیه سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

مطالب دیگر را بخوانید

هدف از ایجاد Serum   چیست؟

Serum   یک ارز مبادله‌ای غیر متمرکز است که بر روی بلاکچین سولانا ساخته شده است. Serum اولین بلاکچین در مقیاس وب در نوع خود است که به طور بالقوه می‌تواند به ۷۱۰،۰۰۰ تراکنش در ثانیه (tps) برسد. در حال حاضر، Serum   می‌تواند حدود ۵۰،۰۰۰ تراکنش در ثانیه را کنترل کند، که بسیار سریع تر از ۱۵ ثانیه اتریوم است. Serum یکی از اولین پروژه‌های بزرگی است که با استفاده از سولانا ساخته شده است.

وجه تمایز Serum   چیست؟                     

 Serum با سایر رمزارزهای پایه از جمله بیت کوین و اتریوم قابل مبادله است. این مزیتی بزرگ در برابر Binance DEX یا سایر DEF های DeFi مانند Balancer و Uniswap است، زیرا بسیاری از معامله‌گران مشتاق معامله ارزهای رمزنگاری شده دیگری به غیر از توکن‌های ERC-20 هستند؛ که بیشتر پلتفرم‌های DeFi در حال حاضر ارائه می‌دهند. Serum DEX در حال حاضر حدود ۳۰ بازار مختلف ارز رمزنگاری شده را دارد که همگی با USDT یا USDC معامله می‌کنند. هر کسی می‌تواند DEX خود را مبتنی بر Serum DEX ایجاد کند و با استفاده از دستورالعمل های ذکر شده در آکادمی Serum   به معامله بپردازد. تاکنون بیش از ۱۸عدد Serum DEX وجود دارد و Serum DEX در دستگاه های Android و iOS از طریق برنامه تلفن همراه Coin98 نیز موجود است.

قیمت روز Serum و بهترین صرافی‌های آن:

قیمت روز Serum با تحولات بازار متغیر است اما در حال حاضر ارزشی در حدود ۱.۲۲  دلار آمریکا دارد و حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت مبلغی به ارزش ۵۴,۷۱۱,۸۲۷    دلار است. جایگاه Serum در رتبه بندی جهانی CoinMarketCap در رتبه ۱۴۱ قرار دارد و دارای سقف بازار ۶۱,۲۲۵,۶۴۱   دلار است.

. در حال حاضر صرافی‌های برتر در Serum عبارتند از: Binance، Xtheta Global، HBTC، Binance.KR و Bitribe

بیشتر بخوانید

Comments (0)
Add Comment