ارز دیجیتالی شیبا اینو موفق به کسب ارزش بازار ۱۲ میلیارد دلاری شد

ارز دیجیتالی شیبا اینو از ارزهای دیجیتال با عملکرد فوق‌العاده اخیر است که در مقاله امروز قصد داریم این ارز و عملکرد موفقیت‌آمیز اخیر آن را بررسی کنیم. این ارز دیجیتال پس از گذشت ۱۴ ماه، حالا به ارزش بازاری ۱۲ میلیارد دلاری رسیده است. برای ارز دیجیتالی همچون دوج کوین، رسیدن به چنین نقطه عطفی، ۶ برابر بیشتر طول کشید. اگر شما نیز مشتاق هستید تا بیشتر در رابطه با این ارز فوق‌العاده بدانید، با ما همراه باشید تا امروز این خبر مهم را بررسی کنیم.

ارز دیجیتالی شیبا اینو

بگذارید در ابتدا اخبار مهم را مرور کنیم:

  • ۱۴ ماه طول کشید که میم کوین شیبا اینو (meme coin Shiba Inu) به لیست ۲۰ ارز دیجیتال برتر جهان، وارد شود.
  • ارزش بازار این ارز دیجیتال به‌دلیل عملکرد فوق‌العاده آن در روز پنجشنبه به ۱۲ میلیارد دلار رسید. ۶ ماه طول کشید تا ارز دیجیتالی همچون دوج کون (Dogecoin) به چنین نقطه‌ای برسد.
  • به‌نظر می‌آید که توییت «ایلان ماسک» از عکسی با شیبا اینوی خود در روز دوشنبه، واقعا موجب بالارفتن قیمت این کوین شده باشد.

بهتر است دوج کوین دیگر کنار برود. چراکه ارز دیجیتال جدیدی به‌نام شیبا اینو در حال تاختن است. این ارز توانست تنها در عرض یک ماه، ۳۵۰% افزایش یابد. این افزایشی بود که ارز دیجیتال بیت کوین در طول یک‌سال، به آن رسید.

قیمت این ارز دیجیتال الهام‌گرفته‌شده از دوج کوین، در عرض یک هفته تا بیش از ۳۰۰% افزایش یافته است. همین موجب شده است که ارز دیجیتالی شیبا اینو به لیست ۲۰ کوین برتر ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش و سهام بازار، وارد شود. ارزش سهام این ارز دیجیتال بر اساس گزارش وبسایت معتبر CoinMarketCap، حالا ۱۲ میلیارد دلار است.

این ارز دیجیتال، تنها در عرض ۱۴ ماه از زمان راه اندازی خود در آگوست ۲۰۲۰، چنین افزایش شگفت‌انگیزی را تجربه کرد. همین روند برای دوج کوین ۶ برابر بیشتر طول کشید! در حقیقت دوج کوین، توانست ۸۸ ماه پس از راه‌اندازی خود به چنین اندازه‌ای برسد.

دلیل افزایش ارزش شیبا اینو

آخرین تسهیل‌گر افزایش این ارز دیجیتال و تمایلات به آن را شاید بتوان توییت مدیرعامل تسلا دانست. «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا که دوست‌دار ارزهای دیجیتال است، در روز دوشنبه عکسی از توله‌سگ شیبا اینوی خود را توییت کرد و زیر آن نوشت «توله‌سگ خوشحال ‘فلوکی’».

از آن زمان، این کوین که شخصی با نام مستعار «ریوشی» آن را ساخته است، در روز پنجشنبه از ۰.۰۰۰۰۱۳۴۸ دلار به ۰.۰۰۰۰۳۰۶۸ دلار رسید. به همین ترتیب تنها در عرض ۲۴ ساعت تا ۶:۲۳ دقیقه صبح، ۴۱% دیگر نیز افزایش یافت.

دوباره پس از چند هفته متوالی نوسانات و عقب‌کشیدن، حالا گاوهای نر این ارز دیجیتال دوباره به سمت آن هجوم آوردند. ارز دیجیتال بیت کوین که کوین شماره ۱ است نیز از ماه می برای اولین بار به ارزش بازاری ۱ تریلیون دلاری رسیده است. ارز دیجیتالی شیبا اینو حالا در جایگاهی بالاتر از ارزهای دیجیتال پالی گان (Polygon)، استلار (Stellar) و اکسی اینفینیتی (Axie infinity) که توکن گیمینگ است، قرار دارد. توکن اکسی اینفینیتی نیز در عرض یک ماه، دو برابر شد.

اما تمام تماشاگرن بازار، باور ندارند که افزایش شیبا اینو تنها به‌خاطر توییت «ایلان ماسک» باشد.

«الیزه دینگا» سرپرست تحقیقاتی ۲۱Shares نیز در این باره گفته است:

«هیچ مدرکی وجود ندارد که این توییت، مخصوصا از توکن SHIB پشتیبانی کرده باشد. همان طور که ‘ایلان ماسک’ در گذشته با اشتراک‌گذاری میم‌هایی از دوج کوین حمایت کرده بود.»

جمع‌بندی

ارز دیجیتالی شیبا اینو از ارزهای دیجیتال جنجالی اخیر است که در مقاله امروز این ارز و عملکرد فوق‌العاده اخیر آن را بررسی کردیم. این ارز دیجیتال که تنها یک ماه است راه‌اندازی شده است، حالا به ارزشی باورنکردنی دست پیدا کرد. این ارز تنها در عرض یک ماه، ۳۵۰% افزایش یافت و حالا از لحاظ ارزش بازار، در میان ۲۰ توکن برتر ارزهای دیجیتال قرار دارد. برخی علت این پیشرفت را توییت اخیر «ایلان ماسک» با توله‌سگ شیبا اینوی خود می‌دانند. ما امروز این ارز دیجیتال و عملکرد فوق‌العاده آن را به‌همراه دلایل آن، بررسی کردیم. شما دلیل این افزایش بی‌سابقه را چه می‌دانید؟

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/09/shiba-inu-took-14-months-to-hit-a-market-value-of-12-billion/

Comments (0)
Add Comment