دستور توقف استخراج بیت کوین در استان سیچوان

گزارش شده است که استخراج کنندگان بیت کوین در شهر یا‌‌آن (Ya’an)، واقع در استان سیچوان (Sichuan) دستور توقف استخراج بیت کوین را دریافت کرده اند. آن‌ها باید به طور موقت فعالیت‌‌های خود را جهت استخراج بیت کوین متوقف کنند.

استخراج بیت کوین در استان سیچوان متوقف شد

مقامات چینی همچنان به سرکوب استخراج بیت کوین ادامه می‌دهند. این در حالی است که شهر یا‌آن مجبور به توقف استخراج بیت کوین شده است.

یا‌‌آن (Ya’an) یکی از شهر‌های بخش غربی استان سیچوان است. مقامات این شهر استخراج محلی بیت کوین را ممنوع کرده‌اند. آن‌ها قصد دارند تحقیقاتی را در این راستا انجام دهند. این خبر در روز جمعه، توسط انتشارات مالی چین، سینا فایننس (Sina Finance) به گوش همگان رسید.

یک منبع ناشناس از آژانس خبرگزاری چینی (PA News) در این مورد گزارشی را تهیه کرده است. طبق این گزارش، در حال حاضر مشخص نیست که استخراج کنندگان چه موقع کار خود را شروع می‌کنند. علاوه بر این آن‌ها بیان کردند که حتی مشخص نیست آیا آن‌ها می‌توانند کار خود را از سر بگیرند یا خیر.

سند لغو پروژه‌های بزرگ استخراج بیت کوین

مزارع استخراج بیت کوین در استان سیچوان، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انرژی هیدروالکتریک (برق آبی) است. طبق گفته کالین وو (Colin Wu)، وبلاگ نویس بازار ارز دیجیتال، تصمیمات اخیر بر استخراج بیت کوین در این استان تاثیر می‌گذارد. وو اذعان داشت که مقامات این استان سندی را به شرکت‌های تولید برق صادر کرده‌اند. طبق این سند، این شرکت‌ها باید تامین برق برای هرگونه عملیات‌های مربوط به استخراج بیت کوین را متوقف کنند.

بنا به گفته وی، این سند ۲۶ پروژه بزرگ استخراج بیت کوین را شناسایی کرده است. این پروژه‌ها ملزم هستند که مورد بررسی قرار بگیرند و تعطیل شوند. وی اظهار داشت که آخرین اقدام این مقامات، بیش از هر چیزی، بر مزارع بزرگ استخراج ارز دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت.

“ایستگاه‌های هیدروالکتریک کوچک و متوسط زیادی در سیچوان مستقر است. از این رو نظارت‌های دولتی روی تمامی این دستگاه‌ها کار مشکلی است. در هر صورت، پروژه‌ها کلان در کوتاه مدت تعطیل می‌شوند.

استان یون‌نان (Yunnan) یکی دیگر از مراکز استخراج رمز ارز با کمک انرژی هیدروالکتریک است. در این استان نیز ممنوعیت‌های سختگیرانه‌ای برای استخراج بیت کوین وجود دارد. سین‌جیانگ، ناحیه‌ای در مغولستان داخلی و چینگ‌های است. مقامات این منطقه نیز دستور توقف عملیات استخراج بیت کوین را داده‌اند.

مهاجرت استخراج کنندگان به استان سیچوان

جینگ زوئر، بنیانگذار استخر استخراج بیت کوین (BTC.Top) است. وی در اوایل این هفته بیان کرد که فقط مزارع استخراج هیدروالکتریک در سیچوان باقی مانده است.

سخنگو (BTC.Top) روز گذشته با کوین تلگراف مصاحبه‌ای داشت. وی بیان کرد که بسیاری از استخراج کنندگان بیت کوین به دنبال اعمال ممنوعیت در استان‌های دیگر، به این استان نقل مکان کرده اند. آن‌ها علت این نقل مکان خود را، بهره‌برداری از انبوه انرژی‌های تجدید پذیر اعلام کردند. وی در ادامه گفت: “در حال حاضر، ما بر این باور هستیم که ۸۰-۹۰ درصد استخراج کنندگان چینی ارز دیجیتال از انرژی هیدروالکتریک استفاده می‌کنند.”

در آخر

یکی از شهر‌های استان سیچوان چین، فعالیت خود را متوقف کرده است. طبق گزارش‌ها، سندی به بخش‌های تامین برق صادر شده است. طبق این سند، هیچگونه برقی نباید در اختیار پروژه‌های استخراج بیت کوین قرار بگیرد. این استان بزرگ‌ترین مزارع استخراج بیت کوین را دارد. این مزارع از انرژی هیدروالکتریک برای استخراج بیت کوین استفاده می‌‌کنند. البته ایستگاه های زیادی برای تولید انرژی هیدروالکتریک وجود دارد. دولت نمی‌تواند روی تمامی این ایستگاه‌ها نظارت داشته باشد اما پروژه‌های بزرگ استخراج متوقف خواهند شد. این توقف استخراج تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ ِآیا این ممنوعیت‌ها در استان‌های دیگر نیز اعمال می‌شود؟

نظرات خود را در مورد استخراج بیت کوین در ایران و چین، در رمز ارز مارکت با ما به اشتراک بگذارید.

https://cointelegraph.com/news/city-in-sichuan-reportedly-orders-crypto-miners-to-shut-down-for-investigation

استخراجبیت کوین
Comments (0)
Add Comment