شش آلت کوین گران‌بها که می‌توانند فرصتی برای تغییر زندگی ایجاد کنند

با توجه بیش از پیش افراد و سرمایه‌گذاران به بازار رمزارزها، پیدا کردن بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری به یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد تبدیل شده است و همه به دنبال گزینه‌ای کم خطر و پر سود در این بازار هستند. در این مقاله به معرفی شش آلت کوین گران‌بها که می‌توانند فرصتی برای تغییر زندگی ایجاد کنند از دیدگاه آستین آرنولد، اینفلوئنسر و معامله‌گر بزرگ بازار رمزارزها می‌پردازیم.

آستین آرنولد بنیان‌گذار Altcoin Daily و معامله‌گر بازار رمزارزها، در یک ویدیو از شش آلت کوین نام برد که به اعتقاد وی این توانایی را دارند که به یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های رمزارزها برای سال ۲۰۲۱ تبدیل شود. در ادامه به معرفی این آلت کوین‌های با ارزش می‌پردازیم.

معرفی شش آلت کوین گران‌بها

Graph (GRT) یک آلت کوین با آینده‌ای درخشان

 در این ویدئو، آستین آرنولد به ۴۱۳،۰۰۰ دنبال‌کننده صفحه‌ YouTube خود می‌گوید که روی پروتکل شاخص Graph (GRT) بسیار سرسخت و مصمم است. Graph شبکه اصلی خود را در دسامبر گذشته راه‌اندازی کرد و از آن زمان خدمات خود را به بلاکچین‌هایی مانند Bitcoin (BTC) و Polkadot (DOT) گسترش داده است. اگر اتریوم ابر رایانه جهانی شود، ما برای جمع‌آوری تمام اطلاعات موجود در بلاکچین به چیزی مانند Graph نیاز داریم.

 Graph ($ GRT) یک پروتکل شاخص غیرمتمرکز و با منبع باز (open-sourced) برای داده‌های بلاکچین است. توسعه‌دهندگان می‌توانند APIهای مختلفی را که به عنوان زیرمجموعه نامیده می‌شوند، در این شبکه ایجاد و منتشر کنند و از طریق GraphQL پرس‌وجوهایی را انجام دهند. از این بستر به راحتی می‌توان برای جستجوی هرگونه داده اتریوم از طریق پرس‌وجوهای ساده استفاده کرد. این مسئله به مشکل مشترکی که بسیاری از سیستم عامل‌های نمایه‌سازی بلاکچین با آن روبرو هستند، می‌پردازد. برنامه‌های Blockchain در فرآیند انجام وظایف جستجو با مشکل در حفظ خواصی مانند نهایی بودن، سازماندهی مجدد زنجیره‌ای و امنیت، مواجه هستند.

این موارد همچنین عوارض بالقوه‌ای هستند که برنامه‌ها معمولا آن‌ها را برطرف می‌کنند، اما متأسفانه روند پرس‌وجو را زمان‌بر می‌کند. Graph برای این کار یک راه حل دارد و دقیقا برای همین منظور ساخته شده است.  Graphاز طریق “subgraphs” نمودار داده‌های بلاکچین را فهرست می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق GraphQL API به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. به گفته این تیم، آن‌ها این کار را در آینده کاملا غیرمتمرکز خواهند کرد، در جایی که گره‌های بیشتری درگیر می‌شوند و مسئولیت حفظ شاخص را بر عهده دارند.

REN، یکی از شش آلت کوین گران‌بها

دومین پروژه‌ای که آرنولد، به طور سرسام‌آوری روی موفقیت آن سرسخت است رن (REN) است. Ren پروتکلی است که امکان انتقال دارایی‌های رمزنگاری شده بین بلاکچین‌ها را فراهم می‌کند. این معامله‌گر با استناد به داده‌های Santiment، مبنی بر این که نهنگ‌ها (سرمایه‌گذاران بزرگ بازار که حجم عمده بازار را در اختیار دارند) در حال خرید و جمع‌آوری REN زیادی هستند، گفت که این موضوع ممکن است نشان‌دهنده افزایش قیمت بیشتر و قابلیت همکاری در این پروتکل باشد. REN نرم‌افزاری است که هدف آن ایجاد انگیزه در یک شبکه جهانی از کاربران است و به هر کسی امکان انتقال دارایی‌های جدید و موجود را از طریق بلاکچین‌های مختلف می‌دهد.

به عنوان مثال، با استفاده از Ren، کاربران می‌توانند بیت کوین (یا دارایی‌های دیگر) را در یک قرارداد هوشمند قفل کنند و در ازای آن، معادل اتر را در بلاکچین Ethereum دریافت می‌کنند. همچنین دارندگان بیت کوین می‌توانند بدون نیاز به فروش بیت کوین یا حتی انتقال دارایی‌های خود از طریق بلاکچین، از Ren برای دسترسی به مجموعه محصولات مالی غیرمتمرکز (DeFi) Ethereum استفاده کنند. با استفاده از این توکن‌های Ethereum، کاربران حتی می‌توانند در اکوسیستم DeFi Ethereum شرکت کنند که شامل سیستم عامل‌های پرداخت یا دریافت وام مانند Compound یا  Aaveاست و در تمام مدت، بیت کوین کاربران در نرم‌افزار Ren قفل شده است. اگر کاربری به دنبال باز کردن قفل وجوه خود باشد، لازم است از رمزارز REN که برای پرداخت گره‌ها برای کارکرد و نگهداری شبکه، مورد نیاز است استفاده کند.

Manta Network از دیگر پیشنهادات آرنولد

در مرحله بعدی، آرنولد توصیه می‌کند نگاهی به آلت کوین Manta Network بیندازید. مبادلات غیرمتمرکز آینده Manta Network بر روی حریم خصوصی است که در Polkadot ساخته خواهد شد.  Manta Network اخیراً ۱.۱ میلیون دلار با حمایت شرکت سرمایه گذاری بلاکچین Polychain Capital سرمایه جمع کرده است.

Manta  مجموعه‌ای از پروتکل‌های آسان برای استفاده‌ی ایمن (منبع باز و کد قابل کنترل) است که بر اساس چارچوب‌های Substrate ساخته شده است. این شبکه از zk-SNARK برای ایجاد ناشناس ماندن کامل تا انتها، توان عملیاتی بالا و قابلیت همکاری بالای بین زنجیره‌ای (cross-chain) استفاده می‌کند (از Polkadot و رمزارزهای پایه اصلی و stable coinsها پشتیبانی می‌کند). این شبکه شامل یک پروتکل پرداخت حریم خصوصی غیرمتمرکز، پروتکل تبادل رمز حریم خصوصی غیرمتمرکز و یک پروتکل قرض و دارایی‌های ترکیبی حریم خصوصی است که در آینده تدوین می‌شوند. تیم بنیان‌گذار Manta شامل بسیاری از پیشکسوتان، اساتید و دانش‌پژوهان رمزارزها در آمریکا است که تجربه حضور در هاروارد، MIT، الگوراند و سایر موسسات معتبر را دارند. مطالب مرتبط را بخوانید.

Voyager Token (VGX) چهارمین آلت کوین گران‌بها از دیدگاه آرنولد

چهارمین پروژه در لیست آرنولد، کارگزاری (broker) رمزارز بدون کارمزد Voyager Token (VGX) است. Voyager  اعلام کرده که قصد دارد پلتفرم خود را با ویژگی‌هایی مانند کارت‌های بدهی و اعتباری، محصولات margin و یک برنامه دسکتاپ گسترش دهد. چشم اندازهایی که باعث تأثیرگذاری و نظر قاطع آرنولد درباره‌ VGX می‌شوند. Voyager Token (VGX) که در برخی صرافی‌ها با نام BQX نیز شناخته می‌شود، توکن بومی رمزارز Voyager است. این صرافی با ادعای اینکه یک پلتفرم کارگزاری رمزارز بدون کارمزد است، خود را از رقبا جدا کرده و همچنین روتر (router) سفارش هوشمند آن به مشتریان امکان مبادله در چندین صرافی را می‌دهد. VGX به کاربران درون اکوسیستم کارگزاری رمزارز Voyager پاداش می‌دهد. وقتی در برنامه Voyager توکن VGX را نگه دارید، ۵٪ سود برای شما ایجاد می‌شود. این پلتفرم به زودی پاداش‌های نقدی و سایر ویژگی‌های انحصاری خود را نیز ارائه می‌دهد. VGX هم در کیف پول بومی خود و هم در کیف پول جهانی Ethos قابلیت ذخیره سازی دارد.

Elrond (EGLD) یکی دیگر از شش آلت کوین گران‌بها

آرنولد در مورد سیستم عامل قرارداد هوشمند Elrond (EGLD)، که به تازگی برنامه کیف پول و پرداخت Maiar مورد انتظار خود را راه‌اندازی کرده است، بسیار مصمم است. این پروژه امیدوار است که آخرین اجرای آن باعث رشد کاربران شود و به آن‌ها این امکان را دهد که در موج بعدی کاربران رمزارزها، پیشرو باشند. شبکه Elrond یک بلاکچین عمومی است که برای ایجاد مقیاس پذیری، قابلیت همکاری و توان عملیاتی بالا ایجاد شده است.

هدف ایجاد آن، وجود شبکه‌ای غیرمتمرکز است که بتواند عملکرد مشابه یا بهتری را در مقایسه با شبکه‌های متمرکز ارائه دهد و در عین حال حریم خصوصی بیشتری را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. شبکه Elrond قصد دارد از طریق فناوری منحصربه‌فرد خود یعنی Adaptive State Sharding و با استفاده از مکانیسم اجماع Proof of Stake (SPoS) به اهداف خود دست پیدا کند.

Yearn Finance (YFI) آخرین مورد از لیست آلت کوین گران‌بها

آخرین مورد در لیست آرنولد در میان پیشگامان  DeFi قرار دارد، یعنی Yearn Finance (YFI). آرنولد تصمیم پروژه را برای تولید ارزهای YFI اضافی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به عنوان یک عامل برجسته معرفی کرد. به عبارت دیگر، با توجه به گفته‌های این اینفلوئنسر، جامعه YFI، که بر اساس سیستم گاورننس مدیریت می‌کنند، به طور یکنواخت تصمیم گرفته‌اند که پول بیشتری برای خود چاپ کنند. آرنولد این امر را پیشرفت سالم پروژه  برای اکوسیستم Yearn می‌داند. شب گذشته Yearn Finance (YFI) قربانی سو استفاده‌ای شد که بیش از ۱۱ میلیون دلار به سود سهامداران و استاکرها تمام شد. با این وجود، به نظر می‌رسد قیمت YFI به سرعت از این هک، بهبود می‌یابد و به روند گذشته بازمی‌گردد. البته، تمام ارزیابی‌های این فرد یک حدس و گمان است و او لیست پروژه‌های زیادی را از بخش DeFi در نظر نگرفته که دارای پتانسیل بسیار زیادی هستند.

سیستم DeFi به طور خاص تعدادی پروژه تولید کرده است که جریان نقدی چشم‌گیری ایجاد می‌کنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جالبی را ارائه می‌دهند که شرکت‌های سنتی این خدمات را ارائه نمی‌دهند. بیشتر بدانید.

نتیجه‌گیری

بازار رمزارزها همیشه دارای فرصت‌های بی‌نهایت برای سودآوری و سرمایه‌گذاری است و افراد همواره به دنبال بهترین این فرصت‌ها برای کسب درآمد و افزایش سرمایه هستند. با اینکه بیت کوین به عنوان اولین رمزارز وارد شده در بازار دارای بیشترین قیمت و ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری است اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که بیت کوین بسیاری از قابلیت‌های دیگر آلت کوین‌های تازه وارد را ندارد و در صورتی‌که تب جهانی رمزارزها خاموش شود و رمزارزها به عنوان یک واحد رایج پولی پذیرفته شوند، افراد به دنبال رمزارزی می‌گردند که قابلیت‌های بیشتری داشته باشد و در آن صورت است که بیت کوین جایگاه سابق را از دست می‌دهد و پلتفرم‌هایی با قابلیت بالاتر جایگزین آن می‌شوند.

این شش آلت کوین که در مقاله حاضر به آن‌ها پرداختیم فقط نمونه‌هایی از تعداد بی‌شمار رمزارزهایی هستند که قابلیت‌های بسیاری به کاربران خود ارائه می‌دهند. البته موارد ذکر شده صرفا نظر شخصی تحلیل‌گران و معامله‌گران است و به هیچ عنوان سندی برای تایید سرمایه‌گذاری روی این چند رمزارز نیست، بلکه اگر مایل به سرمایه‌گذاری روی چیزی غیر از بیت کوین و آلت کوین‌ها هستید، ابتدا باید بازار را به دقت بررسی کنید و بهترین گزینه‌های ممکن متناسب با بودجه و شرایطتان را در نظر گرفته و سپس سرمایه‌گذاری کنید و همواره این نکته را در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در این بازار همیشه همراه با ریسک است، پس روی آن بخشی از سرمایه‌تان که توانایی از دست دادن آن را دارید سرمایه‌گذاری کنید.