سوشال تریدینگ در حال پیشبرد تریدینگ رمز ارز

سوشال تریدینگ موضوع مهمی است که دانستن آن در زمینه ارز دیجیتال به شما کمک بسیاری می‌کند. این نوع از تریدینگ از انواع بسیار مهم و پیشرو در زمینه رمز ارزهاست و حالا نیز آنقدر تاثیرگذار شمرده می‌شود که می‌توان گفت در حال پیشبرد تریدینگ ارزهای دیجیتال رو به جلو است. این نوع تریدینگ بدین صورت است که تریدرها فارغ از میزان تجربه خود، استراتژی‌های خود را با یک دیگر در یک انجمن مشخص به اشتراک می‌گذارند. آنها همچنین قادرند استراتژی‌های همکارهای با تجربه و برتر در این زمینه را کپی و در تریدینگ خود اجرا کنند تا بتوانند مانند برترین‌های این زمینه، به موفقیت برسند. با ما همراه باشید تا این تریدینگ را به طور کامل با هم بررسی کنیم.

سوشال تریدینگ یک تریدینگ برتر

انجمن تریدرهای آنلاین اخیرا یک سواگر متمایز را توسعه داده است که دستاوردها و کمبودهای خود را با سراسر دنیا به اشتراک می‌گذارد. برای نمونه، یکی از بد نام‌ترین زیر مجموعه‌های ردیت «WallStreetBets» (WSB) است. در این زیر مجموعه اعضا به صورت روزانه موفقیت‌ها و شکست‌های پورتفولیوی تریدینگ اخیر خود را در کنار بسیاری از شوخی‌های عمومی دیگر اعضای انجمن به اشتراک می‌گذارند.

این به اشتراک گذاشتن پورتفولیو در WSB در سطحی اولیه آغاز شد. این سطح بدین صورت بود که تریدرها از برنامه‌های تریدینگ خود یا حتی از صفحات گسترده‌ای که برای پیگیری انتخاب‌های خود استفاده می‌کردند اسکرین شات می‌گرفتند و آنها را به اشتراک می‌گذاشتند. در حالی که دستاوردهای پورتفولیو از گذشته تا به امروز چیزی بوده است که سرمایه گذاران آن را پنهان می‌کردند، اما با رشد چنین انجمن‌هایی، فرهنگسازی بسیار خوبی انجام می‌شود. این فرهنگسازی مخصوصا برای سرمایه گذارانی است که علاقه مندند با موفقیت‌های سرمایه گذاری‌های خود به خوبی رو‌به‌رو شوند.

پلتفرم‌های سوشال تریدینگ خوبی همچون eToro، Zignaly و League of Traders این ویژگی در معرض عموم مردم بودن را به یک ویژگی کلیدی برای پلتفرم‌های خود تبدیل کرده‌اند. هرکدام از این پلتفرم‌ها هم دارای قابلیت رمزنگاری و هم رمزنگار محور هستند. همچنین همه آنها بر ساخت یک انجمن در میان تریدرهای خود تمرکز می‌کنند.

تریدرهایی که عملکرد بسیار خوبی دارند در این پلتفرم‌ها بسیار مشهور می‌شوند. مخصوصا در لیگ تریدرها؛ جایی که صفحه اولیه برنامه آنها یک تابلوی امتیازات پلتفرم گسترده است که بهترین عملکرد را به طور کلی در بین تریدرها نشان می‌دهد. برترین تریدرها در این لیگ مخصوص می‌توانند دستاوردهای مادام‌العمر خود را حتی تا ۱۴۰۰% افزایش دهند. علاوه بر آن، رقابت لیگ تریدرهای اخیر شاهد آن بود که برترین رقبا تا حد ۳۰۰% ارزش رمز ارز در طول رقابت به دست آوردند و این میزان تنها برای رقابت‌هایی بود که تنها تا ۳ هفته برگزار شده بودند.

برای تریدرهای با تجربه و حرفه‌ای نیز این حرکت جنجالی رمز ارز اخیرا توانست مهارت‌های آنها را برجسته کند. تریدرهای ارز با تجربه، مهارت‌های خود را به رمز ارز منتقل کردند و علاقه مندان به رمز ارز مهارت‌های خود را با استفاده از این دارایی‌های دیجیتال در یک دستاورد جدید ساخته‌اند. اگر چه مبتدیان بسیاری از غافله عقب ماندند و میدان‌های رقابت را ترک کردند تا بتوانند پیچیدگی‌ها و تفاوت‌های بین این ارزهای دیجیتال جدید را به خوبی درک کنند. برای تریدر تازه کاری که به دنبال شیرجه زدن در رمز ارز است، کل مارکت می‌تواند بسیار خطرناک و گیج کننده باشد.

پلتفرم‌های تریدینگ رمز ارز مانند سوشال تریدینگ که پیش از این به آنها آشاره کردیم همچون eToro، Zignaly و League of Traders یک ویژگی پیدا کرده‌اند تا بتوانند با آن مبتدیان را تشویق کنند که با کمترین دردسر نوک انگشتان خود را در دریای پهناور مارکت تریدینگ ارزهای رمزنگاری شده فرو کنند. این ویژگی عموما به عنوان کپی تریدینگ شناخته می‌شود که به مبتدیان اجازه می‌دهد تا موفقیت تریدرهای با تجربه صدر جدول امتیازات را بدست آورند.

این روند نیز نسبتا سر راست است. هر کاربری در این پلتفرم‌ها می‌تواند در طول یک لیست یا جدول امتیازات تریدرهای با عملکرد بالا بگردد و تصمیم بگیرد که رفتار دقیق تریدینگ افراد با تجربه را کپی کند. کاربران می‌توانند پورتفولیوی این تریدرهای برتر را تحلیل و بررسی کنند و رشد آنها، انتخاب‌های فعلی، تاریخچه ترید و ارزیابی ریسک آنها را ببینند. زمانی که تریدر به راحتی دست به کپی کردن تریدینگ یک کاربر دیگر می‌زند، آن کاربر می‌تواند بر روی گزینه کپی کلیک کند تا رفتار دقیق همان تریدر برتر را کپی کند.

سرمایه گذاران از این روند استقبال گسترده‌ای کرده‌اند. پلتفرم eToro به تنهایی بیش از ۲۷۲ میلیون دلار آمریکا بودجه مالی جمع کرده است و پلتفرم Zignaly که یک تجارت استارت آپ بسیار کوچک‌تر از اسپانیاست نیز تا ۳ میلیون دلار آمریکا افزایش یافته است. از نظر پایگاه کاربری، پلتفرم eToro تا اندازه بیش از ۲۰ میلیون کاربر مقیاس دارد. این رشد نیز به نظر می‌آید که با میانگین ۴۰۰ هزار کاربر جدید eToro در هر ماه سال ۲۰۲۰ در مقایسه با تنها ۱۹۰ هزار کاربر جدید در هر ماه در سال ۲۰۱۹ آسان شده است.

ظرفیت بازار رمز ارز در حال حاضر ۲T$ ارزش دارد. این نیز در مقایسه با ظرفیت بازار Nikkei که ۵.۷T$  است و همچنین ظرفیت بازار NASDAQ که ۱۹.۴T$ و NYSE که ۲۵.۶T$ است قرار داد.

این پلتفرم‌ها دریچه‌ای را به روی رشدی عظیم گشوده‌اند. همچنین ویژگی کپی تریدینگ لیگ تریدرها و دیگر ویژگی‌ها حتی به مبتدیان امکان بدست آوردن پاداش را می‌دهند.

جمع‌بندی

سوشال تریدینگ از آن دسته موضوعاتی است که دانستن آن در زمینه رمز ارزها به شما کمک بسیاری می‌کند. در حقیقت این نوع از تریدینگ همانطور که از نام آن پیداست، ساز و کاری بسیار اجتماعی دارد. پلتفرم‌های بسیاری از چنین تریدینگی بهره می‌برند که در این مقاله آنها را به شما معرفی کردیم. در این پلتفرم‌ها انجمن‌ها و تعاملات اجتماعی حرف اول را می‌زنند. کاربران به راحتی پورتفولیوی خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنند. نقطه عطف چنین پلتفرم‌هایی البته قابلیت کپی تریدینگ است که در آن شما می‌توانید تجربه تریدرهای حرفه‌ای را دقیقا کپی کنید و به موفقیت‌های بیشتری در این زمینه برسید.

Comments (0)
Add Comment