توسعه SPO کاردانو را یک قدم به غیرمتمرکز کردن شبکه نزدیک‌تر می‌کند

توسعه SPO توسط تیم کاردانو یک اقدام هوشمندانه بود. این قدم قبل از ایجاد کنترل مطلق بر روی تولید بلوک‌ها برای اعضای جامعه کاردانو بود. SPO یا همان اپراتور استخر Stake کاردانو از اقداماتی است که تیم توسعه این رمز ارز برای شبکه خود در نظر گرفته است. غیرمتمرکز کردن این اپراتور، عملکرد و استفاده از کاردانو را نسبت به قبل بهبود می‌بخشد.

توسعه SPO چه ویژگی برای کاربران و جامعه کاردانو خواهد داشت؟

اطلاع رسانی مربوط به توسعه اپراتور استخر Stake توسط IOHK انجام شد. IOHK یک کمپانی تحقیقاتی در زمینه توسعه بلاک چین است که تحت نظارت کاردانو فعالیت می‌کند. این کمپانی بر این باور است که غیرمتمرکز کردن SPO برای ایجاد ارتباط مستقل و کاربردی در میان نودهای توزیع شده در کاردانو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کمپانی بر این باور است قبل از راه اندازی و اشتراک توسعه این اپراتور باید شبکه نرم افزار این رمز ارز تقویت شود. اولین فاز مربوط به نرم افزار، فعال سازی P2P یا همان کنترل کننده شبکه همتا به همتا است. در این فاز موارد دیگری مانند گسترش مدیریت شبکه و همچنین انجام تست P2P در ماه آپریل انجام شده است. در کنار این اقدامات، تیم کاردانو قصد دارد تحقیقات بیشتری بر روی نودهای این رمز ارز انجام دهد. ایجاد فضای مناسب برای ارتباط بهتر در سرتاسر جهان به وسیله نودهای کاردانو از دیگر اقداماتی است که توسط توسعه SPO عملی خواهد شد.

همچین تیم توسعه کاردانو در حال حاضر قصد دارد یک آزمایش فنی از شبکه خود داشته باشد. این اقدام قرار است قبل از تست و بررسی عمومی شبکه P2P برای SPO انتخاب شده صورت بگیرد.

پیش از آن که فرایند غیرمتمرکز کردن شبکه انجام شود، SPO قصد دارد بر روی نودهایی فعالیت کند که در سرتاسر جهان ارتباط همتا به همتا را گسترش دهند. پس از آن که توسعه شبکه SPO تکمیل شود، کارایی نودهای اتوماتیک برای انجام ارتباط بهتر افزایش پیدا می‌کند. این اقدام بدون نیاز به نودهای relay انجام خواهد شد.

تولید بلوک در کاردانو در یک ماه پیش تکمیل شد.

 در یک ماه گذشته کاردانو تولید بلاک و غیرمتمرکز کردن آن را کامل کرد. بر اساس توضیحات IHOK، غیرمتمرکز سازی این پروژه به صورت مقطعی خواهد بود. این اقدامات را می‌توان اولین قدم کاردانو برای ایجاد یک پروتکل مستقل از نظارت مراکز مختلف دانست.

جمع بندی

توسعه SPO و اطلاعات مربوط به این مشخصه از مواردی است که کاردانو تمرکز بسیار زیادی بر روی آن دارد. به نظر شما این اپراتور می‌تواند به رشد و موفقیت این رمز ارز کمک کند؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

Comments (0)
Add Comment