سرقت بیت کوین از پدر به ارزش ۴۰۰.۰۰۰ دلار

سرقت بیت کوین به ارزش ۴۰۰.۰۰ دلار در چند روز پیش توسط یک فرد اهل شهر “مری لند” صورت گرفت. این فرد پدر خود را با ترکیبات خواب آور و سمی بیهوش کرده و حدود ۴۰۰.۰۰۰ دلار از بیت کوین او را به سرقت برد.

سرقت بیت کوین از پدر

بر اساس گزارش‌های نشریه واشنگتن پست، فرد خاطی با نام ” لیام قرشونی” یک جوان ۲۴ ساله است. این فرد ماده بنزودیازپین را در چای پدر خود ریخت. این ماده که از نوع داروهای ضد افسردگی است، از اصلی‌ترین عامل مسمومیت و سپس مرگ پدر است. مجرم این دارو را به عنوان یک ماده انرژی زا به چای پدر خود اضافه کرد. مدتی پس از نوشیدن چای، فرد مسموم که پدر “لیام” است، به حالت بیهوشی درآمده و به پسر خود دسترسی گوشی همراه خود را می‌دهد.

بر اساس گزارشات به دست رسیده، “لیام” دسترسی لازمه به ۲FA پدر خود را داشته و از این طریق توانسته ۴۰۰.۰۰۰ دلار از سرمایه پدر خود که به صورت BTC است را به حساب شخصی خود منتقل کند.

مطالعه مقاله جذاب و به زبانی ساده در مورد بیت کوین را حتما پیشنهاد میکنیم.

پس از آن که سارق در حال اتمام فرایند کار خود است، حدود دو سوم از این سرمایه را به اتریوم تبدیل کرده است. دلیل و انگیزه اصلی او از انجام این کار جلوگیری از ضرر و کاهش ارزش مالی خود به واسطه کاهش قیمت بیت کوین بود. همانطور که می‌دانید بیت کوین پرارزش‌ترین و اولین ارز دیجیتال برتر در دنیای کریپتوکارنسی است. او این کار را از ترس از دست دادن سرمایه‌های پدر خود در حیطه ارزهای دیجیتال انجام داد.

شرح اطلاعات کلی پرونده

این مشکل و موارد مربوط به آن زمانی آغاز شد که “لیام” دیگر خبری از پدر خود نداشت. چندین روز گذشته بود و هیچگونه خبری از پدر “لیام” نشده بود. به همین دلیل، او به ناچار به دوست پدر خود زنگ زد تا از وضعیت پدرش مطلع شود. از آنجایی که تمامی تلاش‌ها برای دسترسی به پدر بی‌جواب ماند، سرانجام دوست پدر “لیام” به ۹۱۱ زنگ زد و شرایط به وجود آمده را توضیح داد. پلیس و سایر مقامات مربوط نیز وارد منزل شدند و با پدر مواجه شدند. فردی که سرقت بیت کوین از او صورت گرفته بود، بر روی زمین افتاده بود.

تحقیقات مربوط به این موضوع به لطف توضیحات تکمیلی مادر متهم منجر به دستگیری “لیام” شد. “کریستینا پرفونتاین” توضیحات مربوط به این اتفاق را به پلیس داد و دادگاه نیز “لیام” را به اتهام قتل درجه یک بازداشت کرد.

با این حال با مداخله پدر “لیام و سایر اعضای خانواده، جرم “لیام” به حمله درجه یک کاهش پیدا کرد. البته برای تبدیل این جرم زمان نسبتا طولانی صرف شد.

بر اساس گفته‌های دستیار وکلا ایالت، “دونا فنتون” حملات فیزیکی و روحی بسیار زیادی به بدن آقای “قرشونی” وارد شد. این حملات به دلیل مصرف دارو به وجود آمد اما به لطف خداوند آقای “قرشونی” زنده است.

پیش از سرقت بیت کوین، ” لیام” پدر خود را به حیطه ارزهای دیجیتال معرفی کرده بود

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که خود “لیام” پدرش را به حیطه ارزهای دیجیتال معرفی کرده و او را به سرمایه گذاری در این حیطه ترغیب کرده بود. به دلیل تلاش‌هایی که “لیام” کرده بود، پدر او حدود ۱۰۰.۰۰۰ دلار از سرمایه گذاری حاصل از ارزهای دیجیتال را به او اختصاص داده بود.

پس از بررسی‌های به وجود آمده و کم کردن هزینه‌های جانبی از جمله مالیات، این دو حدود ۳۵۰.۰۰۰ دلار سود از سرمایه گذاری خود در حیطه ارزهای دیجیتال به دست آورده بودند.

متاسفانه “لیام” رو به مصرف مواد آرام بخش آورده بود. وی بنزودیازپاین به همراه کوکایین را در زندگی روزمره خود داشت. میزان دوزهای مصرفی این گونه از موادها توسط “لیام” بسیار بالا بود. همین عامل باعث شد تا او اقدام به سرقت بیت کوین از پدر خود کند. گفته می‌شود “لیام” از پدر خود درخواست دسترسی به تنظیمات ۲FA را داشته که با مخالفت پدر خود روبرو شد. همین عامل نیز باعث شد تا او حجم زیادی از داروی بنزودیازپین را در چای پدر خود بریزد.

افزایش سرقت در حیطه ارزهای دیجیتال

از آن جایی که  سرمایه گذاری در حیطه ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش است، بسیاری از افراد اقدامات بسیار زیادی در زمینه سرقت اطلاعات و داده‌های موجود در دنیای ارزهای دیجیتال انجام داده‌اند. بر اساس گزارشات به دست آمده، یک استریمر فعال در یوتیوب اقدام به کلاه برداری از طرفداران خود در زمینه ارزهای دیجیتال و به ارزش ۵۰۰.۰۰۰ دلار کرده بود.

رد یابی بیت کوین و اینکه از چه کیف پولی به چه مقدار به چه مقصدی ارسال و یا دریافت شده امکان پذیر و ساده است، مطالعه مقاله بلاک چین که آن را به سادگی توضیح داده شد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/04/man-drugs-fathers-tea-to-steal-bitcoin-worth-400000/

بیت کوینداستانهای بیت کوینیکاربرد بیت کوین
Comments (0)
Add Comment