تعیین حد ضرر چیست و در چه مواقعی استفاده می‌شود؟

امروزه مبادلات رمزارزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و به دلیل ماهیت نوسانی رمزارزها، معامله‌گران زیادی مجذوب آن می‌شوند. در حالی که در معاملات سنتی سهام، معامله‌گران باید روزها منتظر تغییر ۱ تا ۳ درصدی قیمت می‌ماندند، سرعت بالای نوسانات رمزارزها معامله‌گرانی را که عاشق سودهای فوری هستند به سوی این معاملات جدید می‌کشاند. از همین رو تعیین حد ضرر به شدت در این بازار اهمیت دارد. رمزارزها جایی برای سریع ثروتمند شدن نیستند، بلکه این بازار مالی مانند بازارهای دیگر است و اگر می‌خواهید درآمدی از تجارت آن داشته باشید، باید به آن‌ها احترام بگذارید و از قوانین بازی تبعیت کنید.

تعیین حد ضرر یعنی چه؟

به عبارت ساده، حد ضرر یا دستور توقف ضرر مهم‌ترین دستوری است که می‌تواند شما را از ضررهای سنگین در صورت سقوط بیش از حد بازار  بی رحم، محافظت کند. معامله‌گران رمزارز که با صرافی Binance آشنا هستند، می‌دانند که انواع مختلفی سفارش در Binance وجود دارد، مهم‌ترین آنها توقف ضرر یا ترتیب توقف است. این تنها نوع سفارش است که همیشه تضمین می‌کند کاربران آن در برابر حرکات سنگین قیمت نزولی محافظت می‌شوند.

نحوه استفاده از حد ضرر و فواید آن

دستور تعیین حد ضرر ترکیبی از قیمت توقف و حد قیمت است. حد قیمت، قیمتی است که حد ضرر شما را ایجاد می‌کند. و قیمت توقف، قیمت واقعی است که سکه‌های شما در آن فروخته می‌شود. این دستور بیانگر آن است که به محض اینکه قیمت به حد ضرر شما رسید، ، سفارش حد ضرر به طور خودکار فعال می‌شود. قیمت توقف و حد قیمت می‌تواند یکسان باشد، اما چنین چیزی معمولا توصیه نمی‌شود. از آنجا که وقتی بازار به شدت سقوط می‌کند و قیمت توقف و حد شما یکسان است، بازار در حال سقوط است و وقتی به قیمت توقف شما می‌رسد و سفارش شما به طور ناگهانی در لیست سفارش ظاهر می‌شود، ممکن است گاهی اوقات این سفارش پر نشود، زیرا قیمت‌ها به سرعت پایین می‌آیند؛ با این حساب بهتر است همیشه حد ضرر شما از حد توقف شما کمی پایین‌تر باشد.

نتیجه گیری

تعیین حد ضرر یکی  از ضروری‌ترین کارها برای هر مبادله است. هرچند این عملیات به نظر ساده و پیش پا افتاده می‌آید اما وجود این مرز به شما اجازه می‌دهد تا با آزادی و اطمینان خاطر بیشتری مبادله کنید و همچنین خطر ریسک ضرر را در صورت افت رمزارز مورد نظر برای خود ایجاد نکنید. حتما همواره این را بخاطر داشته باشید که حتی در افزایشی‌ترین حالت ممکن، حد ضرر خود را به درستی تعیین کنید در غیر این صورت ممکن است متحمل خسارت جبران ناپذیری به دارایی خود شوید.

Comments (0)
Add Comment