استخراج پایدار بیت کوین از زغال سنگ

شرکت استخراج ارز استرانگ هولد دیجیتال ماینینگ (strong hold digital mining) 100 میلیون دلار بودجه برای استخراج پایدار بیت کوین در نظر گرفته است.

این شرکت در پنسیلوانیا قرار دارد. مدیران آن از تکمیل دو اوراق بهادار سهام خصوصی و جمع آوری بودجه ۱۰۵ میلیون دلاری آن خبر داده اند. بر اساس گزارشات تجهیزات برق ژنراتور این شرکت از پسماند زغال سنگ برای تولید برق استفاده می کند. برق تولید شده نیز برای استخراج بیت کوین استفاده می شود.

پسماند زغال سنگی که توسط این شرکت بازیافت می شود از عملیات استخراج زغال سنگ باقی مانده از قرون ۱۹ و ۲۰ میلادی در پنسیلوانیا بجای مانده است.

این فرایند بازیافت همچنین باعث شده است که اراضی زیادی که تحت تاثیر اثرات مخرب محیط زیستی ناشی از زهاب اسیدی معادن زغال سنگ (AMD) تخریب شده بودند دوباره احیاء شوند.

AMD به فرایندی گفته می شود که در آن باران و برف با سولفور ضایعات زغال سنگ مخلوط می شود. این ترکیب وارد منابع آبی می شود و حیات آبزیان را به خطر می اندازد. پس از بین بردن این ضایعات زغال سنگ این شرکت قصد دارد این اراضی را به مردم محلی برگرداند.

سخنان بیل اسپنس درباره فواید استخراج پایدار بیت کوین

طبق تخمین های این شرکت به ازای استخراج هر بیت کوین پایدار دویست تن از این ضایعات نابود می شود. بیل اسپنس (Bill Spence) یکی از روسای این شرکت می گوید: آتش سوزی های ناشی از این ضایعات زغال سنگ همواره باعث ویرانی در شهر من؛ پنسیلوانیا شده است.

او اضافه کرد: ما از تکنیک های قرن بیست و یکمی برای استخراج رمزارز استفاده می کنیم. این تکنیک ها اثرات مخربی که استخراج زغال سنگ در قرون ۱۹ و ۲۰ به بار آورده اند را اصلاح می کند. بخصوص در نواحی از آمریکا که از نظر زیست محیطی بیش از همه مورد بی توجهی قرار گرفته است.  

این شرکت با کمک مقامات محیط زیستی محلی توانسته است هزار هکتار از زمین های پنسیلوانیا را احیا کند. اراضی که قبل از این کاملا بایر به شمار می آمدند. همچنین این شرکت توانسته است ۹۸ درصد از انتشار جیوه، اکسیدهای ازت و دی اکسید گوگرد را کاهش دهد.  

بجای تولید این گازها پسماند این شرکت خاکستر بادی است. این ماده می تواند به عنوان کود در کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

استرانگ هولد امیدوار است که تا سال ۲۰۲۲ بتواند از تجهیزاتی استفاده کند که بیش ۲۰۰ مگاوات برق تولید کنند.

بیت کوین پاک اولویت ایلان ماسک

هر روز بر اهمیت استخراج پایدار بیت کوین برای جامعه رمزارز افزوده می شود. چراکه توجه مردم نیز به اثرات محیط زیستی استخراج بیت کوین بیشتر جلب شده است. بخصوص از زمانی که ایلان ماسک مدیر شرکت تسلا اعلام کرده است که نظرش در مورد پذیرش بیت کوین برای خرید محصولات شرکت تسلا برگشته است. او عنوان کرده است که این تصمیم را بخاطر اثرات مخرب زیست محیطی استخراج بیت کوین گرفته است.

اما ماسک در اوایل ماه جاری اعلام کرد که پذیرش بیت کوین را دوباره در دستور کار قرار خواهد داد. به شرطی که صنعت استخراج بیت کوین حداقل ۵۰ درصد از انرژی های پاک استفاده کند.

جنجال های اخیر درباره اثرات محیط زیستی استخراج بیت کوین باعث کاهش قیمت این ارز در ماه های اخیر شده است.

در آخر

از ابتدای بوجود آمدن رمزارز ها انتقادهای فراوانی در مورد اثرات مخرب زیست محیطی استخراج آنها شده است. به تازگی شرکت استرانگ هولد در آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد دست به استخراج پایدار بیت کوین بزند. این شرکت این فرایند را با استفاده از پسماند زغال سنگ در زمین های اطراف پنسیلوانیا انجام خواهد داد. این پسماندها از قرون ۱۹ و ۲۰ بجای مانده اند و اثرات زیست محیطی مخرب فراوانی دارد. ایلان ماسک نیز در ماه های اخیر بر اهمیت محیط زیست در استخراج بیت کوین تاکید کرده است. به نظر می رسد استخراج پایدار بیت کوین در ماه های آینده امری مسلم خواهد بود.

آیا شما هم نگران اثرات مخرب زیست محیطی استخراج بیت کوین هستید؟

استخراج پایدار چه تاثیری بر قیمت بیت کوین در ماه های آینده خواهد داشت؟

دغدغه های خود را در مورد اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین با رمزارز مارکت در میان بگذارید.

https://cointelegraph.com/news/us-miner-raises-105m-to-recycle-waste-coal-into-crypto

Comments (0)
Add Comment