دارایی های مصنوعی و رقابت سر مقیاس پذیری

دارایی های مصنوعی و یک پلتفرم اشتقاقی جدید می‌خواهند سهمی در Synthetix داشته باشند.

دارایی های مصنوعی یکی از مهم ترین موارد مورد توجه در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند. این دارایی‌ها در حال تبدیل شدن به یک چشم انداز بسیار رقابتی هستند. در همین حال دو پروژه قصد دارند مقیاس پذیری و بازار جدید را برای تریدرها به صحنه بیاورند.

در روز جمعه، Injective Protocol، صرافی غیرمتمرکز اشتقاقی با راه‌اندازی یک بازار طلای مصنوعی بیست و چهار ساعته در لایه دوم testnet خود یعنی Solstice به بازار دارایی‌های مصنوعی انرژی داد.

برنامه‌ی Injective Protocol

میرزا اودین، رئیس توسعه کسب و کار Injective اینطور توضیح داد: «بسیار جالب است که طلا را به عنوان اولین کالای بازارهای آتی در Injective جستجو کرد. این به دلیل آن است که بیت کوین و طلا دارایی پویایی زیادی در بازار خود هستند. من فکر می‌کنم طبیعی است که بخواهیم این پویایی را به فضای امور مالی غیرمتمرکز وارد کنیم.»

بازارهای دیگر دارایی های مصنوعی مانند Injective معمولا دارای نوعی مشکل نقد شدگی هستند. برای اینکه دارایی هایی ساخته شود که دارایی پویایی بر اساس قیمت واقعی جهانی هستند، باید استخری برای نقد کردن حاضر باشد. از چنین استخری باید برای رویارویی با این نوسان‌ها استفاده کرد. Injective قصد دارد این مشکلات را با سرمایه‌گذارانی که به عنوان کاربران جدید وارد می شوند رفع کند.

اودین گفت: «ما در ابتدا سرمایه گذارانمان را که سازنده بازار هستند به صحنه می‌‌اوریم. سپس پشتیبانی قوی از نقد شدگی در سراسر بازارها ایجاد می‌کنیم. با این روش قابلیت نقدشدگی را با سرمایه‌گذاران خودمان پیاده خواهیم کرد.

او همچنین اضافه کرد: «مکانیسم‌های نقدشدگی استخراجی آتی ما بازارسازان بیشتری را جذب خواهد کرد. آنها به پلتفرم ما خواهند آمد و پر رقابت ترین صحنه را ایجاد خواهند کرد.»

اودین همچنین اظهار داشت که انگیزه اینکه به پلتفرم ما بپیوندند در نقشه‌ی راهی که ارائه کردیم نشان داده شده است. این نقشه راه نشان دهنده ارتقائات testnet تا ربع اول سال ۲۰۲۱ است. همچنین mainnet تکمیل شده تا ربع دوم سال ۲۰۲۱ راه اندازی خواهد شد.

این اطلاعیه Injective همچنین راه اندازی یک پلتفرم دارایی مصنوعی دیگر را به همراه دارد. این پلتفرم که Mirror Protocol نامیده می‌شود، در حال حاضر بر سهام فناوری آمریکا متمرکز است.

Mirror نیاز به ۱۵۰ درصد تضمیم دارند تا بتواند با دارایی های مصنوعی مانند mAAPL کار کند. این پلتفرم همچنین بر بستر بلاکچین Cosmos عمل می‌کند.

پلتفرم قدیمی دارایی های مصنوعی یعنی Synthetix چه برنامه‌ای دارد؟!

البته یکی از قدیمی ترین و موفق ترین پلتفرم های دارایی مصنوعی همان Synthetix است. این پلتفرم میزبان ارتقاهایی است که قرار است با پروتکل‌های تازه واردی که ذکر شدند وارد رقابت شود.

Synthetix یکی از غول های DeFi است که در حال حاضر قصد دارد راه حال هایی دولایه برای مقیاس پذیری ارائه دهد. همچنین یک پست اخیر بلاگ توضیح داد که «دارایی های مصنوعی مجازی» می‌توانند نقدشدگی بهتری برای دارایی های مصنوعی به ارمغان بیاورند.

طبق وبسایت Synthetix، آنها در حال حاضر ۸۵۰ میلیون دلار دارایی قفل شده دارند

با رمز ارز مارکت همواره در جریان خبرهای روز دنیای رمز ارز باشید.

Comments (0)
Add Comment