سینتتیکس (synthetix) چیست؟

سینتتیکس (synthetix) چیست؟

سینتتیکس یک پروتکل نقدینگی مشتقات در اتریوم است که امکان صدور و تجارت دارایی‌های مصنوعی را فراهم می‌کند. هر دارایی مصنوعی یا Synth یک علامت ERC20 است که قیمت یک دارایی خارجی را ردیابی می‌کند. به عنوان مثال، هر علامت sUSD قیمت دلار آمریکا را پیگیری می‌کند. (برخلاف سایر دارایی‌های مصنوعی، در ۱ ثابت است).

طیف گسترده ای از Synthها در سینتتیکس وجود دارد، از جمله ارزهای فیات، ارزهای رمزپایه، کالاها و شاخص‌های معکوس. در اصل، سیستم می‌تواند هر دارایی را با قیمت مشخص پشتیبانی کند و در معرض طیف نامحدودی از دارایی‌های جهان واقعی قرار می‌گیرند. این پروتکل ویژگی‌های مختلف تجاری از جمله گزینه‌های باینری، معاملات آتی و غیره را امکان پذیر می‌کند.

سینتتیکس چگونه کار می‌کند؟

در غیر این صورت این رمز ارز از زیرساخت قرارداد هوشمند و مجموعه مشوق‌هایی تشکیل شده است که قیمت‌های Synth را حفظ می‌کند. این روش با ارزش توکن شبکه سینتتیکس (SNX) پشتیبانی می‌شود. SNX به عنوان وثیقه عمل می‌کند; جمع آوری یک مقدار متناسب از SNX برای استفاده از Synths لازم است.  استاکرها به دلیل حمایت از سیستم با سهمی مناسب از هزینه‌های ناشی از فعالیت در سیستم، پاداش می‌گیرند. بنابراین ارزش SNX مستقیما با استفاده از شبکه‌ای که وثیقه می‌دهد ارتباط دارد.

مکانیزم این رمز ارز چگونه است؟

این مکانیزم به سینتتیکس اجازه می‌دهد بدون تغییر نقدینگی و لغزش ناشی از سایر مبادلات غیرمتمرکز، از تبدیل آنی و تقریبا بدون مشکل، از مزایای مختلف Synths پشتیبانی کند. شبکه توکن حاصل از مجموعه موارد گسترده‌ای از جمله تجارت، وام، پرداخت، حواله، تجارت الکترونیکی و موارد دیگر پشتیبانی می کند. سینتتیکس در اواخر سال ۲۰۱۷ و در اصل با نام Havven) HAV) راه اندازی شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش رمز ارز و یا بمنظور مطالعه بیشتر درباره مفهوم سینتتیکس (synthetix) روی لینک های مربوطه کیلک نمایید.

Comments (0)
Add Comment