لغو ممنوعیت بانک مرکزی تانزانیا در بازار رمز ارز

سامیار سولوهو حسن (Samia Suluhu Hassan) رئیس جمهور کشور تانزانیا است. او در حال حاضر مواضع مثبتی در مقابل بازار کریپتوکارنسی دارد. با توجه به موافقت وی، بانک مرکزی تانزانیا قصد دارد که قانون ممنوعیت استفاده از رمز ارز ها را لغو کند.

بانک مرکزی تانزانیا در مقابل رئیس جمهور این کشور

 رئیس جمهور این کشور نسبت به بازار ارز دیجیتال اظهار نظرهای مثبت و مطلوبی را داده است. گفته می‌شود که با توجه به این اظهار نظرها بانک مرکزی در حال لغو ممنوعیت قانون رمز ارزها است.

بانک مرکزی تانزانیا کار خود را برروی بخشنامه‌های دولت فدرال این کشور آغاز کرده است. به گفته رویترز این کشور شاهد تغییر قانون ممنوعیت رمز ارزها در نوامبر ۲۰۱۹ خواهد بود.

قبلاً در کوین تلگراف (Cointelegraph) گزارش‌هایی مبنی بر اقدامات رئیس جمهور این کشور تهیه شده بود. وی از بانک مرکزی تانزانیا درخواست کرد که تحقیق و بررسی بر روی بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال را آغاز کند.

در آن زمان، رمز ارزها در حال گسترش بودند و محبوبیت زیادی پیدا کرده بودند. به همین جهت رئیس جمهور حسن، بانک تانزانیا را موظف دانست که مطابق با زمان پیش رود.

سرنوشت ارز دیجیتال در کشورهای دیگر

نظرات مثبت رئیس‌جمهور حسن همزمان با تغییرات مثبت در کشورهای دیگر بود. از جمله این کشورها شامل کشور السالوادور و آمریکای لاتین بود. در السالوادور شاهد تصویب قانون بیت کوین و همچنین در کشورهای آمریکای لاتین شاهد موجی از احساسات مثبت در مورد بیت کوین بوده‌ایم.

با این حال در کشور آفریقا مقررات مربوط به ممنوعیت بیت کوین در دست بررسی قرار دارد. در ماه فوریه بانک مرکزی نیجریه ممنوعیت‌هایی را اعمال کرد. این بانک اعلام کرد که موسسات مالی نباید خدماتی را در حوزه معاملات ارز دیجیتال ارائه دهند.

عبدالمجید نسکلا (Abdulmajid Nsekela) رئیس انجمن بانک مرکزی تانزانیا است. این حرکت در حوزه بیت کوین نمی‌تواند به او کمک کند. در حال حاضر معاملات مالی در کشور تانزانیا با پول نقد انجام می‌شود. وی با کمک این قانون، می‌تواند به این معاملات مالی تنوع بیشتری بدهد.

پذیرش ارز دیجیتال در قاره آفریقا

نسکلا در سخنان خود حرف‌های رئیس‌جمهور در مورد نیاز بانک مرکزی جهت آشنایی بهتر با این بازار را تکرار کرد. او گفت: “بزرگترین چالش برای قانونگذارها این است که توسط نوآوری غافلگیر شوند.”

داده‌های دریافت شده از Useful Tulips نشان دهنده معاملات نظیر به نظیر بیت کوین است. در این میان بانک مرکزی تانزانیا رتبه چهارم را در این گونه معاملات در جنوب صحرای آفریقا دارد. با این حال کشور نیجریه در حال حاضر بیش از نیمی از فعالیت‌های مربوط به معاملات بیت کوین را در دست دارد.

برخی از کشورها در حال تلاش برای تثبیت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود هستند. این در حالی است که هنوز مقررات مشخصی برای رمز ارزها، در این قاره وجود ندارد. البته بانک‌های مرکزی نیجریه و غنا در ماه ژوئن بیانیه‌هایی را به همین منظور صادر کردند.

در آخر

همانطور که قبلاً در رمز ارز مارکت گزارش شده است بازار ارز دیجیتال شاهد نوسانات زیادی بوده است. با این وجود بسیاری از کشورها نظرات مثبتی در مورد ارزهای دیجیتال دارند. از میان این کشورها باید به کشور تانزانیا اشاره کرد. رئیس جمهور این کشور مواضع مثبتی در مقابل بازار ارز دیجیتال دارد. البته ناگفته نماند که بانک‌ مرکزی تانزانیا ابتدا مخالف این اقدام رئیس جمهور بود. اما این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی این کشور ممنوعیت خود را جهت استفاده از بیت کوین لغو کند. به نظر شما چه دلیلی وجود دارد که کشورهای مختلف زیادی در حال پذیرش بیت کوین هستند؟ آیا روزی می‌رسد که بیت‌کوین در ایران نیز به یک پول قانونی تبدیل شود؟ حدس می‌زنید کدام کشورها چنین تغییراتی را در پول رایج کشور خود در آینده به وجود آورند؟

https://cointelegraph.com/news/tanzania-central-bank-may-rescind-crypto-ban-after-presidential-endorsement

Comments (0)
Add Comment