چگونه ارز دیجیتال TRB بخریم؟ ارز تلور Tellor یا ارز TRB چیست؟

چگونه ارز دیجیتال TRB بخریم؟

قیمت لحظه ای ارز TRB در میتوانید در قسمت قیمت ارزهای دیجیتال سایت رمز ارز مارکت ببینید.برای خرید آن شما میتوانید مستقیما با خرید دلار تتر و یا بیت کوین و تبدیل آن به به این ارز از طریق سایت های مثل بایننس و یا کوکوین اقدام کنید.

اگر قصد نگهداری ارز TRB را دارید متوجه باشید که این ارز بر روی سه شبکه مختلف پالیگان، هارمونی و اتریوم مختلف عرضه شده و آدرس کانترکت یا قرارداد آن از تاریخ اسفند ۱۴۰۰ عوض شده و آخرین آدرس قرار داد آن را در این لینک میتوانید ببینید.، اگر به توکن های دیگر در بستر اتریوم علاقه مندیدن میتوانید در مورد وینگ Wing و یا پادشاه توکن های معروف اتریومی یعنی شیبا اینو هم مطالعه بفرمایید.

ارز تلور Tellor چیست؟

 برای درک بهتر اینکه Tellor چیست، ابتدا به توضیح مختصری در رابطه با سیستم‌های کارکرد اوراکل‌ها می‌پردازیم. اوراکل‌ها به طور کلی سرویس‌های ثانویه برای تایید و ارسال اطلاعات تراکنش‌ها، و معاملات آنلاین هستند که از طریق بخش بندی و جدا سازی اطلاعات، تایید و تجزیه و تحلیل آن‌ها را به ماینرها می‌سپارند.

تلور(Tellor) یک سیستم بدون واسطه اوراکل است که ایمن ترین راه برای نقل و انتقال رمزارزها را فراهم می‌کند. این سیستم با استفاده از جوایز، هدایا و یا تخفیف‌ها و امکانات ویژه ای که به مانرها می‌دهند، آن‌ها را ترغیب به ارائه دیتا می‌کنند و برای حفظ امنیت، این اطلاعات را به شکل بلاکچین بخش بندی می‌کند. توکن تلور (TRB) (که در حال حاضر ۲۶.۱۴ دلار آمریکا قیمت آن است)، بخشی از کارکرد این سیستم را به عهده دارد.

فواید و قوانین Tellor چیست؟

این سیستم به دلیل نیاز به امینت و سرعت بالای تراکنش‌ها از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند. بعد از آنلاین شدن اطلاعات و شروع به کار آن‌ها این بلاکچین‌ها غیر قابل تغییر و دستکاری هستند. این خواص و همچنین دسترسی جهانی به آن‌ها، این بلاکچین‌ها را گزینه‌ی مناسبی برای نقل انتقالات و همچنین بستن قراردادهای هوشمند دیجیتال می‌کند و بنا به ساختار کلی بلاکچین دسترسی به اطلاعات داخلی (Off-chain) این رمزارزها غیر ممکن است.

بیشتر بخوانید

معایب سیستم های قدیمی نسبت به Tellor چیست؟

در مقایسه با تلور، سیستم‌های قدیمی نقاط ضعف بسیاری داشتند که به نمونه‌های بارز آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تنظیم دستی قوانین و مفاد قرارداد که موجب کاهش شدید امنیت و عدم اطمینان کلی به سیستم می‌شود.
  • اعتماد به یک عضو سوم و واحد که در صورت بروز هرگونه ایراد از سمت آن، تمامی قرارداد دچار مشکل می‌شود.
  • تمرکز بر روی تعداد بالای قراردادها و نه دقت در کیفیت هر قرارداد.
  • تمرکز بر روی گروهی مورد اعتماد تایید سیستم، که نهایتا در صورت نقصان سیستم و یا عضو نا کارآمد، قرارداد به طور کلی دچار مشکلی می‌شود.

تمامی این مسائل، مشکلاتی بودند که قراردادهای دیجیتال پیش از این، با آن رو به رو بودند و هیچ استراتژی درستی برای امنیت و سرعت بالا وهمچنین دقت و سادگی اجرای آن نداشتند.

قیمت تلور و بهترین صرافی‌های آن

قیمت روز Tellor یا همان ارز TRB هم مانند دیگر پلتفرم‌ها، با تحولات بازار تغییر می‌کند اما در حال حاضر (شهریور ۱۴۰۱ ) قیمت آن چیزی در حدود ۴۰  دلار امریکا است . همانطور که در بالا ذکر شد میتوانید قیمت لحظه ای آن را در صفحه مربوطه به آن در سایت رمز ارز مارکت ببنید. حجم معاملات Tellor در هر ۲۴ ساعت حدود ۳۰,۴۲۱,۸۲۱  دلار است و این پلتفرم در رتبه بندی جهانی CoinMarketCap در جایگاه ۱۷۴ قرار دارد.

بهترین صرافی‌های  Tellor در حال حاضر عبارتند از: Binance، Huobi Global، HBTC، Kucoin و Bidesk.

نتیجه گیری:

برای مسائل موجود، راه حل Tellor چیست؟ تلور این مسائل را با ساخت سیستمی که در آن دو طرف قرارداد می‌توانند از ماینرها درخواست کنند تا اطلاعات موجود در بلاکچین‌های آن چین (On-chain)  را تکمیل کنند، حل کرد. بطور کلی سیستم‌های اوراکل‌، قراردادهای هوشمند دیجیتال را از بسیاری از مشکلات رهایی بخشیدند و از جنبه‌های زیادی کار را برای معامله گران  و پرداخت‌های آنلاین ساده نموده‌اند.

مطالب دیگر را بخوانید

Comments (0)
Add Comment