ارز دیجیتال تلور چیست؟ صفر تا صد این رمز ارز را از دست ندهید

ارز دیجیتال تلور چیست؟

ارز دیجیتال تلور یک آلت کوین نسبتا جدید با کلاه کوچک به معنی ارزش و رواج کم در امور مالی غیر متمرکز یا همان Defi به شمار می‌رود. Defi به سرعت در حال بالا آمدن است! پروژه‌های بلاک چین و رمزنگاری بیشتر و بیشتری در حال شروع معاملات خود در Defi هستند. ما دوست داریم که امروز به شما توضیح دهیم که ارز دیجیتال تلور چیست، چگونه کار می‌کند، تفاوت بین چین لینک و تلور، چرا از ارز تلور استفاده می‌کنیم و اطلاعات مربوط به آن را در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم.

تیم ارز دیجیتال تلور

 تیم با تجربه یکی از نقاط مهم برای رسیدن به موفقیت است. داشتن تیمی حرفه‌ای پشت یک پروژه، یکی از حیاتی‌ترین و اساسی‌ترین معیارهای پایداری یک سیستم است. تیم تلور شامل ۳ عضو برجسته است:

  • «برندا لویا» (مدیر ارشد اجرایی)
  • ·         «مایکل زمروز» (از بنیانگذاران)
  • ·         «نیکولاس فت» (مدیر ارشد فناوری)

مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد فناوری تجربه بسیار زیادی دارند. همچنین این افراد از توسعه دهندگان اتریوم هستند. این دو همچنین شرکت DAXIA را نیز تاسیس کرده‌اند. داکسیا شرکتی است که قراردادهای هوشمند و مشتق شده از اتریوم را بوجود آورده‌ است. همچنین هر دوی آنها اقتصاددان هم هستند. CEO برای دولت آمریکا و CTO برای کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالا یا CFTC کار کرده‌ است. یکی از بنیان‌گذاری نیز تاکنون در داکسیا کار کرده ‌است.

آنها سه پروفایل مختلف اما با تجربه‌ی فراوان در زمینه تخصصی خود هستند و از آنجایی که پیش از این شرکتی درباره اتریوم را تاسیس کرده‌اند، یکدیگر را به خوبی می‌شناسند. بنابراین آنها به خوبی می‌دانند که چگونه باید به عنوان یک تیم با هم همکاری کنند.

پاداش‌های تیم تلور

این پاداش‌ها همچنین به عنوان «تسهیم درآمد یا سود Dev» هم شناخته می‌شود.این به این معنی است که ۱۰٪ از مجموع درآمد تولید شده توسط ماینر، به کیف پول تیم تلور می‌رسد. ممکن است به نظر عجیب و ناعادلانه باشد، اما اینطور نیست. این پروژه هیچ ICO یا پول جمع‌شده از روش‌های دیگری ندارد. در حقیقت این تیم، پروژه‌ها را بر اساس بودجه‌های آنها برپا می‌‌کند. این روش نوعی سرمایه گذاری و افزایش درآمد از طریق فعالیت در این بازار است.

البته که این روش، چالش ‌برانگیز‌ترین نوع برای شروع است. دلیل این موضوع نیز این است که به این شکل شما باید پروژه‌ خود را بدون درخواست هیچ بودجه‌ای به همه توضیح بدهید. اما در عین حال منصفانه‌ترین راه شروع نیز به حساب می‌آید. چرا که پروژه باید از طرف خود تیم تامین مالی شود.

ارز دیجیتال ­تلور یا (TRB) چیست؟

ارز دیجیتال تلور یک ترکیب هیبریدی بین Strike و PoW است. تلور روشی است که فایده‌ی خود را در مقاومت در برابر حمله‌های سایبری و ایمن کردن عمر و عملکرد شبکه ثابت کرده‌است.

ارز دیجیتال تلور همانند چین لینک نوعی اوراکل غیر متمرکز در اتریوم است. جایی که در آن از الگوریتم اثبات کار یا PoW استفاده می‌شود. گره‌ها با هم در حال رقابتند که اطلاعات را بازیابی کرده و بر روی بلاک چین قرار دهند.

اوراکل امکان ارسال داده‌ها را از دنیای واقعی که داده‌های برون زنجیره‌ای هم نامیده می‌شود، قراردادهای هوشمند را به وجود آورده است. برای مثال می‌توانیم از دنیای بیرون بررسی کنیم که آیا به مفاد یک قرارداد هوشمند عمل شده‌است یا خیر.

بگذارید اینطور بگوییم که قرارداد هوشمند است که این ضمانت را به وجود می‌آورد تا که شما بلیت هواپیمای خود را به راحتی خریداری می‌کنید. این قرارداد هوشمند کاری می‌کند که شما در صورت تاخیر و یا کنسل کردن پرواز، بتوانید کاملا به صورت اتوماتیک و بدون مداخله‌ی هیچ انسانی، پول خود را پس بگیرید.

در این نقطه است که اوراکل کار خود را انجام می‌دهد! او داده‌ها را از فرودگاه‌ها در صورت تاخیر پرواز و یا از ایستگاه‌های هوایی برای بررسی شرایط پرواز بازیابی می‌کند. سپس اوراکل اطلاعات را به قرارداد هوشمندی انتقال می‌دهد که پس از آن پول به شما پرداخت شود.

کاربر ارز تلور

ارز دیجیتال تلور می­خواهد مشکلات قیمت برنامه­های Defi را حل کند. این تیم در تلاش است تا داده­های امن­تر و شفاف­تری را به دنیای Defi ارائه دهد. اوراکل همچنین یک پایگاه داده برای ماینرها است که با یکدیگر رقابت می­کنند.

توکن TRB (توکن ارز دیجیتال تلور) برای ارسال اطلاعات به اوراکل ایجاد شده­است. این توکن همچنین پایه­ای برای پاداش ماینر است. هر بار که درخواستی ارائه می­شود، اوراکل اطمینان حاصل می­کند که هر ۱۰ دقیقه بهترین جستجو توسط ماینر انجام شود.

مشکل دیگر Defi قابلیت اطمینان است. مانند مثال فوق، ممکن است کسی اطلاعات نادرستی را ارائه دهد. به عنوان یک برنامه، شما باید تصور کنید که داده­های ارائه­شده صحیح هستند. بررسی داده­ها نیز یکی از مشکلات است.

اوراکل ارز دیجیتال تلور، یک پایگاه داده زنجیره­ای است که در آن، ماینرها برای افزودن امتیازهای داده­ای با یکدیگر رقابت می­کنند. برای ایجاد یک سیستم تشویقی مناسب، ارز دیجیتال تلور از رمز TRB استفاده می­کند. طرفین برای ارسال درخواست داده به اوراکل به TRB پرداخت می­کنند.

بر اساس پاداش اعطا شده به ازای هر درخواست، اوراکل هر ۱۰ دقیقه یک نمونه با بهترین اسپانسر را انتخاب می­کند تا چالشی برای ماینرها ایجاد و در نتیجه آن را حل کند. هر درخواست، داده­های خاصی را جمع­آوری می­کند به عنوان مثال ، قیمت BTC / USD و آنها را به زنجیره منتقل می­کند.

 ارز دیجیتال تلور چگونه کار می‌کند؟

در ابتدا، کاربر برای ترغیب ماینرها به انتخاب این درخواست نسبت به سایر نمونه‌ها با توکن TRB درخواستی برای تلور ارسال می­کند. این اقدام به نوبه خود نوعی حراج به حساب می‌آید. ممکن است کاربران دیگری باشند که داده­های مشابه را می­خواهند. آنها برای تشویق بیشتر ماینرها بهای آن مجموعه داده را پرداخت می­کنند.

هر ۵ دقیقه قرارداد هوشمند تلور جستجوهایی با بهترین هزینه را انتخاب می­کند و چالشی جدید برای ماینرها ارائه می­دهد. ماینرها راه حل PoW و داده­های خارج از زنجیره خود را به قرارداد تلور ارسال می­کنند. قرارداد ارز دیجیتال تلور، راه حل­ها را هنگام ایجاد و روی کار آمدن مرتب می‌کند. هنگامی که ۵ راه حل دریافت کردند، میانگین ۵ راه حل، انتخاب و در بلاک چین ذخیره می­شود. پس از آن ماینرها پرداخت خود را دریافت خواهند کرد.

البته این پدیده به این دلیل اتفاق می­افتد که کسی اطلاعات نادرست را ارائه دهد. شبکه می­تواند در این مورد رأی دهد. فردای رای­گیری محکومین می­توانند با پرداخت هزینه بالایی نتیجه را به چالش بکشند. اگر در نهایت معلوم شود که داده­های ارائه شده اشتباه بوده­اند، ماینر، مورد را از دست می­دهد. در مقابل اگر معلوم شود که حق با ماینر بوده­، او پاداش اضافی دریافت خواهد کرد.

تکنولوژی ارز دیجیتال تلور

اوراکل می­تواند هر ۱۰ دقیقه داده­های جدیدی را از ماینرها بخواهد. سپس ماینرها، داده­ها را ارسال می­کنند. به طور متوسط ​​پنج داده ماینر ساخته می­شود و ماینرها پاداش درخواست را تقسیم می­کنند. این استخراج کنندگان تشویق می­شوند که داده­های معتبر را از دو طریق ارائه دهند:

• آنها برای هر جستجو که پردازش می­شود، توکن­های TRB به دست می­آورند.

• استخراج کنندگان این رمز ارز باید تعداد مشخصی از توکن­های TRB را ذخیره کنند تا واجد شرایط برای حل درخواست­ها باشند.

اگر داده­های ماینر غیر­معتبر یا نادرست باشد، مجازات خواهد شد و شبکه تعداد توکن­های TRB را که در اختیار دارد از او می­گیرد. ارز دیجیتال تلور یک سیستم ترکیبی را انتخاب کرده­است که امکان پاداش و مجازات یک ماینر غیر­قابل اعتماد را فراهم کند.

تعداد توکن­های TRB مورد نیاز برای واجد شرایط بودن برای ارز دیجیتال تلور  PoW ۱۰۰۰ توکن TRB است.

این مبلغ قابل توجهی از پول است که ماینرها با افزودن اطلاعات غلط به بلاک چین احتمال از دست دادن آن را ندارند. به خصوص این که اوراکل از یک منبع برای تأیید اعتبار داده استفاده نمی­کند و هرکسی می­تواند یک ماینر را به چالش بکشد. بنابراین ماینرها فعال هستند تا از هرگونه درگیری جلوگیری کنند. هر صاحب و دارنده‌ی توکن می­تواند داده­های اضافه شده به اوراکل را به چالش بکشد و در عوض، در صورت توافق بین دارندگان و رای­گیری برای تصحیح داده­ها به نفع چالش­گر، TRBS دریافت کند.

امینت ارز دیجیتال تلور

ارز دیجیتال تلور از مدلی امنیتی استفاده می­کند که هزینه هرکدام از آن مدل‌ها برای هک شبکه تلور، ۱۰۰۰ TRB است.

این مقدار زیادی برای حمله به شبکه است. هرچه تأیید داده­ها بیشتر باشد، داده­ها قابل اطمینان­تر خواهند بود. از آنجا که هرکس می­تواند داده­های ارسالی را به چالش بکشد و در صورت تأیید پاداش دریافت کند، بعید است داده­های کاذب برای مدت طولانی تحت تأثیر قرار نگیرند. این مدل دفاعی مشابه بلاک چین بیت کوین است. جایی که هزینه­های مورد نیاز برای انجام یک حمله دوبار مصرف بسیار زیاد است و اگر حمله سودآور نباشد هیچ ارزشی ندارد.

ارز دیجیتال تلور در برابر چین لینک

بسیاری از مردم فکر می کنند چین لینک و ارز دیجیتال تلور بسیار شبیه به هم هستند. این منطقی است زیرا هر دو پروژه بلاک چین کاملاً با یک هدف کار می­کنند. هر دو پروژه اطمینان می­دهند که داده­های خارج از زنجیره بتوانند به بلاک چین تحویل داده شوند.

در مورد اینکه وی چین چیست میتوانید اطلاعات دقیق تر و بهتری در مقاله ویچین چیست و راهنمای کامل آن بیابید.

چین لینک در حال حاضر بیش از هر پروژه دیگری به Defi اعتماد دارد. لینک فقط چند گره را شناسایی کرده و اجازه انتشار داده به اوراکل را دارد. خصوصا بیشتر به این دلیل که گره­ها بسیار گران هستند؛ زیرا برای انتشار داده­ها باید تعداد زیادی لینک در گره خود داشته باشید.

تیم ارز دیجیتال تلور بر تمرکز زدایی متمرکز شده­است. هر کسی با ۱۰۰۰ TRBS می­تواند گره­ای تنظیم کند و داده­ها را به اوراکل ارائه دهد. ماینرها ناشناس هستند و برای تهیه داده­های درخواستی با یکدیگر رقابت می­کنند.

ارز دیجیتال تلور همچنین دارای این ویژگی است که به دارندگان توکن اجازه می­دهد تا داده­ها را به چالش بکشند. اگر چالش قانونی باشد، فرد ایجاد کننده پاداش می­گیرد. این یکی از ویژگی‌هایی است که ارز دیجیتال چین لینک از آن برخوردار نیست.

توکن TRB

توکن ارز دیجیتال تلور را توکن TRB می­نامند. این توکن بسیار مهم است، زیرا عملکردهای مختلفی را انجام می­دهد. بسیاری معتقدند که توکن برای اوراکل تلور مهم­ترین چیز است. بنابراین بسیار مهم است که بدانید این توکن چه کاری انجام می­دهد و می­تواند برای چه کاری استفاده شود.

برای چه کاری می­توان از TRB استفاده کرد؟

پرداخت: کاربران از TRB برای بازیابی داده­های خاص مورد نیاز خود استفاده می­کنند. وقتی ماینرها داده­های مربوط به بلاک چین را ارسال می­کنند، به عنوان پاداش توکن­های TRB دریافت می­کنند.

پاداش: وقتی ماینرها داده­ها را به سیستم ارز دیجیتال تلور اضافه می­کنند، TRB به عنوان پاداش به ماینرها داده می­شود. تیم تلور ۱۰% پاداش استخراج را دریافت می­کند.

رقابت: ماینر برای شرکت در روند استخراج باید ۱۰۰۰ TRB به شبکه تلور ارسال کند. این راهی برای جلوگیری از موقعیت­های خطرناک در شبکه است.

جبران اختلاف: TRB برای حل اختلافات در مورد اعتبار داده استفاده می­شود. هم مخالفان و هم طرفداران در مورد صحت داده­ها رای خواهند داد.

پذیرش توکن­ها

تلور فکر می­کند که تصویب توکن­های TRB بدین صورت پیش خواهد رفت:

• همیشه داده­های قابل اعتماد را بازیابی کنید.

• افزایش ارزش توکن.

• افزایش جوایز برای ماینرها.

• افزایش تقاضا برای توکن­ها، چرا که ماینرها می‌خواهند برای پاداش­ها شرط ببندند.

• امنیت بالاتر اوراکل.

• افزایش تایید.

این مارپیچ رو به بالا سودآوری ارائه داده­های جزئی به اوراکل را کاهش می­دهد. دلیل این موضوع نیز مجازات متقلبان است.

ارز دیجیتال تلور هیچ ICO یا جمع­آوری کمک مالی نداشته­است. بنابراین توکن‌های TRB فقط از طریق استخراج صادر می­شوند. میزان کل عرضه ارز دیجیتال تلور با توجه به میزان استفاده و میزان استخراج آن تعیین می­شود. برای حداکثر تأمین، سکه­های تلور با درصد پاداش ۱۴۴* درخواست در روز افزایش می­یابد.

TRB را از کجا بخریم؟

خرید توکن TRB در صرافی­های بزرگ و همچنین در بسیاری از صرافی­های کوچک امکان­پذیر است. توکن­های TRB را می­توانید در Binance ، VCC ، OKex ، Huobi Global ، Bibox ، Bithumb ، Gate.io ، Poloniex و Coinmerce پیدا کنید.

در آغاز، صرافی­های کمی از TRB پشتیبانی می­کردند. اما در قیمت TRB یک انفجار رخ داد­؛ چرا که هر روز صرافی­های بیشتری عرضه TRB را آغاز کردند. از آنجا که مراکز تجاری بیشتری از TRB پشتیبانی کردند، نقدینگی بیشتری نیز وجود دارد. این برای حفظ رشد قیمت در آینده مفید است.

کیف پول ارز دیجیتال تلور

توکن­های TRB را می توان تقریباً در هر کیف پول پشتیبانی کننده از توکن­های ERC20 ذخیره کرد، زیرا TRB یک توکن ERC-20 است.

کیف پول­های محبوب ERC20 Trust Wallet، Metamask ، Ledger Nano S ، Trezor ، MyEtherWallet ، Atomic Wallet ، Coinomi ، Enjin Wallet هستند. شما می­توانید سکه­های TRB خود را در هر کیف پول سازگار با ERC20 ذخیره کنید اما همیشه مطمئن شوید که سکه­های خود را در کیف پول قابل اعتمادی ذخیره می‌کنید.

همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا سکه­های TRB را در صرافی­هایی قابل اطمینانی ذخیره کنید. از این صرافی‌ها می‌توان به Binance اشاره کرد اما نگه داشتن ارزهای دیجیتال در صرافی­ها توصیه نمی­شود.

پیش بینی قیمت TRB

TRB در اکتبر ۲۰۱۹ راه­اندازی شد. قیمت راه­اندازی شده ۰.۰۱۰ دلار بود. هیچ کس تصور نمی­کرد که قیمت TRB در آگوست سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح خود یعنی ۸۷.۶۳ دلار برسد. این برای افراد اولیه دارنده­ی TRB طی چند ماه دیوانه کننده است. به همین دلیل است که ارز اینترنتی به دلیل بازدهی بالا مشهور است. اما همیشه بخاطر داشته باشید که ارز دیجیتال می­تواند به همان ترتیب به شما ضرر هم بزند.

پیش بینی قیمت TRB ما برای سال ۲۰۲۱ ۴۵ تا ۸۰ دلار است.

پیش بینی قیمت TRB برای سال ۲۰۲۲ ۷۵ تا ۲۰۰ دلار است.

پیش بینی قیمت TRB برای سال ۲۰۲۵ ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تلور

برای دیدن قیمت لحظه ای و اخبار فاندامنتال و آخرین مقالات مربوط به این ارز را در قسمت قیمت ارزهای دیجیتال مشاهده نمایید.

جمع بندی

لطفاً به یاد داشته باشید که این اطلاعات بر حدس و گمان بوده و هیچ کس نمی­تواند حدس بزند که آینده‌ی هر توکن موجود در دنیای ارزهای دیجیتال چه خواهد بود. پس لطفا قبل از سرمایه­گذاری در هر ارز دیجیتال، در ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید. ارز دیجیتال تلور و اطلاعات مربوط به این رمز ارز از مواردی است که آگاهی کلی درباره آن می‌تواند دید شما را برای سرمایه گذاری بازتر کند. به نظر شما این رمز ارز با رشد قیمت مناسبی همراه خواهد بود؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

tellor
Comments (0)
Add Comment