ترا (Terra) چیست؟

ترا (Terra)

ترا یا لونا یک پروژه بلاکچین می‌باشد که از کوین های پایدار فیات استفاده کرده است. ترا می خواهد بتواند سیستم جهانی معاملات و پرداخت را با ثبات‌تر کند. این رمز ارز می خواهد میزان کارمزد معاملات را کاهش دهد. بر اساس white paper این ارز، Terra با بکارگیری مجموعه‌ای از مقبولیت گسترده و ثبات در میزان ارزش پول فیات! و محدودیت‌های بیت‌کوین!، توانسته است معاملات و پرداختی‌های سریع و مقرون به صرفه‌ای را ارائه کند.

   توسعه ارز ترا یا لونا از ژانویه سال ۲۰۱۸ آغاز شد و شبکه و بخش اصلی آن در آوریل ۲۰۱۹ شکل گرفت. ترا از سپتامبر ۲۰۲۰، کوین‌های پایداری را به دلار آمریکا، وون کره جنوبی، توگریک مغولستان و … عرضه کرد.

   از توکن LUNA  به جهت ثابت نگه داشتن قیمت رمز ارز Terra استفاده می‌شود. این مورد کمک می‌کند که این رمز ارز یک کوین پایدار باقی بماند. ارزش این توکن با نسبتی مشخص در مقابل یک واحد پول فیات تعیین می‌شود. توکن LUNA ایجاد می‌گردد، اما توکن Terra معامله می‌شود. دارندگان لونا LUNA قادر به ارائه طرح های پیشنهادی دولتی و اعلام رای و نظر خود راجب آنها هستند.

بنیان‌گذاران ارز Terra :

   این ارز توسط اشخاصی به نام Daniel Shin (بنیان‌گذار و مدیرعامل Ticket Monster بزرگ‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک در کره جنوبی).همچنین Do Kwon (بنیان‌گذار و مدیرعاملAnyfi ) بنا نهاده شد. Do Kwon سابقه کار به عنوان مهندس نرم افزار در مایکروسافت و اپل را نیز دارا است. این دو شخص، این پروژه را راهی برای پیش‌برد سریع فناوری بلاک‌چین و ارز‌های رمزنگاری شده بر اساس تمرکز بر ثبات قیمتی و قابلیت استفاده پذیری می‌دانستند.

چه چیزی این رمز ارز را خاص کرده است؟!

   ترا Terra سعی دارد با استفاده از کوین‌های پایدار فیات خود را متمایز کرده و اعلام دارد که مزایای بی حد و مرز ارز‌های رمزنگاری شده را با ثبات قیمتی روزانه فیات در هم آمیخته است و به‌هم پیوند داده است. این رمز ارز ثبات خود را بر طبق الگوریتمی حفظ کرده است که به طور خودکار مقدار عرضه کوین‌های پایدار را متناسب با میزان تقاضا تنظیم می‌کند.

این کار بر اساس ایجاد انگیزه در دارندگان ارز لونا LUNA صورت می‌گیرد تا با نرخ تبادل سودآوری مناسب،  LUNA را با کوین‌های پایدار معاوضه کنند تا میزان عرضه و تقاضا این کوین‌های پایدار برابر و مطابق هم شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش رمز ارز و یا بمنظور مطالعه بیشتر درباره مفهوم (terra (luna روی لینک های مربوطه کیلک نمایید.

Comments (0)
Add Comment