پایان فروش بیت کوین و آغاز فصل تازه خرید

 در حال حاضر سطح حمایت ۴۴ هزار دلار و ۴۵ هزار دلار را ارزیابی می کند. این سومین بار در هفته گذشته بود که این قیمت ها را می سنجید. قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۸ فوریه تا سطح حمایت ۴۴ و ۴۵ هزار دلار کاهش پیدا کرد. اما به نظر می رسد به پایان فروش بیت کوین نزدیک شده باشیم.

استراحت برای بیت کوین

 برخی از تحلیلگران بازار بیت کوین به این نکته اشاره کردند که افزایش فشار فروش از سوی ماینرهای شبکه منجر به کاهش قیمت در روزهای اخیر شده است. جنگی که در بازار بیت کوین سر گرفته است جنگ نهنگ هاست. کاملا مشخص است که چه کسی پیروز میدان خواهد بود. موسسات مالی آمریکا با خروج از کوین بیس به خرید بیشتر بیت کوین ادامه دادند. نهنگ های بازار بیت کوین به نگهداری و خرید بیت کوین ادامه دادند. رویکرد ماینرها در این بازار به سمت فروش سوق داشته است.

با توجه به رویدادهای اخیر بازار بیت کوین می توان گفت که این عرض پس از سه بار تلاش برای حفظ سطح حمایت ۴۴ و ۴۵ هزار دلار موفق شده است. اکنون گاوها یا سرمایه گذار های خوشبین به ادامه روند صعودی امیدوار هستند. تحلیلگران اطلاعات در Glassnode به این نکته اشاره کردند که نرخ خروج سود خرج شده در بیت کوین یا SOPR متوقف شده است. به عبارتی پایان فروش بیت کوین از راه رسیده است.

 معیار SOPR

این معیار نشان می دهد که دارایی های خارج شده از بیت کوین که خرج شده اند، برای معامله گران سود درپی داشتند یا ضرر. جالب اینجاست که این شاخص برای اولین بار از سپتامبر سال ۲۰۲۰ منفی شده است. این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال حاضر می توان را با ضرر بسیار کمی معامله می کنند. در واقع تمایل معامله گران برای فروش دارایی و تثبیت سود کاهش پیدا کرده است.

روز گذشته در مجموع میزان ضرر بازار بیت کوین ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. این پایین ترین نرخ ضرر روزانه از آوریل سال ۲۰۲۰ است.

در همین حال معامله گر شناخته شده فیلیپ سویفت (Philip Swift)  به کاهش معیار SOPR اشاره اشاره کرد. نشانه مثبت و خوش بینانه ای برای قیمت بیت کوین در نظر می گیرد. کاهش این معیار درکنار نرخ سرمایه گذاری در بازارهای مشتق به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود.

این معیار نشان می دهد که والت هایی که برای فروش بیت کوین وارد عمل می شوند دارای خود را با ضرر به فروش می رساند.

 از آخرین باری که معیاره SOPR در چنین شرایطی قرار داشته است پنج ماه می گذرد. در آن زمان بیت کوین به قیمت ۱۰ هزار دلار معامله می شد. در آن زمان تغییر این معیار یکی از عوامل تاثیرگذار برای آغاز یک روند صعودی به شمار می رفت. از آن زمان قیمت بیت کوین ۵ برابر شده و به ۵۸ هزار دلار رسیده است. 

 خطرات ماه مارس

بسیاری از معامله گران همزمان با ورود به ماه مارس با احتیاط بیشتری در معاملات شرکت می کنند. چراکه مارس در طول تاریخ بازار رمز ارز همواره با روند نزولی همراه بوده است.روی هم رفته با توجه به بی اعتمادی به بازار سنتی سرعت رشد بازار رمز ارز در ماه مارس کاهش پیدا می کند اما رویکرد کلی به بازار خوشبینانه و مثبت است. به همین دلیل انتظار می رود در طول سه ماه آینده شاهد قیمت های بالاتری برای بیت کوین را باشیم.

اهمیت سطح حمایت ۴۴ و ۴۵ هزار دلار

این روزها سرمایه گذاران بازار بیت کوین بیش از هر زمان دیگری تحت حمایت ۴۴ هزار دلار و ۴۵ هزار دلار را زیر نظر دارد. به عنوان مثال ویلی وو (willy woo) در این باره می گوید که سطح ۴۵ هزار دلار از نظر حمایتی برای بازار بیت کوین ارزش زیادی دارد. به همین دلیل انتظار می رود که در صورتیکه قیمت از این بازه کاهش پیدا کند با خرید بیشتر دارایی از سوی گاوها روبرو باشیم. 

علاوه بر این محققان و تحلیل گران Santiment بر این باور هستند که اکنون تمام بازار رمز ارز به عملکرد بیت کوین چشم دوخته است. حفظ این سطح حمایت برای بیت کوین و دیگر آلت کوین ها از اهمیت زیادی برخوردار است. عملکرد بیت کوین سرنوشت دیگر آلت کوین ها را نیز تغییر می دهد.  توقف فروش بیت کوین آغاز خبر های خوبی در این بازار خواهد بود.

در آخر

 اگر از جمله سرمایه گذارانی باشید که اخبار و رویدادهای بازار بیت کوین را زیر نظر دارند، به خوبی می دانید که بیت کوین همواره در حال فراز و نشیب است. دلایل متعددی برای نوسانات موجود در این بازار وجود دارد. اما پی بردن به دلیل افزایش قیمت بیت کوین یا کاهش قیمت این رمزارز روی تصمیم گیری های شما تاثیر گذار است. 

 با شناسایی عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین بهترین زمان را برای خرید از انتخاب می کنید. برای خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بازار با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-sell-off-over-strong-buy-the-dip-signal-flashes-for-the-first-time-since-september