این هفته مراقب این رمزارز های شاخص بازار باشید

در بررسی رمزارز های شاخص بازار در می یابیم که قیمت بیت کوین از مثلث نزولی پایین تر آمده است. اما کاهش قیمت ها به احتمال زیاد توجه خریداران بیشتری را به این بازار جلب می کند. خریداران برای رسیدن به سود به سراغ آلت کوین ها و پروژه های دیفای می روند.

در هفت روز گذشته بازار رمزارز نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. قیت بیت کوین و دوج کوین افزایش پیدا کرد. گویا علت این رویداد نیز فعالیت هایی بود که در شبکه های اجتماعی انجام می شد.

در چنین شرایطی سرمایه گذارانی که تنها بر اساس احساسات خود وارد معامله می شوند خسارت های شدیدی را تجربه می کنند و این همان اتفاقی بود که هفته گذشته روی داد.

قیمت دوج کوین به تازگی کاهش پیدا کرده است. بسیار از سرمایه گذاری که به دلیل ترسی از جا ماندن از غافله یا FOMO وارد این بازار شده بودند، دارایی زیادی را از دست بدهند. به نظر می سد که در بیت کوین نیز چنین اتفاقی در شرف وقوع باشد. این ارز به تازگی به دنبال انتشار پستی از سوی ایلان ماسک در شبکه های اجتماعی به شدت افزایش پیدا کرد. به نظر می رسد که ماینرهای بیت کوین دارایی خود را برای فروش گذاشته اند. این روند تا تعطیلات سال نو چین ادامه خواهد داشت.

 همگام با ثبات قیمت بیت کوین قیمت توکن های دیفای افزایش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که بسیاری از سرمایه گذاران بازار بیت کوین را ترک کرده اند و بازار دیگری را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند. در ادامه با بررسی رمزارز های برتر بازار با ما همراه باشید و به روند این ارزها در این هفته پی ببرید.  

جفت ارز دلار و بیت کوین

بیت کوین به عنوان شناخته شده ترین نمونه از رمزارز های شاخص بازار اولین ارزی است که مورد بررسی قرار می گیرد. این رمزارز در تاریخ ۲۹ ژانویه نشان داده است که خرس ها به صف فروش پیوسته اند. آنها دارایی خود را اندکی بالاتر از مثلت نزولی فروخته اند. این امر درحالی روی داد که روز بعد الگوی شمعی دوجی شکل در نمودارهای پدیدار شد. این امر نشان می دهد که گاوها و خرس ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار در حال مبارزه هستند و هیچ کدام در این امر موفق نبوده اند.

ناکامی گاوها در افزایش قیمت بیت کوین افراد بیشتری را به سمت فروش بیت کوین سوق داده است. خرس ها در حال حاضر می خواهند قیمت را پایین تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۳۳۹۵ دلار نگهدارند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز بیت کوین و دلار از میانگین متحرک قیمت های ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. به این ترتیب احتمال کاهش قیمت تا ۲۸۸۵۰ دلار نیز وجود دارد.

کاهش قیمت از ۲۸۸۵۰ دلار به این معناست که مثلث خرسی کامل شده است و باید در انتظار قیمت ۱۵۷۴۱ دلار باشیم. با این حال احتمال کاهش ناگهانی قیمت ها بسیار بعید است. چرا که گاوها به احتمال زیاد مانع از کاهش قیمت ها به دنباله ۵۰ درصدی فیبوناچی یا قیمت ۲۵۸۹۷ دلار شوند چرا که در این صورت قیمت تا دنباله ۶۱-۸ درصدی یعنی ۲۲۱۰۶.۷۳ دلار نیز سقوط می کند.

 نمودارهای رمزارز های شاخص بازار چه می گویند؟

این رویکرد منفی در حالی از صحنه خارج می شود که قیمت از شرایط فعلی افزایش پیدا کند، و سطح ۲۸۸۵۰ دلار را به عنوان حمایت انتخاب می کند.  در این صورت قیمت باید بالاتر از این سطح باقی بماند. این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران بیشتری برای خرید بیت کوین در بازه های پایین تر وارد صحنه شده اند. این امر می تواند به افزایش قیمت این ارز در بازه ۴۰ هزار دلار بیانجامد.

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که با رسیدن قیمت به بالای مثلث نزولی سرمایه گذارهای بیشتری برای فروش آماده می شوند و همین امر قیمت این ارز را کاهش می دهد.

ناکامی گاوها در افزایش قیمت از این سطح منجر به افزایش فروش بیت کوین شده است. خرس ها قیمت را از نمودار متحرک ۲۰ روزه پایین تر کشیده اند. گاوها در حال حاضر در تلاش هستند که از میانگین متحرک ۵۰ روزه دفاع کنند. اگر موفق به انجام این کار نیز نشوند، قیمت روند نزولی را آغاز می کند.

این امر تنها در صورتی امکان پذیر نخواهد بود که آنها با ادامه روند صعودی قیمت را به بالای ۳۸۵۱۹ دلار بکشانند.

جفت ارز دلار و اتریوم

 اتریوم از ۱۴۰۰ دلار نیز افزایش پیدا کرده است، اما گاوها موفق نشده اند که قیمت این ارز را در این بازه حفظ کنند. این امر نشان می دهد که با افزایش قیمت این ارز افراد بیشتری برای تثبیت سود و فروش دارایی خود وارد عمل شده اند. اما خوشبختانه گاوها از میدان خارج نشده اند، در روزهای گذشته گاوها اتریوم بیشتری را به دارایی های خود افزوده اند. این امر می تواند قیمت این ارز را افزایش دهد.

جفت ارز دلار و اتریوم الگوی شمعی دوجی را در نمودارها ایجاد کرده اند. این الگو نشان می دهد که هنوز مشخص نیست که گاوها کنترل بازار به دست گرفته اند یا خرس ها. این عدم قطعیت روند نزولی را ایجاد کرده است. این جفت ارز می تواند از میانگین متحرک ۲۰ روزه کمتر شود، این امر به این معناست که احتمال ایجاد حمایت بیشتر نیز وجود دارد.

افزایش از سطح حمایت می تواند به این معنا باشد که احساسات موجود در بازار مثبت است. بنابراین گویا گاوها کنترل بازار را به عهده گرفته اند. خریداران بیشتری با کاهش قیمت ها برای خرید این ارز وارد عمل شده اند. اگر گاوها توانند قیمت را از ۱۴۰۰ به ۱۴۷۳ دلار برسانند، این جفت ارز سطح مقاومت را پشت سر گذاشته و به زودی به ۱۶۷۵ و ۲۰۰۰ دلار نیز می رسد.

این رویکرد گاوی نقض می شود اگر خرس ها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند. در این صورت روند این جفت ارز تا ۹۹۰ دلار کاهش پیدا می کند.

 نمودار چهار ساعته

نمودار چهار ساعته شاهد ایجاد الگوی مثلث نزولی بوده است. گاوها در انتظار ثبت قیمت ۱۷۶۸ دلار هستند.

میانگین متحرک به ثبات رسیده است و شاخص قدرت نسبی کمتر از میانگین بازار است. این امر نشان می دهد که تعادل میان تقاضا و عرضه ایجاد شده است.

اگر خرس ها بتوانند قیمت را از مثلث پایین تر بیاورند، الگوی ایجاد شده اعتبار خود را از دست می دهد. دراین صروت سرح حمایت بعدی برای این ارز ۱۰۵۰ دلار خواهد بود.

 جفت ارز دلار و UNI

Uniswap یا UNI در یک روند صعودی قدرتمند قرار گرفته است. شاخص قدرت نسبی بازار برای این ارز خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی را نشان می دهد. معامله گران باید مراقب اصلاح قیمت باشند، چرا که در این حالت اصلاح قیمت ها ناگهانی و شدید خواهد بود.

اولین سطح حمایت در بازارUNI  به عنوان یکی از رمزارز های شاخص بازار ، دنباله ۳۸۰۲ درصدی فیبوناچی خواهد بود. این سطح برابر است با ۱۵.۳۹۶۳ دلار. اگر قیمت به روند فعلی ادامه دهد، گاوها به خرید بیشتر در کف قیمت ها ادامه می دهند. آنها منتظر اصلاح بیشتر قیمت باقی نمی مانند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۲۰.۵۶۱۲ بالاتر بکشند، این جفت ارز به روند صعودی ادامه می دهد و قیمت های ۲۸ و ۳۰ دلار را از آن خود می کند. امر میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز بالاتر از ۷۹ است. این امر به وضوح نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. با این حال اصلاح قیمت ها می تواند شرایط را تغییر دهد و قیمت را تا ۱۱.۸۵ دلار کاهش دهد. این قیمت در نزدیکی دنباله ۶۱.۸ دلار است. دنباله فیبوناچی در این سطح روی ۱۲.۲۰۵۴ بسته شده است. کاهش بیشتر قیمت ها می تواند از شروع روند صعودی جلوگیری کند.

نمودار چهار ساعته

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که الگوی پرچم در نمودار ایجاد شده است. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای پرچم نگهدارند، این روند ادامه خواهد داشت و این جفت ارز به قیمت ۲۲ و در نهایت ۲۵ دلار می رسد.

اما احتمال دیگری نیز وجود دارد و آن اصلاح قیمت ها و کاهش میانگین ۲۰ روزه است. در صورت موفقیت گاوها متوجه می شویم که احساسات بازار در حال حاضر درباره این ارز مثبت است. بنابراین این گاوها هستند که با کاهش قیمت ها ارز بیشتری را خریداری کرده اند.

 اماکاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه می تواند نشان دهنده احساسات گاوی در بازار باشد. به این ترتیب احتمال کاهش قیمت تا ۱۵.۳۹۶۳ دلار نیز وجود دارد.

جفت ارز اتم و دلار

در بررسی رمزارز های شاخص بازار باید اتم را نیز در نظر بگیریم. اتم (Cosmos) الگوی فنجان و دسته را تشکیل داده است. این الگوی روی ۸.۸۷۷ دلار کامل می شود. اگر گاوها بتوانند قیمت را به ۱۰.۲۰ دلار برسانند، روند صعودی آغاز می شود.

 دراین صورت اولین هدف قیمت ۱۱.۱۵۱ دلار خواهد بود. در قدم بعدی به قیمت ۱۳.۵۵۴ دلار می رسیم. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز از میانگین بالاتر آمده است. این امر نشان می دهد که برگ برنده در دست گاوهای بازار است.

اگر خرس ها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند، این جفت ارز بین ۶.۶۰۳ و ۸.۸۷۷ دلار معامله می شود.

فرضیه گاوی نقض می شود اگر خرس ها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه پایین تر بیاورند. ر این صورت احتمال کاهش قیمت تا ۵.۵۰ و ۴.۵۰ دلار نیز وجود دارد.

نمودار چهار ساعته

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها قیمت را پایین آورده اند، این امر خرس ها را از میدان به در کرده است. اما گاوها اعتماد چندانی به قیمت ندارند. میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی میانگین، این امر نشان می دهد که این جفت ارز در بازه ۸.۸۷۷ و ۶.۷۲۶ دلار معامله می شود. این روند برای مدتی ادامه خواهد داشت.

 اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۸.۸۷۷ دلار بالاتر ببرند، این جفت ارز تا ۱۰.۲۰ دلار افزایش پیدا می کند. اما کاهش قیمت از ۶.۷۲۶ دلار نشانه تسلط خرس ها بر بازار است.

جفت ارز COMP و دلار  از جمله رمزارز های شاخص بازار

این ارز نیز با افزایش از سطح مقاومت ۲۷۲.۶۱ دلار به مسیر خود ادامه داده است. این روند معکوس گویا قیمت ۴۶۴.۶۰ دلار را هدف قرار داده است.

میانگین متحرک درحال افزایش است، شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزشی بالاتر از ارزش واقعی قرار دارد. پس شکستن این الگو قیمت به روند خود ادامه می دهد و برای مدتی به این مسیر ادامه خواهد داد. اما اگر روند فعلی از قدرت کافی برخوردار نباشد، به ثبات می رسد و وارد روند اصلاحات می شود.

اگر این جفت ارز قیمت ۲۷۲.۶۱ دلار را حفظ کند به احتمال زیاد گاوها در صحنه حضور دارند. این امر می تواند به معنای ادامه روند صعودی باشد. این فرضیه نقش می شود اگر خرس ها موفق شوند قیمت را از این بازه پایین تر بیاورند. در این حالت به احتمال زیاد سرمایه گذارانی برای تثبیت سود خود در قیمت های بالاتر دست به فروش دارایی خود زده اند.

نمودار چهار ساعته

 نمودار چهار ساعته نشان می دهد که سرمایه گذاران با رسیدن قیمت به ۳۴۰ دلار برای تثبیت سود وارد عمل شده اند. اصلاح اندکی مشاهده شده و قیمت به ۳۰۴.۸۴ دلار رسیده است. اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۳۴۰ دلار افزایش دهند در مرحله بعدی باید در انتظار قیمت ۴۰۵ دلار برای این جفت ارز باشیم.

از سوید دیگر اگر قیمت از ۳۴۰ دلار کاهش پیدا کند، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند. گاوها تمام تلاش خود را برای ادامه روند صعودی به کار می گیرند. اما اگر خرس ها بتوانند قیمت را از میانگین ۲۰ روزه پایین تر بیاورند احتمال کاهش قیمت تا ۲۷۲.۶۱ دلار نیز وجود دارد.

 سرمایه گذاری در رمزارز های شاخص بازار

 برای سرمایه گذاری در بازار رمزارز همواره باید آمار، نمودارها و رویدادهای متفاوت بازار را زیر نظر داشته باشیم. به این ترتیب هرگز فرصت های طلایی برای خرید و فروش بیت کوین یا دیگر ارزها را از دست نمی دهید. اما به یاد داشته باشید که بازار رمزارز می تواند بی حاشیه ترین سرمایه گذاری شما باشد و کمترین زمان را به خود اختصاص دهد، اگر به ماهیت آن پی برده باشید. رمزارز ارزی برای آینده است. بنابراین اگر با رویکرد یک سرمایه گذاری طولانی مدت وارد این بازار شده باشید، دیگر نیازی به نگرانی از نوسانات ندارید. دارایی خود را به رمزارز تبدیل کنید و از تورم فرار کنید. برای خرید رمزارز با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-eth-uni-atom-comp