تورچین (THORChain) چیست؟

تورچین (THORChain) چیست؟

تورچین THORChain یک شبکه رمزنگاری مستقل و غیر متمرکز می‌باشد. تورچین امکان انجام معاملات و مبادلات دارایی‌ها بین شبکه‌های مختلف بلاک‌چین را فراهم می‌کند. پروتکل آن که به پروتکل Bifröst شناخته می‌شود، از سیستمی به نام Cross Chain استفاده کرده است. این مورد موجب می شود به کمک آن به زنجیره‌های دیگر شبکه‌های بلاک‌چین متصل گردد.

THORChain به جهت تسهیل مبادلات، از یک نسخه الگو گرفته‌ شده از توکن‌های هوشمند Bancor استفاده می‌کند. این استخر‌های نقدینگی پیوسته (CLPs) نامیده می‌شوند! با این تفاوت که CLPs برای کاربرانی که در تامین نقدینگی هر یک از استخر‌ها! مشارکت می‌کنند، پاداشی در نظر می‌گیرد.

تاریخچه THORChain :

   پروژه THORChain در سال ۲۰۱۸ با این فرض که انجام مبادلات متمرکز دارایی‌های رمزنگاری شده! بین بلاک‌چین‌های مختلف، دارای نواقصی است، به وجود آمد. تیم THORChain به دنبال ایجاد یک بلاک‌چین مستقل بود تا با اتصال به شبکه های خارجی! انتقالات را از طریق Cross Chain تسهیل کند. تا از این طریق عملکردی مشابه با مبادلات غیرمتمرکز (DEX) داشته باشد.

   مشکلی که در مبادلات غیرمتمرکز (DEX) وجود دارد، یافتن نقدینگی به مقدار کافی است. معامله‌گران علاقمند به پلتفرم‌هایی هستند که در زمان افت، ارزش خود را از دست ندهند اما همین افراد برای جلوگیری از افت ارزش، نقدینگی را تا حد لازم تامین می‌کنند. بدین جهت تیم تورچین THORChain، با الهام گرفتن از توکن‌های هوشمند، CLPs‌ها را طراحی کرد. این استخر‌ها به معامله‌گران، امکان دسترسی به نقدینگی موجود را بدون نیاز به ارتباط با سایر خریداران و فروشندگان فراهم می‌کند.

   پاداش تعلق گرفته به کاربرانی که در نقدینگی استخر مشارکت دارند، بصورت توکن‌های RUNE می‌باشد. RUNE توکن اصلی بلاک‌چین THORChain می‌باشد. دارندگان این توکن می‌توانند در حین حفظ دارایی‌های خود، پاداش‌های جمع شده به سبب تعامل و دسترسی دیگر کاربران با استخر را به دست آورند.

THORChain زنجیره‌هایی بر پایه الگوریتم اجماع Tendermint است که از تلرانس خطای بیزانس (BFT) به عنوان مکانیزم consensus هایی که اجازه تصمیم‌گیری به نود‌ها را می‌دهد، استفاده می‌کند. معمولا یک شبکه از تعداد زیادی نود تشکیل شده است.

این شبکه در زمینه الگوریتم اجماع، از الگوریتم PoS استفاده می‌کند و به سبب عمومی بودن آن، همه افراد می‌توانند با نگهداری توکن، به نود آن تبدیل شده و وظیفه تامین امنیت شبکه و بررسی تراکنش‌ها را برعهده بگیرند. شما کاربر عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش رمز ارز و یا بمنظور مطالعه بیشتر درباره مفهوم تورچین THORChain روی لینک های مربوطه کیلک نمایید.

Comments (0)
Add Comment