سه نکته مهم برای معامله در بازار رمز ارز

 درک بهره آزاد، نرخ سرمایه گذاری تفاوت میان قراردادهای آتی برای هر معامله گری که می خواهد در بخش قراردادهای مشتق سرمایه گذاری کند ضروری است. در دو سال گذشته قراردادهای آتی توجه بسیاری از معامله گران بازار رمز ارز را به خود جمع کردند. یکی از مهمترین شواهدی که این امر را به تصویر می کشد دو برابر شدن نرخ بهره آزاد قراردادهای مشتق در طول سه ماه است. نکته دیگری که اهمیت این بازار را نشان می دهد افزایش محبوبیت آن ها از طلاست. بازار طلا یک بازار محکم و استوار است که روزانه ۱۰۷ میلیارد دلار معامله را تجربه می کند. در ادامه با سه نکته مهم برای معامله آشنا خواهید شد که در سرمایه گذاری شما تاثیر گذار خواهد بود.

 دفتر ثبت سفارشات هر صرافی منحصر به فرد است. نحوه محاسبه شاخص ها، محدودیت اهرم فشار و دیگر ویژگی های هر صرافی با دیگر صرافی ها متفاوت است. این تفاوت ها در نگاه اول غیر واقعی به نظر می رسند اما با توجه به نیاز معامله گر می توانند تاثیر بسیار زیادی روی سرنوشت سرمایه گذاری داشته باشند.

سه نکته مهم برای معامله ؛ اولین نکته: بهره آزاد

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید قراردادهای آتی در سه ماه گذشته از ۱۹ میلیارد دلار به ۴۱ میلیارد دلار رسیده است. در همین حال حجم معاملات روزانه از ۱۲۰ میلیارد دلار تجاوز کرده است. این میزان به مراتب بیشتر از میزان حجم معاملات بازار طلا ست. 

بهترین سهم قراردادهای آتی در بازار بایننس وجود دارد، بخش قابل توجهی از آنها در بازارهایی مانند FTX، Bybit و OKEx منعقد شده است. برخی از تفاوت های میان صرافی ها بسیار واضح و مشخص است. به عنوان صرافی FTX به جای ۸ ساعت در هر ساعت برای نوسانات معکوس هزینه ای را دریافت می کند.

بازار CME اجازه انعقاد قراردادهای یک ماه را به کاربران می دهد. همین امر این بازار را در رتبه سوم قراردادهای آتی بیت کوین جای داده است. 

قراردادهای توکنی در مقابل استیبل کوین ها

دومین نکته از سه نکته مهم برای معامله این است که بیشتر خریداران اهرم فشار ۱۰۰ برابری را برای معاملات در نظر می گیرند. سفارش های تتر معمولاً برای خرید بیت کوین می شوند. در همین حال سفارش های توکنی در قراردادهایی که ممکن است یک تا ۱۰۰ دلار ارزش داشته باشند به کار گرفته می شوند. 

در تصویر بالا مشاهده می کنید که برای ثبت سفارش آتی تتر در بازار Bybit تنها امکان استفاده از تتر برای خرید بیت کوین وجود دارد. بازار بایننس نیز چنین رویکردی را به کار می گیرد. از سوی دیگر بازارهایی مانند OKEx و FTX انتخاب های ساده تری را پیش روی کاربران می گذارند. کاربر برای خرید ارز تتر را به صرافی انتقال می دهد. به صورت خودکار و چه پرداخت شده برای خرید به بیت کوین در نظر گرفته می شود.

 بازار OKEx و بایننس توکن های خود را نیز در قالب جفت ارز هایی در اختیار کاربران قرار می دهند. بنابراین کسانی که نمی خواهند با استفاده از تتر سفارشات خود را ثبت کند انتخاب های دیگری نیز پیش رو خواهند داشت.

 نرخ سرمایه گذاری متغیر 

برخی از بازار ها به کاربران خود اجازه می دهند که اهرم فشار قوی تری را برای قراردادهای آتی در نظر بگیرند. با وجود اینکه نقدینگی و بیمه سرمایه برای کاهش خطرات در نظر گرفته شده است. اما چنین امری در نهایت منجر به افزایش نرخ سرمایه گذاری خواهد شد. به همین دلیل معمولاً سفارش های خرید در این بازارها مشمول جریمه می شوند.

نمودار بالا نشان می دهد که بازار بایننس و Bybit معمولاً نرخ سرمایه گذاری بالاتری دارند. در حالی که نرخ سرمایه گذاری در بازار OKEx در پایین ترین محدوده قرار دارد. معامله گران باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ قانونی برای تعیین نرخ وجود ندارد. نرخ سرمایه گذاری با توجه به میزان تقاضا و ارزش دارایی در نوسان است.

 حتی تفاوت ۰.۰۵ درصدی منجر به یک درصد افزایش هزینه در هر هفته می شود. این بدان معناست که بهتر است هر چند وقت یک بار نرخ سرمایه گذاری را در بازارهای متفاوت مقایسه کنید. مخصوصا در روندهای صعودی که کارمزد به صورت ناگهانی افزایش پیدا می کند.

در آخر 

برای معامله در بازار رمز از باید اطلاعات خود را تکمیل کنید. اگر قصد دارید در بخش قراردادهای آتی سرمایه گذاری کنید به اطلاعات بیشتری نیاز خواهید داشت. خریداران در این بخش با تعیین اهرم های فشار گرانبها کار را برای ادامه معامله سخت می کند. با اطلاع از این سه نکته مهم برای معامله را به بهترین شکل در پایان برسانید. همواره نرخ سرمایه گذاری بازارهای متفاوت را زیر نظر بگیرید. نظر شما در رابطه با استفاده از تتر برای خرید بیت کوین در صرافی های بزرگ چیست؟ آیا حاضر هستید برای خرید بیت کوین در صرافی های بزرگ از ارز رایج در صرافی استفاده کنید؟ برای خرید بیت کوین و اطلاع از آخرین اخبار دنیای رمز ارز با ما در رمزارز مارکت همراه باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/3-things-every-crypto-trader-should-know-about-derivatives-exchanges

Comments (0)
Add Comment