تیم درپر می گوید با پرداخت بیت کوین خودروی تسلا می خرم

تیم درپر (Tim Draper) میلیاردی که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، یکی از اولین کسانی است که در پروژه تسلا سرمایه گذاری کرده است.

درپر در پاسخ به توییت ایلان ماسک سکوت نکرده است. درپر در حال حاضر چیزی در حدود ۳۰ هزار بیت کوین را در اختیار دارد. او در پاسخ به ایلان ماسک گفته است که مایل است برای خرید خودروی تسلای ماسک بیت کوین بپردازد. متن پیام او به این شرح است:

«سلام ایلان ماسک، دوست دارم یکی از خودروهای تسلای شما را بخرم. با وجود اینکه دوست دارم بیت کوین هایم را برای خودم نگه دارم اما می توانید برای دریافت هزینه خودرو با شرکت Draper VC تماس بگیرید.»

اما چرا این اتفاق افتاده است؟

 در تاریخ ۲۹ ژانویه بیت کوین  روند صعودی وظرف مدت ۳۰ دقیقه ۱۴ درصد افزایش داشته است. این اتفاق در حالی روی داد که تنها چند دقیقه از انتشار توییت ایلان ماسک می گذشت.

بسیاری تصور می کنند که ماسک بالاترین سرمایه را در بین بیت سرمایه گذاران بیت کوین در اختیار دارد. در واقع به نظر می رسد که او همان فردی است که در پشت سرمایه گذاری ها و خرید های عظیم از بازار بایننس ایستاده بوده است.

در روزهای گذشته حق امتیاز خرید بیت کوین در کوین بیس به شدت افزایش پیدا کرده است. این میزان به ۲۰۰ دلار رسیده است. این میزان در مقایسه با بازار بایننس به مراتب بیشتر است. این امر معمولا به این معناست که سرمایه گذاران بیشتری برای خرید بیت کوین وارد عمل شده اند. چنین رویدادی غالبا با افزایش شدید قیمت ها همراه است.

با این حال ماسک به این موضوع اشاره کرده است که ایلان ماسک این روند را دنبال نکرده است و بیت کوین از ۳۳ تا ۳۸ هزار دلار افزایش داشته است. این ارز در ادامه کاهش را تجربه کرده است و به قیمت ۳۳ هزار دلاری رسیده است.

 انگیزه درپر

به احتمال زیاد درپر به دلیل علاقه شدیدی که به بازار بیت کوین دارد سعی کرده است با انتشار این خبر احساسات مثبتی را در بازار ایجاد کند. این احساسات مثبت در بازار می تواند پیامد های متفاوت یرا در بر داشته باشد.

 در آخرین مصاحبه انجام شده با شبکه CNBC درپر اعلام کرده است که به تازگی بیت کوین های بیشتری را به دارایی های خود افزوده است. او به وضوح اعلام کرده است که علاقه ای به فروش بیت کوین های خود ندارد. به نظر می رسد که او از صمیم قلب به بیت کوین باور دارد و این ارز را ارزی برای آینده می داند.

 او در ادامه گفته است:

«من فقط بیت کوین می خرم و هیچ علاقه به فروش بیت کوین در ازای دلار ندارم. چرا باید ارز آینده را خریداری کنم و آن را در مقابل ارزی که به دیروز تعلق دارد بفروشد.»

 اطلاعات موجود در شبکه نشان می دهد که درپر تنها کسی نیست که برای دراز مدت به سرمایه گذاری در شبکه می اندیشد. درواقع نگهداری این ارز برای طولانی مدت بهترین نوع سرمایه گذاری است که می توانید برای سرمایه گذاری در بیت کوین در نظر داشته باشید.

 آیا بیت کوین روزی به عنوان یک ارز به کار می رود؟

 بیت کوین هرروز بیشتر به عنوان ارزی برای آینده در مرکز توجه قرار می گیرد. عده زیادی از مردم این ارز را به عنوان اندوخته برای دارایی های خود انتخاب می کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که هروز بر تعداد افرادی که در این بازار سرمایه گذاری کرده اند افزوده می شود. در ماه های گذشته رابطه بین بیت کوین ، دلار، سهام و طلا به کلی متحول شده است.

افرادی که به این بازار روی آورده اند از انگیزه های متفاوتی برخوردار هستند، از سوی دیگر ترس از تورم و افزایش نقدینگی در بازار از سوی بانک مرکزی می تواند سود بسیار زیادی را برای شبکه به همراه داشته باشد. سرمایه گذارهایی که از سرمایه بسیار بالایی برخوردار هستند می تواند از فرصت های موجود در این شبکه نهایت استفاده را ببرند.

 با وجود این که پذیرش بیت کوین به شدت در احال افزایش است، سوالی که مطرح می شود این است که  آیا بیت کوین روزگاری به عنوان ارز مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر. آیا درآینده مردم با پرداخت بیت کوین مبادلات خود را انجام می دهند؟

 جالب اینجاست که زمانی که بیت کوین در روند صعودی قرار دارد و به مسیر خود در این روند ادامه می دهد، سرمایه گذارهای کمتری برای خرید این ارز وارد عمل می شوند. این در حالی است که فردی مانند درپر اعلام کرده است که او به احتمال زیادی ۴۰ هزار دلار برای خرید خودروی تسلا می پردازد. او این مقدار را به دلار پرداخت می کند و ارز آینده برای انجام این کار استفاده نمی کند.

ثبات بیت کوین در آینده

 اگر قیمت بیت کوین در آینده ثبات پیدا کند. به احتمال زیاد قیمت این ارز نیز به شدت افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب بیت کوین می تواند به ارز بسیار مناسبی برای پرداخت به کار رود. در همین حال با وجود این که میزان سود شبکه افزایش پیدا می کند، نیز افزایش پیدا می کند. شبکه بلاک چین بیت کوین شاید برای استفاده روزمره مناسب نباشد. اما در آینده این شرایط تغییر می کند.

 در حال حاضر راهکار دیگری برای حل مشکل مقیاس پذیری روی کار آمده است، این راهکار را شبکه لاینتنینگ (lightening Network) می نامیم. به این ترتیب احتمال ایجاد اپلیکیشنی هایی که به سرعت پردازش های درون شبکه را انجام می دهند روز به روز افزایش پیدا می کند. ااین پلتفمر های تا حد زیادی بر کارایی، امنیت و بدون مرکزیت بودن شبکه می افزایند.

 خرید بیت کوین

 شاید تصور کنید که خرید بیت کوین برای آینده چندان که باید و شاید مطلوب نیست. اما باید بدانید که این ارز، ارز آینده است. درآینده تنها کسانی می توانند به خوبی از مزایای برخورداری از بیت کوین بهره مند شوند که این روزها وارد عمل شده اند و دارایی خود را به بیت کوین و دیگر رمزارزها تبدیل کرده اند. این ارز با هدف ایجاد یک نظام مالی بدون مرکزیت ایجاد شده است. به زودی این نظام می تواند جایگزین نظام های سنتی شود. این نکته را به یاد داشته باشد که امروز بهترین فرصت برای خرید بیت کوین است. امروز در ازای کمترین قیمت بیت کوین را خریداری کنید و برای آینده آماده شوید. این نکته را به یاد داشته باشید که این ارز آینده شما را تضمین می کند. برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت همراه باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/btc-billionaire-tim-draper-to-elon-musk-i-d-buy-the-tesla-cybertruck-with-bitcoin