شبکه باز تلگرام (TON) و عضو جدید آن

شبکه باز تلگرام (TON) حالا عضو جدید خود را معرفی می‌کند. مدیرعامل سابق VK.com «اندرو روگوزوف» به بنیاد TON پیوست. این مدیرعامل در این بنیاد به‌عنوان عضو مؤسس است تا به تلاش های این محصول در پروژه جانشین بلاک چین تلگرام نظارت داشته باشد.

شبکه باز تلگرام (TON)

پس از سال‌ها ساخت، شبکه باز (Open Network) یا همان تون (TON) حالا هیجان‌زده است که فرد جدیدی که به تیم آن‌ها اضافه شده را معرفی کند: «اندرو روگوزوف» مدیرعامل سابق وی کی (VK). «روگوزوف» به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس به بنیاد TON می‌پیوندد. او مسئولیت خود را در جانشین شبکه باز تلگرام که توسط جامعه خود رهبری می‌شود ادامه خواهد داد.

شبکه باز تلگرام در اصل توسط خود تلگرام طراحی شده و توسعه یافته است. این شبکه توسط مدیرعامل و مؤسس خود «پاول دوروف» نیز رهبری می‌شود. شبکه باز تلگرام بلاک چین اثبات سهامی با عملکرد بالا بوده که هدف داشت تا برخی از پرفشارترین مشکلات اکوسیستم بلاک چین حال حاضر همچون مقیاس‌پذیری و تجربه کاربری را برطرف کند.

پس از کشمکش‌های قانونی با قانون‌گذاران آمریکایی تلگرام مجبور شد تا دارایی‌هایی را که از طریق کمک‌های مالی به‌دست آورده بود بازگرداند. این پلتفرم همچنین از صدور هر توکن جدیدی هم ممنوع شده بود. با وجود این علاقه‌مندان به شبکه باز تلگرام (TON) از جمله برندگان مسابقات بلاک چین TON عقیده داشتند که این شبکه آنقدر طراحی خوبی دارد که نمی‌توان آن را ترک کرد. پس این جامعه کد آن را فورک کرد و به کار بر روی فناوری اصلی پشت شبکه TON ادامه داد. آن‌ها سپس نام این شبکه را هم به شبکه باز تغییر دادند که در حقیقت جانشین معنوی شبکه باز تلگرام است.

پروژه جانشین تلگرام (TON)

این پروژه با وجود TON که حالا تنها برای «شبکه باز» وجود دارد درخواست انتقال دامنه ton.org را به تلگرام داد. پروژه حالا آماده است تا چشم‌انداز اولیه تیم تلگرام را تحقق بخشد. «اندرو روگوزوف» نیز به همین منظور یکی از اعضای جدید و حیاتی در بنیاد TON به‌ حساب می‌آید. این نیز به ‌دلیل بالا بودن تجربه وی و تعامل با «پاول دوروف» و تیم تلگرام در شغل قبل‌تر او به‌نظر می‌رسد. در حقیقت «دوروف» مدیریت وی کی را در سال ۲۰۱۴ رها کرد.

«اندرو روگوزوف» در سال ۲۰۰۷ به شبکه VKontakte پیوست. این شبکه شرکت رسانه مجازی روسی پیشگامی است که به آن «فیسبوک روسی» نیز می‌گویند. البته نام آن بعدتر به وی کی نیز اختصار یافت. حالا «روگوزوف» به شبکه باز تلگرام (TON) پیوسته است. البته «روگوزوف» کار خود را به‌عنوان یک مهندس آغاز کرد و سپس رتبه خود را تا مدیرعاملی وی کی بالا برد. او از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ مدیرعامل این شرکت بود. وی اخیرا به‌عنوان معاون اجتماعی در وی کی مشغول بوده است. وی کی نیز قبلا Mail.ru نام داشته است.

این پلتفرم همان شرکتی بوده که وی کی را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد و نام خود را در اکتبر ۲۰۲۱ به وی کی تغییر داد. «روگوزوف» بعدتر در همین سال به نقش مشاوره‌ای در وی کی منتقل خواهد شد. حالا «روگوزوف» به‌عنوان عضو مؤسس بنیاد TON با تخصص خود در این پلتفرم مشارکت خواهد کرد. او به این پلتفرم کمک می‌کند تا بلاک چینی اپن سورس، کارآمد و پرکاربرد را بسازد.

«روگوزوف» گفت: «من در بلاک چین TON، پلتفرم تلگرام با بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر و مخاطب فعال و در جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان جهانی فرصت‌های بزرگی را می‌بینم. توسعه‌دهندگانی که توانایی ساخت تعداد زیادی از شرکت‌های محصول جهانی نسل بعد را دارند در این پلتفرم هستند.»

استراتژی‌های اصلی شبکه باز تلگرام (TON)

یکی از استراتژی‌های پذیرش کلیدی که TON به‌دنبال آن است ادغام با پلتفرم تلگرام، APIها و ابزارهای توسعه است. این شبکه از پایگاه داده خود استفاده می‌کند که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که تمامی آن‌ها به میزان زیادی با مخاطبان ارزهای دیجیتال تلاقی می‌کنند.

«روگوزوف» همچنین افزود: «همان طور که صحبت می‌کنیم، چندین محصول همین حالا هم به حمل و نقل رسیده‌اند که در محل برخورد TON و تلگرام هستند. این محصولات عبارتند از:‌ تون کیپر والت (Tonkeeper wallet)، ربات آنلاین دونیت (donate) در تلگرام که به اشتراکات رسیدگی می‌کند تا با تون کوین (Toncoin) پرداخت شبکه‌ها را انجام دهند و همچنین ربات والت (wallet bot).»

درباره شبکه باز (TON)

شبکه باز (TON) بلاک چین اثبات سهام نسل سومی بوده که در اصل در سال ۲۰۱۸ توسط برادران «دوروف» طراحی شد. برادران «دوروف» مؤسسان پیام‌رسان تلگرام هستند. سپس آن‌ها این شبکه را تحویل دادند تا جامعه TON را افتتاح کنند که از همان زمان هم آن را پشتیبانی کرده و توسعه می‌بخشد.

پلتفرم TON در حقیقت برای تراکنش‌هایی با سرعت برق و باد طراحی شده بود. این پلتفرم بسیار ارزان، کاربرپسند و کاملا مقیاس‌پذیر است. درست مانند اجداد خود این شبکه هم هدف دارد تا ادغام‌های خاصی با اپلیکیشن تلگرام را توسعه بخشد. بدین ترتیب این پلتفرم قادر است تا به کاربران خود تجربه یکپارچه و بسیار خوب بلاک چین را به صورتی آشنا و قابل انتقال ارائه دهد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/01/21/former-vk-com-ceo-andrew-rogozov-joins-ton-foundation-as-founding-member-to-oversee-product-efforts-at-successor-of-telegrams-blockchain-project/

Comments (0)
Add Comment