پنج رمز ارز مهم هفته سوم اردیبهشت

بیت کوین همچنان در تلاش برای ادامه روند صعودی است. در حالی که بایننس کوین، کاردانو، لایت کوین و لینک به روند صعودی ادامه می دهند. در هفته گذشته اری از معامله گران به دنبال انتشار خبر حضور ایلان ماسک در برنامه زنده تلویزیونی به خرید دوج کوین روی آوردند. با این وجود دوج کوین در زمان پخش این برنامه زنده عملکرد مورد نظر معامله گران را از خود به نمایش نگذاشت. در همین حال معامله گران حرفه ای دارایی خود را به فروش رساندند. در حالی که تازه کار ها در انتظار افزایش قیمت به سر می برند. پیش از آنکه به بررسی پنج رمز ارز مهم هفته بپردازیم، بهتر است اندکی اطلاعات خود را در مورد دوج کوین افزایش دهیم.

 دوج کوین و اتریوم

 قیمت این رمز ارز امروز به کمتر از ۰.۴۱ دلار رسید. درحال حاضر دوج کوین ۳۴ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. از آن زمان تاکنون این رمز در تلاش برای افزایش قیمت به ۰.۵۴ دلار رسیده است. کاهش قیمت این رمز ارز نشان می دهد که با افزایش قیمت بسیاری از معامله گران به سمت فروش دارایی روی می آورند. همچنان دلیل قانع کننده ای برای کاهش یا افزایش قیمت این رمز ارز وجود ندارد.

آن سوی دیگر اتریوم در ادامه روند صعودی به اندکی پایین تر از ۴ هزار دلار رسیده است. در حالی که بیت کوین این بار دیگر در عبور از ۶۰ هزار دلار ناکام بود. این امر نشان می دهد که معامله گران با هر بار افزایش ناچیز قیمت بیت کوین به فروش این دارایی دست می زنند. در صورتی که بیت کوین برای چند روز در یک بازه ثابت باقی بماند، شرایط برای ادامه روند صعودی مساعد خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید. 

 پنج رمز ارز مهم هفته ؛ جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین در تاریخ ۸ می از روند نزولی خارج شد. اما گاوها قادربه برای از میان برداشتن موانع در سطح ۵۸ هزار دلار نبودند. حمایت در روند نزولی میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۶ هزار دلار است.با افزایش قیمت از این سبک ها بار دیگر برای افزایش قیمت تا ۵۸ دلار وارد عمل می شوند.

در صورت موفقیت آنها جفت ارز بیت کوین و دلار روند صعودی تازه ای را برای عبور از خط مقاومت پیشرو آغاز می کند. در ادامه باید در انتظار ثبت قیمت ۶۸ هزار دلار برای بیت کوین باشیم. در دو تلاش قبلی قیمت بیت کوین از این سطح مقاومت کاهش پیدا کرده است. خرس با تمام قوا از این سد دفاع می کنند. با افزایش حجم خرید بیت کوین برای برای ادامه روند صعودی مساعدتر خواهد شد.

با این حال میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی میانه قرار دارد. این امر نشان می دهد که ریتم صعودی چندان قدرتمند نیست. اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روز کاهش دهند احتمال کاهش قیمت تا ۵۲ هزار دلار نیز وجود خواهد داشت. 

 ایش قیمت از این سطح به معنای افزایش میزان خرید در قیمت های پایین تر خواهد بود. در نتیجه به احتمال زیاد بیت کوین برای چند روز در بازه قیمتی میان ۵۲ هزار دلار و ۵۸ هزار دلار معامله می شود.

از سوی دیگر کاهش قیمت از ۵۲ هزار دلار شرایط را برای آغاز روند نزولی تا ۴۶ هزار دلار مهیا می کند. خرید بار دیگر در سطح ۴۶ هزار دلار برای خرید بیشتر این دارایی وارد عمل می شوند.

نمودار چهار ساعته بیت کوین و دلار

در تحلیل قیمت پنج رمز ارز مهم هفته و با بررسی نمودار چهارساعته جفت ارز بیت کوین و دلار در میابیم که خرس ها با تمام قوا در سطح ۵۸ هزار دلار حضور دارد. در صورتی که آنها موفق به کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه شوند، بیت کوین در ادامه تا قیمت ۵۵ هزار دلار و در نهایت ها ۵۲ هزار دلار کاهش قیمت خواهد داشت.

 میانگین متحرک شرایط فعلی ثابت است و شاخص قدرت نسبی همچنان در نزدیکی میانه قرار دارد. به این ترتیب می توان گفت میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و به بیش از ۵۸ هزار دلار برسد، جفت ارز بیت کوین و دلار روند صعودی قدرتمندی را تجربه خواهد کرد. در ادامه این جفت ارز قیمت ۶۵ هزار دلار را به ثبت می رساند.

 جفت ارز بایننس کوین و دلار 

 بایننس کوین وجود همچنان در روند صعودی قدرتمندی به سر می برد. با مشاهده وضعیت میانگین متحرک درمیابیم که شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا است. با این وجود واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی نگران کننده است.

اگر گاوها و قیمت های بالاتر از ۱۸۰ دلار اعتماد داشته باشند جفت ارز بایننس کوین و دلار روند صعودی تازه ای را برای رسیدن به قیمت ۸۰۸ دلار آغاز می کند. اما این رویکرد خوشبینانه در صورتی که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۹۲ دلار کاهش پیدا کند نقص خواهد شد.

در این صورت معامله گران که برای بازه زمانی کوتاه مدت وارد بازار شده اند دارای خود را به فروش می رساند. فروش دارایی از سوی این سرمایه گذاران منجر به کاهش قیمت و میانگین متحرک ۵۰ روزه ۴۶۶ دلار می شود. این صفحه حمایت از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. چرا که قیمت این جفت ارز از تاریخ ۱۳ دسامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا نکرده است. کاهش قیمت از ۴۲۸ دلار به معنای آغاز روند نزولی است.

 نمودار ۴ ساعته پنج رمز ارز مهم هفته

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که جفت ارز بایننس کوین و دلار در بازه میان ۶۰۶ ۱۸۰ دلار باقی مانده است. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. ادامه روند صعودی مهیاست. گاوها برگ برنده را در دست دارند. اگر آنها قیمت را از ۶۸۰ دلار افزایش دهند، شرایط برای ادامه روند صعودی تا ۷۶۰ دلار مهیا می شود. 

مسئولیت کاهش قیمت از سطح فعلی احتمال کاهش دما از میانگین متحرک را افزایش می دهد. در این حالت قیمت از ۶۰۰ دلار کاهش پیدا می کند. افزایش قیمت از این سطح این جفت ارز را برای چند روز در یک بازه محدود حفظ می کند.

 جفت ارز کاردانو و دلار

کاردانو در هفته های گذشته در بازه قیمتی میان ۱ و ۱.۴۸ دلار در نوسان بوده است. در ادامه این جفت ارز در تاریخ ۶ می از این بازه خارج شد. این امر نشان می دهد که نزاع میان گاو و خرس ها به نفع خریداران تمام شده است.

البته این بدان معنا نیست که خرس ها به طور کامل تسلیم شدند. آنها در تاریخ ۷ می برای کاهش قیمت از ۱.۴۸ دلار وارد عمل شدند. با این وجود دنباله بلندترین نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها با موفقیت سطح ۱.۴۸ دلار را به سطح حمایت تبدیل کردند.

 اگر خریداران قیمت را بالاتر از ۱.۷۴ دلار نگه دارند، جفت ارز کاردانو و دلار و روند صعودی را به سمت دو دلار و در نهایت ۲.۲۵ دلار آغاز می کند.در صورتی که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱.۴۲ دلار کاهش پیدا کند، کرد خوش بینانه نقد می شود. در این حالت قیمت ها یک دلار کاهش پیدا می کند. افزایش قیمت از این سطح این رفتار را برای چند روز در یک بازه محدود نگه می دارد.

نمودار چهارساعته جفت ارز کاردانو و دلار

با تحلیل قیمت پنج رمز ارز مهم هفته متوجه می شویم که میانگین متحرک کاردانو در نمودار و چهار ساعته در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی وارد محدوده مثبت شده است. با توجه به شرایط فعلی امکان ادامه روند صعودی وجود دارد.اگر خریداران قیمت های بالاتر از ۱.۷۵ دلار را حفظ کنند، روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد.

دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند این جفت ارز تا سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه و در نهایت تا ۱.۴۸ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. از طرفی افزایش قیمت از این سطح حمایت این دو ارز را برای چند روز در بازه میان ۱.۴۸ دلار و ۱.۷۵ دو را نگه می دارد. رویکرد خوشبینانه در بازه زمانی کوتاه مدت تنها در حالتی نقض می شود که خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش دهند.

 جفت ارز لایت کوین و دلار

در تحلیل قیمت پنج رمز ارز مهم هفته در میابیم که لایت کوین الگوی بالا رونده را تشکیل داده است. ست با وجود اینکه خرس ها با قدرت و تمام از سطح مقاومت دفاع کردند، نشانه های مثبتی از ادامه روند صعودی در بازار مشاهده می شود.

اگر گاوها قیمت را از ۳۷۲ دلار افزایش دهند جفت ارز لایک کنید و دلار روند صعودی تازه ای را برای رسیدن به قیمت ۴۰۰ دلار آغاز خواهد کرد. در ادامه قیمت این جفت ارز به ۴۶۳ دلار خواهد رسید. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد. بنابراین شرایط برای ادامه روند صعودی مهیاست.

 اما از سوی دیگر اگر گاوها موفق به ادامه روند صعودی و عبور از سطح مقاومت پیشرو نشوند، معامله گرانی که برای کوتاه مدت وارد بازار شدند، دارایی خود را به فروش می رسانند. افزایش فشار فروش در بازار منجر به کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۹۸ خواهد شد. کاهش قیمت از این سطح حمایت شرایط را برای کاهش هرچه بیشتر قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روز یعنی ۲۴۷ دلار آماده می کند.

نمودار چهار ساعته

با بررسی پنج رمز ارز مهم هفته در میابیم که نمودار چهار ساعته جفت ارز لایک کوین و دلار در بازه میان ۳۳۰ و ۳۷۲ دلار باقی مانده است. خرس ها با موفقیت از سطح مقاومت پیش رو دفاع کردند. آنها سعی دارم قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند. اگر قیمت از حمایت افزایش پیدا کند، گاو ها بار دیگر برای ادامه روند صعودی وارد عمل می شوند. 

از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روز قیمت را تا ۳۳۰ دلار کاهش می دهد. افزایش قیمت از این سطح حمایت شرایط را برای ادامه روند صعودی آماده می کند. از طرفی کاهش قیمت از ۳۳۰ دلار نشانه ای از کاهش هرچه بیشتر قیمت خواهد بود. اولین سطح حمایت در روند نزولی میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۲۹۰ دلار است.

 پنج رمز ارز مهم هفته ؛ جفت ارز لینک و دلار

لینک در روند صعودی به سر می برد. این رمزارز در تاریخ ۷ می رکورد تازه ای را به ثبت رساند و به ۵۱.۹۶ دلار رسید. معمولاً کاهش قیمت هایی که در روند صعودی روی می دهد ناچیز است.و قیمت در یک بازه محدود حفظ می شود.

دنباله بلند تر نمودار شمعی تاریخ ۷ می این نشان می دهد که با افزایش قیمت فشار فروش افزایش پیدا می کند. در ادامه تشکیل نمودار شمعی روزانه در تاریخ ۸ ماه می نشان داد که خرس ها و گاو ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار در نزاع هستند. با این حال میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید بر ارزش بیش از ارزش واقعی است.

 اگر گاوها قیمت های بالاتر از ۵۱.۹۶ دلار را حفظ کنند، جفت ارز لینک و دلار روند صعودی را برای رسیدن به ۶۶.۷۴ دلار آغاز می کند.

 از سویی دیگر اگر قیمت از از سطح فعلی کاهش پیدا کند و به کمتر از ۴۶ دلار برسد، احتمال کاهش قیمت و میانگین متحرک ۲۰ روزه وجود خواهد داشت. افزایش قیمت از این ساعت ن دهنده خوشبینی معامله گران به روند صعودی است. در حالی که کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای ضعیف شدن روند صعودی است. در عین حال قیمت و میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۳۵ دلار کاهش پیدا می کند.

نمودار ۴ ساعته

 در تحلیل قیمت پنج رمز ارز مهم هفته در می یابیم که لینک در بازه میان ۴۶ و ۵۰ دلار معامله می شود. این امر نشان می دهد که باید در انتظار ادامه روند صعودی تا ۵۴ دلار باشیم. میانگین متحرک افزایش پیدا کرده و شاخص قدرت نسبی بالاتر از ۶۷ است. همه چیز به نفع گاو هاست.

 با این حال اگر قیمت از ۵۰ دلار کاهش پیدا کند، متوجه می شویم که بازار قیمت های بالاتر را نمی پذیرد. در چنین حالتی فشار فروش در بازار افزایش پیدا کرده و قیمت میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش قیمت از این بازه شرایط را به نفع خرس ها تغییر خواهد داد. 

در پایان 

اگر در انتظار افزایش قیمت بیت کوین هستید، باید بدانید که بیت کوین همچنین موفق به عبور از خط مقاومت ۶۰ هزار دلار نشده است. اما در این بین اتریوم و دیگر آلت کوین ها به مسیر صعودی ادامه می دهند. با تحلیل قیمت پنج رمز ارز مهم هفته درک بهتری از شرایط بازار رمز ارز خواهید داشت. با ما در رمزارز مارکت آخرین اخبار دنیای رمز ارزها را دنبال کنید. شما آینده بیت کوین و بازار رمز ارز را چطور ارزیابی می کنید؟ آیا بیت کوین موفق به عبور از حق مقاومت پیش رو خواهد شد؟ 

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-bnb-ada-ltc-link

Comments (0)
Add Comment