۵ رمزارز برتر بازار در هفته جاری زیر نظر داشته باشیم

بیت کوین برای عبور از ۵۰ هزار دلار با مقاومت روبه رو شده است. اگر این سطح مقاومت پشت سر گذاشته شود، خیال سرمایه گذاران بازار بیت کوین آسوده خواهد شد. در ادامه دیگر رمز ارزها نیز با قدرت به مسیر صعودی ادامه می دهند. برای درک بهتر وضعیت بازار بهتر است این ۵ رمزارز برتر بازار را زیر نظر داشته باشید.

 معیار عرضه و تقاضا قیمت یک دارایی را تعیین می کند. اطلاعات موجود در شبکه بلاک چین نشان می دهند که میزان موجودی بیت کوین های در گردش از سال ۲۰۲۰ در حال کاهش است. امر نشان می دهد که سرمایه گذاران بیت کوین بیشتری را خریداری کرده اند اما آنها را وارد چرخه خرید و فروش نمی کنند. به نظر می رسد بسیاری از معامله گران از رویکرد سرمایه گذاری بلندمدت برای خرید بیت کوین استفاده کردند.

 میزان موجودی بیت کوین در گردش در حال کاهش است، از طرفی تقاضا برای خرید بیت کوین افزایش پیدا کرده است. در ماه های گذشته موسسات مالی بسیاری برای خرید بیت کوین وارد عمل شدند. همین امر از موجودی بیت کوین های در گردش نیز کاسته است.

کاهش موجودی بیت کوین و سرمایه گذاری موسسات

بلومبرگ به تازگی اعلام کرده است که موسسه مورگان استنلی در حال بررسی ویژگی های مثبت بازار بیت کوین است. به نظر می رسد که این موسسه صاحب نام به دنبال فرصتی برای خرید بیت کوین است. موسسه مورگان استنلی تا زمانی که مطمئن شود که بخواهیم دارایی مناسبی برای کاربران و سرمایه گذاران اوست برای خرید بیت کوین اقدامی نخواهد کرد.

با توجه به سایت موسسه مورگان استنلی به نظر می رسد که این موسسه بیت کوین را دارایی ارزشمندی برای سرمایه گذاری به شمار می آورد. این موسسه زیرساخت های بیت کوین را دلیل اصلی ارزشمندی این ارز می دانند. به این ترتیب شاید موسسه مورگان استنلی بر این باور است که بیت کوین در مقایسه با زیرساخت های قدرتمند خود بسیار ارزان تر از آنچه که باید فروخته می شود.

شرکت JPMorgan نیز به این نکته اشاره کرده است که در نهایت خدماتی را در زمینه بیت کوین برای کاربران خود در نظر می گیرد. این شرکت نیز بر این باور است که اگر سرمایه گذاران و مدیران سرمایه استفاده از بیت کوین را در برنامه های خود قرار دهند، بانک ها چاره ای جز پذیرش این رمز از نخواهد داشت.

با وجود اینکه بیت کوین در ماه های گذشته به شدت رشد کرده است اما میزان تسلط این ارز بر بازار از ۶۹.۷۱ درصد در ماه ژانویه ۶۰.۹ درصد رسیده است. این امر نشان می دهد که آلت کوین ها عملکرد بهتری در مقایسه با بیت کوین از خود نشان دادند. یا لااقل حداقل هفته ای گذشت آلت کوین ها رفتار مناسب تری از خود بروز دادند. بنابراین بهتر است با زیر نظر گرفتن آلت کوین ها بررسی بازار ۵ رمز ارز برتر در روزهای آینده بپردازیم.

 جفت ارز دلار و بیت کوین

 بیت کوین در تاریخ ۸ فوریه از۴۱۹۵۹.۶۳ دلار عبور کرد. در ادامه این ارز روند صعودی قدرتمندی را شروع کرد. اما از آن زمان ریتم ادامه روند صعودی ضعیف شده است. با وجود اینکه قیمت افزایش پیدا کرده است اما این رمز ارز با فشار فروش از سوی سرمایه گذارانی که به دنبال تثبیت سود هستند روبرو شده است.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و کمتر از ۴۶ هزار دلار برسد باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم. اصلاح قیمت ها را تا سطح حمایت یعنی ۴۱۹۵۹.۶۳ دلار کاهش می دهد اگر جفت ارز بیت کوین و دلار بتواند این سطح حمایت را حفظ کند به کار ادامه روند صعودی وجود خواهد داشت. چرا قیمت ها قیمت ها سرمایه گذاران خوشبین یا گاوها به خرید بیشتر بیت کوین ادامه می دهند. به این ترتیب ادامه روند صعودی امکان پذیر می شود.

 در ادامه گاوها سعی می کنند قیمت را از سطح ۵۰ هزار دلار بالاتر ببرند. ۵۰ هزار دلار از نظر روانی در بازار بیت کوین ارزش بسیار زیادی دارد. رسیدن به این بازه به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود. قیمت بعدی در روند صعودی ۶۰۹۷۴.۴۳ دلار است. اما از سوی دیگر اگر خرس ها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند این جفت ارزها تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۳۶۰۷۰ دلار کاهش پیدا می کند.

این سطح حمایت از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه به معنای ادامه روند نزولی است. در این صورت روند کلی بازار تغییر خواهد کرد. سطح حمایت بعدی در روند نزولی کمتر از ۲۸۸۵۰ دلار خواهد بود.

نمودار چهار ساعته

نمودار ۴ ساعته الگوی بالا رونده را به نمایش گذاشته است که در سطحی پایین تر از سطح حمایت به پایان می رسد. اگر این اتفاق بیفتد قیمت تا ۴۳۷۲۰.۸۵ دلار کاهش پیدا می کند و در نهایت به ۴۱۹۵۹.۶۳ دلار می رسد. 

از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند مه روند صعودی امکان پذیر می شود. در این صورت خرس ها مجالی برای تغییر روند بازار به دست نمی آورند. افزایش قیمت از ۵۰ هزار دلار توجه سرمایه گذارانی که به دنبال تثبیت سود هستند را به خود جلب می کند. این احتمال وجود دارد که در ادامه روند صعودی شاهد ثبت قیمت ۵۵ هزار دلاری برای بیت کوین باشیم.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار

بیت کوین کش در تاریخ ۱۲ فوریه ۵۳۹ دلار افزایش پیدا کرد. همین مسئله توجه سرمایه گذاران این بازار را به خود جلب کرد. بیشتری از بازار بیت کوین کش استقبال کردند و ریتم در روند افزایشی شدت گرفت. در ادامه قیمت این رقم ارز از سطح حمایت ۶۳۷.۷۱ دلار عبور کرد.

نمودار قیمت این ارز نشان می دهد که سرمایه گذاران بسیاری برای تثبیت سود خود وارد صف فروش شدند. دلار در حال حاضر ۶۳۱.۷۱ دلار است. اگر حمایت افزایش دهند ادامه روند صعودی امکان پذیر است.

 با افزایش قیمت از ۷۰۳ روند صعودی تا ۹۰۰ دلار ادامه خواهد داشت. میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی مثبت است. این بدان معناست که سرمایه گذاران این ارز را به ارزش بیش از ارزش واقعی خریداری می کند. بنابراین گام ها کنترل بازار را در دست گرفتند.

اما از سوی دیگر اگر قیمت ها کاهش پیدا کند و کمتر از ۶۳۱.۷۱ دلار باقی بماند اصلاح قیمت ها نیز امکان پذیر است. در این صورت قیمت ها ۵۳۹ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

نمودار چهار ساعته

 نمودار چهار ساعته بیت کوین کش نشان می دهد که خرس ها از سطح مقاومت ۷۲۰ دلار دفاع می کند. در حال حاضر گاوها در حال خرید بیت کوین کش بیشتر روی قیمت ۶۵۰ دلار هستند. اگر خریداران به خرید خود ادامه دهند و قیمت را از ۷۳۰ دلار افزایش دهند ادامه روند صعودی امکان پذیر خواهد بود.

اما از سوی دیگر اگر قیمت از ۷۳۰ دلار کاهش پیدا کند خرس ها برای پایین آوردن قیمت وارد عمل می شوند و قیمت را تا ۶۳۱ دلار پایین می آورد. با شکسته شدن سطح حمایت ادامه روند نزولی تا میانگین ۲۰ روزه و در نهایت میانگین ۵۰ روزه ادامه خواهد داشت.

 جفت ارز دلار و EOS

EOS یکی از ۵ رمزارز برتر بازار است. این ارز روند صعودی تازه ای را آغاز کرده است. اکنون قیمت ۳.۹۵ دلار افزایش پیدا کرد. این قیمت نقش سطح مقاومت را برای این ارز بازی می کرد. ریتم افزایشی برای این ارزش دست گرفته است و بارها در تلاش برای افزایش قیمت هستند. آنها می خواهند قیمت این ارز را از سطح مقاومت یعنی ۵.۴۸۶۱ دلار افزایش دهند.

با این حال اگر گاوها موفق به افزایش قیمت نشوند، سرمایه گذاران بیشتری برای فروش دارایی های خود وارد عمل می شوند. آنها می خواهند سود خود را تثبیت کنند و برای این کار سرمایه گذاری کوتاه مدت را انتخاب کردند. فروش دارایی از سوی این سرمایه گذاران منجر به ایجاد اصلاحات در قیمت ها می شود. اصلاح قیمت ها می تواند قیمت این ارز را تا دنباله ۳۸.۲ درصد کاهش دهد. در این صورت قیمت به ۴.۵۰۱۴ دلار می رسد.

 اگر قیمت این ارز در این بازه ثابت بماند گاوها با خرید ارز بیشتر سعی می کند ادامه روند صعودی را ممکن کند. با خرید بیشتر دارایی در کف قیمت ها ادامه روند صعودی نیز امکان پذیر می شود. اما از سوی دیگر اگر ثابت توانند قیمت را از این بازی را کاهش دهند این جفت ارز قیمت ۳.۹۵ دلار را تجربه خواهد کرد.

چنین کاهشی به این معناست که به ادامه روند صعودی امکان پذیر نیست و ریتم صعودی ضعیف شده است. در این صورت این جفت از برای روز ها قیمت ثابتی را به ثبت خواهد رساند. 

نمودار ۴ ساعته

نمودار چهار ساعته این نشان می دهد که گاوها اکنون در حال خرید دارایی بیشتر هستند. آنها با کاهش قیمت ها این ارز را با قیمت میانگین متحرک ۲۰ روزه خریداری میکند. اگر بتواند قیمت خود را حفظ کند گاوها خرید دارایی بیشتر قیمت را افزایش می دهد. با موفقیت گاوها ادامه روند صعودی امکان پذیر است.

در این صورت قیمت بعدی برای این ارز قیمت ۶ دلار خواهد بود. با ادامه روند صعودی باید در انتظار ثبت قیمت ۷.۵۰ دلار باشیم. از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای اصلاح قیمت ها خواهد بود. در این صورت نیز قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. 

جفت ارز مونرو و دلار 

 مونرو به عنوان یکی از ۵ رمزارز برتر بازار در تاریخ ۱۲ فوریه از سطح مقاومت ۱۹۰ دلار عبور کرده است. این ارز در حال حاضر ادامه روند صعودی را دنبال می کند. میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کرده است. شاخص قدرت نسبی نیست وارد محدوده مثبت شده است. به این ترتیب در شرایط فعلی این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود فروخته می شود. این امر نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را به دست گرفته اند.

خرس ها در حال حاضر از سطح حمایتی دفاع می کنند و اجازه افزایش قیمت از ۲۵۰ دلار را نمی دهند. به این ترتیب اگر قیمت کاهش پیدا کند، اولین سطح حمایتی در روند نزولی دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی خواهد بود. اما قیمت در این بازه ثابت بماند، معامله گران به خرید بیشتر مونرو روی می آورند. این امر به ادامه روند نزولی کمک می کند. افزایش قیمت از ۲۵۴.۴۵ دلار به معنای ادامه روند صعودی است. در این صورت قیمت بعدی در این مسیر ۳۰۰ دلار است. به احتمال زیاد با رسیدن قیمت به این سطح باید در انتظار مقاومت خرس ها باشیم. 

 اما از سوی دیگر اگر خرس ها بتوانند قیمت را از ۲۱۳.۶۱۵۲ دلار کاهش دهند، ادامه روند نزولی تا ۱۹۰ دلار امکان پذیر می شود. این کاهش ادامه روند صعودی را مختل می کند. 

نمودار چهار ساعته 

 نمودار چهار ساعته این ارز نشان می دهد که گاوها به شدت از قیمت ۲۴۰ دلار دفاع می کنندد. آنها نمی خواهند به این ارز اجازه بدهند که قیمت های بالاتر را ثبت کند. اما گاوها هنوز میدان را خالی نکرده اند. به نظر ی رسد که با افزایش قیمت از سطح فعلی ادامه روند صعودی امکان پذیر می شود. دراین صورت روند صعودی با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه می دهد. 

اگر گاوها بتوانند قیمت را از سطح مقاومت افزایش دهند، ادامه روند صعودی تا ۲۶۸ دلار ادامه خواهد داشت. در ادامه نیز قیمت ۳۰۰ دلار برای این ارز ثبت می شود. این رویکرد گاوی زمانی اعتبار خود را از دست می دهد که قیمت به کمتر از میانگین متحرک بیست روزه برسد. 

جفت ارز تزوس و دلار 

 تزوس نیز از بالاترین قیمت خود پیشی گرفته است. این ارز به عنوان یکی از ۵ رمزارز برتر بازار در تاریخ ۱۲ فوریه از ۴.۴۹۳۶ دلار افزایش پیدا کرد. اکنون این ارز رکورد تازه ای را به ثبت رسانده است و به ۵.۶۴۷۱ دلار رسیده است. افزایش قیمت و ثبت رکورد های تازه به این معناست که گاوها کنترل بازار را به دست گرفته اند. 

عبور از سطح مقاومت به معنای این است که احتمال کاهش قیمت نیز وجود دارد. در تانی صورت احتمال کاهش قیمت تا ۴.۴۹۶۳۶ دلار وجود دارد. اصلاحات بخش جدا نشدنی ادامه روند صعودی هستند. 

اگر قیمت این سطح را حفظ کند، گاوها به خرید بیشتر این ارز در کف قیمت ها ادامه می دهند. به این ترتیب روند صعودی با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه می دهد. عبور از سطح مقاومتی در ادامه امکان پذیر می شود. گاوها تمام تلاش خود را برای ادامه مسیر به کار می گیرند و قیمت را از ۵.۶۴۷۱ دلار افزایش می دهند. 

 اگرآنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز تا ۷.۱۴۰۷ دلار به مسیر صعودی ادامه می دهد. اما اگر این جفت ارز از سطح فعلی کاهش پیدا کند نیز ادامه رند نزولی امکان پذدیر می شود. 

 نمودار چهار ساعته 

 نمودار چهار ساعته این ارز نشان می دهد که قدرت در بازار در دست گاوهاست. به نظر می رسد که افزایش قیمت از ۵.۶۴۷۱ دلار ادامه روند صعودی را امکان پذیر کند. اما از سوی دیگر کاهش قیمت تا میانگین متحرک بیست روزه به معنای ادامه روند نزولی خواهد بود. در این صورت قیمت تا ۴.۴۹۳۶ دلار کاهش پیدا می کند. اصلاح قیمت ها می تواند قیمت را تا میانگین متحرک ۵۰ روزه پایین بیاورد.

 خرید و فروش ۵ رمزارز برتر بازار 

 همواره پیش از خرید و فروش رمزارز اطلاعات خود را درباره وضعیت فعلی قیمت ها افزایش دهید. ۵ رمزارز برتر بازار را زیر نظر داشته باشید و بهترین زمان را برای خرید دارایی انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که خرید رمزارز می تواند آینده سرمایه گذاری های شما را به کلی متحول کند. اخبار دنیای رمزارز را دنبال کنید . ارز مورد نظر را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

 این روزها سرمایه گذاری در بازار رمزارز تنها به خرید بیت کوین و اتریوم ختم نمی شود. با یک سرمایه گذاری مناسب و انتخاب یک آلت کوین موفق می توانید سود قابل توجهی را به دست بیاورید. برای خرید رمزارز با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. 

منبع 

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-bch-eos-xmr-xtz