تحلیل ۵ رمزارز شاخص در ۷ تیر

تثبیت قیمت بیت کوین در محدوده فعلی می تواند فرصتی برای مبادله ارزهای دیجیتال مانند کاردانو، کلیتن، پالی گان و سولانا باشد. ما در این مقاله رمزارز مارکت نگاهی به روند این ۵ رمزارز شاخص در ۷ تیر می اندازیم.

تاثیر تورم آمریکا بر بیت کوین

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی در ایالات متحده در ماه می ۰.۵ درصد افزایش یافت. این مقدار کمتر از تخمین ۰.۶ درصدی است. با این حال با مقایسه این رشد با سال قبل متوجه می شویم که شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی ۳.۴ درصد افزایش یافت. که این بیشترین میزان رشد تورم در آمریکا از سال ۱۹۹۱ است.

در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده انتظار دارد تورم موقت باشد. تحلیلگران بنک آو آمریکا (ابر شرکت خدمات مالی و بانکداری چند ملیتی آمریکایی) برآورد متفاوتی در این مورد دارد. این بانک پیش بینی می کند تورم ایالات متحده طی ۲ تا ۴ سال آینده در محدود ۲ تا ۴ درصد بماند. تحلیلگران این نهاد معتقدند که بانک فدرال در ۶ ماه آینده نرخ بهره را افزایش می دهد و از سقوط بازار مالی پیشگیری کند.

تصویر بالا قیمت و میزان رشد روزانه ارزهای دیجیتال را نشان می دهد.

اگر تورم آمریکا همچنان بالا بماند. سرمایه گذاران احتمالا دوباره روی بیت کوین برای پوشش ریسک پرتفوی خود تمرکز می کنند. CoinShares در گزارش جدیدی که در ۲۱ ژوئن منتشر کرد اعلام کرد میزان تورم در ۵ سال آینده قابل پیش بینی نیست. اما او معتقد، اضافه کردن بیت کوین و دیگر دارایی ها به پرتفوی یک اقدام محتاطانه برای کنترل دامنه ریسک تورم خارج از کنترل است.

اگر چه ریسک کوتاه مدت همچنان باقی می ماند. اما برخی از رمزارزها وجود دارند که به معامله گران سود کوتاه مدت می دهند. در طی یک روند نزولی معامله گران ممکن است بر روی سود دفتری در فواصل منظم تمرکز کنند. به جای اینکه منتظر سود بادآورده باشند. بیایید نمودار ۵ رمزارز شاخص در ۷ تیر را که ممکن است در چند روز آینده برای مدتی صعودی شوند را بررسی کنیم.

جفت ارز بیت کوین و دلار

تحلیل ۵ رمزارز شاخص در ۷ تیر را از بیت کوین شروع می کنیم. قیمت بیت کوین به محدود ۲۸ هزار تا ۳۱ هزار دلار سقوط کرد. و در ۲۶ ژوئن به منطقه حمایتی رسید. اما نشانه مثبت این است که گاوها دوباره در این افت به خرید خود ادامه دادند. این نشان می دهد که خریداران در سطوح پایین تر تجمیع کرده اند.

تصویر بالا نمودار روزانه تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین و دلار را نشان می دهد.

گاوها در حال حاضر تلاش می کنند که قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵۱۴۸ دلار) برسانند. اگر آن ها موفق به انجام این کار شوند. این نشان می دهد که فشار فروش ممکن است کاهش یابد. واگرایی مثبت شاخص قدرت نسبی همچنین نشان دهنده محتمل بودن اینکه این بخش محدود کمکی است.

شکست بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه درب حرکت به سوی منطقه مقاومت سربار ۴۰ هزار تا ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار باز می کند. میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه دقیقا بالاتر از این منطقه است. از این رو برای گاوها ممکن است بالا رفتن از این محدود سخت باشد.

این موضوع احتمال تثبیت قیمت بین ۲۸ هزار تا ۴۲۴۵۱.۷۵ دلار در چند روز آینده نشان می دهد. هر چه معاملات در این محدود قیمتی بیشتر شود، شکست بعدی قدرتمندتر خواهد بود. این روند از بین خواهد رفت اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر ۲۸ هزار دلار برسانند و در آنجا حفظ کنند.

کف قیمت بیت کوین

تصویر بالا نمودار ۴ ساعته تغییرات جفت ارز بیت کوین و دلار را نشان می دهد.

نمودار تغییر ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها تلاش می کنند کف قیمتی را در ۳۰ هزار دلار تشکیل دهند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح و شاخص قدرت نسبی نزدیک میانه، نشانگر این است که فروشنده ها قدرت خود را از دست دادند.

اگر گاوها قیمت را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت کنند. قیمت جفت ارز بیت کوین و دلار می تواند تا محدود میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بالا رود. شکست این مقاومت می تواند خرید بیشتر را به دنبال داشته باشد. که ممکن است قیمت را تا ۴۰۵۲۷ دلار بالا ببرد. این دورنما صعودی بی اعتبار می شود اگر گاوها قیمت را به زیر ۳۰ هزرا دلار برسانند.

جفت ارز کاردانو و دلار

کاردانو در ۲۲ ژوئن به حمایت ۱ دلار برگشت. این نشان می دهد تجمیع قوی نزدیک این سطح وجود دارد. با این وجود، اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۳۹ دلار) در ۲۴ و ۲۵ ژوئن برسانند. نشانه این است که خرس ها از این مقاومت دفاع می کنند.

تصویر بالا نمودار تغییرات روزانه جفت ارز کاردانو و دلار را نشان می دهد.

کاهش تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در منطقه منفی، نشان دهنده این است که خرس ها دست برتر در بازار هستند. قیمت جفت ارز کاردانو و دلار ممکن است شاهد تصفیه بلند مدت باشد. اگر خرس ها قیمت را به زیر ۱ دلار برسانند و در آنجا تثبیت کنند. این می تواند باعث شود قیمت ابتدا تا ۰.۶۸ دلار و سپس تا ۰.۴۰ دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت را تا بالای میانگین متحرک ۲۰ روزه برسانند. این نشان می دهد که روند قیمتی در کوتاه مدت به نفع گاوها تغییر کرد. قیمت این جفت ارز ابتدا تا ۱.۶۰ دلار و سپس تا خط مقاومت سربار ۱.۹۴ دلار افزایش می یابد.

تحلیل نمودار ۴ ساعته کاردانو

تصویر بالا نمودار تغییرات چهار ساعته جفت ارز کاردانو و دلار است.

تحلیل ۵ رمزارز شاخص در ۷ تیر نشان می دهد که میانگین متحرک در نمودار ۴ ساعته مسطح شده و شاخص قدرت نسبی نزدیک میانه قرار دارد. این نشان می دهد که فشار فروش در حال کاهش است. اگر گاوها قیمت را به بالا ۱.۴۰ دلار برسانند. این احتمال تشکیل کف قیمت را نشان می دهد. قیمت جفت ارز می تواند ابتدا به ۱.۶۰ و سپس تا ۱.۸۸ دلار افزایش یابد.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت به پایین تر از سطح جاری یا ۱.۴۰ برسد و به قیمت ۱.۲۰ دلار برسد. این نشان می دهد که کمبود خرید در سطح بالاتر وجود دارد. قیمت جفت ارز ممکن است ابتدا کاهش یابد و سپس به سطح بحرانی ۱ دلار برسد.

جفت ارز سولانا و دلار

دنباله بالایی شمع قیمت سولانا در ۲۲ ژوئن نشان می دهد که معامله گران به صورت تهاجمی از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰ دلار) دفاع می کند. با این وجود، محدود کمکی نمی تواند بالاتر از میانگین نمایی ۲۰ روزه (۳۳ دلار) باشد. این نشان می دهد که خرس در این محدود فروش دارند.

تصویر بالا نمودار تغییرات ۱ روزه جفت ارز سولانا و دلار را نشان می دهد.

در حال حاضر خریداران در تلاش هستند سطح پایین در ۲۶.۶۵ دلار تشکیل دهند. اگر آن ها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و تثبیت کنند. قیمت جفت ارز سولانا و دلار می تواند شتاب بگیرد و به سمت بالای خط روند نزولی حرکت کند و سپس به ۴۴ دلار برسد.

در حالی که کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روز و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در منطقه منفی، نشانگر این است که خرس برنامه دیگری دارند. آن ها تلاش خواهند کرد که از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روز دفاع کنند و قیمت را کمتر از سطح ۲۶.۶۵ دلار حفظ کنند. اگر این شکاف حمایت شود. قیمت این جفت ارز ممکن است تا ۲۱.۱۰ دلار سقوط کند.

بازگشت قوی به این حمایت می تواند نشان دهند این باشد که گاوها در حال فروپاشی هستند. قیمت جفت ارز می تواند در چند روز آینده بین ۲۱.۱۰ تا ۴۴ دلار تثبیت شود.

تحلیل نمودار ۴ ساعته سولانا

نمودار بالا روند تغییرات ۴ ساعته جفت ارز سولانا و دلار را نشان می دهد.

نمودار ۴ ساعته میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و شاخص قدرت نسبی نزدیک میانه قرار گرفته است. این نشان دهنده توازن بین فروشنده ها و خریداران است. این توازن ممکن است به نفع گاوها تغییر کند. اگر آن ها قیمت را به بالایی ۳۳ دلار برسانند و در آنجا حفظ کنند.

چنین حرکتی می تواند حرکت به سمت روند نزولی و سپس تا ۴۲ دلار را واضح کند. از سوی دیگر، اگر قیمت ها از سطح جاری یا ۳۳ دلار کمتر شود. خرس های تلاش خواهند کرد که حمایت ۲۶.۶۵ دلار را بشکنند. اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است خرس ها در بازار مسلط شوند.

جفت ارز پالی گان و دلار

تحلیل ۵ رمزارز شاخص در ۷ تیر نشان می دهد که طی چند روزه گذشته پالی گان کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۲۹ دلار) معامله شده است. اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه ندادند قیمت به کمتر از ۲۳ می که ۰.۷۴ دلار برسد. این نشان کمبود فروشنده در سطح جاری است.

نمودار بالا تغییرات یک روزه قیمت جفت ارز پالی گان و دلار نشان می دهد.

اگر گاوها دوباره بایکدیگر متحد شوند و قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. این نشان می دهد که ممکن است اصلاح قیمت پایان یافته باشد. قیمت جفت ارز پالی گان و دلار می تواند ابتدا تا ۱.۷۱ دلار و سپس مقاومت روانی ۲ دلار افزایش یابد.

با این وجود، خرس ها ممکن است برنامه دیگری داشته باشند. کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روز و شاخص قدرت نسبی که در بخش منفی قرار گرفته است. نشان می دهد که فروشنده دست بالا را در بازار دارند. اگر قیمت به کمتر از ۰.۹۲ دلار برسد و در آنجا تثبیت گردد. قیمت جفت ارز می تواند به منطقه حمایتی ۰.۷۴ تا ۰.۶۸ دلار سقوط کند.

گاوها احتمالا از این منطقه به صورت تهاجمی دفاع کنند. یک پرش قوی نشانگر تجمیع در سطوح پایین تر خواهند بود. و گاوها ممکن است تلاش کنند که قیمت را به بالای خط نزولی برسانند.

تحلیل نمودار ۴ ساعته پالی گان

نمودار بالا تغییرات ۴ ساعته جفت ارز پالی گان و دلار است.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خرس ها از خط روند نزولی به صورت تهاجمی دفاع می کنند. کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی که در منطقه منفی قرار گرفته است. نشان می دهد که خرس ها بر بازار مسلط هستند. اگر قیمت به زیر ۱ دلار برسد و در آنجا تثبیت شود. قیمت جفت ارز ممکن است تا ۰.۹۲ دلار سقوط کند.

برعکس، اگر قیمت به ۱ دلار برگردد. گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت را از خط روند نزولی بالاتر ببرند. اگر آن ها موفق شوند این نشان می دهد که گاوها تلاش خواهند کردند یک بازگشت بسازند. قیمت این جفت ارز ممکن است شتاب بگیرید و باعث شکست و بسته شدن قیمت بالای ۱.۲۵ دلار شود.

جفت ارز کلیتن و دلار

کلیتن طی روزهای گذشته کمتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه (۱.۰۲ دلار) معامله شد. اما شاخص قدرت نسبی نشان دهنده واگرایی مثبت است. این نشان می دهد که فروشنده ها ممکن است قدرت خود را از دست داده باشند.

نمودار بالا تغییرات یک روزه جفت ارز کلیتن و دلار را نشان می دهد.

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و در آنجا تثبیت کنند. این نشان می دهد که ممکن است روند تغییر کند. با این وجود بعید است خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آن ها تلاش خواهند کرد که رشد قیمت در محدوده ۱.۲۴ دلار تا ۱.۲۹ دلار متوقف کنند.

اگر قیمت از محدود سربار پایین تر بیایید اما به کمتر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط نکند. این نشان می دهد گاوها در تلاش هستند که برگردند. شکست منطقه مقاومت می تواند نظر خریداران را جلب کند. که ممکن است میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۱.۵۱ دلار) را به چالش بکشد.

شکست و بسته شدن قیمت بالای میانگین ساده ۲۰۰ روزه نشان می دهد که روند نزولی در کوتاه مدت حداقل به پایان رسیده باشد. این دورنما مثبت بی اعتبار خواهد شد. اگر خرس ها قیمت را به زیر ۰.۷۲ دلار برسانند و در آنجا حفظ کنند.

تحلیل نمودار ۴ ساعته کلیتن

نمودار بالا تغییرات ۴ ساعته کلیتن را نشان می دهد.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که کلیتن در داخل کانال نزولی معامله می شود. گاوها تلاش می کنند قیمت را به بالای این کانال و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند. اما آن ها نمی توانند قیمت را در سطوح بالاتر حفظ کنند.

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. این جفت ارز ممکن است دوباره تلاش کنند که قیمت را به بالای کانال و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند. اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است شروعی برای روند صعودی و رسیدن قیمت به ۱.۶۲ دلار باشد.

برعکس، اگر قیمت جفت ارز به زیر ۰.۸۶ دلار برسد. این روند نزولی تا رسیدن قیمت به ۰.۷۲ دلار ادامه یابد.

سخن آخر

اگر به دنبال سود کوتاه مدت هستید، تحلیل ۵ رمزارز شاخص در ۷ تیر برای هفته آینده می تواند به شما کمک کند که سودی از خرید و فروش بدست آورید. با اینکه تحلیلگران معتقدند روند رمزارزها در بلندمدت صعودی است. اما در کوتاه مدت ممکن است قیمت همیشه صعودی نباشد. در این زمان بهترین کار نوسان‌گیری است. این مطلب به شما کمک می کند این کار را انجام دهید.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-ada-sol-matic-klay

Comments (0)
Add Comment