این هفته مراقب پنج رمزارز پیشتاز باشید

الگوهایی که از تحلیل های تکنیکال و خوشبینانه بازار بیت کوین به دست آمده است حاکی از آن است که این رمز ارز بار دیگر برای رسیدن به بالاترین رکورد خود تلاش می کند. ادامه روند صعودی بیت کوین UNI، THETA، VET و LUNA را نیز به ادامه روند صعودی دعوت می کند. در ادامه به بررسی پنچ رمزارز پیشتاز بازار می پردازیم. 

قیمت بیت کوین در تاریخ ۷ مارس به دنبال انتشار خبر صدور بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری افزایش پیدا کرد. اگر واکنش سرمایه گذاران به خبر صدور دومین بسته حمایتی مانند دفعه اول باشد، باید در انتظار آغاز یک روند صعودی قدرتمند در بازار رمزارز باشیم. اولین بسته حمایتی در آوریل سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شد. 

در نظر گرفتن این بسته های حمایتی بر کاهش ارزش دلار تاکیید دارد. همین نگرانی ها توجه سرمایه گذاران بسیاری را به بازار بیت کوین جلب می کند. آنها دارایی خود را از بانک ها و دیگر دارایی های خارج می کنند و به جای پول فیات که بدون پشتوانه است به دارایی های دیجیتال روی می آوردند. 

سرمایه گذاران بزرگ بازار

در کنار سرمایه گذاران متداول بازار شرکت ها و موسسات بسیاری نیز برای محافظت دارایی خود در برابر ارزهای بدون پشتوانه به بیت کوین روی آورده اند. شرکت میکرواستراتژی، تسلا و Square در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند. به تازگی خبر سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری شرکت چینی Meitu در بازار بیت کوین اتریوم نیز شنیده شده است. 

اگر دیگر کشورهای جهان نیز از این فرصت استفاده کنند و هرچند ناچیز در بازار رمزارز مشارکت کنند، میزان عرضه و تقاضا از تعادل خارج می شود و قیمت بیت کوین تا ثریا بالا می رود. در ادامه با ما همراه باشید. می خواهیم ۵ رمزارز بازار که ممکن است به روند صعودی ادامه دهند را بررسی کنیم. 

بررسی پنج رمزارز پیشتاز با جفت ارز دلار و بیت کوین 

قیمت بیت کوین در تاریخ ۵ مارس از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین ترآمد. روز بعد دنباله نمودار شمعی نشان داده که خریداران از کاهش خرید استقبال کرده اند. آنها این فرصت را برای ورود به بازار بیت کوین غنیمت شمرده اند. گاوها در حال حاضر قیمت این ارز را از ۵۲۰۴۰ دلار افزایش داده اند. 

در این بین میانگین متحرک ۲۰ روزه ثابت است و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز به مسیر صعودی ادامه داده است. شاخص قدرت نسبی ۵۸ را نشان می دهد. به این ترتیب در شرایط فعلی کنترل بازار در دست گاوهاست. آنها تمام تلاش خود را برای بازگشت روند صعودی به کار می گیرند. 

 اگر خریداران با خرید بیشتر این دارایی قیمت را از سطح مقاومت افزایش دهند، جفت ارز بیت کوین و دلار با ادامه روند صعودی بار دیگر قیمت ۵۸.۳۴۱ دلار را به ثبت می رساند. عبور از این سطح به این معناست که روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. در این صورت قیمت بعدی برای بیت کوین ۷۲۱۱۲ دلار خواهد بود.

از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و از ۴۶۳۱۳ هزار دلار پایین تر برود. این جفت ارز تا میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. در این صورت قیمت از ۴۲۸۶۱ دلار کمتر می شود. این سطح از نظر حمایتی از اهمیت و قدرت بالایی برخودار است. 

اگر قیمت از این سطح بالاتر باقی بماند، این جفت ارز چند روز را در ثبات به سر می کند. اما اگر خرس ها قیمت را از ۴۱۹۵۹.۶۳ دلار پایین تر بکشند. معامله گران برای خروج از بازار وارد عمل می شوند. این امر به معنای تغییر روند بازار خواهد بود. 

نمودار چهار ساعته 

 با مشاهده نمودار چهار ساعته این جفت ارز متوجه می شویم که نمودار سروشانه نمایان شده است. این الگو بالاتر از ۵۲۰۴۰ بسته شده است. این الگو نشانه ای خوشبینانه از ادامه روند صعودی در بازار است. ادامه این روند صعودی قیمت ۶۱۰۷۵ دلار را برای این ارز در پی دارد. 

 میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر شاخص قدرت نسبی به ۶۲ رسیده است. این امر نشان می دهد که شرایط به نفع گاوهاست و آنها کنترل را در دست دارند. 

 اما اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، رویکرد گاوی نقض می شود. در این صورت با کاهش قیمت از سطح مقاومت و ۴۷ هزار دلار ادامه روند نزولی را شاهد خواهیم بود. این روند نزولی در ادامه مسیر به ۴۱۹۵۹ دلار نیز می رسد. 

جفت ارز دلار و UNI

UNI به عنوان دومین ارز از پنج رمزارز پیشتاز بازار، پس از اینکه در نزدیکی ۲۹ دلار به ثبات رسید، امروز پس از سه روز ثبات از سطح مقاومت عبور کرد. اگر گاوها این بازار بتوانند قیمت را بالاتر از ۲۹ دلار نگهدارند، ادامه روند صعودی امکان پذیر می شود. 

در حال حاضر میانگین متحرک ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی در حال افزایش هستند. شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود. این امر نشان می دهد که بازار در دست گاوهاست. اگر جفت ارز UNI و دلار از ۳۳ دلار افزایش پیدا کند، قیمت بعدی برای این ارز در ادامه روند صعودی ۳۸ دلار و در نهایت ۴۶ دلار خواهد بود. 

اما این رویکرد خوشبینانه با کاهش قیمت از سطح فعلی و شکستن سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه نقض می شود. دراین صورت ادامه روند نزولی قیمت این جفت ارز را به ۲۰ دلار می رساند. در ادامه نیز قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. 

 نمودار چهار ساعته

در نمودار چهار ساعته مشاهده می کنیم که خرس ها از سطح مقاومتی که پیش روی این ارز قرار دارد به شدت محافظت می کنند.با این حال اگر گاوها اجازه کاهش قیمت را ندهند، قدرت خود را به اثبات می رسانند. عبور قیمت از ۳۲ و ۳۳ دلار به معنای آغاز یک روند صعودی جدید است. 

این رویکرد خوشبینانه با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه نقض می شود. در این صورت معامله گران بیشتری برای تثبیت سود دست به فروش دارایی می زنند. این امر قیمت را تا میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش می دهد. 

 جفت ارز و THETA و دلار

THETA به عنوان سومین ارز از پنج رمزارز پیشتاز هفته اکنون در روند صعودی به سر می برد. این ارز در تاریخ ۷ مارس از روند صعودی کاهش پیدا کرد اما دنباله بلند نمودار شمعی در تاریخ ۸ مارس نشان داد که خریداران و کاهش قیمت استقبال کردند و دارای بیشتری را خریداری کردند. اصلاح قیمت در روند صعودی قدرتمند معمولاً یک تا سه روز ادامه پیدا می کند. پس از این مدت روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. 

میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود به فروش می رسد. بنابراین گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر خریداران به خرید دارایی ادامه دهند که قیمت را از ۴.۷۲ دلار افزایش دهند. در این صورت جفت ارز THETA و دلار به مسیر صعودی ادامه می دهد و به ۵.۷۳ دلار می رسد. 

اما از سوی دیگر کاهش قمیت از ۴.۵۰ دلار به ۴.۷۳ دلار قیمت این ارز را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر می آورد. حفظ این سطح حمایتی قدرت گاوها را نشان می دهد. در این صورت احساس سرمایه گذاران به ادامه روند صعودی خوشبینانه است. بنابراین گاوها به خرید بیشتر این دارایی ادامه می دهند. 

اگر خرس ها موفق شوند که قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند، اصلاح قیمت ها ادامه خواهد داشت. دراین حالت قیمت از ماینگین ۵۰ روزه نیز پایین تر می رود. دراین حالت ریتم بازار صعودی ضعیف می شود و ادامه روند صعودی به تعویق می افتد. 

 نمودار چهار ساعته 

نمودار چهار ساعته این جفت ارز نشان می دهد که میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است. از سوی دیگر شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت است. این امر تسلط گاوها بر بازار را نشان می دهد. آنها می توانند قیمت را از روند نزولی خارج کنند و به سطح ۴.۷۲ دلار برسند. عبور از این سطح مقاومت به معنای ادامه روند صعودی است. 

 از سوی دیگر اگر اصلاح قیمت ادامه داشته باشد، این جفت ارز ممکن است در سطح حمایت میانگین متحرک ۲۰ روزه از حمایت خوبی برخوردار شود. در این حالت گاوها به روند صعودی ادامه می دهند. اما شکسته شدن میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای ادامه روند نزولی تا ۳.۵۸ دلار است. 

جفت ارز VET و دلار 

 VET به عنوانی یکی از پنج رمزارز پیشتاز هفته در حال حاضر در بازه ۰.۰۳۴۵ و ۰.۰۶۰۷۷۴ گرفتار شده است. قیمت این ارز به سطح مقاومت رسید اما به نظر می رسد که معامله گران با افزایش قیمت برای فروش دارایی و تثبیت سود وارد عمل می شوند. 

 با این حال میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی اندکی بالاتر از میانه است. به نظر می رسد که ادامه روند صعودی برای این ارز امکان پذیر است. اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۰.۰۶۰۷۷۴ افزایش دهند، ادامه روند صعودی امکان پذیر است. 

اولین قیمت در ادامه مسیر صعودی برای این ارز ۰.۰۸۷۰۴۸ دلار خواهد بود. با عبور از این سطح قیمت بعدی ۰.۱۰ دلار خواهد بود. 

اما از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، این جفت ارز به میانگین متحرک ۲۰ روزه می رسد. در این حالت باید در انتظار حرکت بعدی بازار باشیم. حفظ این سطح به معنای ادامه روند صعودی است. اما شکسته شدن این سطح به معنای قیمت را برای مدتی در یک بازه ثابت نگه می دارد. 

نمودار چهار ساعته 

نمودار چهار ساعته این جفت ارز نشان می دهد که برخی از سرمایه گذاران برای تثبیت سود وارد عمل شده اند. آنها در نزدیکی ۰.۰۶۰ دلار دارایی خود را می فروشند. اما نکته جالب توجه این است که گاوها دست از خرید این دارایی برنداشته اند. آنها اجازه نمی دهند که قیمت از این سطح کاهش پیدا کند. اگر این جفت ارز میانگین متحرک ۲۰ روزه را حفظ کند، گاوها با تلاشی دیگر قیمت های بالاتر از این سطح مقاومت را نیز به ثبت می رسانند. 

اگر آنها موفق به حفظ قیمت در بازه های بالاتر از ۰.۰۶۰۷۷۴ دلار شوند، روند صعودی بار دیگر آغاز می شود. اما اگر قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا کند، میزان فروش افزایش پیدا می کند. در این صورت قیمت تا سطح حمایت بعدی یعنی میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. 

 جفت ارز دلار و LUNA 

 LUNA  آخرین ارز از پنج رمزارز پیشتاز هفته اکنون در بازه بزرگی میان ۵ و ۸.۵۰ دلار در نوسان است. میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز به قیمتی بیش از قیمت واقعی خود خریداری می شود. این امر نشان می دهد که ادامه روند صعودی امکان پذیر است.

 گاوها در تاریخ ۵ مارس قیمت را از این بازه بالاتر بردند، اما موفق به ادامه مسیر نشدند. قیمت از ۸.۵۰ دلار کاهش پیدا کرد. این امر نشان می دهد که با افزایش قیمت میزان تقاضا برای خرید این ارز افزایش پیدا می کند. 

 با این حال اگر گاوها تسلیم نشوند و به تلاش خود ادامه دهند، به این معناست که خریداران در انتظار فرصتی برای خرید دارایی در کف قیمت ها هستند. در این صورت خریداران بار دیگر به ادامه روند صعودی کمک می کنند. اگر آنها در این کار موفق شوند، جفت ارز LUNA و دلار در ادامه روند صعودی به ۱۲ دلار می رسد.

 نمودار چهار ساعته 

 در نمودار چهار ساعته آخرین ارز از پنج رمزارز پیشتاز بازار مشاهده می کنیم که دنباله بلند نمودار شمعی بالاتر از ۸.۵۰ دلار است. این امر نشان می دهد که معامله گران با افزایش قیمت برای فروش دارایی وارد عمل می شوند. در حال حاضر گاوها از میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع می کنند. اما اگر قیمت از سطح فعلی افزاش پیدا کند، خریداران با خرید بیشتر دارایی به ادامه روند صعودی کمک می کنند. در این حالت این جفت ارز قیمت ۹ دلار را نیز تجربه می کند. 

 اما از سوی دیگر از خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند، قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. اگر این مسیر به روند خود ادامه دهد، این جفت ارز در بازه های بالاتر به ثبات می رسد. کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه به معنای ادامه روند نزولی تا ۵ و ۶ دلار است. شما کدام یک از پنج رمزارز پیشتازبازار را انتخاب می کنید؟

در آخر 

خرید و فروش بیت کوین در بازار پر نوسانی انجام می شود. اگر می خواهید در این سرمایه گذاری موفق باشید، باید بهترین زمان را برای خرید این ارز انتخاب کنید. همواره ارزهایی که بهترین عملکرد را از خود را نشان می دهند زیر نظر داشته باشید. در کنار بیت کوین و پنج رمزارز پیشتازی که در اینجا به آنها اشاره شد، ارزهای دیگری نیز برای سرمایه گذاری وجود دارند. باید بهترین دارایی را در بهترین زمان انتخاب کنید. ما برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر دارایی ها در رمزارز مارکت در کنار شما هستیم. 

منبع 

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-uni-theta-vet-luna