تحلیل قیمت رمزارزهای برتر ۱۹ فروردین

پس از اینکه قیمت بیت کوین به کمتر از ۵۶ هزار دلار رسید، آلت کوین ها سطح حمایت پایین تری را انتخاب کردند. اما معامله گران کاهش قیمت را فرصتی برای خرید دارایی در نظر گرفتند. بر اساس اطلاعات به دست آمده در بازار میزان سرمایه گذاری موسسات مالی در محصولات رمز ارز در فصل نخست سال ۲۰۲۱ به ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است. این میزان در مقایسه با فصل آخر سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است. متوجه می شویم که میزان علاقه موسسات سرمایه گذاری به بازار رمز افزایش پیدا کرده است. اما نرخ رشد فصل به فصل از ۲۴۰ درصد در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده است. با تحلیل قیمت رمزارزهای برتر درک بهتری از روند بازار خواهیم داشت.

 همزمان با افزایش قیمت بیت کوین به سرمایه گذاری بیشتری برای حفظ قیمت های بالاتر نیاز است. براین اگر میزان سرمایه گذاری این گروه از سرمایه گذاران در روزهای آینده افزایش پیدا نکند، بیت کوین و دیگر آلت کوین ها کاهش قیمت شدیدی را تجربه می کنند.

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر و خروج سرمایه گذاران از بازار

 ممکن است کاهش قیمت دوباره رمز ارز، سرمایه گذاران موسساتی را از بازار خارج کند. با وجود اینکه این سرمایه گذاران دارایی بسیار زیادی را در اختیار دارند اما برخی از آنها برای کسب سود بیشتر وارد بازار شده است. بنابراین همیشه باید در انتظار خروج سرمایه گذاران از بازار باشیم. ش قیمت بیت کوین می تواند سرمایه گذاران بسیاری را به سمت صفحه فروشگاه هدایت کند. 

با وجود اینکه خودداری موسسات سرمایه گذاری بیشتر منجر به کاهش هرچه بیشتر قیمت بیت کوین می شود، اما کاهش قیمت توجه سرمایه گذاران بیشتری را به این بازار جذب می کند. سرمایه گذارانی که پیش از این موفق به خرید دارایی در قیمت های پایین تر نشده بودند. در صورت بروز این اتفاق میزان نوسانات بازار برای چند روز آینده همچنان بالا خواهد بود. برای درک بهتر وضعیت بازار با ما همراه باشید. می خواهیم به تحلیل و بررسی ۱۰ رمز ارز برتر بازار بپردازیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین در عبور از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلار ناکام بوده است. همین امر توجه سرمایه گذارانی که به دنبال تثبیت سود در بازه زمانی کوتاه مدت بوده اند را به خود جذب کرده است. امروز این امر قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۶۸۶۳ دلار پایین تر آورده است.

با تحلیل قیمت رمزارزهای برتر در می یابیم که اگر قیمت به کمتر از میانگین متحرک ۲۰ روز برسد خرس ها شرایط را به نفع خود می بینند و سطح حمایت میانگین ۵۰ روزه را به چالش می کشد. با کاهش میانگین متحرک ۵۰ روزه میزان فروش در بازار افزایش پیدا می کند. در این صورت سطح حمایت بعدی برای این ارز ۵۰۴۶۰ دلار خواهد بود. اگر بیت کوین موفق به حفظ این سطح نیز نشود جفت ارز بیت کوین و دلار تا ۴۳۰۰۶.۷۷ دلار کاهش پیدا می کند. میانگین متحرک و ثابت است. شاخص قدرت نسبی به کمتر از ۵۲ رسیده است. به نظر می رسد گاوها چندان که باید قدرت را در دست ندارد.

از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روز افزایش پیدا کند گاوها بار دیگر سعی می کنند قیمت را به بالاترین سطح خود برساند. در صورت موفقیت آنها این جفت ارز سفر خود برای رسیدن به قیمت ۷۹۵۶۶ دلار را آغاز می کند.

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز اتریوم و دلار 

 اتریوم در تاریخ دوم آوریل به بالاترین سطح خود رسید. اما این ارز موفق به ادامه روند صعودی نشد. این امر نشان می دهد که راه ها چندان که باید و شاید به ادامه روند صعودی تمایل ندارد. با این حال آنها در تاریخ ۶ آوریل بار دیگر موفق به افزایش قیمت اتریوم تا ۲۱۵۰ دلار شدند. 

این وضعیت موجب دلسردی معامله گران شده است. بسیاری از معامله گران امروز دارای خود را به فروش رسانده و قیمت تا سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۹۰۴ دلار کاهش پیدا کرد. اگر جفت ارز اتریوم و دلار از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند میزان عرضه از تقاضا پیشی می گیرد.

 گاو ها در این حالت بار دیگر برای افزایش قیمت تا ۲ هزار و ۱۵۰ دلار وارد عمل می شود. در صورت موفقیت این جفت ارز سفر خود را برای رسیدن به قیمت ۲۶۱۸ دلار شروع خواهد کرد.

 اما این رویکرد مثبت در صورتی نقض می شود که خرس ها قیمت را از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند. در این حالت احتمال تغییر احساس معامله گران وجود دارد. در نتیجه باید در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت این جفت ارز باشیم.

 تحلیل قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز بایننس کوین و دلار

 بایننس کوین در یک روند صعودی قدرتمند به سر می برد. خرس ها امروز سعی داشتند قیمت را از سطح ۳۴۸ دلار پایین تر بیاورند. مشاهده دنباله بلندتر نمودار شمعی امروز متوجه می شویم که گاوها در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر دارایی ادامه می دهند.

میانگین متحرک با شاخص قدرت نسبی افزایش پیدا کرده و نشان می دهند گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر خریداران موفق شوند قیمت ۳۴۸ دلار را به سطح حمایت تبدیل کنند در ادامه جفت ارز پایین دکن و دلار روند صعودی برای رسیدن به قیمت ۵۰۰ و در نهایت ۵۳۰ دلار را آغاز خواهد کرد.

 اما از سوی دیگر اگر قیمت ۳۴۸ دلار کاهش پیدا کند به احتمال زیاد معامله گران در سطح های بالاتر برای فروش دارایی وارد عمل شدند.اگر خرس ها از قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۱۴ دلار پایین تر ببرند، روند صعودی ضعیف می شود.

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز ریپل و دلار

 در تاریخ ۵ آوریل ریپل از ۰.۶۵ دلار افزایش پیدا کرد. نمودار سر و شانه معکوس برای این عکس کامل شده است. این نمودار قیمت ۱.۱۱ دلار را هدف گرفته است. این رمز ارز در تاریخ ۶ آوریل موفق به ثبت این قیمت شد.

معامله گران که تحلیل های تکنیکال را دنبال می کنند، با نزدیک شدن قیمت برای فروش دارایی وارد عمل شده اند. همین امر منجر به کاهش هرچه بیشتر قیمت شد. 

گاو ها سعی دارند در سطح دنباله ۵۰% فیبوناچی از کاهش هرچه بیشتر قیمت ها ممانعت کنند. اگر خریداران موفق به انجام این کار شوند و با قیمت های کمتر دارای بیشتری را خریداری کنند احتمال عبور از ۱.۱۱ دلار افزایش می کند.

 اما از سوی دیگر اگر جفت ارز ریپل و دلار از ۰.۸۴ دلار پایین تر رود باید در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت تا سطح دنباله ۶۱.۸ باشیم. کاهش قیمت ۰.۷۷ دلار شرایط را برای ادامه روند صعودی دشوار می کند.

جفت ارز آدا و دلار

 کاردانو در تاریخ ۶ آوریل روند صعودی را آغاز کرد. اما با مشاهده دنباله نمودار شمعی متوجه می شویم که میزان تقاضا در سطح های بالاتر برای خرید این دارایی بسیار پایین است. خرس ها از شرایط به نفع خود استفاده کرده و امروز قیمت را تا ۱.۰۳ دلار پایین آورند.

گاو ها به احتمال زیاد از سطح حمایت ۱.۰۳ دلار محافظت می کنند. اگر قیمت از این سطح افزایش پیدا کند احتمال رسیدن به قیمت های بالاتر از میانگین متحرک نیز وجود دارد. در صورت موفقیت آنها جفت ارز آدا و دلار بار دیگر برای چند روز در بازه قیمتی محدود معامله می شود.

 میانگین متحرک ۱۰ روزه ثابت است شاخص قدرت نسبی در محدوده میانگین قرار دارد. این امر نشان می دهد که میان عرضه و تقاضا تعادل برقرار شده است. 

 این رویکرد با شکسته شدن سطح حمایت ۱.۰۳ دلار نقض می شود. در این صورت این جفت ارز در ادامه وارد روند نزولی تا ۰.۷۰ دلار می شود.

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز دات و دلار

گاوها در تاریخ ۵ آوریل موفق به افزایش قیمت دات از ۱۴۶ دلار نشدند. این امر توجه معامله گرانی که برای کوتاه مدت باید بازار شده بودند را به خود جلب کرد. آنها برای تثبیت سود وارد صفحه فروش شدند و امروز قیمت به کمتر از ۴۲ دلار رسید.

گاوها در حال حاضر در حال دفاع از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی سی و هشت دلار هستند. در صورت افزایش قیمت از این سطح حمایت متوجه می شویم که خریداران به خرید این دارایی در قیمت های کمتر ادامه داده اند. در این حالت با افزایش تلاش خریداران بار دیگر رکورد تازه ای را برای این ارز خواهیم کرد. در صورت موفقیت آنها جفت ارز دات و دلار تا ۵۳.۵۰ دلار به روند صعودی ادامه می دهد. 

از سوی دیگر افزایش قیمت اگر از قدرت لازم برخوردار نباشد و معامله گران ضرورتی برای خرید بیشتر احساساس نکند، احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت وجود خواهد داشت. در این حالت قیمت می تواند ۲۶.۵۰ دلار کاهش پیدا کند. 

جفت ارز UNI و دلار

یونی سواپ سعی داشته است که از سطح مقاومت ۳۲ دلار افزایش پیدا کند اما موفق به انجام این کار نشده است. این امر نشان می دهد که با افزایش قیمت میزان خریدار در بازار کم می شود. خرس ها در حال حاضر در تلاش برای کاهش قیمت از ۲۷ دلار به ۲۵ دلار هستند.

در صورت موفقیت آنها این جفت ارز روند نزولی را به سمت ۲۲ دلار و در نهایت ۱۸ دلار آغاز می کند. با این حال میانگین متحرک ۲۰ روز ثابت است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی میانه قرار دارد. این امر نشان می دهد که میزان عرضه و تقاضا تاحدودی به تعادل رسیده است. اگر گاوها موفق به حمایت از این سطح حمایت شوند، احتمال زیاد این جفت ارز برای چند روز در یک بازه قیمتی محدود معامله می شود.

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز لایت کوین و دلار

 لایت کوین در تاریخ ۵ آوریل از سطح مقاومت مثلث متساوی الاضلاع افزایش پیدا کرد. این رمز ارز در تاریخ ۶ آوریل وارد دیگر در یک حرکت صعودی از ۲۴۶ دلار عبور کرد.

اما ناکامی گاوها برای افزایش قیمت از این سطح توجه معامله گران ای که به دنبال تثبیت سود هستند را به خود جلب کرد. به این ترتیب خرس ها و معامله گران که برای کوتاه مدت وارد بازار شدند و وارد صفحه فروش شدند. این امر قیمت را کاهش داد.

اگر جفت ارز لایت کوین و دلاراز سطح فعلی افزایش پیدا کند متوجه می شویم که گاها در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر دارایی ادامه داده اند. در این حالت خریداران با تلاشی مضاعف قیمت را از ۲۴۶ دلار افزایش می دهد. در صورت موفقیت آنها زمینه برای رسیدن به قیمت ۳۰۷ نیز مهیا می شود.

 اما از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از سطح میانگین متحرک کاهش دهند، قیمت تا سطح حمایت الگوی مثلثی کاهش پیدا خواهد کرد.

جفت ارز لینک و دلار

لینک در تاریخ ۵ آوریل از سطح مقاومت ۳۲ دلار افزایش پیدا کرد. این روند در تاریخ ۶ آوریل نیز ادامه داشت. اما موفق به حفظ سطح ۳۶ دلار نشدند. این امر نشان می دهد که خرس ها همچنان در بازار حضور دارند و درست های بالاتر با فروش دارایی از ادامه روند صعودی ممانعت می کنند.

جفت ارز لینک و دلار ا امروز از ۳۲ دلار کاهش پیدا کرد. گاوها سعی دارند از سطح میانگین متحرک ۲۰۰۳ دفاع کنند. در صورت موفقیت آنها احتمال افزایش قیمت ها ۳۲ دلار وجود خواهد داشت. در چنین شرایطی گاوها در قیمت پایین تر و خرید بیشتر دارای ادامه می دهند.

 در این حالت ممکن است گاها بار دیگر موفق به ثبت قیمت ۳۶ دلار شود. اما از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک پایین تر بیاورند، باید در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت ها ۲۴ دلار باشیم. در صورت بروز چنین رویدادی متوجه می شویم که افزایش قیمت از ۳۲ دلار یک تله برای گاوها بوده است.

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز THETA و دلار

پس از اینکه THETA در روزهای گذشته در دامنه ای محدود معامله شد، امروز از ۱۴ دلار افزایش پیدا کرده و به سطح مقاومت ۱۴.۹۶ دلار رسیده است.

در صورت موفقیت آنها این جفت ارز روند صعودی را برای رسیدن به قیمت ۱۷ و در نهایت ۲۲ دلار آغاز می کند. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی به ۶۸ رسیده است. این امر نشان می دهد که شرایط به نفع گاوهاست. 

با این وجود خرس ها به این سادگی تسلیم نخواهند شد. آنها بار دیگر از خط مقاومت دفاع خواهند کرد. در صورت موفقیت آنها این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله خواهد شد.

 در آخر

 بازار ارز از یکی از پر نوسان ترین بازارهای مالی در سراسر جهان است. اما مانند هر بازاری برگ برنده در دست سرمایه گذاری است که بهترین زمان برای خرید یک دارایی انتخاب کرده باشد. برای پیدا کردن بهترین زمان برای خرید و سرمایه گذاری در این بازار باید تحلیل قیمت رمزارزهای برتر را در نظر داشته باشید.

 به این ترتیب می توانید بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری امروز خود انتخاب کنید. بیت کوین همچنان برای عبور از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلار با مشکلاتی روبروست. اما این مسئله تاثیری روی ادامه روند صعودی برای دیگران از آنها نداشته است. از سوی دیگر کاهش قیمت بیت کوین شرایط را برای خرید این ارز مهیا کرده است.اگر پیش از این موفق به خرید بیت کوین شده اید بهتر است اکنون فرصت را غنیمت بشمارید. ما در رمزارز مارکت برای خرید و فروش بیت کوین در انتظار شما هستیم.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-4-7-btc-eth-bnb-xrp-ada-dot-uni-ltc-link-theta