تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار

 قیمت بیت کوین همچنان از سوی سرمایه گذارانی که وارد صف فروش شدند تحت فشار قرار گرفته است. این در حالی است که اتریوم و بایننس کوین به روند صعودی ادامه می دهند. قیمت بیت کوین به کمتر از ۵۰ هزار دلار رسید. در این بین فضای رسانه علت فروش بیت کوین از سوی معامله گران را ابلاغیه جدید دولت بایدن اعلام کرد. به موجب این ابلاغیه مالیات درآمد از ۲۰ درصد به ۳۹.۶ درصد برای افرادی که در سال بیش از یک میلیون دلار درآمد دارند افزایش پیدا کرد. اما برای درک بهتر دلایل کاهش قیمت بیت کوین به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار نیاز خواهیم داشت.

 در خبر دیگری از کلاهبرداری مشهود مدیر صرافی Thodex ترکیه می خوانیم. کلاهبرداری او روی ۳۹۱ هزار کاربر تاثیرگذار بوده است. شایعاتی مبنی بربر اینکه مالک این صرافی به همراه دو میلیارد دلار دارایی دیجیتال کشور را ترک کرده است به گوش می رسد.

از طرف دیگر بازار اوراق آمریکا در تاریخ ۲۲ آوریل با فروش همراه بود. این اتفاق نیز به دنبال شایعات مربوط به افزایش مالیات روی داد. اما قیمت شاخص S&P500 امروز افزایش پیدا کرد. به نظر می رسد که فعالان بازار اخبار را هضم کردند. 

پس از کاهش قیمت بیت کوین سوال بزرگی در ذهن سرمایه گذاران ایجاد شده است. آیا اصلاح قیمت ادامه خواهد داشت یا اکنون باید برای خرید وارد عمل شد؟ برای پیدا کردن پاسخ بهتر است به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار بپردازیم. 

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار با جفت ارز بیت کوین و دلار

 میانگین متحرک ۵۰ روزه بسته مقاومت برای بیتکوین تبدیل شده است. گاو ها در تاریخ ۱۹ و ۲۰ آوریل قادر به عبور و حفظ قیمت های بالاتر از این سطح نبودند. به احتمال زیاد این امر منجر به افزایش تعداد معامله گران شده باشد که به دنبال تثبیت سود هستند. همین امر در ادامه قیمت بیت کوین را به کمتر از ۵۰ هزار دلار رساند. این سطح از نظر روانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

میانگین متحرک از تقاطع خرسی عبور کرده است. شاخص قدرت نسبی درمحدوده فروش بیش از اندازه قرار دارد. به نظر می رسد احساسات کلی در بازار تغییر کرده است. این نخستین باری است که از آغاز روند صعودی در اکتبر سال ۲۰۲۰ شاخص قدرت نسبی به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

 اگر خرس ها قیمت های پایین تر از ۵۰ هزار دلار را حفظ کنند، جفت ارز بیت کوین و دلار در ادامه روند نزولی به طرف قیمت ۴۳۰۰۰ دلار گام برمی دارد. به احتمال زیاد خریداران در این سطح وارد عمل می شوند. در این قیمت بهتر متوجه روند آتی بازار خواهیم بود.

از طرفی با افزایش قیمت از سطح فعلی و افزایش آن از میانگین متحرک متوجه می شویم که روند صعودی بار دیگر آغاز شده است. در این صورت بیت کوین برای ثبت قیمت ۶۴ هزار دلار وارد عمل می شود.

 جفت ارز اتریوم و دلار

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار در میابیم که اتریوم در تاریخ ۲۲ آوریل از قیمت ۲۵۴۵ دلار افزایش پیدا کرد. قیمت این ارز به بالاترین حد یعنی ۲۶۴۵ دلار رسید. دنباله بلندتر نمودار شمعی روزانه نشان می دهد که گاو ها قادر به حفظ قیمت های بالاتر نبوده اند. این امر می تواند معامله گران خشمگین را به دام انداخته باشد. معامله گران ای که امروز بازار را ترک کردند.

 فشار فروش همچنان در بازار جفت ارز اتریوم و دلار مشاهده می شود. امروز قیمت این جفت ارز تا ۲۱۰۲ دلار کاهش پیدا کرد. اما دنباله بلندتر نمودار شمعی نشان می دهد که گاو ها به خرید این ارز در قیمت ۲۰۴۰ دلار ادامه داده اند. این امر نشان می دهد که آنچه آنها همچنان به ادامه روند صعودی خوش بین هستند و در قیمت های پایین تر برای خرید دست به کار می شوند.

در ادامه روند صعودی قیمت ۲۵۰۲ هزار و ۶۴۵ دلار به عنوان سطح مقاومت ایفای نقش خواهد کرد. اگر قیمت از این سطح کاهش پیدا کند، اتریوم برای چند روز در بازه قیمتی میان ۲۰۴۲ هزار و ۵۰۰ دلار به ثبات خواهد رسید.

 از سوی دیگر افزایش قیمت از۲۶۴۵ دلار احتمال ادامه روند صعودی تا ۲۷۴۵ و در ادامه تا ۳ هزار دلار را افزایش می دهد. این رویکرد خوشبینانه تنها زمانی نقض خواهد شد که خرس ها قیمت را به کمتر از ۱۹۰۰ دلار برسانند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار با جفت ارز بایننس کوین و دلار

 بایننس کوین در تاریخ ۲۱ آوریل از سطح مقاومت ۶۳۸ دلار کاهش پیدا کرد. این امر نشان می دهد که فعالیت خرس ها در قیمت های بالاتر به مراتب بیشتر است. فروشندگان قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین آورد. اما آنها قادر به حفظ قیمت های پایین تر نبودند.

دنباله بلند تر نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها به خرید بیشتر این دارایی در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه ادامه داده اند. اکنون گاو ها بار دیگر برای افزایش قیمت تا ۶۰۰ دلار وارد عمل می شوند. اگر آنها قیمت های بالاتر از ۶۳۸ دلار را به ثبت برسانند، جفت ارز بایننس کوین و دلار روند صعودی جدیدی را برای رسیدن به قیمت ۸۳۲ را آغاز خواهد کرد.

 با این حال اگر قیمت از سطح مقاومت پیش رو کاهش پیدا کند، جفت ارز بایننس کوین و دلار برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود.

اولین نشانه از ضعیف شدن روند زمانی مشاهده خواهد شد که قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا کند. در چنین شرایطی احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت ها میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۳۵۷ دلار وجود خواهد داشت.

 جفت ارز ریپل و دلار

با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار متوجه می شویم که گاوها در تاریخ ۲۱ آوریل موفق به افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱.۲۲ دلار نشدند. این امر نشان می دهد که با افزایش قیمت تعداد خریداران در بازار کاهش پیدا می کند. خرس ها از فرصت به نفع خود استفاده کرده و قیمت را تا میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین آوردند. آنها در ادامه قیمت ریپل را تا دنباله ۷۸.۳۸ فیبوناچی کاهش دادند.

گاو ها بخرید بیشتر در قیمت های پایین تر ادامه دادند. اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند، احتمال کاهش میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز افزایش پیدا می کند. در این حالت قیمت تا ۰.۵۶ یک دلار پایین خواهد رفت.

 از سوی دیگر اگر گاوها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روز افزایش دهند، جفت ارز ریپل و دلار ۴۶ دلار افزایش پیدا می کند. با کاهش قیمت از این سطح مقاومت این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود. با افزایش قیمت از ۱.۴۶ دلار گاوها بار دیگر کنترل بازار را به دست می گیرند.

 جفت ارز دوج کوین و دلار

اگر روند صعودی ناگهانی از پایه و اساس قدرتمندی برخوردار نباشد، دوام چندانی نخواهد داشت. در ادامه شاهد کاهش شدید قیمت خواهیم بود. این همان رویدادی است که در بازار دوج کوین مشاهده شد. این آلت کوین امروز از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرد و به ۰.۱۵ دلار رسید.

 معامله گران در قیمت های پایین تر وارد عمل شدند. در ادامه قیمت جفت ارز دوج کوین و دلار از میانگین متحرک ۲۰ روز افزایش پیدا کرد. اگر گاوها قیمت های بالاتر از این بازار را حفظ کنند، این جفت ارز در ادامه تا ۰.۳۵ دلار افزایش خواهد داشت.

با این حال میانگین متحرک ثابت است. شاخص قدرت نسبی اعداد کمتر از ۵۷ را نشان می دهد. به این ترتیب کنترل بازار دیگر در دست گاوها نیست. اگر این جفت ارز قدرت خود را از دست بدهد، از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا می کند. در این حالت فشار فروش افزایش پیدا می کند. در ادامه قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز پایین تر می رود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار با جفت ارز کاردانو و دلار

آدا در تاریخ ۲۱ آوریل از میانگین متحرک ۲۰ روز کاهش پیدا کرد. به نظر می رسد احساسات بازار نسبت به این رمز ارز منفی شده و معامله گران وارد صفحه فروش شده باشند. خرس ها سطح حمایت ۱.۰۳ را شکستنداما قادر به کاهش قیمت های پایین تر نبودند.

گاوها در حال حاضر برای افزایش قیمت از ۱.۰۳ دلار در تلاش هستند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز کاردانو و دلار بار دیگر از میانگین متحرک افزایش پیدا می کند. اگر گاوها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهنده این جفت ارز تا ۱.۴۸ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. 

 از سوی دیگر اگر قیمت بار دیگر از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند خرس ها برای کاهش قیمت را ۰.۸۰ دلار و ۰.۷ دلار وارد عمل می شوند. در این حالت روند نزولی تازه ای در بازار آغاز می شود.

 جفت ارز دات و دلار 

در تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار مشخص می شود که دات در ادامه روند صعودی در سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۳۷ دلار با مانعی روبرو شده است. به نظر می رسد معامله گران در حال فروش دارایی هستند و احساس چندان رضایت بخشی به ادامه روند صعودی ندارند.

امروز فشار فروش برای جفت عرضه دات و دلار افزایش پیدا کرده است. حمایت ۲۶.۵ دلار کاهش پیدا کرد. با این حال قیمت به سرعت از این سطح افزایش پیدا کرد. بنابراین متوجه می شویم که گاوها با قدرت از این سطح دفاع می کند.

 اگر گاوها موفق به حفظ شرایط فعلی شوند، به احتمال زیاد این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود. افزایش قیمت از میانگین متحرک اولین نشانه از قدرت بازار خواهد بود. در حالی که کاهش قیمت از ۲۶.۵ دلار اولین نشانه از آغاز روند نزولی خواهد بود.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار با جفت ارز یونی سواپ و دلار 

UNI در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آوریل از سطح مقاومت ۳۵.۲ دلار افزایش پیدا کرد. اما در هر دو روز این آلت کوین درصد های بالاتر با مقاومت بسیاری روبرو شد.

ناکامی در افزایش قیمت از ۳۵ دلار گاوهای سراسیمه را به دام انداخته است. گاوهایی که امروز از بازار خارج شدند. اگر این جفت ارز در قیمت های کمتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه روز خود را به پایان برساند، در روزهای آینده روند نزولی تا ۲۵ دلار ادامه خواهد داشت.

 افزایش قیمت از این سطح حمایت به این معنا است که معامله گران به دفاع ادامه می دهند. در این حالت نیز قیمت برای چند روز در یک بازه باقی می ماند. از سوی دیگر اگر سطح حمایت ۲۵ دلار شکسته شود، روند نزولی تا ۲۰ دلار ادامه خواهد داشت.

این رویکرد بدبینانه تنها در صورتی نقض می شود که قیمت از سطح فعلی و از ۳۵ دلار افزایش پیدا کند.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار با جفت ارز لایت کوین به دلار

 گاوها در تاریخ ۲۱ و ۲۲ ادامه روند صعودی تلاش کردند. اما با افزایش قیمت مقاومت موجود در بازار نیز افزایش پیدا کرد. خرسها امروز به فروش بیشتر دارایی ادامه داده و قیمت لایت کوین را از هر دو میانگین متحرک پایین تر آوردند.

دنباله بلندتر نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها به خرید بیشترین دارایی در قیمت های کمتر ادامه می دهند. با این حال به احتمال زیاد آن ها در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۵۰ دلار با مقاومت روبرو خواهند بود.

 اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند، جه می شویم که احساس معامله گران به بازار منفی شده است و آنها به فروش دارایی روی آورده اند. این امر احتمال کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه را افزایش می دهد. در این صورت احتمال کاهش قیمت این جفت ارز تا ۱۶۸ دلار نیز وجود خواهد داشت.

این رویکرد منفی تنها در حالتی نقد می شود که قیمت از سطح فعلی و از ۲۴۶ دلار افزایش پیدا کند.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار 

روند صعودی که در بازار بیت کوین کش آغاز شده بود در تاریخ ۲۱ آوریل از از قیمت ۹۹۸ دلار تغییر مسیر داد. امروز شاهد افزایش فروش در بازار بوده ایم. چرا که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۷۹۷ دلار کاهش پیدا کرد. با این حال تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار نشان می دهد گاوها سعی دارند به روند صعودی ادامه دهند.

اگر جفت ارز بیت کوین کش و دلار به روند صعودی ادامه دهد، جه می شویم که گاوها در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر ادامه داده اند. در ادامه گاوها برای افزایش قیمت تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت آنها جفت ارز بیت کوین کش و دلار بار دیگر تا هزار دلار افزایش پیدا می کند.

میانگین متحرک ۲۰ روز ثابت است و شاخص قدرت نسبی در میانه قرار دارد. بنابراین گاو ها قدرت چندانی در دست ندارند. اگر قیمت است در روند نزولی به حرکت خود ادامه دهد خرس ها با یک تلاش دیگر آن را از میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز پایین تر خواهند آورد. چنین کاهشی ادامه روند نزولی صعودی را به تأخیر می اندازد و این جفت ارز را برای چند روز در یک بازه محدود نگه می دارد.

در آخر

بازار رمز از همواره سرشار از نوسانات بسیاری بوده است. این روزها شاهد رفتار غیر متداولی در بازار هستیم. بیت کوین که مدتها در روند صعودی به سر می برده اکنون شاهد کاهش قیمت است. از طرفی آلت کوین ها از این شرایط به نفع خود استفاده کرده اند. شاید اکنون بهترین زمان برای خرید آلت کوین ها باشد.

 پیش از خرید تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بازار را به خوبی مطالعه کنید. روند تغییرات را زیر نظر بگیرید و در بهترین زمان برای خرید دارایی مورد نظر وارد عمل شوید. ما در رمزارز مارکت برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمز ارزها در کنار شما خواهیم بود. پیش بینی خود از ادامه روند بازار را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید؟ در شرایط فعلی شما کدام رمز ارز را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید؟

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-4-23-btc-eth-bnb-xrp-doge-ada-dot-uni-ltc-bch

Comments (0)
Add Comment