تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برجسته ۲۱ اردیبهشت

افزایش تسلط اتریوم و بازار رمز از توجه معامله گران را به آلت کوین ها جلب کرده است. بیت کوین همچنان برای افزایش قیمت از ۵۹ هزار دلار در تلاش است. افزایش نجومی قیمت اتریوم نشانه ای از ضعف را نشان می دهد. گاو ها به سادگی سطح مقاومت ۴ هزار دلار را پشت سر گذاشتند. این امر نسبت سهم ارزش کل بازار اتریوم به بازار رمز ارز را به ۱۹ درصد رساند. البته خریداران تنها از اتریوم استقبال نکردند. لایت کوین و کاردانو نیز رکوردهای تازه ای را به ثبت رساندند. در ادامه با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برجسته در کنار شما خواهیم بود.

 با این حال به نظر می رسد ریتم سعودی در بازار بیت کوین ضعیف شده است. همین امر ارزش کل بازار بیت کوین را در مقایسه با ارزش کل بازار رمز ارز به ۴۴ درصد رسانده است. ارزش کل بازار بیت کوین از جولای سال ۲۰۱۸ تاکنون به این اندازه کاهش پیدا نکرده بود.

با این وجود عملکرد ضعیف بیت کوین در روزهای گذشته منجر به خروج گاوهای خوش بین به ادامه روند صعودی نشده است. به اعتقاد بسیاری از معامله گران کهنه کار بازار بیت کوین ارزشی برابر با طلا دارد. در واقع اگر ارزش دلاری طلا ۴ میلیون دلار باشد، بیت کوین همچنان در ادامه روند صعودی است. در چنین رویکردی قیمت این رمز در آینده ای نه چندان دور باید به ۲۳۵ هزار دلار برسد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی و تحلیل قیمت ارز های دیجیتال برتر بازار بپردازیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برجسته با جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین میان میانگین متحرک و سطح مقاومت ۵۸ هزار دلار گرفتار شده است. گاوها و خرس ها در دو روز گذشته بر سر به دست گرفتن کنترل بازار در نزاع بودند.

اگر درگیری میان این دو گروه از سرمایه گذاران منجر به کاهش قیمت جفت ارز بیت کوین به دلار شود، باید در انتظار کاهش قیمت بیت کوین تا ۵۲ هزار دلار باشیم. اما به احتمال نیاز گاوها با قدرت از این صفحه حمایت دفاع خواهند کرد. در صورت موفقیت آنها این جفت ارز برای چند روز در بازه قیمتی میان ۵۲ هزار دلار و ۵۸ هزار دلار معامله خواهد شد.

 میانگین متحرک ۲۰ روزه به تدریج در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی میانه قرار دارد. به این ترتیب میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است.

اگر قیمت به بیش از ۵۸ هزار دلار برسد تعادل موجود به نفع گاو ها تمام خواهد شد. در ادامه شاهد ادامه روند صعودی تا بالاترین رکورد بیت کوین یعنی ۶۴ هزار دلار خواهیم بود. افزایش قیمت از این سطح مقاومت افزایش قیمت از این سطح مقاومت به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود. 

 از سوی دیگر کاهش قیمت از ۵۲ هزار دلار به معنی کاهش هرچه بیشتر قیمت ها ۴۶ هزار دلار خواهد بود. کاهش قیمت از این سطح وحشت را میان معامله گران ایجاد کرده و فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند.

 جفت ارز اتریوم و دلار 

اتریوم با قدرت به روند صعودی ادامه می دهد. پس از تشکیل نمودار دوجی شمعی در تاریخ ۹ می گفت با تمام قدرت خود را برای افزایش قیمت به کار گرفتند. افزایش قیمت در روزهای گذشته شاخص قدرت نسبی را به بالاتر از ۸۳ رسانده است.

معامله گران در حال حاضر این رمز ارز را به قیمتی بیش از ارزش واقعی آن خریداری می کنند. آنها نگران جاماندن از قافله هستند. در ادامه روند صعودی اتریوم احتمال رسیدن قیمت این رمز از ۴۵۲۸ دلار و در نهایت ۵ هزار دلار وجود دارد.

 اما در صورتی که شاهد بیش از ۳ روز کاهش قیمت برای اتریوم باشیم اولین نشانه های ضعف روند صعودی مشاهده می شود. کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه نشانه آغاز اصلاحات برای این رمزارز خواهد بود.

 جفت ارز بایننس کوین و دلار

بایننس کوین امروز به بیش از ۱۹۱ دلار رسید. اما گاو ها قادر به ادامه روند صعودی در قیمت های بالاتر و عبور از سطح مقاومت ۶۸۰ دلار نبودند. نمودار ها نشان می دهند که میزان تقاضا در قیمت های بالاتر کاهش پیدا می کند.

میانگین متحرک در حال افزایش است این امر نشان می دهد که خریداران کنترل بازار را در دست دارند. اما واگرایی منفی شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که ریتم صعودی برای این رمز ارز ضعیف شده است. کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۹۹ دلار اولین نشانه از آغاز اصلاحات برای بایننس کوین خواهد بود.

 از سوی دیگر با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برجسته بازار متوجه می شویم که با افزایش قیمت از سطح فعلی گاوها با تلاشی دیگر قیمت جفت ارز بایننس کوین و دلار را به ۶۸۰ دلار می رسانند. در صورت موفقیت آنها این جفت از مسیر سعودی را به سمت ۷۶۰ دلار و در نهایت ۸۰۸ دلار آغاز می کند.

 جفت ارز دوج کوین و دلار

 دوج کوین در تاریخ ۹ می با کاهش قیمت روبرو بود. اما گاو ها با قدرت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۰.۴۴ دلار دفاع کردند. با این حال خریدارم قادر به ادامه روند صعودی نبودند و قیمت بار دیگر تا میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرد.

میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی از ۵۸ کاهش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که ریتم صعودی در بازار ضعیف شده است.

 با توجه به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برجسته در میابیم که اگر قیمت جفت ارز دوج کوین و دلار بار دیگر از میانگین متحرک ۲۰ روز افزایش پیدا کند، خریداران به خرید بیشتر این دارایی در قیمت های کمتر ادامه دادند. در این صورت این دو رمز ارز برای چند روز در یک بازه محدود باقی می ماند. 

اما در صورتی که خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند، رویکرد خوشبینانه در بازار نقض می شود. 

در این صورت این جفت ارز تا سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی یعنی ۰.۳۸ دلار کاهش پیدا می کند.

جفت ارز ریپل و دلار

 از تاریخ ۶ ماه می بارها از روند نزولی خارج شده است اما گاها قادر به ادامه روند صعودی نبودند.

خریداران برای رسیدن به بالاترین قیمت ۵۲ هفته گذشته یعنی ۱.۹۶ دلار باید قیمت را از ۱.۶۶ دلار افزایش دهند. میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی از ۵۶ را نشان می دهد. بنابراین شاید تا حدودی به نفع گاو هاست.

این رویکرد خوشبینانه در صورتی که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند نقض می شود. در این حالت میزان عرضه از تقاضا پیشی می گیرد. قیمت جفت ارز ریپل و دلار در چنین حالتی تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۱.۱۶ دلار کاهش پیدا می کند.

 جفت ارز کاردانو و دلار

کاردانو در تاریخ ۹ ماه می نمودار شمعی بزرگی را تشکیل داد. تشکیل این نمودار نشان می دهد که خریداران بسیاری در سطح ۱.۴۸ دلار برای خرید این دارایی وارد عمل شدند. اما گاوها قادر به ادامه روند صعودی نبودند.

اگر گاوها به سادگی تسلیم نشوند، روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد. بنابراین شرایط به نفع گاو هاست. افزایش قیمت از ۱.۸۳ دلار شرایط را برای رسیدن به قیمت ۲ و در نهایت ۲.۲۵ دلار مهیا می کند.

از سوی دیگر اگر جفت ارز کاردانو و دلار از سطح میانگین متحرک ۲۰ روز یعنی ۱.۴۵ دلار کاهش پیدا کند، گاوها به دام می افتند. در این حالت قیمت تا ۱.۲۸ دلار و در نهایت تا ۱ دلار کاهش پیدا می کند.

 جفت ارز دات و دلار

 با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برجسته متوجه می شویم که دات در بازه میان میانگین متحرک و سطح مقاومت ۴۲.۲۸ دلار گرفتار شده است. تشکیل چنین بازه بسته ای در نزدیکی سطح مقاومت نشانه مثبتی است. این امر نشان می دهد که معامله گران علاقه ای به خروج و فروش دارایی ندارند.

اگر گاوها و قیمت های بالاتر از ۴۲ دلار اعتماد داشته باشند میزان تقاضا از عرضه افزایش پیدا می کند. در این حالت احتمال رسیدن قیمت به بالاترین حد یعنی ۴۸ دلار وجود دارد. به احتمال زیاد خرس ها از این صحنه مقاومت دفاع می کند.

 اما اگر خریداران قادر به ادامه روند صعودی از این سطح باشند قیمت بعدی برای این جفت ارز ۵۸ دلار خواهد بود. از طرفی با کاهش قیمت از میانگین متحرک احتمال کاهش قیمت را ۳۴ دلار و در نهایت تا ۳۲ دلار نیز وجود خواهد داشت. در این صورت قیمت برای چند روز در بازه میان ۲۶.۵۰ و ۴۲.۲۸ دلار معامله می شود.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار

بیت کوین کش در سطح ۱۶۰۰ دلار با مقاومت بسیاری روبه رو است. اگر قیمت ۱۴۰۰ دلار کاهش پیدا کند قیمت این رمز ارز تا دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی یعنی ۱۲۶۳ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

اولین نشانه ضعف روند صعودی را با شکسته شدن سطح ۱۲۶۳ دلار مشاهده می کنیم. در این حالت با شکسته شدن میانگین متحرک ۲۰ روزه همه چیز به نفع خرس ها خواهد بود.

 با این حال میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد. بنابراین می توان گفت شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا است.

 اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و به بیش از ۱۶۰۰ دلار برسد احتمال ادامه روند صعودی تا ۲۱۴۷ دلار وجود خواهد داشت.

 جفت ارز لایت کوین و دلار 

لایت کوین در تاریخ ۹ می از سطح مقاومت پیشرو عبور کرد. این آلت کوین امروز بالاترین رکورد خود یعنی ۴۱۲ دلار را به ثبت رساند. البته به نظر می رسد معامله گران در قیمت های بالاتر برای فروش دارایی و تثبیت سود وارد عمل شدند.

اگر قیمت جفت ارز لایت کوین و دلار از این سطح مقاومت افزایش پیدا کند، گاوها در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر این دارایی ادامه داده اند. در چنین شرایطی احتمال ادامه روند صعودی تا ۴۶۳ دلار و در نهایت تا ۵۰۰ دلار وجود خواهد داشت.

 از سوی دیگر اگر قیمت بار دیگر کاهش پیدا کند، متوجه می شویم که افزایش قیمت در تاریخ ۹ می در واقع یک تله گاوی بوده است. 

در این حالت احتمال کاهش قیمت و میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۰۹ دلار وجود خواهد داشت. در صورتی که در این سطح شاهد افزایش قیمت باشیم، متوجه می شویم که احساس معامله گران به بازار و ادامه روند صعودی همچنان مثبت است. در حالی که کاهش قیمت از میانگین متحرک نشان دهنده آغاز روند نزولی در بازار خواهد بود.

 جفت ارز لینک و دلار

 در تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برجسته بازار باید به بررسی لینک نیز بپردازیم. لینک در تاریخ پنجم می مقاومت پیش رو عبور کرد. اما قادر به حفظ قیمت های بالاتر نبود. پس از چند روز خودداری بالاخره در تاریخ ۹ می قیمت را تا ۵۲ دلار افزایش دادند.

با این وجود گاوها بار دیگر قادر به ادامه روند صعودی نبودند. خرس ها همچنان سعی دارند قیمت را از سطح فعلی کاهش دهند. در صورت موفقیت آنها جفت ارز لینک و دلار تا سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۴۳ دلار کاهش پیدا می کند.

 اگر قیمت از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند، متوجه تلاش دوباره گاوها برای ادامه روند صعودی خواهیم شد. از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای آن است که افزایش قیمت در شرایط فعلی تنها یک تله گاوی بوده است. در چنین شرایطی احتمال کاهش قیمت بیشتر برای این جفت ارز وجود دارد.

 در آخر

 با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برجسته بازار در میابیم که بیت کوین همچنان برای عبور از ۶۰ هزار دلار در تقلا است. این در حالیست که اطرافیان و دیگر رمز ارز ها با قدرت به روند صعودی ادامه می دهند. پیش بینی در شرایط فعلی کار بسیار دشواری است. کسانی که با رویکرد درازمدت بیت کوین را خریداری کردند هرگز تحت تاثیر تغییرات فعلی قرار نمی گیرند.

 اما اگر به عنوان یک معامله گر کوتاه مدت وارد بازار شده باشید در شرایط فعلی آشفتگی از آن شما خواهد بود. ما در رمزارز مارکت بر این باوریم که بهترین رویکرد برای خرید بیت کوین رویکرد دراز مدت است.

آیا تاکنون برای خرید این رمز ارز وارد عمل شده اید؟ آیا به آینده بیت کوین امیدوارید یا همچنان آن را یک حباب تصنعی می دانید؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-5-10-btc-eth-bnb-doge-xrp-ada-dot-bch-ltc-link

Comments (0)
Add Comment