رمز ارزهای مهم هفته جاری

گاوها سعی دارند قیمت بیت کوین را ثابت نگه دارند. در صورتی که در این کار موفق شوند رمز ارز هایی مانند VET،SOL ،EOS وFTT رکورد های تازه ای را به ثبت می رساند. بیت کوین در تاریخ ۱۸ آوریل شاهد کاهش شدید قیمت تا ۵۰۹۰۰ دلار بود. بسیاری از تحلیلگران علت کاهش شدید قیمت را شایعات مربوط به اقدامات دولت آمریکا در زمینه متهم کردن موسسات مالی به جرم پولشویی با رمز ارز اعلام کردند. این تحلیل گران همچنین افت شدید هش ریت را به عنوان دلیلی برای کاهش قیمت معرفی کردند. برای درک وضعیت بازار بهتر است رمز ارزهای مهم هفته جاری را شناسایی کنیم.

واقعیت این است که به این سادگی نمی توان یک دلیل را برای کاهش قیمت بیت کوین معرفی کرد. چرا که در کنار دلایل ذکر شده فروش ۵ میلیارد دلار سکه از سوی مجریان بازار کوین بیس می تواند روی کاهش قیمت بیت کوین تاثیر گذار بوده باشد. فروش درون سازمانی آن هم تنها چند روز پس از فهرست شدن این بازار در نزدک نشانه ای از بازار نزولی است.

پس از آخرین کاهش قیمتی که در بازار مشاهده شد، سرمایه گذاران دچار شک و دودلی شده اند. آنها نمی دانند که باید به خرید دارایی در کف قیمت ها ادامه دهند یا با پیش بینی کاهش هرچه بیشتر قیمت از بازار خارج شوند؟ معامله گران در شرایط فعلی باید به دقت قدرت بازیابی قیمت ها را زیر نظر داشته باشند. چرا که این امر می تواند ادامه مسیر را روشن تر کند. در ادامه با ما همراه باشید. می خواهیم به بررسی و تحلیل تکنیکال ۵ مورد از رمز ارزهای مهم هفته جاری بپردازیم. احتمال دارد این رمز ارزها در روزهای آینده روند بازیابی را آغاز کنند.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین در تاریخ ۱۷ آوریل موفق به افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۹ هزار دلار نشد. امر نشان می دهد که خریداران دست از خرید دارایی در کف قیمت ها برداشتند. امروز پس از کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه شاهد افزایش فشار فروش در بازار بوده ایم.

با این وجود سایه بلندتر نمودار شمعی امروز نشان می دهد که خریداران اجازه کاهش قیمت از ۵۰ هزار دلار را به بازار نمی دهند. اگر آنها به مقاومت خود ادامه دهند، گاو ها بار دیگر برای عبور است ۶۱۸۲۵ دلار آماده می شوند. و در ادامه به سمت قیمت ۶۴۸۴۹ دلار پیش می روند. عبور از این سطح مقاومت به این معناست که کاهش قیمتی که در بازار مشاهده شد، برای فریب دادن سرمایه گذاران ضعیف تر بازار بوده است.

از سوی دیگر عدم موفقیت در ادامه روند صعودی در روزهای آتی نشان می دهد که میزان تقاضا برای خرید این ارز در قیمت های بالاتر کاهش پیدا کرده است. این امر در ادامه توجه خرس ها را به خود جلب می کند. آنها برای کاهش قیمت از سطح حمایت ۵۰ هزار دلار وارد عمل می شوند.

در صورت موفقیت آنها فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند. بسیاری از معامله گران برای تثبیت سود وارد صفحه فروش می شود. این امر در ادامه قیمت را تا ۴۳ هزار دلار کاهش می دهد. این سطح از اهمیت بسیار بالایی در بازار برخوردار است. شکسته شدن آن به این معناست که جفت ارز بیت کوین و دلار وارد روند نزولی شده است.

نمودار چهار ساعته رمز ارزهای مهم هفته جاری

نمودار چهارساعته جفت ارز بیت کوین و دلار به عنوان یکی از مهمترین رمز ارز های هفته جاری نشان می دهد که گاوها به خرید بیشتر درسته ۵۰ هزار دلار ادامه داده اند. اما آنها در ادامه روند صعودی با سطح مقاومت ۵۶۵۰۰ دلار روبه رو هستند. این امر نشان می دهد که معامله گران در سدهای بالاتر برای فروش دارایی وارد عمل شده اند.

اما خوشبختانه گاوها همچنان از میدان خارج نشدند. آنها سعی دارند از سطح ۵۳ هزار دلار دفاع کنند. این امر می تواند منجر به ثبات قیمت بین ۵۳ هزار دلار و ۵۶۵۰۰ دلار شود. در این صورت قیمت چند روز به طول می انجامد.

با افزایش قیمت ارز ۵۶۵۰۰ دلار این احتمال عبور از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا می کند. با کاهش قیمت از این سطح این جفت ارز بار دیگر قیمت ۵۳ هزار دلار را می آزماید و در نهایت به ۵۰ هزار دلار می رسد. 

 میانگین متحرک در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید و ارزشی بیش از ارزش واقعی است. این امر نشان می دهد که خرس ها کنترل بازار را در دست دارند.

رمز ارزهای مهم هفته جاری و جفت ارز VET و دلار

 وی چین در تاریخ ۱۶ آوریل در روند صعودی قدرتمندی قرار گرفت. شاخص قدرت نسبی در این زمان به ۸۷ رسید. این امر نشان می دهد که روند صعودی بیش از اندازه داغ شده است. این آلت تکوین در تاریخ ۱۷ آوریل به مسیر صعودی ادامه داد. اما دنباله بلند تر نمودار شمعی امروز نشان می دهد که معامله گران در قیمت های بالاتر وارد صفحه فروش شده اند. آنها به دنبال تثبیت سود هستند.

فشار فروش امروز نیز در بازار این رمز ارز مشاهده شده است. قیمت این رمزارز به ۰.۱۶۹ دلار رسیده است. این قیمت اندکی بالاتر از دنباله ۶۱.۸ درصد فیبوناچی است. با این حال دنباله بلندتر نمودار شمعی امروز نشان می دهد که خریداران در قیمت های پایین تر به خرید این دارایی ادامه می دهند. 

اگر گاوها به این روند ادامه دهند این جفت ارز بار دیگر برای عبور از سطح مقاومت ۰.۲۷۹ دلار آماده می شود. عبور از این سطح مقاومت شرایط را برای ادامه روند صعودی مهیا می کند. در ادامه سطح بعدی قیمت ۰.۳۶۲ دلار خواهد بود. 

از سوی دیگر اگر قیمت از سطح مقاومت کاهش پیدا کند، این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود. اما در صورتی که خرس ها قیمت را از سطح حمایت ۰.۱۶ دلار پایین تر بیاورند، رویکرد مثبت و خوش بینانه نخواهد شد.

 نمودار چهار ساعته رمز ارزهای مهم هفته جاری

نمودار ۴ ساعته این جفت ارز نشان می دهد که گاوها در سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه به خرید بیشتر ادامه دادند. اما قیمت در روند صعودی در سطح ۰.۲۲۷ دلار با مقاومت روبه رو شده است. خرس ها سعی دارند قیمت را کاهش دهند، اما گاو و خرید بیشتر در قیمت های پایین تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه ادامه می دهند. این امر نشان می دهد که خرس ها با افزایش قیمت دارایی خود را می فروشند و گاوها با کاهش قیمت دارای بیشتری خریداری می کنند.

در شرایط فعلی گاوها سعی دارند قیمت را بالاتر است خط نزولی نگه دارند. اما با مقاومت شدید خرس ها رو به رو هستند. اگر بتوانند بر خرس ها غلبه کنند و قیمت را بالاتر از خط نزولی نگه دارند این جفت ارز تا ۰.۲۵۳ و در ادامه تا ۰.۲۷۹ دلار افزایش قیمت خواهد داشت.

 از سوی دیگر با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه این جفت ارزها میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. شکسته شدن این سطح شرایط را به نفع خرس ها تغییر می دهد.

رمز ارزهای مهم هفته جاری و جفت ارز SOL و دلار

Solana از زمانی که در تاریخ ۱۲ آوریل بالاترین رکورد خود را در قیمت ۲۹.۹۲ دلار به ثبت رساند وارد روند اصلاحات شده است. با وجود اینکه امروز قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرد ما خرس ها نتوانستند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند. قیمت این آلت تکوین به سرعت از میانگین متحرک ۲۰ روز افزایش پیدا کرد. به این ترتیب متوجه می شویم میزان تقاضا در قیمت های کمتر به مراتب بیشتر است.

میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی وارد محدوده مثبت شده است. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند. با افزایش قیمت ۲۹.۹۲ دلار این جفت ارز در ادامه روند صعودی به سمت ۳۸.۷۲ دلار حرکت می کند.

از سوی دیگر با کاهش قیمت از سطح مقاومت پیش رو و شکسته شدن میانگین متحرک ۲۰ روزه متوجه می شویم که معامله گران در حال خروج از بازار هستند. در این صورت این جفت ارز تا ۲۱ دلار و در ادامه تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۱۸.۶۰ دلار کاهش پیدا می کند.

نمودار ۴ ساعته

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که کاهش قیمت از ۲۴.۷۰ دلار توجه معامله گران بسیاری را به بازار فروش جلب کرده است. اما خرس ها قادر به حفظ قیمت های پایین تر نبودند. در ادامه قیمت با قدرت از این سطح افزایش پیدا کرد.

اگر گاوها موفق به حفظ قیمت در بازه های بالاتر از ۲۸.۶۴ دلار شوند، احتمال تست دوباره قیمت ۲۹.۹۲ دلار نیز وجود خواهد داشت. میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی ۵۵ را نشان می دهد. بنابراین وضعیت گاو ها در مقایسه با خرس ها بهتر است.

 با این حال اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و از ۲۴.۷۰ دلار پایین تر رود، قیمت بعدی برای این جفت ارز ۲۱.۱۰ دلار خواهد بود. این حرکت نشان می دهد که خرس ها بر گاوها چیره شده اند. در این حالت باید در انتظار اصلاح شدید قیمت باشیم.

رمز ارزهای مهم هفته جاری  و جفت ارز EOS و دلار

پس از اینکه گاوها در تاریخ ۱۶ و ۱۷ آوریل موفق به افزایش قیمت EOS سطح مقاومت ۸.۶۹ دلار نشدند، شاهد کاهش قیمت این ارز بوده ایم. افزایش فشار فروش قیمت را تا ۵.۸۶ دلار پایین آورد. این قیمت اندکی بالاتر از از سطح شکست یعنی ۵.۶۰ دلار است.

اگر گاوها قیمت ۵.۶۰ دلار را به سطح حمایت تبدیل کنند، این جفت ارز بار دیگر برای رسیدن به قیمت ۸.۶۹ دلار بار دیگر وارد عمل می شود. افزایش قیمت از این سطح شرایط را برای رسیدن به قیمت ۱۱ دلار مهیا می کند. از سوی دیگر کاهش قیمت از این سطح این جفت ارز را برای چند روز در یک بازه محدود نگه می دارد. این رویکرد خوشبینانه در صورتی نقض می شود که خرس ها قیمت را از ۵.۶۰ دلار پایین تر بیاورند. در این صورت کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه نشان می دهد که خرس ها سکان بازار را به دست گرفتند.

 نمودار چهار ساعته

نمودار ۴ ساعته این رمز ارز به عنوان یکی از رمز ارزهای مهم هفته جاری نشان می دهد که گاوها سعی دارند روند صعودی را آغاز کنند. اگر آنها بتوانند قیمت را از ۶.۹۳ دلار افزایش دهند. این جفت ارز روند صعودی را تا میانگین متحرک ۲۰ روزه آغاز می کند. در ادامه خرس ها از ادامه روند ممانعت خواهند کرد.

اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند. این جفت ارز تا ۶.۱۷ و در ادامه تا ۵.۶۰ کاهش پیدا خواهد کرد. در این صورت احساس سرمایه گذاران به بازار منفی خواهد بود. و خرس ها به فروش دارایی ادامه می دهند.

 از سوی دیگر اگر گاوها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند، ادامه روند صعودی تا ۸.۶۰ دلار افزایش پیدا می کند.

جفت ارز FTT و دلار

FTT پس از اینکه در تاریخ ۱۴ آوریل به ۵۹ دلار رسید، وارد مرحله اصلاح قیمت شد. قیمت این رمز ارز در ادامه تا میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرد. امروز دنباله بلندتر نمودار شمعی نشان می دهد که خریداران با قدرت برای خرید بیشتر وارد عمل شده اند.

اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه نگه دارند، روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. گاوها برای ادامه روند صعودی سعی می کنند قیمت را از سطح مقاومت ۵۹ دلار بالاتر ببرند.

 در صورت موفقیت آنها این جفت ارز روند صعودی را آغاز خواهد کرد. هدف بعدی در روند صعودی قیمت ۷۱ دلار است.

 از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را پایین تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه نگه دارند، فشار فروش افزایش پیدا می کند. این فشار قیمت را تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۴۰ دلار کاهش خواهد داد. کاهش قیمت از این سطح به معنای آغاز روند نزولی خواهد بود.

 نمودار چهار ساعته رمز ارزهای مهم هفته جاری

با مشاهده نمودار ۴ ساعته این رمز به عنوان یکی از رمزهای مهم هفته جاری متوجه می شویم که گاوها سعی دارند در سطح ۵۰ درصد دنباله فیبوناچی از کاهش قیمت جلوگیری کنند. در صورت ادامه روند صعودی در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه شاهد مقاومت خرس ها خواهیم بود.

 اگر قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا کند معامله گران برای فروش وارد عمل شده اند. خرس ها در ادامه برای کاهش قیمت ها ۴۴ دلار وارد عمل می شوند. در صورت موفقیت آنها این جفت از در روند نزولی ابتدا تا ۴۰ دلار و در نهایت تا ۳۷ دلار کاهش قیمت خواهد داشت.

 از سوی دیگر اگر گاوها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه بالاتر ببرند، این جفت ارز در ادامه تا ۵۴ دلار و در نهایت تا ۵۹ دلار افزایش خواهد داشت.

 در آخر

 کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین شرایط بازار را به کلی دستخوش تغییر کرده است. در شرایط فعلی معامله گران برداشت درستی از ادامه روند صعودی ندارند. آنها در انتظار حرکت بعدی بازار هستند. در این بین در کنار بیت کوین بهتر است رمز ارزهای مهم هفته جاری را زیر نظر داشته باشید. با افزایش قیمت این رمز ارزها باید در انتظار افزایش قیمت بیت کوین نیز باشیم. شما در کنار بیت کوین کدام یک از این رمز ارزها را به سبد سرمایه خود اضافه خواهد کرد؟ ما در رمز ارز مارکت برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمز ارزها در انتظار شما هستیم. پیش بینی خود از ادامه روند بیت کوین را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-vet-sol-eos-ftt

Comments (0)
Add Comment