رمزارزهای مهم در این هفته

روند اصلاح قیمت در بیت کوین در حال افزایش است. افزایش قیمت این از میانگین متحرک ۵۰ روزه می تواند امید تازه به آلت کوین ها ببخشد. . در این حالت سطح حمایت برای آلت کوین ها افزایش پیدا می کند و روند صعودی ادامه خواهد داشت. بیت کوین در روزهای گذشته با اصلاحاتی روبه رو بوده است. معامله گران می خواهند بدانند که آیا این کاهش ناچیز در قیمت به معنای آغاز روند نزولی است یا خیر. مسئله اینجاست که هیچ کس گوی جهان نما ندارد و نمی تواند آینده را پیش بینی کند. تحلیل گران برای پی بردن به وضعیت بازار تنها به تاریخچه معاملات و مدارک موجود دسترسی دارند. این کار تحلیل رمزارزهای مهم را دشوار می کند. 

در شرایطی که سرمایه گذاران بدبین یا خرس ها کنترل بازار را به دست داشته باشند، قیمت از سطح حمایت کاهش پیدا می کند. معامله گران در این حالت با ترس به صف های فروش می پیوندند و دارایی خود را می فروشند. در شرایطی که بازار در دست گاوها یا سرمایه گذاران خوشبین است نیز ترس از غافله جا ماندن یا FOMO آنها را به خرید بیشتر دارایی می کشاند. 

 تاریخ چراغ فردا

تاریخ نشان داده است که ماه مارس برای بیت کوین ماه خوبی نبوده است. به همین دلیل معامله گران ترجیح می دهند صبر کنند و روند آتی قیمت ها را مشاهده کنند. کاهش تقاضا برای خرید این دارایی منجر به کاهش قیمت این ارز و کارمزد استفاده از قراردادهای آتی شده است. 

با این حال تمام اطلاعات موجود نشان دهنده یک بازار نزولی نیستند. موسسات مالی همچنان به خرید این دارایی ادامه می دهند. ماینرها دست از فروش دارایی برداشته اند. اما اطلاعات موجود برای درک وضعیت بازار کافی نیست. هنوز تصویر مشخصی برای ادامه مسیر در دست نیست. در ادامه با ما همراه باشید و تحلیل ۵ مورد از رمزارزهای مهم را مطالعه کنید. اگرچه اطلاعات زیادی برای پی بردن به روند آتی بازار وجود ندارد، اما درک وضعیت بازار نقش مهمی روی تصمیم گیری های شما خواهد داشت. به یاد داشته باشید که در بازار رمزارزهای مهم کسانی پیروز می شوند که اطلاعات بیشتری در مورد ساز و کار بازار داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید و وضعیت حال حاضر را بشناسید تا رویدادهای آینده را بهتر درک کنید.

جفت ارز دلار و بیت کوین 

بیت کوین از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرده است. کاهش قیمت این ارز تا این سطح به معنای وقوع اصلاحات است. سطح حمایت حیاتی بعدی برای بیت کوین، میانگین متحرک ۵ روزه است. قیمت از تاریخ ۹ اکتبر به این سطح نرسیده است. 

گاوها به احتمال زیاد از میانگین متحرک ۵۰ روزه دفاع می کند. اگر قیمت از این افزایش پیدا کند و به میانگین متحرک ۲۰ روز برسد احساس معامله گران بازار مثبت باقی می ماند. در این حالت آنها به خرید بیشتر دارایی ادامه می دهند.

 میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی اندکی از میان پایین تر است.این امر نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را از دست داده اند. اگر خرس ها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه پایینتر ببرند مشخص می شود که میزان عرضه از تقاضا بیشتر است. چنین اقدامی قیمت تا ۳۸ هزار دلار کاهش می دهد. کاهش قیمت از این باز نشانه خوشایندی برای بازار نیست و روند کاهشی تا ۳۲ هزار دلار و در نهایت تا ۲۸۸۵۰ دلار ادامه خواهد داشت. 

کاهش میانگین متحرک ۲۰ روزه و منفی شدن شاخص قدرت نسبی نشان دهنده تسلط خرس ها بر بازار است. قیمت در حال حاضر به سطح حمایت حیاتی نزدیک می شود.

 اگر قیمت از این سطح حمایت یعنی ۴۱۹۵۹.۶۳ افزایش پیدا کند، گاوها قیمت میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند روند صعودی ادامه خواهد داشت. بیشترین کاهش قیمت بیت کوین را به دارایی خود افزودند. به این ترتیب بیت کوین به ۵۲ هزار دلار می رسد. اما با شکسته شدن سطح حمایت فعلی باید در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت این ارز باشیم.

جفت ارز بایننس کوین و دلار 

بایننس کوین از تاریخ ۲۰ فوریه اصلاحاتی را مشاهده کرده است. به نظر می رسد معامله گران برای تثبیت سود وارد عمل شدند. همین امر منجر به کاهش قیمت این ارز شده است. ریتم کاهش قیمت ها آهسته است این امر نشان می دهد که معامله گران دچار ترس نشدند.

قیمت در حال حاضر از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۹۴ دلار کاهش پیدا کرده است. البته ممکن است خریداران با کاهش قیمت ها برای خرید هرچه بیشتر این دارایی وارد عمل شوند. اگر قیمت است حمایت افزایش پیدا کند، توجه به معامله گران بیشتری به این بازار جلب می شود. این حرف این حرفه ای به تا ۲۸۰ و در نهایت ۳۰۰ دلار نیز وجود دارد.

در حال حاضر میانگین متحرک ۲۰ روزه ثابت است و شاخص قدرت نسبی اندکی بالاتر از میانه قرار دارد. این امر نشان می دهد که میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است. با این حال اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند میزان عرضه و تقاضا پیشی می گیرد. در این تا ۱۶۷.۳۶۹۱ دلار و در نهایت ۱۱۸ دلار کاهش پیدا می کند.

نمودار چهار ساعته قیمت ایجاد الگوی مثلثی را نشان می دهد. این نمودار نشان می دهد که اگر قیمت به بالاترین سطح خود برسد احتمال کاهش آن تا ۱۱۸ دلار وجود دارد.

 اما اگر گاوها است حمایت ۱۸۹ دلار دفاع کنند، احساسات معامله گران بازار مثبت باقی می ماند. در این حالت آنها به خرید بیشترین دارای ادامه می دهند. این امر منجر به تقویت این سطح حمایت می شود. اما افزایش قیمت از این سطح به معنای ادامه روند صعودی است و قیمت تا ۲۸۰ دلار افزایش خواهد داشت. 

جفت ارز دات و دلار 

این ارز یکی از رمزارزهای مهم بازار است. دات از جمله رمزارزهای مهم بازار است که در یک روند صعودی قرار دارد. دنباله بلند تر نمودار شمعی این ارز در تاریخ ۲۶ فوریه نشان داده که گاوها در حال حمایت از میانگین متحرک ۲۰ روزه هستند. با این حال دنباله بلند تر نشان می دهد که میزان تقاضا برای خرید این ارز با افزایش قیمت، کاهش پیدا کرده است. 

میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی در حال کاهش است. این امر نشان می دهد که روند صعودی در بازار ضعیف شده است. با این حال جفت ارز دات و دلار در روند صعودی اخیر از حمایت خوبی در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه برخوردار بوده است. اگر قیمت از سطح حمایت افزایش پیدا کند و گاوها بتوانند قیمت را از ۳۵.۶۶۱۸ دلار افزایش دهند ادامه روند صعودی تا ۴۲.۲۸۴۸ دلار امکان پذیر است. عبور قیمت از این سطح به معنای ادامه روند صعودی تا ۵۰ دلار است. 

از سوی دیگر اگر خرس ها کنترل بازار را به دست بگیرند و قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روز کاهش دهند، شرایط به کلی تغییر می کند. در این حالت قیمت ها دنباله ۶۱.۸ درصد فیبوناچی یعنی ۲۵.۷۸۱۷ دلار کاهش پیدا می کند. کاهش قیمت تا این سطح به معنای ادامه روند نزولی و رسیدن قیمت به ۲۲.۳۳ دلار است. 

 نمودار ۴ ساعته

 نمودار ۴ ساعته این نشان می دهد که قیمت معاملات در حال حاضر در یک مثلث متساوی الاضلاع قرار دارد. اگر خرس ها قیمت را از سطح حمایت کاهش دهند احتمال ادامه روند نزولی وجود دارد. در این حالت قیمت این ارز به ۱۸.۷۰ دلار می رسد. 

 میانگین متحرک در حال کاهش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی است. به این ترتیب اوضاع به نفع خرس هاست. اما با افزایش قیمت از سطح فعلی شرایط تغییر می کند. خرس وارد میدان می شوند و قیمت را از مثلث متساوی الاضلاع خارج می کنند. در این صورت احتمال افزایش قیمت تا ۴۲.۲۸۴۸ دلار نیز وجود دارد. 

 جفت ارز XEM و دلار 

 گاوها از سطح حمایت ۲۰ روزه دفاع کرده اند. این امر نشان می دهد که احساسات آنها نسبی به بازار خوشبینانه است. آنها به خرید بیشتر این داریی ادامه داده اند. گاوها در حال حاضر سعی می کنند روند صعودی را ادامه دهند. 

 میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی به ۶۳ رسیده است. به این ترتیب گاوها برای ادامه روند صعودی با مقاومت چندانی روبرو نیستند. اگر آنها بتوانند قیمت را افزایش دهند، این جفت ارز تا ۰.۷۶۳۷ دلار افزایش پیدا می کند. عبور از سطح مقاومت به معنای ادامه روند صعودی است. در این حالت فرصت تازه ای در بازار ایجاد می شود و امکان رسیدن قیمت به ۰.۹۶۰۷ دلار نیز وجود دارد. 

اما از سوی دیگر با کاهش قیمت از سطح فعلی، امکان ثبات قیمت ها وجود دارد. در این حالت باید در انتظار حرکت بعدی بازار باشیم. کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای آغاز اصلاحات و کاهش بیشتر قیمت است. 

نمودار و چهار ساعته این نشان می دهد که قیمت در بازه ۰.۴۳۹ و ۰.۶۳ معامله می شود. میانگین متحرک شاخص قدرت نسبی با سرعت کمی در حال افزایش هستند. وضعیت بازار نشان می دهد که گاو ها اندکی از خرس ها قدرتمند تر ظاهر شدند.

 اگر گاوها بتوانند به سطح فعلی افزایش دهند، ادامه روند صعودی امکان پذیر است. اما از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک به معنای کاهش هرچه بیشتر قیمت ها سطح حمایت ۰.۴۳۹ دلار خواهد بود. با شکسته شدن این سطح حمایت قیمت این جفت ارز به شدت کاهش پیدا می کند و در نهایت به ۰.۲۷۷ دلار می رسد.

رمزارزهای مهم با جفت ارز MIOTA و دلار 

MIOTA از تاریخ ۱۹ فوریه روند کاهشی و اصلاح قیمت را آغاز کرده است. با وجود اینکه کاهش قیمت  شدید بوده است، اما نشانه های خوشبینانه در بازار مشاهده می شود. همچنان به خرید بیشترین دارای ادامه می دهند و سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع می کنند.

میانگین متحرک ثابت است. از طرف دیگر شاخص قدرت نسبی از میانه بالاتر است. در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا در این بازار به تعادل رسیده است. گاو ها و خرس ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار ناکام بودند. اگر تا بتواند قیمت را از مقاومت افزایش دهند، اوضاع به نفع آنها تمام می شود. قیمت در ادامه تا ۱.۵۵۴۷۷۵ دلار افزایش پیدا می کند.

 از سوی دیگر اگرخرس ها موفق شود که قیمت را سطح فعلی کاهش دادند. روند نزولی برای این ارز آغاز می شود و قیمت طلا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۰.۷۴ دلار کاهش پیدا می کند.

نمودار ۴ ساعته این از نشان می دهد که یک مثلث متساوی الاضلاع تشکیل شده است. به نظر می رسد که تشکیل این الگو در نمودار ادامه داشته باشد. میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در حال کاهش هستند. روند کاهشی این معیارها نشان دهنده قدرت گرفتن خرس ها در بازار است.

قیمت از سطح حمایت مثلث کاهش پیدا کرد. اما گاوها تمام تلاش خود را برای افزایش قیمت به داخل مثلث به کار گرفتند. در صورت موفقیت آنها ادامه روند صعودی امکان پذیر خواهد بود. چرا که در این حالت گاوها به خرید بیشتر دارایی ادامه می دهند. با افزایش قیمت از مثلث، کنترل بازار به دست گاوها می افتد.اما از سوی دیگر کاهش قیمت ها هستند که فعلی به معنای قدرت گرفتن خرس ها و اصلاح شدید قیمت ها خواهد بود.

 در آخر رمزارزهای مهم

 بیت کوین به عنوان محبوب ترین و قدرتمند ترین رمز ارز جهان سرنوشت بازار رمز ارز را در دست دارد. این ارز در روزهای گذشته اصلاحاتی را تجربه کرده است. اکنون پیش بینی وضعیت بازار از همیشه دشوارتر است. 

 اگر به دنبال فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها هستید بهتر است تحلیل رمزارزهای مهم بازار را دنبال کنید.

 با وجود اینکه هیچ کس نمی تواند روند بازار را پیش بینی کند اما درک وضعیت فعلی بازار می تواند به تصمیم گیری درست شما کمک کند. تغییرات قیمت را زیر نظر داشته باشید و برای خرید رمز ارز با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-bnb-dot-xem-miota