ارزهای برتر بازار رمزارز در ادامه روند صعودی

بیت کوین در ادامه مسیر صعودی و برای رسیدن به قیمت های بالاتر از ۴۰ هزار دلار با مشکلاتی روبه رو است. اگر گاوها تسلیم نشوند و به تلاش خود ادامه دهند امکان ادامه روند صعودی نیز وچود خواهد داشت. با بررسی ارزهای برتر بازار رمزارز متوجه می شویم که امکان اادامه روند صعودی وجود دارد یا خیر. 

 بیت کوین توجه بسیاری از موسسات مالی و سرمایه گذارهای بزرگ بازار را به خود جلب کرده است. اما آنچه که مسلم است این که این ارز در این مسیر به حمایت بیشتری نیاز دارد. ارزش کل بازار بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار است. بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید ارز بیشتر در صحنه حضور دارند. به نظر می رسد که آنها به دنبال کسب سود از این بازار هستند و سرمایه گذاری در این بازار را به عنوان یک فرصت مناسب غنیمت شمرده اند. 

در همین حال ارزش بازار اتریوم به ۱۸۰ میلیارد دلار رسیده است. همین مسئله نادیده گرفتن بازار اتریوم را دشوار کرده است. این ارز آینده بسیار درخشانی را پیش رو دارد. درواقع بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیل گران بازار رمزارز متوجه شده اند که این ارز از نظر زمانی و به نسبت بیت کوین عملکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش گذاشته است. فرصت های موجود در پروژه های میلیارد دلاری دیفای یکی از عواملی است که به ارزشمندی این ارز دامن زده است.

 افزایش پذیرش رمزارز ها

پذیرش بیت کوین و اتریوم از سوی موسسات مالی توجه سرمایه گذارهای خطر پذیر را نیز به این بازار جلب می کند. از طرفی سرمایه گذارهای تازه کار نیز برای سرمایه گذاری در پروژه های موجود از راه رسیده اند. تعداد پروژه های ارزشمند بازار روز به روز در حال افزایش است. اگرچه سرمایه گذاری در این ارز ها می تواند با خطراتی همراه باشد، اما احتمال دستیابی به سود قابل توجه نیز وجود دارد. 

چنین سرمایه گذارهایی با گزینه های متفاوتی روبه رو هستند و می توانند از بین پروژه های موجود بهترین گزینه را انتخاب کنند. اما به یاد داشته باشید که اکنون پروزه هایی در صحنه حضور دارند که بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارند. این پروژه ها با نام پروژه های تک شاخ شناخته می شوند. 

اگر سرمایه گذارهای بزرگ بازار سرمایه گذاری در این بخش ها را در نظر بگیرند، باید در انتظار ادامه روند صعودی در این ارزها باشیم. به یاد داشته باشید که این امر به نفع سرمایه گذارهای خرد است. در این حالت افزایش ناگهانی قیمت ها سود قابل توجهی را نصیب سرمایه گذارها خرد می کند. 

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ۵ رمزارز برتر بازار بپردازیم. 

 جفت ارز دلار و بیت کوین 

بیت کوین از ۳۸ هزار دلار عبور کرده است. این ارز مدت بسیار زیادی در تلاش برای رسیده به این بازه به سر برده است. این بازه قیمتی به عنوان سطح مقاومت مدت ها از ادامه مسیر صعودی بیت کوین جلوگیری کرد. اکنون گاوها موفق شده اند که قیمت این ارز را از این بازه افزایش دهند اما به نظر می رسد که توانایی ادامه مسیر را نداشته باشند. 

ناکامی گاوها در ثبت قیمت های بالاتر از ۴۰ هزار دلار منجر به افزایش میزان فروش بیت کوین در بازار شده است. در واقع معامله گرانی که نگران سقوط قیمت ها هستند برای فروش دارایی های خود وارد عمل شده اند. سهام آنها می خواهند قیمت آنها می خواهند قیمت را پایین تر به پایینتر بیاورند. آنها به دنبال قیمت های بسیار کمتر از ۳۸ هزار دلار هستند. اگر آنها موفق شوند جفت ارز دلار و بیت کوین تا حد میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا می کند. در این صورت قیمت این عکس به ۳۵۳۸۶ دلار می رسد. اما اگر قیمت از این بازه بالا تر بیاید، گاوها بار دیگر برای ادامه روند صعودی وارد عمل می شوند. افزایش قیمت از ۴۰ هزار دلار و رسیدن آن ۴۱۹۵۹.۶۳ دلار نشانه ای از ادامه روند صعودی خواهد بود. قیمت بعدی در این مسیر ۵۰ هزار دلار است.

نمودار چهار ساعته

با مشاهده نمودار چهار ساعته قیمت  بیت کوین متوجه می شویم گاوها قیمت را از ۳۸ هزار دلار به ۴۰ هزار دلار رسانده اند. اما قیمت در ادامه از ۴۰۹۵۲ دلار به ۴۰ هزار دلار رسیده است. این امر نشان میدهد که خرس ها همچنان در صحنه حضور دارند و به دنبال فرصتی برای کاهش بیشتر قیمت هستند. 

درواقع با افزایش قیمت خرس ها دارایی بیشتری را می فروشند. این جفت ارز تا حد میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرده است. شاخص قدرت نسبی اندکی بالاتر از نیمه است. ریتم فعلی بازار ضعیف شده است و امکان کاهش قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز وجود دارد. 

اگر این جفت ارز به میانگین متحرک ۵۰ روزه برسد، گاوها برای ادامه روند نزولی وارد عمل می شوند. اگر با شکستن این روند، سقوط قیمت تا ۳۲ هزار دلار ادامه خواهد داشت. باید در انتظار ادامه روند صعودی و مشاهده رفتار ارزهای برتر بازار رمزارز باشیم.

جفت ارز دات و دلار 

 دات به عنوان یکی از ارزهای برتر بازار رمزارز اکنون در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد. گاوها موفق شدند قیمت را به بیش از ۱۹.۴ دلار افزایش دهند. اما آنها نتوانستنه اند به این مسیر ادامه دهند. خرس ها در صحنه هستند و با تمام قوا برای کاهش قیمت ها تلاش می کنند. 

اما خوشبختانه گاوها میدان را خالی نکرده اند. آنها اجازه نداده اند که قیمت به کمتر از این بازه برسد. این امر نشان می دهد که خوشبختانه معامله گران برای فروش دارایی و تثبیت سود وارد عمل نشده اند. از سوی دیگر گاوها نیز به خرید بیشتر دات ادامه داده اند. آنها با هر بار کاهش قیمت دارایی بیشتری را خریداری کرده اند. 

اگر گاوها اکنون بتوانند قیمت را به ۲۱.۷۳۲۱ دلار برسانندف ادامه روند صعودی ممکن خواهد بود. در این صورت در ادامه مسیر باید در انتظار قیمت ۲۴.۰۸ دلار باشیم. در ادامه ثبت قیمت ۳۰ دلار نیز درو از انتظار نخواهد بود. میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی روی ۶۱ ایستاده است و به نظر می رسد که گاوها اکنون قدرت اصلی بازار را در دست دارند. 

اما اگر این فرضیه نقض شود، اگر خرس ها قیمت را پایین بکشند و آن را به میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۷.۴۳ دلار برسانند، ادامه روند نزولی ممکن می شوند. در این صورت ادامه روند نزولی قیمت این ارز را به ۱۴.۷۲۵۹ دلار می رساند. 

نمودار چهار ساعته

 نمودار چهار ساعته نشان می دهد که مثلث متساوی الاضلاعی ایجاد شده است. این الگو نشان می دهد که بازار به همین سمت ادامه می دهد. خرس ها با تمام این فاسیر دست از تلاش برای کاهش قیمت ها برنداشته اند. آنها به دنبال کاهش هرچه بیشتر قیمت ها هستند. به نظر می رسد که آنها به دنبال رساند قیمت به میانگین متحرک ۵۰ روزه هستند. 

 اما گر گاوها قیمت را حفظ کنند، اوضاع به نفع آنها تغییر می کند. رد این صورت خروج از الگوی مثلثی امکان پذیر می شود و قیمت بعدی برای این ارز قیمت ۲۴.۱۶۲۱ دلار خواهد بود. 

از سوی دیگر خرس ها نیز با کاهش قیمت از مثلث می توانند روند نزولی را ایجاد کند و قیمت این ارز را به ۱۵.۸۳۷۹ دلار برسانند. 

جفت ارز لینک و دلار 

 لینک اندکی بالاتر از ۲۵.۷۸۲۴ دلار آرام گرفته است. این ارز اکنون سطح مقاومت خود را پشت سرگذاشته است. به این ترتیب احتمال ادامه روند صعودی وجود دارد. اما اینطور به نظر می رسد که گاوها توانایی ادامه مسیر را ندارند. این امر نشان می دهد که خرس ها از سطح ۲۵.۷۸۲۴ دفاع می کنند. 

با این تفاسیر دنباله بلند نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها با کاهش قیمت برای خرید آماده شده اند. میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی در منطقه مثبت قرار دارد. این امر نشان می دهد که اکنون این عرض ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود. و احتمال ادامه روند صعودی نیز وجود دارد. 

اگر گاوها قیمت را از سطح مقاومت افزایش دهند، قدم بعدی ادامه روند صعودی خواهد بود. در این صورت قیمت بعدی برای عرض ۳۰ دلار است. پس از این قیمت باید در انتظار ثبت قیمت ۳۳ دلار ای برای این ارز باشیم.

 اما از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند قیمت این جفت ارز به عنوان یکی از ارزهای برتر بازار رمزارز نیز کاهش پیدا می کند. در این صورت قیمت برای روزهای متوالی دربازه میانه ۲۰.۱۱۱۱ و ۲۵.۷۸۲۴ دلار در نوسان خواهد بود. 

نمودار چهار ساعته

نمودار چهار ساعته این ارز نشان می دهد که مثلث بالا رونده ای ایجاد شده است. اگر قیمت در بازی فعلی ثابت بماند گاو ها می توانند برای ادامه مسیر صعودی و عبور از خط حق مقاومت وارد عمل شود. در این صورت اگر موفق شوند قیمت این ارز به ۳۱.۴۵۳۷ دلار می رسد.

 اما از سوی دیگر اگر خرس ها بتوانند قیمت را از سطح حمایت پایین تر بیاورند، قیمت این ارز تا ۲۲.۶۱ دلار کاهش پیدا می کند. در ادامه قیمت این ارز به ۲۱.۶۵ دلار نیز می رسد. اکنون میانگین متحرک در حال کاهش و شاخص قدرت نسبی نیز در منطقه منفی است. تمام این موارد نشان می دهد که خرس ها در حال حاضر کنترل اوضاع را به دست دارند. 

جفت ارز استلار لومنس و دلار 

قیمت ارز اکنون بین ۰.۳۲۵ و ۰.۳۵ دلار در نوسان است. قیمت در نهایت و روند صعودی را در پیش گرفته است. بنابراین در مجموع می توان گفت که گاوها برگ برنده را در اختیار دارند. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالای ۰.۴۰ دلار برسانند ادامه روند صعودی امکان پذیر خواهد بود.

میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز مثبت است. این امر نشان می دهد که گاو ها کنترل بازار را در دست دارند. ادامه روند صعودی برای این ارز قیمت ۰.۵۰ دلار را در پی خواهد داشت. البته در این صورت خرس ها وارد عمل می شوند.

 اگر گاوها موفق به افزایش قیمت نشوند این جفت ارز وارد روند نزولی می شود. حضور قدرتمند گاوها در بازار رمان متفاوتی را برای این عرض رقم خواهد زد.

 از سوی دیگر اگر تا بتوانم قیمت را از میانگین ۲۰ روزه کاهش دهند، ادامه روند نزولی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نمودار ۲۴ ساعته این از نشان می دهد که این جفت ارز مثلث متساوی الاضلاع را پشت سر گذاشته است. در واقع قیمت بعدی برای این ارز ۰.۴۴۵ دلار خواهد بود.

 میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده مثبت قرار دارد همه این ها نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. 

میانگین متحرک ۲۰ روزه بالاتر بیاید به این معنا خواهد بود که معامله گران با کاهش قیمت دارایی بیشتری را خریداری کردند. به این ترتیب ادامه روند صعودی امکان پذیر خواهد بود. اما کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز اولین نشانه ضعف ریتم صعودی این ارزش خواهد بود. در این صورت باید در انتظار کاهش قیمت ها باشیم.

 جفت ارز دلار و THETA

 THETA به عنوان یکی از ارزهای برتر بازار رمزارز اکنون در یک روند صعودی به سر می برد. این ارز در روزهای گذشته با ایجاد الگوی مثلث بالارونده به مسیر صعودی ادامه خواهد داد است. در نهایت این مثلث به قیمت ۲.۵۱ دلار خط می شود..

گاوها در یک تلاش موفقیت آمیز قیمت را از ۲.۵۱ دلار بالاتر کشیدند. اما به نظر می رسد آنها در ادامه مسیر چندان موفق نبودند. چرا که خرس ها به شدت از این بازه قیمتی دفاع می کنند. 

 با این وجود گاها دست از تلاش بر نداشتند و اجازه کاهش بیشتر قیمت را ندادند. اگر قیمت در سطح فعلی حفظ شود گاو ها می توانند بدون هیچ نگرانی به روند صعودی ادامه دهند و قیمت این ارز را از ۲۹۵۱ دلار بالاتر ببرند.

اگر موفق به انجام این کار شوند این گفت از روند صعودی ادامه خواهد داد. در نهایت قیمت ارز به ۳.۵۶ دلار نیز می رسد. اما اگر خرس ها بتوانند قیمت را از مثلث پایین بکشند چنین اتفاقی روی نمی دهد .

نمودار چهار ساعته خبر از کاهش میانگین متحرک ۲۰ روزه و کاهش شاخص قدرت نسبی می دهد. منفی شدن شاخص قدرت نسبی به معنای قدرت گرفتن خرس ها در بازار است. آنها در تلاش هستند که قیمت را پایین تر بیاورند. کاهش قیمت از ۲.۱۰ دلار ادامه روند نزولی را در پی خواهد داشت.

 از سوی دیگر اگر قیمت از بازه فعلی بالاتر برود، بع این معناست که گاوها از کاهش قیمت استفاده کردند و دارایی خود را در این ارز افزایش داده اند. در این صورت امکان ادامه مسیر صعودی و افزایش قیمت از ۲.۵۱ دلار نیز وجود خواهد داشت. 

 کلام آخر

ارزهای برتر بازار رمزارز طی سال های اخیر افت و خیزهای فراوانی را تجربه کرده است. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که روند بازار را زیر نظر داشته اید به خوبی می دانید که این روزها بازار رمز ارز روزهای خوشی را پشت سر می گذارد. 

 افزایش پذیرش اتریوم و بیت کوین در نزد موسسات مالی و سرمایه گذاران بزرگ بر محبوبیت این ارزها افزوده است. این روزها هر کسی می خواهد در بازار رمز ارز سرمایه گذاری کند. سرمایه گذاری در این بازار محدود به خرید بیت کوین یا اتریوم و دیگر رمز ارزها نمی شود. فرصت های موجود در این بازار هر روز در حال افزایش هستند. پروژه هایی که بر پایه بلاکچین طراحی شده اند توجه سرمایه گذاران بیشتری را به خود جلب می کند. به زودی روند صعودی تنها محدود به بیت کوین و اتریوم نخواهد بود. دنیای رمز ارز به مسیر صعودی ادامه می دهد. با این دنیا همراه شوید. برای خرید رمز ارز با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-dot-link-xlm-theta