نگرانی معامله گران بیت کوین از کاهش قیمت

قیمت بیت کوین در بازه های پایین تر از ۵۰ هزار دلار ثابت مانده است. به نظر می رسد ادامه روند  صعودی و عبور از ۵۰ هزار دلار برای بیت کوین امکان پذیر نباشد. همین امر منجر به نگرانی معامله گران بیت کوین شده است. 

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر موفق نشده است که از ۵۰ هزار دلار عبور کند. این سطح از نظر روانی از اهمیت زیادی در بازار برخودار است. بیت کوین در تاریخ ۶ مارس به کمتر از ۴۸ هزار دلار سقوط کرده است. 

معامله گرانی که به تازگی وارد این بازار شده اند، حرکت های این ارز را زیر نظر دانرد. آنها به دنبال عبور قیمت از ۵۰ هزار دلار و ادامه روند صعودی هستند. اما از سوی دیگر کاهش قیمت از سطح فعلی قیمت را به کمتر از ۴۶ هزار دلار می رساند. در این صورت شرایط برای کاهش بیشتر قیمت مهیا می شود. چنین رویدادی به ضرر روند صعودی فعلی خواهد بود. این روند بیش از یکسال است که در بازار حکم فرما شده است. 

 یک معامله گر ناشناس به سطح های دیگر اشاره کرده است که باید زیر نظر گرفته شوند. اگر بیت کوین موفق به حفظ سطح فعلی نشود و باید در انتظار کاهش قیمت این ارز تا حدود ۳۸ هزار دلار باشیم. در این صورت قیمت این ارز بین ۳۸ هزار و ۴۵ هزار دلار در نوسان خواهد بود. این در حالی است که پایین ترین قیمت این ارز در روزهای اخیر بسیار بالا بوده است. 

عوامل کاهش قیمت 

بهترین حال زیاد مهم ترین عامل تاثیر گذار روی قیمت بیت کوین حرکت نهنگ ها در بازار است. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که میزان معاملات انجام شده در تاریخ ۶ مارس به شدت افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که فعالیت ماینرها تغییری نکرده است. 

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید حرکت سرمایه ای که در اختیار نهنگ هاست همزمان با کاهش قیمت بیت کوین در تاریخ ۳ و ۴ مارس روی داده است.

دست های بزرگتر در پس پرده

 به گزارش کوین تلگراف بیت کوین از سوی قدرت های بزرگ بازار تحت فشار قرار گرفته است. ارزش اوراق ۱۰ ساله آمریکا و کاهش سهام شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی تا حد زیادی روی قیمت رمز ارزها تاثیر گذار هستند. چرا که سرمایه گذاران به دنبال چه دارایی هایی هستند که از خطر کمتری برخوردار باشند. 

در همین حال شاخص ارزش دلار یا DXY از سطح مقاومت عبور کرده است. این شاخص بالاترین رکورد خود را از نوامبر سال ۲۰۲۰ به ثبت رسانده است. 

 تحلیل گران و نگرانی معامله گران بیت کوین

 مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe) تحلیل گر کوین تلگراف به این نکته اشاره کرده است که روند نزولی بیت کوین پس از آخرین تلاش این ارز برای عبور از ۵۰ هزار دلار بی حرکت بوده است. 

این امر نشان می دهد که روند بازار همچنان نزولی است. و روند کلی بازار ضعیف شده است. به نظر می رسد که ۵۰ هزار دلار از دسترسی بیت کوین بسیار دور شده باشد و بیت کوین دیگر توان ادامه روند صعودی را نداشته باشد. 

 با این حال بیت کوین نیز درست مانند طلا همزمان با افزایش ارزش دلار و اوراق آمریکا روزهای سختی را تجربه می کنند. تحلیل گر کوین تلگراف در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرده است که ارزش اوراق و دلار به زودی به اوج می رسد. اکنون این ارزها در سطح مقاومت به سر می برند. به احتمال زیاد باید در انتظار افزایش ارزش این ارزها باشیم. از سوی دیگر در همین حال باید در انتظار کاهش قیمت بیت کوین و طلا نیز باشیم. 

او در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرده است که ماه مارس همواره ماه دشواری برای بازار بوده است. و تاریخ همواره تکرار می شود. با این حال ما همچنان به ادامه روند صعودی بیت کوین امیدوار هستیم و توجهی به کاهش قیمت نداریم. چرا که این کاهش در نتیجه قدرت گرفتن اوراق روی داده است و دوام چندانی نخواهد داشت. 

در آخر

 بیت کوین در روزهای اخیر موفق به افزایش از بازه ۵۰ هزار دلار نشده است و همین امر منجر به نگرانی معامله گران بیت کوین شده است. کاهش قیمت بیت کوین در حالی روی داده است که بازار اوراق آمریکا رونق گرفته و ارزش دلار افزایش پیدا کرده است. آنچه مسلم است آینده روشنی در انتظار بیت کوین و دیگر رمز ارزها ست. در شرایط فعلی به دلیل افزایش قیمت دلار پس از یک بازه نزولی طولانی مدت، شاهد کاهش قیمت بیت کوین هستیم. اما روند نزولی در بازار بیت کوین دوام چندانی نخواهد داشت. اگر همچنان در فکر خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها هستید از کاهش قیمت به نحو احسن استفاده کنید. برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارزها با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. 

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/this-is-not-good-says-bitcoin-trader-as-btc-price-remains-pinned-below-50k