نقد و بررسی TradeSanta؛ از این پلتفرم چه می‌دانید؟

مقدمه بررسی TradeSanta

دنیای سرمایه گذاری در حیطه ارزهای دیجیتال روز به روز در حال جذب هزاران سرمایه گذار و تریدرهای جدید به سمت خود است. به دلیل نوسانات بسیار زیادی که بازار ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت و بلند مدت دارد، سرمایه گذاری و کسب سود ممکن است برای تریدرهای تازه وارد کمی سخت و پر از چالش باشد. به همین دلیل بهتر است یک راهکار مناسب برای این مشخصه وجود داشته باشد تا از این بازار بتوان سود کسب کرد. یک راه حل مناسب برای این موضوع، استفاده از استراتژی‌های اتوماتیک است که تصمیمات و اقدامات انفجاری به منظور انتخاب گزینه مناسب برای سرمایه گذاری را از بین می‌برد. به وسیله این پلتفرم‌ها معمولا می‌توان منطقی‌تر سرمایه گذاری کرد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم یکی از برترین پلتفرم‌های اتوماتیک برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. نقد و بررسی TradeSanta را از دست ندهید.

نقد و بررسی TradeSanta؛ از این پلتفرم چه می‌دانید؟

دنیای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یک شاخه بسیار بزرگ و در عین حال نوپا در حیطه اقتصاد بین الملل به حساب می‌آید. برای این که بتوانید در این حیطه سرمایه گذاری موفقی داشته باشید، باید حتما اطلاعات کلی نسبت به شاخه مورد نظر خود داشته باشید. اگر در زمینه ارزهای دیجیتال تازه وارد هستید، استفاده از نرم افزار و پلتفرم‌های اتوماتیک برای سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

ترید سنتا را می‌توان یک پلتفرم اتوماتیک دانست که استراتژی‌های مختلفی را برای سرمایه گذاری در زمینه رمز ارزها برای شما فراهم می‌کند. نکته جالب درباره این پلتفرم این است که نظارت دایمی و لحظه به لحظه بر روی بازار به منظور انتقال استراتژی‌های مختلف فراهم نمی‌کند. ترید سنتا را که به صورت TradeSanta نیز می‌شناسند، از سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفت و تا به اینجای کار توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. این پلتفرم به دلیل استفاده آسان و کارایی بسیار مناسب خود در دنیای رمز ارزها توانسته به یکی از گزینه‌های عالی برای سرمایه گذاری پرسود در حوزه کریپتو تبدیل شود.

در حال حاضر پلتفرم ترید سنتا در اکثر مشهورترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال وجود دارد. کاربران می‌توانند به صرافی‌های مختلف مانند Binance, HitBTC, Huobi و دیگر پلتفرم‌های مشابه برای دسترسی به TradeSanta متصل شوند.

ابزارهای پلتفرم ترید سنتا چیست؟

اندیکاتورهای تکنیکال

تریدرها می‌توانند از سیگنال‌های مختلفی استفاده کنند. این سیگنال‌ها از اندیکاتورهایی مانند MACD، RSI و یا Bollinger Bands به منظور راه اندازی بات‌ها قابل دسترسی و استفاده است.

توقف ضرر و هدف گذاری در این زمینه

این ابزار در TradeSanta و به لطف ابزارهای پیشرفته موجود در آن باعث می‌شود میزان ریسک موجود در زمان ضرر به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

هدف گذاری در دریافت سود

به لطف این مشخصه در TradeSanta می‌توانید بیشترین سود ممکن را با بستن معامله در حداکثر رشد قیمت به دست آورید.

سامانه معاملاتی | بررسی TradeSanta

با بررسی TradeSanta به این نتیجه رسیدیم که این پلتفرم از کارایی بسیار زیادی برخوردار است. انجام معاملات در صرافی‌های مختلف حیطه ارزهای دیجیتال به وسیله یک پلتفرم و استفاده آسان آن از ویژگی پلتفرم ترید سنتا به حساب می‌آید.

مارتینگل

روش مارتینگل یا خرید پله‌ای میزان احتمال برنده شدن را نسبت به باخت کاهش داده و سود بیشتری را به شما ارایه می‌دهد.

۲FA

این مشخصه از حساب شما به وسیله فاکتور تعیین اعتبار و صحت ۲ یا همان ۲FA محافظت می‌کند.

Templates | بررسی TradeSanta

این پلتفرم بات‌ها را در یک الگو از قبل مشخص شده به وجود می‌آورد. این عامل باعث می‌شود تا تمامی انواع بات‌ها در دسترس شما قرار بگیرد. از این بات‌ها می‌توان به بلند، کوتاه Grid و بات‌های کوتاه و بلند DCA اشاره کرد.

پلتفرم Futures (alpha)

این مشخصه بات‌ها را به همراه لوریج در پلتفرم Futures قرار می‌گیرد.

استراتژی معاملاتی اصولی

نرم افزارد ترید سانتا بات‌هایی با مکانیزم متعادل سازی در ساختار داخلی خود دارد. تنها کاری که یک تریدر باید انجام دهد این است که به پلتفرم متصل شده و تبادل را انجام دهد. یک معامله را انتخاب کرده و مابقی کار را بات با قرار دادن ترتیب و اطلاعات مربوط به خرید یا فروش مورد نظر شما را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از سرمایه گذاری خود سود کسب کنید. اگر بازار بر خلاف آن چیزی که مد نظر تردید سانتا بود، حرکت کرد، بات‌ها ترتیب و دستورات بیشتری را در این زمینه ایجاد می‌کنند تا سود از سرمایه قرار گرفته در این بازار سریعتر به دست سرمایه گذار برسد. این استراتژی می‌تواند به دو شکل مختلف انجام شود. بررسی‌ TradeSanta نشان می‌دهد که می‌توانید بسیار اصولی‌تر از حالت معمولی در حیطه ارزهای دیجیتال فعالیت کنید.

استراتژی میانگین سازی هزینه دلاری (DCA)

 در پلتفرم ترید سانتا و به وسیله استراتژی DCA، اولین تقاضای خرید در رده اول و سپس درخواست‌های بعدی نیز به ترتیب به همین شکل قرار می‌گیرند. این مشخصه زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت و ارزش معامله بر خلاف انتظار پیش برود. برای تمام سفارشات اجرا شده، بات تنها یک حد برداشت سود برای تمام کوین‌های خریداری شده مشخص می‌کند. هنگامی که سفارش خرید جدیدی در این زمینه ثبت می‌شود، بات‌ها دوباره حد برداشت سود و میزان تقاضا را از نو محاسبه می‌کنند. دلیل این موضوع نیز رسیدن به میزان سود مورد نظر برای تمامی کوین‌های خریداری شده است. با بررسی TradeSanta به این نتیجه می‌توان رسید که این استراتژِی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده به حساب بیاید.

استراتژی گرید (Grid) | بررسی TradeSanta

زمانی که بررسی TradeSanta را انجام دادیم، متوجه شدیم که استراتژی گرید را می‌توان تا حدود نسبتا زیادی شبیه به استراتژی میانگین سازی هزینه دلاری یا همان DCA دانست. استراتژی گرید همانند DCA درخواست‌های مربوط به خرید را در زمانی که بازار بر خلاف انتظار بود، افزایش می‌دهد. این استراتژی یک تفاوت شاخص با مورد بالا دارد. تفاوت این استراتژی در آن است که حد برداشت سود به صورت مقطعی و جداگانه است. این به این معنی است که برای هر دستور خرید، یک دستور فروش نیز صادر می‌شود. به زبانی ساده‌تر، برای هر دستور خرید، یک دستور فروش و حد برداشت سود نیز وجود دارد.

مطالب دیگر را بخوانید

در پلتفرم ترید سانتا می‌توان گفت که از این دو استراتژی به صورت همزمان استفاده می‌شود تا میزان ارزش و قیمت سرمایه شما حالتی افزایشی داشته باشد. هر دوی بات‌ها در این پلتفرم، اولین دستور را ثبت کرده و آن را قرار می‌دهند. با این وجود اگر قیمت مد نظر برای شما حالت کاهشی داشت، DCA و Grid میزان خرید بیشتری را قرار می‌دهند تا متعادل سازی صورت بپذیرد. تنها تفاوت در این است که بات Grid 2 درخواست خرید و ۲ درخواست فروش دارد. این در حالی است که بات DCA دو دستور خرید و یک دستور فروش دارد. دستور فروش بات DCA برابر سطح ۲ خریدهای قبلی است و در این بین قیمت‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. هر دوی این استراتژی‌ها در زمانی که قیمت کوین‌ها در حالت افزایش یا کاهش باشند نیز فعالیت می‌کنند.

پلتفرم ترید سانتا و اپلیکشین‌های تلفن همراه

برای این که این پلتفرم برای اکثر گدجت‌های در اختیار کاربران مناسب باشد، می‌توانید آن را بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کنید. با بررسی TradeSanta به این نتیجه رسیدیم که این پلتفرم به راحتی بر روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS نصب و پیاده سازی می‌شوند. نکته مثبت درباره نسخه موبایلی آن این است که از آن می‌توان همانند نسخه اصلی با تمام ویژگی‌های موجود استفاده کرد. از این امکانات می‌توان به بررسی میزان سود، آنالیزهای تکنیکال، نوسان گیری، مدیریت و خلق بات‌های جدید، مشخصه‌های همانند مارتینگل، حد ضرر، اندیکاتورهای تکنیکال و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

بررسی TradeSanta از نظر هزینه و ویژگی‌های حالات مختلف آن

این پلتفرم با برخورداری از سه پلن بر اساس سطح تریدرها و همچنین امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، هزینه مشخصی در ماه را برای این افراد تعیین کرده است. برای افرادی که به صورت ابتدایی قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال و استفاده از نرم افزار ترید سنتا را دارند، ۴۹ بات در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. این افراد نیز باید ماهانه ۱۴ دلار برای این پلتفرم هزینه پرداخت کنند. نمونه پیشرفته آن مناسب افرادی است که اطلاعات اصولی درباره این حیطه سرمایه گذاری داشته و می‌خواهد استفاده بیشتری از ترید سنتا داشته باشد. از مشخصه‌های حالت پیشرفته این پلتفرم می‌توان به وجود ۹۹ بات، سیگنال‌های RSI، MACD و همچنین حد دریافت سود اشاره کرد. سرمایه گذاران نیز برای استفاده از این حالت ترید سنتا باید ماهانه ۲۰ دلار هزینه پرداخت کنند.

حالت دیگری نیز برای استفاده از نرم افزار ترید سنتا نیز وجود دارد که کارایی و عملکرد بهتر اما گران‌تری نسبت به دو نمونه بالا دارد. در این مشخصه که با نام ماکزیمم نیز معروف است، فرد به تعداد نامحدودی از بات دسترسی خواهد داشت. در این مدل می‌توانید همانند نمونه پیشرفته از سیگنال‌های RSI وMACD استفاده کنید. همچنین حد دریافت سود نیز برای شما مشخص می‌شود. در نسخه‌های آینده این پلتفرم قرار است بازار قراردادهای آتی یا همان Futures Market نیز در حالت ماکزیمم برای استفاده وجود خواهد داشت. هزینه پرداختی نیز برای این مشخصه از ترید سانتا ۳۰ دلار در ماه است.

جمع بندی

نقد و بررسی TradeSanta و اطلاعات مربوط به این نرم افزار از مواردی بود که در این مقاله به آن پرداخته شد. با توجه به اطلاعات و مشخصه‌هایی که نسبت به TradeSanta به آن پرداخته شد، آیا این پلتفرم می‌تواند برای دریافت سود و افزایش سرمایه در حوزه ارزهای دیجیتال انتخابی مناسب باشد؟ به نظر شما چه مشخصه‌های دیگری نیز باید در پلتفرم TradeSanta وجود می‌داشت تا آن را بهتر از حالت حاضرش تبدیل کند؟ نظر شما چیست؟ با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید