راهنمای معامله رمز ارزها و اطلاعات کلی برای تازه‌کاران

راهنمای معامله رمز ارزها از راهنمایی‌های جالب و کاربردی در زمینه رمز ارزهاست که قصد داریم امروز به‌طور جامع و کامل به آن بپردازیم. معامله ارزهای دیجیتال، یکی از مهم‌ترین موضوعات در این زمینه است. معامله‌گران بسیاری با یادگیری تکنیک‌های مهم معامله، قادرند که سودهای بسیاری را از این زمینه بدست آورند. اگر شما نیز مشتاق یادگیری این کار ضروری هستید، با ما همراه باشید تا امروز راهنمای کامل معامله ارزهای دیجیتال را برای شما تازه‌واردان به این زمینه، به‌طور کامل ارائه دهیم.

راهنمای معامله رمز ارزها

ارزهای دیجیتال، سرزمین پول جادویی اینترنتی هستند. شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید نیز احتمالا تا به‌حال درباره برد و باخت مبالغ بزرگ در فضای ارزهای دیجیتال، شنیده‌اید. شاید شما هم لامبورگینی‌ها و مقادیر باورنکردنی پولی که افراد در اوایل سال ۲۰۱۸ بدست آورده‌اند را دیده باشید و بخواهید چنین پول‌هایی را خود بدست آورید.

اگر قصد دارید که خرید ارزهای دیجیتال را آغاز کنید و می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه چنین ارزهایی را باموفقیت معامله کرده و یا در آنها سرمایه‌گذاری کنید، این مقاله مخصوص شماست. مفتخریم که امروز راهنمای کامل معامله بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را با استفاده مطالب دقیق و آسان، خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

رمز ارز چیست؟

اولین قدم در آغاز راهنمایی معامله رمز ارزها، شناختن این ارزهاست. به‌زبان ساده، ارزهای دیجیتال درواقع پول دیجیتالی جفت به جفت (P2P) هستند. این بدان معناست که این پول‌ها نیازی به نظارت یک مقام مرکزی همچون یک بانک، ندارند. در اصل یعنی تا زمانی که مالک ارزهای دیجیتالی خود هستید، شما بانک خودتان به‌حساب می‌آیید و نیازی به یک بانک دیگر ندارید. همچنین این مسئله نشان‌گر آن نیز است که می‌توانید پول خود را برای هر کسی که بخواهید بفرستید. فرقی ندارد که آنها حتی در این کشور هستند و یا نه. شما می‌توانید این کار را در عرض چند دقیقه و با کم‌ترین هزینه‌ها انجام دهید.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

بیت کوین نیز یک ارز دیجیتال است که در ژانویه سال ۲۰۰۹ به‌وجود آمد. این ارز درواقع ایده‌ای را دنبال می‌کند که فرد مرموزی با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» برروی کاغذ آورد. بیت کوین یک نوع از ارزهای دیجیتال است. هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد و معاملات تنها برروی یک دفترکل عمومی نگهداری می‌شوند که برای همه شفاف است و هر کسی به آن دسترسی دارد. تمام معاملات بیت کوین نیز توسط مقادیر بزرگی از قدرت محاسبه کامپیوترها، تأیید می‌شوند.

اطلاعات کلی این رز دیجیتال:

  • بیت کوین نه از سمت هیچ دولت و یا بانکی به‌وجود آمده و پشتیبانی می‌شود و نه بیت کوین، خود به‌تنهایی به‌عنوان یک کالای ارزشمند به‌حساب می‌آید. با‌وجود اینکه این ارز دیجیتال در بیشتر نقاط دنیا یک پول قانونی نیست، اما بسیار محبوب است و موجب راه‌اندازی صدها ارز دیجیتال دیگر شده است. به چنین ارزهایی مجموعا آلت کوین (altcoin) می‌گویند. بیت کوین را نیز به‌صورت «BTC» به‌شکل خلاصه می‌نویسند.
  • بیت کوین در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد و از نظر بزرگی سرمایه بازار، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیاست که امروز در راهنمای معامله رمز ارزها به این ارز دیجیتال نیز می‌پردازیم.
  • برخلاف ارز فیات، بیت کوین با استفاده از سیستم دفترکل غیرمتمرکزی به‌نام بلاک چین (blockchain)، ساخته، توزیع، معامله و ذخیره می‌شود.

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

اتریوم نیزیک پلتفرم بلاک چین با ارز دیجیتال خود است که اتر (ETH) یا اتریوم (Ethereum) نام دارد. این ارز دیجیتال همچنین یک زبان برنامه‌نویسی مخصوص به‌نام سالیدیتی (Solidity) دارد.

به‌عنوان یک شبکه بلاک چین، اتریوم یک دفترکل غیرمتمرکز برای تأیید و ثبت معاملات است. کاربران اتریوم می‌توانند برنامه‌های کاربردی را برروی این پلتفرم بسازند و منتشر کنند و همچنین از آنها کسب درآمد کرده و یا استفاده کنند. آنها می‌توانند برای همین منظور نیز از ارز دیجیتال اتر به‌عنوان روش پرداخت خود، استفاده کنند.

ویژگی‌های کلی این ارز دیجیتال:

  • اتریوم به‌عنوان یک ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار تنها نسبت به بیت کوین، نفر دوم است.
  • این ارز دیجیتال، یک پلتفرم بر مبنای بلاک چین اوپن سورس است که برای ساختن و به‌اشتراک‌گذاری برنامه‌های سرگرم‌کننده، خدمات مالی و تجاری استفاده می‌شود.
  • کاربران اتریوم برای استفاده از دپس (Dapps) هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنند. به این هزینه‌ها نیز «گس» (Gas) گفته می‌شود. چرا که این هزینه‌ها بسته مقدار قدرت پردازش مورد نیاز، تغییر می‌کنند.
  • اتریوم همچنین ارز دیجیتال مخصوص به خود را داراست که اتر یا به‌صورت خلاصه، ETH نام دارد.

آلت کوین‌ها چه کوین‌هایی هستند؟

آلت کوین‌ها درواقع ارزهای دیجیتال دیگری به‌غیر از بیت کوین هستند. آنها مشخصاتی همچون بیت کوین دارند اما از بعضی جهات نیز با آن متفاوت هستند که در ادامه راهنمای معامله رمز ارزها به آن می‌پردازیم. برای مثال، برخی از آلت کوین‌ها از مکانیسم اجماع متفاوتی برای تولید بلاک‌ها و یا تأیید معاملات، استفاده می‌کنند. همچنین آنها با ارائه قابلیت‌های جدید و بیشتری همچون قراردادهای هوشمند و یا نوسانات قیمت کم، خود را از بیت کوین، متمایز می‌کنند.

ویژگی‌های این کوین‌ها:

  • اصطلاح «آلت کوین» به تمام ارزهای دیجیتالی به‌غیر از بیت کوین برمی‌گردد.
  • آلت کوین‌ها از مارس ۲۰۲۱، با بیش از ۹,۰۰۰ ارز دیجیتال و حساب، به‌عنوان ۴۰% از کل بازار ارزهای دیجیتال محاسبه شده‌اند.
  • برخی از انواع اصلی آلت کوین‌ها شامل ارزهای دیجیتال مبنی بر استخراج، استیبل کوین‌ها، توکن‌های اوراق بهادار (security tokens) و توکن‌های کاربردی (utility tokens) نیز می‌شوند.
  • آلت کوین‌ها همچنین در آینده می‌توانند شامل ارزهای دیجیتال مبنی بر استخراجی به‌غیر از بیت کوین باشند؛ چرا که استفاده از فناوری، همچنان در حال توسعه است.
  • کوین بایننس (Binance Coin) و اتریوم از لحاظ سهام بازار، بزرگ‌ترین آلت کوین‌ها به‌حساب می‌آیند.

معامله ارزهای دیجیتال چیست؟

معامله، یک مفهوم اقتصادی اساسی است که شامل خرید و فروش دارایی‌های مختلف می‌شود. این دارایی‌ها نیز می‌تواند هم کالا و هم خدماتی باشد که خریداران برای استفاده از آنها به فروشندگان پول می‌دهند. در دیگر موارد نیز معاملات می‌تواند شامل معامله کالاها و خدمات در میان طرفین معامله باشد.

در زمینه بازارهای مالی، دارایی‌هایی که معامله می‌شوند، ابزارهای مالی (financial instruments) نام دارند. این ابزارها می‌توانند سهام، اوراق قرضه، جفت‌های ارزی در بازار فارکس (Forex)، آپشن (Options)، فیوچرز (Futures)، محصولات مارجین (Margin)، ارزهای دیجیتال و موارد بسیار دیگری باشند. اگر این اصطلاحات برای شما جدید است، نگران نباشید. در ادامه راهنمای معامله رمز ارزها تمام آنها را خدمت شما بررسی می‌کنیم.

اصطلاح معامله، معمولا برای اشاره به معاملات کوتاه مدت، استفاده می‌شود. معاملاتی که در آنها معامله‌گران به‌صورت فعالانه در قالب‌های زمانی نسبتا کوتاه مدت، وارد موقعیت‌های معاملاتی شده و سپس از آنها خارج می‌شوند. اگرچه که این فرضیه کمی گمراه‌کننده‌ای است. درحقیقت، معامله ممکن است به طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های متفاوتی همچون معاملات روزانه (Day trading)، سوئینگ تریدینگ (Swing trading)، ترند تریدینگ (Trend trading) و بسیار دیگری از استراتژی‌ها شود. اما نگران نباشید؛ ما تمام این موارد را با جزئیات کامل خدمت شما بررسی خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال چیست؟

سرمایه‌گذاری نیز اختصاص دادن منابعی همچون سرمایه و سهام به چیزی با انتظار کسب سود بیشتر است. این نیز می‌تواند شامل استفاده از پول برای تأمین مالی و یا شروع یک کسب و کار باشد. یا حتی می‌تواند شامل خرید یک زمین با هدف فروش دوباره آن، چند وقت بعد و با قیمت بالاتر نیز باشد. در بازارهای مالی، سرمایه‌گذاری معمولا شامل گذاشتن سرمایه در ابزارهای مالی با امید فروش بعدتر آنها با یک قیمت بالاتر است. انتظار بازگشت سرمایه، هسته اصلی مفهوم سرمایه‌گذاری است که به‌عنوان «ROI» نیز شناخته می‌شود. برخلاف معامله، سرمایه‌گذاری معمولا رویکردهای بلند مدتی را برای کسب سود به‌کار می‌گیرد.

هدف یک سرمایه‌گذار نیز آن است که ثروت خود را در طی دوره بلندتری از زمان که ممکن است سال‌ها و یا حتی دهه‌ها طول بکشد، بدست آورد. راه‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد اما سرمایه‌گذاران معمولا از عوامل اصلی برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوب و بالقوه، استفاده می‌کنند. مهم‌ترین بخش راهنمای معامله رمز ارزها آن است که با این نکات به‌خوبی آشنا باشید. سرمایه‌گذاران، به‌دلیل ماهیت بلند مدت رویکرد آنها، معمولا نگران نوسانات قیمتی کوتاه مدت نیستند. همچنین آنها معمولا به‌صورت مجهول باقی می‌مانند و اصلا نگران ضررهای کوتاه مدت خود نیز نیستند.

تفاوت معامله با سرمایه‌گذاری

هم معامله‌گران و هم سرمایه‌گذاران به‌دنبال کسب سود در بازارهای مالی هستند. اگرچه که روش‌های آنها برای رسیدن به این هدف، بسیار متفاوت است.

به‌طور کلی، سرمایه‌گذاران به‌دنبال کسب یک بازگشت سرمایه پس از دوران بلند مدت‌تری از زمان هستند که ممکن است سال‌ها و یا دهه‌ها نیز طول بکشد. از آنجایی که سرمایه‌گذاران، افق زمانی بلندتری را دارند پس بازگشت‌های سرمایه مورد نظر آنها برای هر سرمایه‌گذاری نیز به‌همین صورت بسیار بزرگ‌تر است.

از طرف دیگر معامله‌گران نیز تلاش می‌کنند تا از نوسانات بازار، سود کنند. آنها بارها به موقعیت‌های معاملاتی مختلف وارد شده و از آنها خارج می‌شوند. همچنین ممکن است به دنبال بازگشت سرمایه‌های کوچک از هر معامله باشند. چرا که معمولا وارد چندین معامله می‌شوند. اما کدام‌یک از آنها بهتر است و کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟ این کاملا به شما بستگی دارد. شما می‌توانید شروع به یادگیری این بازار کنید و سپس نیز با انجام آن، بیشتر یاد بگیرید. با گذر زمان، شما قادر خواهید بود که انتخاب کنید کدام‌یک برای اهداف مالی، شخصیت و مشخصات معاملاتی شما مناسب‌تر است.

تحلیل بنیادی (FA) چیست؟

تحلیل بنیادی، یک روش برای ارزیابی ارزش‌گذاری دارایی‌های مالی است. این روش نیز در راهنمای معامله رمز ارزها یکی از مهم‌ترین نکات است که باید بیاموزید. یک تحلیل‌گر بنیادی، هم فاکتورهای مالی و هم اقتصادی را مطالعه می‌کند تا بتواند تشخیص دهد که ارزش یک دارایی، منصفانه و خوب است یا خیر. این می‌تواند شامل شرایط اقتصادی کلانی مانند موقعیت اقتصادی بزرگ‌تر، شرایط صنعت و یا درصورت وجود تجارت، شامل تجارت مرتبط با دارایی باشد. همچنین این موارد را می‌توان از طریق شاخص‌های اقتصاد کلان پیشرو و یا قدیمی، دنبال کرد.

زمانی که تحلیل بنیادی انجام شد، تحلیل‌گر مشخص می‌کند که آیا دارایی کم ارزش شده است یا باارزش. سرمایه‌گذاران می‌توانند زمانی که تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را می‌گیرند از این نتایج، استفاده کنند. در مورد ارزهای دیجیتال، تحلیل‌های بنیادی ممکن است شامل زمینه نوظهور علوم دیتا شوند که مربوط به دیتای بلاک چین عمومی به‌نام معیارهای درون زنجیره‌ای است.

این معیارها نیز شامل نرخ هش شبکه، دارندگان ارز برتر، تعداد آدرس‌ها، تحلیل معاملات و بسیاری دیگر از موارد هستند. تحلیل‌گران با استفاده از فراوانی دیتای موجود در بلاک چین‌های عمومی، می‌توانند معیارهای فنی پیچیده‌ای را بسازند که جنبه‌های مشخص سلامت کلی شبکه را اندازه بگیرد. درحالی که تحلیل بنیادی به‌طور گسترده‌ای در فارکس و یا بازار سهام نیز استفاده می‌شود، این تحلیل برای ارزهای دیجیتال در وضعیت فعلی، مناسب نیست.

این سطح از دارایی، یعنی دارایی دیجیتال، آنقدر جدید است که چارچوب کامل و استانداردی برای تعیین ارزش‌های بازار آن وجود ندارد. علاوه بر آن، بیشتر بازار با حدس و گمان و روایت‌های افراد مختلف، هدایت می‌شود. همچنین، در راهنمای معامله رمز ارزها بیشتر معیارهای بنیادی معمولا تأثیرات ناچیزی برروی قیمت یک ارز دیجیتال خواهند داشت. گرچه که شاید زمانی که بازار ارزهای دیجیتال به بلوغ بیشتری رسید، راه‌های دقیق‌تری نیز برای فکر کردن به ارزش‌گذاری دارایی‌های دیجیتالی نیز توسعه یابد.

تحلیل فنی (TA) ارزهای دیجیتال چیست؟

تحلیل‌گران فنی با رویکردی متفاوت عمل می‌کنند. ایده اصلی پشت تحلیل فنی آن است که حرکات قیمتی سابق نیز ممکن است مشخص کند که بازار در آینده احتمالا به چه صورتی عمل خواهد کرد. تحلیل‌گران فنی سعی نمی‌کنند که ارزش ذاتی یک دارایی را پیدا کنند. در عوض، آنها به فعالیت‌های معاملاتی سابق نگاه کرده و سعی می‌کنند که فرصت‌ها را براساس آن‌، مشخص کنند.

این می‌تواند شامل تحلیل حجم و عملکرد قیمت، الگوهای نمودار، استفاده از معیارهای فنی و بسیاری از ابزارهای رسم نمودار دیگر باشد. هدف این تحلیل‌ها نیز ارزیابی نقاط قوت و ضعف موجود در بازار است. باتوجه به آنچه که گفته شد، تحلیل فنی تنها یک ابزار برای پیش‌بینی احتمالات حرکت قیمت آینده نیست؛ بلکه می‌تواند یک چارچوب مفید برای مدیریت ریسک نیز باشد.

از آنجایی که تحلیل فنی، یک مدل برای تحلیل ساختار بازار ارائه می‌دهد،‌ پس باعث می‌شود که مدیریت معاملات، مشخص و قابل‌اندازه‌گیری‌تر باشد. در زمینه ارزهای دیجیتال، اندازه‌گیری ریسک درحقیقت اولین قدم برای مدیریت آن است. این دلیل آن است که برخی از تحلیل‌گران فنی ممکن است که به‌عنوان معامله‌گران جدی تلقی نشوند. آنها ممکن است از تحلیل فنی صرفا به‌عنوان چارچوبی برای مدیریت ریسک، استفاده کنند. این نیز از نکات بسیار مهم در راهنمای معامله رمز ارزها به‌شمار می‌رود.

تمرین تحلیل فنی را می‌توان در هر بازار مالی اعمال کرد و از این تحلیل در بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال، به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. اما آیا تحلیل فنی واقعا کار می‌کند؟ خب همانطور که پیش‌تر نیز خدمت شما توضیح دادیم، ارزیابی بازارهای ارزهای دیجیتال بیش از هر چیز با حدس و گمان، هدایت می‌شود. همین موضوع نیز آنها را به زمین بازی ایده‌آل تحلیل‌گران فنی تبدیل کرده است. چرا که آنها نیز تنها با در نظر گرفتن عوامل فنی، می‌توانند در این زمینه جلو بروند.

تحلیل بنیادی یا تحلیل فنی؟ کدام‌یک بهتر است؟

این کاملا به استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد. اما چرا از هر دوی آنها استفاده نکنیم؟ بیشتر روش‌های تحلیل بازار زمانی بهترین نتیجه را می‌دهند که با دیگر روش‌ها و عوامل، ترکیب شوند. بدین‌صورت، شانس بیشتری برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری معتبرتری وجود دارد. ترکیب استراتژی‌های معاملاتی مختلف ممکن است همچنین به از بین بردن تعصبات فرایند تصمیم‌گیری شما نیز کمک بسیاری کند.

از این مفهوم گاهی به‌عنوان «تلاقی» استفاده می‌شود. معامله‌گران تلاقی، استراتژی‌های مختلف را با هم ترکیب می‌کنند و مزیت هر کدام را بیرون می‌کشند. ایده این کار آن است که فرصت‌های معاملاتی که از طرف استراتژی‌های ترکیب‌شده ارائه می‌شوند، ممکن است از آنهایی که تنها از طرف یک استراتژی ارائه می‌شوند، قدرت بیشتری داشته باشند.

راهنمای معامله رمز ارزها و استراتژی معامله

استراتژی معامله، به‌زبان ساده یک نقشه است که شما هنگام اجرای معاملات، آنها را اجرا می‌کنید. ما یک رویکرد مستقل و درست برای معامله نداریم؛ پس هر استراتژی به‌طور گسترده‌ای به مشخصات معامله‌گر و ترجیحات او بستگی دارد. صرفه‌نظر از آنکه رویکرد شما برای معامله چیست، چیدن یک برنامه و نقشه حقیقتا حیاتی است. نقشه، نمای کلی اهداف شما را نشان داده و می‌تواند از آنکه به‌دلیل احساسات و هیجانات از دور معاملات خارج شوید، جلوگیری کند. معمولا در این نقشه‌ها، شما تصمیم خواهید گرفت که چه چیزی را معامله کنید، چطور معامله را انجام دهید و همچنین نقاطی را معلوم خواهید کرد که در آن نقاط، وارد معاملات و از آنها خارج شوید.

استراتژی معاملات روزانه چیست؟

معاملات روزانه، یک استراتژی است که شامل موقعیت‌های ورود و خروج در طول یک روز می‌شود. این اصطلاح از بازارهای قدیمی می‌آید و به این موضوع اشاره دارد که این معاملات تنها در طول روز و در دوره‌های زمانی مشخصی باز هستند. خارج از آن مدت‌های زمانی، از معامله‌گران روزانه انتظار نمی‌رود که موقعیت‌های خود را باز بگذارند. بازارهای ارزهای دیجیتال همانطور که شاید بدانید، به ساعت‌های باز یا بسته شدن، محدود نیستند. این را نیز به‌خوبی در راهنمای معامله رمز ارزها می‌آموزید. شما می‌توانید در هرساعت و هر روز از سال، معاملات خود را انجام دهید.

اما همچنان اصطلاح معاملات روزانه در زمینه معاملات ارزهای دیجتال به سبکی از معامله برمی‌گردد که معامله‌گران در آن در طول ۲۴ ساعت به موقعیت‌ها وارد شده و از آنها خارج می‌شوند. در معاملات روزانه، شما معمولا برای تشخیص آن که چه دارایی‌هایی را معامله کنید، به تحلیل‌های فنی متکی هستید. چرا که سود چنین بازه‌های زمانی کوتاهی می‌تواند بسیار کم باشد. پس شما احتمالا تصمیم می‌گیرید که در طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها معامله کنید تا سعی کنید بازگشت سرمایه خوبی را برای خود رقم بزنید. گفته می‌شود برخی ممکن است حتی جفت‌های معاملاتی یکسانی را تا سال‌ها، معامله کنند.

این سبک از معاملات، مشخصا یک استراتژی معامله بسیار فعال است. این استراتژی می‌تواند بسیار سودآور باشد. اما مقدار قابل توجهی ریسک را نیز به‌همراه دارد. همچنین معامله روزانه به‌طور کلی برای معامله‌گران باتجربه، مناسب‌تر است.

استراتژی سوئینگ تریدینگ چیست؟

سوئینگ تریدینگ نیز یک سبک معامله است که قصد دارد تا دستاوردهای مدت زمانی کوتاه تا متوسطی در سهام یا هر ابزار مالی دیگر و در طول یک بازه از چند روز تا چند هفته را بدست آورد. در ادامه راهنمای معامله رمز ارزها به تمام این موارد می‌پردازیم. معامله‌گران سوئینگ در وهله اول از تحلیل فنی استفاده می‌کنند تا فرصت‌های معاملاتی را بررسی کنند. چنین معامله‌گرانی ممکن است به‌علاوه از تحلیل بنیادی نیز برای تحلیل تمایلات و الگوهای قیمتی، استفاده کنند.

ویژگی‌های کلی این استراتژی:

  • سوئینگ تریدینگ شامل به‌کارگیری معاملاتی می‌شود که چند روز تا چند ماه ادامه دارند. تا بدین‌وسیله بتواند از یک حرکت قیمت مورد انتظار، سود بدست آورد.
  • این استراتژی، معامله‌گر را در برابر ریسک‌های شبانه و آخر هفته‌ای نیز قرار می‌دهد که در آنها قیمت می‌تواند شکاف بردارد و ارزش بسیار متفاوتی پیدا کند.
  • معامله‌گران سوئینگ می‌توانند با استفاده از نسبت پاداش ریسک ساخته‌شده بر مبنای حد سود و حد ضرر، سود خود را بدست آورند. آنها همچنین می‌توانند بر اساس عوامل فنی و یا حرکات اصلی قیمت، سود و یا ضرر کنند.

معامله اسکالپینگ چیست؟

از بین تمام استراتژی‌های گفته‌شده، اسکالپینگ در دسته کوچک‌ترین بازه‌های زمانی جای می‌گیرد. معامله‌گران این دسته، تلاش می‌کنند تا معمولا با وارد و خارج شدن از موقعیت‌ها در دقیقه و یا حتی ثانیه، با نوسانات کوچک قیمت، بازی کنند. به‌دلیل بازه‌های زمانی کوتاه، معامله‌گران اسکالپینگ معمولا درصد سود بسیار کمی که بیشتر اوقات زیر ۱% است را بدست می‌آورند.

شما می‌توانید این استراتژی را نیز در راهنمای معامله رمز ارزها در این مقاله، یاد بگیرید. اسکالپینگ، بازی اعداد است. پس سودهای کوچک نیز می‌تواند در طول زمان، تکرار شده، برروی هم جمع شود و مقادیر بزرگی را تشکیل دهد. معامله اسکالپینگ به‌هیچ‌عنوان مناسب تازه‌واردان به زمینه ارزهای دیجیتال نیست.

 چرا که برای موفق شدن در چنین معاملاتی، درک عمیق بازار، پلتفرم‌هایی که در آنها معاملات را انجام می‌دهید و تحلیل‌های فنی، کاملا ضروری است. به‌همین دلیل برای معامله‌گرانی که می‌دانند دارند چه کار می‌کنند، تشخیص الگوهای درست و کسب سود از نوسانات قیمتی کوتاه مدت می‌تواند بسیار سودآور باشد.

استراتژی خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال

استراتژی خرید و نگهداری، همانطور که از نام آن پیداست، شامل خرید و نگهداری یک دارایی است. این استراتژی، یک بازی مجهول بلند مدت است که معامله‌گران در آن، دارایی را خریداری کرده و سپس صرف‌نظر از شرایط بازار، آن را به حال خود رها می‌کنند. مثال خوبی از این استراتژی در فضای ارزهای دیجیتال، «نگهداری» (Holding) است. نگهداری، معمولا به سرمایه‌گذارانی برمی‌گردد که ترجیح می‌دهند به‌جای معامله فعالانه، یک دارایی را خریده و تا سال‌ها نگه دارند.

راهنمای معامله رمز ارزها با معاملات کاغذی

این استراتژی نوعی شبیه‌ساز معاملات است به سرمایه‌گذاران اجازه تمرین خرید و فروش بدون ریسک پول واقعی را می‌دهد. با این استراتژی، شما می‌توانید استراتژی‌های جدید سرمایه‌گذاری را پیش از آنکه در واقعیت اجرا کنید، تمرین کرده باشید. بسیاری از دلالان آنلاین به مشتریان خود، استفاده از چنین استراتژی جالبی را پیشنهاد می‌دهند. معاملات کاغذی به تازه‌کاران یاد می‌دهد که چطور از پلتفرم‌ها استفاده کرده و معامله کنند.

موقعیت خرید و فروش

لانگ پوزیشن و یا موقعیت خرید (long position) به‌معنای خرید یک دارایی به‌انتظار بالا رفتن قیمت آن است. خرید و نگهداری طولانی مدت دارایی‌ها، یکی از روش‌های رایج سرمایه‌گذاری مخصوصا برای آنهایی است که معاملات را به‌تازگی آغاز کرده‌اند. تمام استراتژی‌های معامله بلند مدت نیز بر فرض آن هستند که قیمت دارایی آنها بالا خواهد رفت.

شورت پوزیشن و یا موقعیت فروش (short position) نیز به‌معنای فروش دارایی با قصد خرید آن بعدتر با قیمت کمتر و بدست آوردن سود است. این نوع موقعیت به مارجین تردینگ مربوط است که با دارایی‌های قرضی، انجام می‌شود. فروش ارزهای دیجیتال نیز بسیار آسان است و تنها کافی است به تحلیل‌ها توجه کنید تا بدانید باید کدام دارایی خود را فروخته و یا کدام دارایی‌ها را خریداری کنید.

راهنمای معامله رمز ارزها در دفتر سفارشات

دفتر سفارشات یا اوردر بوک (order book) نیز مجموعه‌ای از سفارشات باز اخیر برای یک دارایی است که براساس قیمت، طبقه‌بندی شده است. شما نیز وقتی سفارشی را ثبت می‌کنید، فورا تکمیل نمی‌شود و ابتدا در این دفتر، اضافه می‌شود. سپس در همان دفتر باقی می‌ماند تا با یک سفارش دیگر تکمیل و یا کنسل شود.

همچنین این دفترها در هر پلتفرم، متفاوت هستند. اما به‌طور کلی تقریبا دارای اطلاعات مشابهی هستند. سفارشات در چنین دفتری نیز از طریق یک سیستم که «موتور تطابق» نام دارد، با یکدیگر منطبق می‌شوند. این سیستم، درحقیقت هسته مفهوم معاملات الکترونیکی است.

حجم معاملاتی چیست؟

حجم معاملاتی را می‌توان به‌عنوان یک شاخص اصلی در نظر گرفت. این حجم، نشان‌دهنده تعداد واحدهای جداگانه معامله‌شده یک دارایی در مدت زمان مشخص است. این شاخص اساسا نشان می‌دهد که دارایی مورد نظر، چند بار در یک زمان، دست به دست چرخیده است.

برخی این عامل را مهم‌ترین شاخصه فنی ارزهای دیجیتال می‌دانند. معامله‌گران با استفاده از حجم در معاملات، می‌توانند قدرت گرایشان اصلی را اندازه بگیرند. اگر نوسانات بالا با حجم معاملاتی بالا همراه باشد، این به‌عنوان تأییدیه حرکت شناخته می‌شود. اما اگر نوسانات با حجم بالا همراه نباشد، تمایلات اصلی ارز نیز ضعیف است.

راهنمای معامله رمز ارزها در بایننس

به‌عنوان آخرین بخش از راهنمای کامل معامله رمز ارزها، می‌خواهیم چگونگی معامله در صرافی بایننس (Binance exchange) را به شما بگوییم. اگر تا به اینجا با ما همراه بودید و انواع معاملات و چگونگی انجام آن را تا حدودی متوجه شدید، حالا نوبت آن است که وارد عمل شوید.

برای این منظور نیز ابتدا نیاز به تبدیل ارز فیات خود به ارز دیجیتال دارید. ارز فیات درحقیقت همان پول معمولی است. راحت‌ترین راه برای تبدیل پول نیز رفتن به صفحه «خرید رمز ارز» در صرافی بایننس است. در این قسمت، شما گزینه‌های بسیاری خواهید داشت. می‌توانید رمز ارز را با کارت اعتباری خود، با استفاده از حساب بانکی در معامله P2P و حتی با استفاده از راه حل‌های شخص ثالثی همچون Simplex، Paxful و یا Koinax، خریداری کنید.

زمانی که ارز دیجیتال خود را خریداری نمودید، حالا می‌توانید اقدامات بسیاری با آن انجام دهید. شما می‌توانید به نقطه معامله بایننس رفته و کوین‌ها را معامله کنید. اگر تا به‌حال نیز معامله انجام داده‌اید و تجربه‌ای هر چند کوچک دارید، می‌توانید از فیوچرز بایننس و یا پلتفرم‌های مارجین تریدینگ آن نیز استفاده کنید.

جمع بندی

راهنمای معامله رمز ارزها یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه ارزهای دیجیتالی است که امروز به آن پرداختیم و اطلاعات جامع و کاملی از آن را به شما عزیزان ارائه دادیم. معامله ارزهای دیجیتال، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها در این زمینه است که شاید تازه‌واردان به این زمینه، هنوز با آن آشنا نباشند. ما امروز این موضوع مهم را خدمت شما توضیح داده و راهنمایی کاملی را در مقاله خود ارائه دادیم. در این مقاله ما انواع معاملات، استراتژی‌ها، ارزهای دیجیتال برتر و برخی اصطلاحات بسیار مهم را بررسی کردیم. البته هنوز اطلاعات بسیاری در این زمینه وجود دارد که می‌توانید در حین انجام معاملات و در گذر زمان با آنها آشنا شوید و تنها مطالعه این مقاله، کافی نیست. امیدواریم که بتوانید با استفاده از اطلاعات این مقاله، معاملات موفقی را انجام داده و سودهای بسیاری بدست آورید.

Comments (0)
Add Comment