بررسی کیف پول سخت‌افزاری Trezor Model T در ۲۰۲۰

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری Trezor Model T چیست؟

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری Trezor Model T بدین شرح اند:
ابعاد (به سانتی‌متر): ۶/۴ × ۳/۹ × ۱
وزن: ۲۲ گرم
نوع صفحه: (پیکسلی RGB LCD (۲۴۰ × ۲۴۰
ورودی: صفحه لمسی
اتصال: کابل USB-C
باتری: ندارد
سیستم عامل: ویندوز ۸+، ۱۰.۱۱+ macOS، لینوکس و اندروید
تعداد کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی‌شده: بیشتر از ۱۰۰۰
لینک گیت‌هاب: https://github.com/trezor/trezor-firmware

چه چیزهایی همراه کیف پول سخت‌افزاری Trezor Model T دریافت خواهید کرد؟

به همراه دستگاه Trezor Model T، یک کابل مبدل USB-A به USB-C، یک صفحه بازیابی اطلاعات،‌ برچسب، راهنمای شروع کار و سطحی آهنربایی برای چسباندن دستگاه هم دریافت خواهید کرد.

بررسی کیف پول Trezor Model T

Trezor Model T برای کاربران Trezor One هم شباهت و هم تفاوت را تداعی می‌کند. Trezor Model T کمی بزرگتر از نسخه‌ی قبلی‌اش است. با این حال آنقدر کوچک هست که در کف دستتان جا بگیرد.

بزرگترین تفاوت قابل مشاهده صفحه نمایش جدید دستگاه است. این صفحه نمایش رنگارنگ جایگزینی برای صفحه‌ی تک‌رنگ و دو دکمه نسخه‌ی پیشین است. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از کارت‌های SD را هم دارد. البته هنوز کاربرد آن کاملاً مشخص نیست.

در حال حاضر هنوز به عبارات بازیابی قدیمی نیاز است. دستگاه به صورت رندوم ۱۲ کلمه ایجاد می‌کند کخه باید در جای امنی نگهداری شود. در صورت خرابی Trezor، این عبارت جهت بازیابی سرمایه‌های کاربر به کار می‌رود. توجه داشته باشید که کوین‌ها بدون ب‍ک‌ آپ قابل بازیابی نیستند.

Trezor Model T بر سفت‌افزاری با منبع آزاد کار می‌کند. این دستگاه از هزاران کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند سرمایه‌هایشان را به کمک پورتال آنلاین شرکت یا برنامه‌های دیگر رایانه‌ای و موبایلی مدیریت کنند. برای کسانی که ویژگی‌های بیشتری می‌خواهند (مانند multisignature برای تراکنش‌های بیت‌کوین)، کیف‌ پول‌های معروفی مانند الکتروم عملکردهایی را فراهم می‌کنند که در پورتال Trezor موجود نیستند.

برای کسانی که می‌خواهند از تاییدیه دو مرحله‌ای استفاده کنند، دستگاه به طور خودکار لایه‌‌ای امنیتی فعال می‌‌کنند که ورود تحت استاندارد U2F صورت گیرد. این دستگاه همچنین قابلیت مدیریت کلمات عبور را فراهم می‌کند.

نقاط قوت و ضعف Trezor Model T

نقاط قوت

  • می‌توان در پلتفرم و برنامه‌های متنوعی از آن استفاده کرد.
  • از بیش از ۱۰۰۰ کوین و توکن پشتیبانی می‌کند
  • سفت‌افزاری با منبع آزاد است.
  • ظاهری کوچک دارد.

نقاط ضعف

  • با توجه به قیمتش یکی از گران‌ترین گزینه‌های موجود در بازار است.
  • تایپ کردن بر روی صفحه نمایش آن کمی سخت است.
  • در حال حاضر جایگاهی برای کارت SD ندارد.

قیمت Trezor Model T

Trezor Model T در فوریه ۲۰۲۰ به قیمت ۱۶۹/۹۹ دلار فروخته می‌شد.

بهتر است کیف پول‌های سخت‌افزاری را همیشه از خود تولید کننده تهیه کنیم. و یا در ایران از شرکت رمز ارز مارکت که وارد کننده اصلی آن از اروپا به ایران است خریداری گردد. خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری دست دوم خطر هک شدن کلیدهای شخصی را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

Trezor Model T در راستای نسخه‌ی قبلی‌اش گام برمی‌دارد. SatoshiLabs در سال ۲۰۱۸ کیف پولی سخت‌افزاری را به کالاهایش اضافه کرد که از بهبود ویژگی‌های Trezor One شکل گرفته است. Trezor Model T با صفحه لمسی رنگی‌اش، جای کارت SD، و پشتیبانی از هزاران کوین، ویژگی‌هایی را فراهم کرده است که از یک کیف پول سخت‌افزاری مدرن رمز ارز انتظار می‌رود.

Trezor Model T برای کسانی که مایلند کمی بیشتر خرج کنند، تجربه کاربری راحت‌تری را نسبت به رقبای مینیمالش به ارمغان می‌آورد.

Comments (1)
Add Comment