بررسی کیف پول سخت‌افزاری Trezor One در ۲۰۲۰

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری Trezor One چیست؟

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری Trezor One بدین شرح اند:
ابعاد (به سانتی‌متر): ۶ × ۳ × ۶
وزن: ۱۲ گرم
نوع صفحه: (پیکسلی OLED (۱۲۸ × ۶۴
ورودی: دو دکمه
اتصال: کابل میکرو USB
باتری: ندارد
سیستم عامل: ویندوز ۸+، ۱۰.۱۱+ macOS، لینوکس و اندروید
تعداد کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی‌شده: حدود ۱۱۸۰
لینک گیت‌هاب: https://github.com/trezor/trezor-firmware

چه چیزهایی همراه کیف پول سخت‌افزاری Trezor One دریافت خواهید کرد؟

به همراه Trezor One، یک کابل مبدل USB-A به میکرو USB، سه صفحه بازیابی اطلاعات،‌ برچسب، راهنمای شروع کار و یک نوار با برند Trezor هم دریافت خواهید کرد.

بررسی کیف پول Trezor One

Trezor One که توسط SatoshiLabs ساخته شده راه را برای صنعت در حال رشد کیف پول‌های سخت‌افزاری هموار کرد. این دستگاه در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد و به وسیله‌ای برای ذخیره رمز ارز تبدیل شد که امروزه هم بسیار از آن استفاده می‌شود. این در حالی است که حتی مدل‌هایی با ظاهر مدرن‌تر وارد بازار شده‌اند.

برای کابرانی که می ‌خواهند میان امنیت و کاربرد تعادل ایجاد کنند، ظاهر کوچک Trezor One و سازگاری آن با بسیاری از کیف پول‌های رایانه‌‌ای، مرورگری و موبایلی Trezor One را به کیف پولی مورد اعتماد برای رمز ارز‌ها بدل می‌کند.

رابط کاربری نسخه‌ی وب آن به کاربران این قابلیت را می‌دهد که هزاران کوین و توکن را مدیریت کنند، به تجارت آن‌ها بپردازند، یا پیام‌ها را ثبت یا تایید کنند. این دستگاه هنوز از multisig یا SegWit زیرساختی برای تراکنش‌های بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند. اما Trezor One با کمک الکتروم از این موانع عبور می‌کند.

هنگام اتصال کیف پول به دستگاهی دیگر، کاربران باید PIN خود را وارد کنند تا قفل دستگاه باز شود. اعداد به صورت جدولی منظم روی Trezor One ظاهر می‌شوند ولی در صفحه نمایش دستگاه دیگر مخفی هستند. دستگاه باید هماهنگ با کیف پول به کار برده شود تا قابلیت ورود PIN برای کاربران فراهم شود. این مورد باعث می‌شود که حتی اگر کامپیوتر هک شده باشد تنواند هیچ اطلاعاتی از دستگاه برداشت کند.

با این حال، به دلیل اینکه Trezor One به دستگاهی دیگر برای عملکرد وابسته است، یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای ایجاد می‌کند تا امنیت خود را تقویت کند. با این همه، عبارات بازیابی با طول‌های متفاوت می‌توانند از طریق دستگاه بازیابی شوند.

یکی از ویژگی‌های دیگر Trezor One کاربرد آن در جهت مدیریت کلمات عبور است.

نقاط قوت و ضعف Trezor One

نقاط قوت

  • از بیش از ۱۰۰۰ دارایی پشتیبانی می‌کند
  • مدارک کامل به صورت آنلاین موجود است.
  • قیمت ارزانی دارد.
  • سفت‌افزاری با منبع آزاد است.

نقاط ضعف

  • کمی شکننده و ظریف است.
  • صفحه نمایش کوچکی دارد.

قیمت Trezor One

Trezor One در فوریه ۲۰۲۰ به قیمت ۵۵ دلار فروخته می‌شد.

بهتر است کیف پول‌های سخت‌افزاری را همیشه از خود تولید کننده تهیه کنیم. و یا در ایران از شرکت رمز ارز مارکت که وارد کننده اصلی آن از اروپا به ایران است خریداری گردد. خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری دست دوم خطر هک شدن کلیدهای شخصی را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

Trezor One شش‌ساله جایگاه خود را در تاریخچه بازار رمز ارز از همان مراحل اول تثبیت کرد. ممکن است بعضی از ویژگی‌های کیف پول‌های سخت‌افزاری نسل دوم را ندارد، اما عملکرد خود را به خوبی انجام می‌دهد.

SatoshiLabs در این بازار جایگاه خود را ثابت کرده است. از نظر قیمت هم یکی از ارزان‌تیرن گزینه‌های موجود در بازار است. با وجود اسناد و مدارک کامل آنلاین، Trezor One کیف پول سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای هم برای تازه واردان و هم متخصصان رمز ارز است.

Comments (0)
Add Comment