منحل شدن بنیاد ترون پس از ترک «جاستین سان»

منحل شدن بنیاد ترون، حالا در حال روی دادن است. «جاستین سان» موقعیت خود را به‌عنوان مدیرعامل بنیاد ترون (Tron) ترک کرد. حالا بنیاد ترون در تاریخ ۲۵ام جولای ۲۰۲۲، منحل خواهد شد.

منحل شدن بنیاد ترون

«جاستین سان» سمت خود را به‌عنوان مدیرعامل بنیاد ترون ترک کرد. «سان» در حال کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی ترون (Tron) است. دلیل این قضیه نیز آن است که «سان» در حال آماده شدن برای خدمت به دولت گرناداست. او به‌عنوان سفیر تمام‌وقت سازمان تجارت جهانی (WTO) در گرنادا خواهد بود. بنیاد ترون نیز قرار است که در ۲۵ام جولای ۲۰۲۲ منحل شود.

«جاستین سان» در توئیتر خود نوشت: «ترونی‌ها، توسعه‌دهندگان و تمام دوستان عزیز من؛ من هیجان‌زده‌ام از آنکه درباره نقط عطف قابل ملاحظه پروتکل ترون و همچنین انتصاب من به‌عنوان سفیر، به همه بگویم. پروتکل بلاک چین ترون حالا اساسا غیرمتمرکز است.»

«سان» بعدتر افزود: «این نهاد قرار است تا خود را در تاریخ ۲۵ام جولای ۲۰۲۱ منحل کند. ‘جاستین سان ترون’ (justinsuntron)، ‘بیت تورنت’ (BitTorrent) و ‘تورنت’ (µTorrent) به‌صورت رسمی از نمایندگان ترون کنار کشیده‌اند. در عوض، تمام شبکه ترون حالا توسط ۲۷ عدد SR اجرا می‌شود که جامعه از آن‌ها میزبانی می‌کند. منحل شدن بنیاد ترون قطعی است.

امروز ارزش کلی بازار صنعت بلاک چین به ۲.۲ تریلیون دلار رسیده است. من باور دارم که با این پیش زمینه، نقطه عطف بعدی برای تمام صنعت آن است که رابطه هماهنگ‌تری را با حوزه‌های نظارت قضایی بین‌المللی بسازند.

من دعوت و قرار ملاقات گرنادا را پذیرفتم تا به‌صورت رسمی به‌عنوان سفیر آن‌ها، یعنی نماینده دائم گرنادا سازمان تجارت جهانی در ژنو سوئیس باشم. بدین ترتیب برای منافع کشورهای رو به توسعه و همچنین ترویج بلاک چین مبارزه می‌کنم.»

«جاستین سان» سفیر سازمان تجارت جهانی

«سان» در ادامه نیز می‌نویسد: «بدون شک، ارزش شناخت فناوری بلاک چین سازمان تجارت جهانی برای صنعت ما ارزشی حیاتی دارد. گرنادا نیز عضوی مهم از سازمان کشورهای حوزه کارائیب شرقی، اتحادیه کشورهای متحدالمنافع ملل، سازمان ملل متحد و غیره به‌شمار می‌رود.

من شک ندارم که ترون در وجه جدیدی از غیرمتمرکزسازی حقیقی قرار دارد. فناوری بلاک چین در عصر جدید، زیرساخت مالی غیرمتمرکزی را برای تمام افراد به وجود می‌آورد. پس بگذارید تا با هم آینده را در آغوش بگیریم.»

به گفته «سان» او پروژه را به‌طور کامل ترک نمی‌کند بلکه «به‌عنوان رهبری فعال از آن کناره‌گیری می‌کند». او در همین رابطه در صفحه توئیتر خود نوشت:

«درست است که منحل شدن بنیاد ترون پیش رو است، اما من از ترون کناره‌گیری نمی‌کنم. من تنها از آنکه به‌صورت فعالانه‌ای در آن دخیل باشم کنار می‌کشم تا در نقش رهبر و حامی به آن خدمت کنم. حالا شبکه ترون حقیقتا غیرمتمرکز شده است. من همچنان در جامعه ترون مشغول هستم و برای پیشرفت‌های آتی بلاک چین ترون تلاش می‌کنم.»

«سان» تأیید کرد که این نقشی نیست که برای آن پول گرفته باشد. او همچنین افزود که یکی از اهداف وی آن است که نمایندگی را برعهده گرفته و با آوردن بلاک چین به عرصه سیاسی جهان از طریق سازمان تجارت جهانی، بلاک چین را به جریانی اصلی تبدیل کند. شما می‌توانید نامه سرگشاده «جاستین سان» را از طریق این لینک مطالعه کنید:

https://tronfoundation.medium.com/justin-suns-open-letter-to-the-community-on-tron-s-decentralization-and-his-personal-journey-853990c3d978

منبع:

Comments (0)
Add Comment