هکاتون بزرگ ترون ۲۰۲۲ با جوایز بسیار به پایان می‌رسد

هکاتون بزرگ ترون ۲۰۲۲ به پایان خود نزدیک می‌شود. فصل یک این هکاتون با ۸۲ متقاضی شایسته که برای جایزه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری رقابت می‌کنند، به پایان می‌رسد.

هکاتون بزرگ ترون ۲۰۲۲

هکاتون ترون (TRON Hackathon) 2022، بدون شک موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود. این هکاتون، مجموعا ۱۱۸ متقاضی دارد که همه آن‌ها می‌خواهند جایزه‌ای در مجموع ۵۰۰ هزار دلاری را برنده شوند. این جایزه نیز در چهار مسیر تقسیم شده است که عبارتند از: وب ۳.۰، NFT، GameFi و دیفای. ۸۲ متقاضی شایسته این مسابقه تا مرحله داوری پیش آمده‌اند.

برندگان این هکاتون نیز در روز ۱۲ام مارس و پیش از ساعت ۱۰ شب اعلام می‌شوند. هیئت بازبینی نهایی هر مسیر شامل کارشناسان ارزهای دیجیتال، صاحب‌نظران و هیئت بازبینی جامعه‌ای عمومی خواهد بود. امتیازات هرکدام از آن‌ها به‌ترتیب ۳۰%، ۳۰% و ۴۰% است. بازبینان جامعه به‌طور شفافی در انجمن دائوی ترون (Tron DAO) رأی می‌دهند.

برندگان این مسابقه علاوه بر جایزه نقدی، حمایت‌های دیگری را هم دریافت می‌کنند. این حمایت‌ها شامل تأمین مالی برای پروژه‌هایی با پایگاه کاربری فعال و بزرگ، درج پروژه در صرافی پولونیکس (Poloniex) و دیگر صرافی‌هایی که از اکوسیستم TRON/BTTC پشتیبانی می‌کنند، می‌شود.

دیگر حمایت‌ها که ممکن است برندگان هکاتون بزرگ ترون ۲۰۲۲ از آن بهره‌مند شوند نیز عبارتند از: درج سریع در صرافی‌های غیرمتمرکز دارای ترونی همچون سان سواپ (SunSwap)، قرار دادن پروژه در بخش اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ترون لینک (TronLink) با بنری ویژه و همچنین تبلیغ پروژه برنده در رسانه‌های اجتماعی ترون دائو (TRON DAO).

با وجود حوزه‌های NFT و گیم‌فای (GameFi) که تمام ورودی‌های دیجیتال را تحت تسلط خود قرار دادند، می‌توان گفت که NFTها همچنان یکی از موضوعات داغ ۲۰۲۲ هستند. مفهوم گیم‌فای نیز همین امسال به محبوبیت چشمگیری دست یافت. گیم‌فای در حقیقت، دیفای، NFT و اکوسیستم‌های بازی بلاک چین P2E یا همان کسب درآمد را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

این بخش به همین ترتیب، دسترسی به جهانی مملو از فرصت‌های درآمدزایی را به کاربران ارائه می‌دهد. بنابراین احتمالات و موارد استفاده‌ای که توسعه‌دهندگان عرضه کرده‌اند، تاکنون واقعا هیجان‌انگیز بوده است.

هکاتون ترون و اهداف بزرگ آن

«جاستین سان» مؤسس ترون گفت: «هکاتون ترون، فرصت خوبی برای جامعه است تا گرد هم آمده و چیزهای بیشتری را درباره تکنولوژی یاد بگیرند. آن‌ها در عین حال با پروژه‌هایی آزمایش انجام می‌دهند که می‌توانند تأثیری حقیقی بر رشد اکوسیستم TRON/BTTC داشته باشند.»

از زمانی که ترون به یک دائو (DAO) تبدیل شده، این مأموریت را داشته است که فضای دیجیتالی را بسازد تا همه در آن چیزی برای گفتن داشته باشند. موضوع وب غیرمتمرکز نیز دادن قدرت به دست جامعه است. حالا هم هکاتون بزرگ ترون ۲۰۲۲، بخشی از تلاش‌های بلندمدت ترون دائو برای ترویج پذیرش عمده تکنولوژی بلاک چین و راهکارهای میان‌زنجیره‌ای مبتکرانه است.

مجموعه پادکست Around the Block به‌عنوان بخشی از این هکاتون، پخش زنده‌ای در یوتیوب ترون دائو داشت. DLive Protocol نیز از داوران و شرکایی همچون «لارنت پرلو» مشاور بلاک چین ترون دائو، «جولیان برابون» مدیرعامل و از بنیان‌گذاران Unifi Protocol و پروفسور «کانی چن» مدیر آزمایشگاه فین تک ارز دیجیتال در دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ، میزبانی کرد. آن‌ها سخنرانی الهام‌بخش و آگاهی‌بخشی درباره بلاک چین داشتند. به‌علاوه شما می‌توانید ۱۱ام مارس ساعت ۱۱ صبح نیز صحبت‌های «گابور گورباچ»، مدیر استراتژی دارایی‌های دیجیتال VanEck درباره اجرای بلاک چین و کاربردهای آن از دیدگاه کلان را شنیده و تماشا کنید.

درباره ترون دائو (Tron DAO)

ترون مختص تسهیل غیرمتمرکزسازی اینترنت از طریق تکنولوژی بلاک چین و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) است. این شبکه در سپتامبر سال ۲۰۱۷ توسط «اچ. ای. جاستین سان» تأسیس شد و از زمان راه‌اندازی شبکه اصلی خود در ماه می ۲۰۱۸، همچنان به ارائه دستاوردهای تحسین‌برانگیز خود ادامه داده است. جولای ۲۰۱۸ نیز زمانی بود که ادغام اکوسیستم بیت تورنت (BitTorrent) در ترون رقم خورد. بیت تورنت هم پیشگامی در زمینه خدمات غیرمتمرکز است که ماهانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

حالا هم که بحث هکاتون بزرگ ترون ۲۰۲۲ داغ است. شبکه ترون در سال‌های اخیر به موفقیتی باورنکردنی دست یافت. این شبکه بیش از ۸۰ میلیون کاربر در بلاک چین، روند‌های صعودی تا ۲.۸ میلیارد تراکنش و بیش از ۸ میلیارد دلار ارزش کل قفل‌شده دارد.

به‌علاوه، ترون از بزرگ‌ترین عرضه در گردش استیبل کوین تتر USD در سرتاسر جهان هم میزبانی می‌کند و از این منظر، در آوریل ۲۰۲۱ از USDT در اتریوم پیشی گرفت. شبکه ترون همچنین در دسامبر سال ۲۰۲۱، غیرمتمرکزسازی کامل را به پایان رساند و حالا دائویی است که کاملا توسط جامعه اداره می‌شود.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/03/09/tron-grand-hackathon-2022-season-one-draws-to-a-close-with-82-qualified-applicants-contesting-for-500k-bounty/

Comments (0)
Add Comment