بهترین کیف پول ارز دیجیتال ترون

ترون پروتکلی غیرمتمرکز بر پایه بلاک چین است که به کاربران امکان تولید، انتشار و ذخیره محتوا را بصورت ناشناس و بدون صرف هیچ هزینه‌ای می‌دهد. ارز رمزپایه ترون (TRX) توسط شخصی به نام جاستین سان ساخته شد و تمرکز اصلی آن ایجاد ساختاری بین المللی برای تولید محتوا با استفاده از تکنولوژی ذخیره سازی توزیع شده است. یعنی تمام کارهایی که در شبکه Tron در زمینه محتوا انجام می‌شود، بدون نیاز به استفاده از شخص ثالث و شبکه های اجتماعی همچون یوتیوب و اسپاتیفای امکان پذیر است و کاربر کنترل کامل بر محتوای خود خواهد داشت. اگر قصد نگهداری کوین های ترونیکس را دارد، بهتر است روشی امن برای این کار انتخاب کنید تا از هک و دزدیده شدن دارایی های دیجیتالی خود جلوگیری نمایید. در این مطلب انواع کیف پول ترون و امکانات هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

درباره “کیف پول ارز دیجیتال” بیشتر بدانید

آشنایی مقدماتی با ارز دیجیتال ترون

گفتیم که ترون شبکه ای غیرمتمرکز برای تولید محتوا است؛ یعنی زمانی که کاربران ترون محتوا یا ویدئویی تولید می‌کنند، می‌توانند مستقیما آن را در بلاک چین Tron آپلود کرده و در ازای آن پول دریافت کنند. برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب که حق سانسور کردن محتوای شما را دارند، در شبکه ترون کنترل کامل محتوا و نحوه انتشار آن دست خود کاربر است و شخص دیگری در آن دخالت ندارد.

در حال حاضر ترون به یکی از بهترین ها در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و یکی از ۲۰ ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش و حجم بازار است. برنامه‌های غیرمتمرکز زیادی روی بلاک چین ترون ساخته شده و اجرا می‌شوند. کوین بومی این شبکه ترونیکس یا به اختصار TRX نام دارد که بصورت گسترده در بلاک چین ترون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارز دیجیتال ترون ابتدا بصورت یک توکن ERC20 روی بلاک چین اتریوم ارائه شد، اما در ژوئن سال ۲۰۱۸ ترون شبکه انحصاری خود را ایجاد کرد و کوین های TRX از شبکه اتریوم به شبکه اصلی منتقل شدند.

لیست انواع کیف پول ترون (TRX)

امن ترین مکان برای نگهداری کوین های TRX کیف پول های دیجیتال هستند. کیف پول‌های دیجیتالی در انواع مختلف سخت افزاری، تحت وب، دسکتاپ، موبایلی و کاغذی موجود هستند. لیست بهترین کیف پول های ترون در سال ۲۰۱۹ میلادی به شرح زیر است:


کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

اگر قبلا درباره کیف پول لجر نانو اس چیزی شنیده باشید یا درباره آن خوانده باشید، باید بدانید Ledger Nano X در واقع همان لجر نانو اس است که یکسری امکانات جدید به آن اضافه شده است. این کیف پول سخت افزاری داری یک باتری قابل شارژ و مجهر به فناوری بلوتوث است؛ در نتیجه با استفاده از بلوتوث و بدون نیاز به کابل USB یا OTG به گوشی‌های موبایل اندروید و iOS متصل می‌شود.

به علاوه طراحی و صفحه نمایشگر این کیف پول بسیار شیک‌تر و بهتر از لجر نانو اس است، اما از لحاظ امنیتی هر دو کیف پول به یک اندازه امن هستند. کیف پول Ledger Nano X بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال مختلف از جمله ترون را پشتیبانی می‌کند و کنترل کامل کوین های ترون را با استفاده از عبارت بازیابی (Seed Phrase) به شما میسپارد. حتما این عبارت بازیابی را در جایی امن نگهداری کنید؛ زیرا گم کردن یا فراموش کردن آن به معنی گم کردن تمامی کوین‌هایی است که روی کیف پول خود ذخیره کرده‌اید.

لجر نانو ایکس پشتیبانی از ارز رمزنگاری شده ترون را به تازگی آغاز کرده و در حال حاضر با استفاده از برنامه دسکتاپ Tronscan که توسط تیم ترون توسعه داده شده، با استفاده از این کیف پول به راحتی می‌توانید کوین‌های ترونیکس خود را ذخیره و مدیریت کنید.


کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

Ledger Nano S یکی از بهترین کیف پول‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. این کیف پول به علت آفلاین بودن بالاترین سطح امنیتی را دارد و بیش از ۷۰۰ نوع ارز دیجیتال مختلف از جمله ترون را پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول شبیه به فلش مموری همراه با یک صفحه نمایشگر OLED است که به وسیله آن می‌توانید کلیدهای خصوصی و تراکنش‌های خود را کنترل کنید. به علاوه با خرید ایلجر نانو اس آخرین آپدیت‌های فریمورها و برنامه لجر بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید بهترین تجربه را از استفاده این کیف پول داشته باشید.

همانند لجر نانو ایکس کیف پول نانو اس هم به تازگی ارز دیجیتال ترون را پشتیبانی می‌کند، و با استفاده از برنامه Tronscan افراد می‌توانند کوین‌های ترونیکس خود را از داخل کیف پول مدیریت و ذخیره کنند. همچنین مانند سایر ارزهای دیجیتال در این کیف پول کلیدهای خصوصی ترون شما همیشه در کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و شخص دیگری به آن‌ها دسترسی ندارد.


کیف پول سخت افزاری ترزور

یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری که کوین های TRX را پشتیبانی می‌کند، کیف پول ترزور است. قیمت این کیف پول نسبت به دو کیف پول قبلی (لجر نانو ایکس و نانو اس) پایین‌تر است. کیف پول سخت افزاری Trezor توسط شرکتی به نام Satoshi Labs واقع در جمهوری چک ساخته شده است. ترزور کیف پولی چندارزی است که علاوه بر ترون امکان نگهداری بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال دیگر در آن وجود دارد.

وقتی گفته می‌شود کیف پولی سخت افزاری است به این معنی است که کلیدهای خصوصی شما در محیطی امن و آفلاین نگهداری می‌شوند. همانند لجر نانو اس و نانو ایکس این کیف پول هم دارای صفحه نمایشگری با دو دکمه تعبیه شده روی آن است که با استفاده از این دکمه‌ها باید اطلاعات تراکنش خود را وارد کنید.

همچنین اگر به دنبال کیف پولی با رابط کاربی ساده تر هستید، کیف پول ترزور مدل T به شما پیشنهاد می‌شود. مدل T داری صفحه نمایشگری لمسی است که وارد کردن اطلاعات را نسبت به مدل دیگر کیف پول ترزور برای شما راحت‌تر می‌کند. به علاوه مدل T کوین‌هایی مانند مونرو و ریپل را پشتیبانی می‌کند که در مدل دیگری ترزور امکان نگهداری آن‌ها وجود ندارد. لازم به ذکر است قیمت مدل T کیف پول ترزور تقریبا دو برابر قیمت مدل ساده این کیف پول است.


کیف پول نرم افزاری Exodus

کیف پول چندارزی و تحت دسکتاپ Exodus که یکی از شناخته شده ترین و محبوب‌ترین کیف پول های نرم افزاری است، به تازگی ارز دیجیتال ترون را هم پشتیبانی می‌کند. اکسودوس کیف پولی بسیار ساده و با رابط کاربری جذاب برای نگهداری و مدیریت دارایی های دیجیتالی شما است.

برای استفاده از Exodus نیاز به ثبت نام یا ثبت اطلاعات هویتی در هیچ جایی ندارید؛ در عوض با استفاده از عبارت بازیابی که در اختیارتان قرار می‌گیرد و رمز عبوری که خودتان انتخاب می‌کنید، می‌توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید.

نگهداری این عبارت بازیابی در مکانی امن اهیمت زیادی دارد؛ زیرا Exodus نسخه پشتیبانی از آن تهیه نمی‌کند و کنترل پول هایتان کاملاً با خود شماست. پس در صورت استفاده از اکسودوس حتما سعی کنید تا عبارت بازیابی خود را فراموش یا گم نکنید.

این کیف پول تاکنون بازخوردهای بسیار خوبی داشته و اکثر افرادی که از آن استفاده کرده‌اند راضی بوده‌اند. همچنین تیم توسعه دهنده اکسودوس با حساسیت و تمرکز خاصی بصورت مستمر در حال بهبود عملکرد و بروزرسانی کیف پول خود هستند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از Exodus استفاده نموده و کوین‌های TRX خود را در آن ذخیره نمایید. در حال حاضر کیف پول Exodus روی سیستم عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز قابل اجرا است.

VIP
Comments (0)
Add Comment